Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Data: 2011-07-07 09:30:26
Autor: Agent
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy. Bo jak 90% trasy śmignę autostradą to te pozostałe 10% drogi nie będę miał potrzeby jechac jak debil. A teraz to jak np. jedzie się 350 km 6 lub więcej godzin to człowiek od razu szuka każdej okazji do wyprzedzania i ciśnie na gaz.
Smutekiem mnie tylko ogarnia cena autostrad i polityka odpłatności za drogi. Wczoraj postałem sobie np. w korku bo montowali na obwodnicy trójmiasta bramki do poboru opłat. Więc TiRy wjadą do miasta, spowodują jeszcze większe korki i rozpierd..ą nawierzcnię nieprzystosowaną do takich obciążeń. No po prostu pięknie. A cała ta kasa z podatku w paliwie i oplat ViaToll i tak pójdzie huj wie na co ale napewno nie na drogi. Czy nikt nie widzi że ograniczanie swobodnego transportu TiR hamuje całą gospodarkę i podraża wszystko?

Data: 2011-07-07 09:38:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:iv3nan$r8a$1news.onet.pl...
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy.

Dokładnie tu jest pies pogrzebany.
A Topek jak zwykle pomieszał skutki z przyczynami.

Data: 2011-07-07 10:22:02
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 09:30, Agent pisze:
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to
cut
hamuje całą gospodarkę i podraża wszystko?
Nie zgodze sie.
Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to kradnie mydlo z hoteli.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"Może Oko tylko mydli oko

Data: 2011-07-07 01:27:56
Autor: Przemek V
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
On Jul 7, 10:22am, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-
na-o> wrote:

Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
kradnie mydlo z hoteli.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Z hotelu mona ukra szlafrok, rcznik, telewizor, poduszk ale nie
mydo chyba, e wyjmuje z wzkw pokojwkom.

Data: 2011-07-07 10:42:47
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Z hotelu mona ukra szlafrok, rcznik, telewizor, poduszk ale nie mydo ...

Przenoni te mona zrozumie albo nie zrozumie ;-)

Data: 2011-07-07 12:46:43
Autor: Agent
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Uytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisa w wiadomoci news:iv3riq$d1c$1news.onet.pl...
Z hotelu mona ukra szlafrok, rcznik, telewizor, poduszk ale nie mydo ...

Przenoni te mona zrozumie albo nie zrozumie ;-)

Przenonia musi odzwierciedla to co si chce powiedzie.

Data: 2011-07-07 12:45:28
Autor: Agent
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Uytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisa w wiadomoci news:c9f9903d-242e-4602-9a66-e65b05562592u42g2000yqm.googlegroups.com...
na-o> wrote:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Dokadnie. Przecie i tak nie dadz go nikomu ponownie.

Data: 2011-07-07 21:03:56
Autor: topek
na-o>  wrote:

Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
kradnie mydlo z hoteli.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Z hotelu można ukraść szlafrok, ręcznik, telewizor, poduszkę ale nie
mydło chyba, że wyjmuje z wózków pokojówkom.
Bylo w plynie.
W pokoju byl w lazience taki duzy pojemnik na mydlo w plynie.
Uw osobnik spuszczal/przelwal to mydlo i przywozil w butelkach plastikowych do domu.

Data: 2011-07-07 21:17:36
Autor: topek
na-o> wrote:

[...]

^^^^
uF osobnik.
O boze :)
Ow mialo byc

Data: 2011-07-08 23:10:49
Autor: P_ablo
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e160322$1news.home.net.pl...

Bylo w plynie.
W pokoju byl w lazience taki duzy pojemnik na mydlo w plynie.
Uw osobnik spuszczal/przelwal to mydlo i przywozil w butelkach plastikowych do domu.

Najwyszy czas poszukac nowych znajomych...
Nie wiem czy zdajesz sobie sprwe ale o Tobie tez to nienajepiej swiadczy!

--
Picasso

Data: 2011-07-08 23:13:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4e177260$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za przykład.
Pewnie to sami potakiwacze, a że innych nie lubi to wybór ma niewielki. ;-)

Data: 2011-07-09 15:21:17
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:13, Cavallino pisze:

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za
przykład.
Nie lubie mend.
A Maslag to w porzadku facet. Lubie go po prostu.
Ciebie nie.

I faktycznie szczyce sie swoimi znajomymi. Ich liczba i jakoscia.
Sam to sobie zbudowalem i pielegnuje.

Ale ty o tym ani nic nie wiesz, ani wiedziec nie musisz, ani sie nie zaliczasz.

--
topek -> jak zawsze...

Data: 2011-07-09 16:16:33
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1855d6$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-07-08 23:13, Cavallino pisze:

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za
przykład.
Nie lubie mend.

Lubisz.
I siebie i Maśląga, inne pewnie też.

Data: 2011-07-09 19:02:24
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 16:16, Cavallino pisze:
[...]

Jesli Maslaga i mnie nazwiemy menda to tak.
Lubie mendy.

Skoro my jestesmy mendami to jak nazwac ciebie?
Skali brakuje.

--
topek -> ...

Data: 2011-07-09 19:25:59
Autor: Cavallino
[...]

Zwykłym człowiekiem.
Dlatego z mendami waszego kapeluszniczego pokroju się dogadać nie mogę i nawzajem.

Data: 2011-07-10 00:35:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-09, Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie lubie mend.

Lubisz.
I siebie i Malga, inne pewnie te.
Jesli Maslaga i mnie nazwiemy menda to tak.
Lubie mendy.

Skoro my jestesmy mendami to jak nazwac ciebie?

Zwykym czowiekiem.
Dlatego z mendami waszego kapeluszniczego pokroju si dogada nie mog i nawzajem.

ROTFL.

Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-07-09 15:19:16
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:10, P_ablo pisze:
[...]

Kolejny miszcz.

Napisalem: "Mam w rodzinie"
Umiesz czytac?

Lapy opadaja :-(

Data: 2011-07-08 23:09:12
Autor: P_ablo
[...]

Ale Topek ma jak widac samych kiepskich kolegow...

Trzeba sobie wybierac odpowiednie tlo aby siebie dowartosciowac :P

--
Picasso

Data: 2011-07-09 15:22:06
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:09, P_ablo pisze:
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

I tak o to jakis miszcz, ktory nie potrafi czytac ze zrozumieniem, dorabia ideologie i puszcza w swiat.

Dramat.

Data: 2011-07-09 16:17:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e185607$1news.home.net.pl...
[...]

Tak, same miszcze dookoła, a Ciebie biedaka głupi świat nie rozumie.
Typowe.

Data: 2011-07-09 19:04:59
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 16:17, Cavallino pisze:
[...]

Nie bucu,
wyraznie napisalem "Mam w rodzinie"
Wiec nie musi mnie swiat rozumiec. Wystarczy czytac to co jest napisane.
I tyle.
Przyzwoity czlowiek przyzna sie do bledu.
Ty sie do przyzwoitych nie zaliczasz.

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt. Ani rodzina, ani sasiedzi, znajomych nie posiada.

Data: 2011-07-09 19:31:35
Autor: Cavallino
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:

Przyzwoity czlowiek przyzna sie do bledu.

Kiedy Ci się to zdarzyło?
Bo od kiedy pamiętam, to tylko bluzgasz na każdego na lewo i prawo, jeśli śmie posiadać inne zdanie od Twojego i nigdy się ani nie przyznałeś do błędu, ani nie przeprosiłeś za zbluzganie.

Ty sie do przyzwoitych nie zaliczasz.

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt.

Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby to był jakikolwiek wyznacznik, albo jakakolwiek wartość dodana, o ile rozumiesz co to znaczy.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle, co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.

Data: 2011-07-10 02:05:43
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 19:31, Cavallino pisze:
Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
Bardzo porzadny. Podobny do ciebie wiec porzadny.

I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Pewnie ze nie. Bo zwyczajnie nikt go nie lubi, nie odwiedza, nie zaprasza.
Sam sobie siedzi i jest sklocony z calym swiatem.
Ty jestes na dobrej drodze, zeby w jego wieku, byc na jego miejscu.

Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Alez ja to dobrze rozumiem.

Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby
to był jakikolwiek wyznacznik,
Dla mnie jak najbardziej.
Czy to na forum, czy w realu, lubie sie dobrze czuc dyskutujac z kims.
Tak po ludzku po prostu.
"[...] ale nawjazniesze, zeby miedzy soba dobrze sie czuc"
A ty mi po prostu smrodzisz na pmsie.

Ale ze nie mam na to wplywu wiec akceptuje.
Ale nie lubie.

Tak jak wsiadam do komunikacji miejskiej/samolotu i stoi/siedzi jakis smierdziel i zatruwa ludziom podroz. Nie mam wyjscia i musze znosic w takim czy innym przedziale czasowym.

> albo jakakolwiek wartość dodana, o ile  rozumiesz co to znaczy.
Nawet mi sie komentowac tego nie chce.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle,
Jak pisalem dla mnie bardzo wazne.
Tak sobie ustalam z kim sie zadaje a z kim nie.
Z toba sie raz zadalem i wystarczy.

Bawiac sie w psychologa amatora twierdze, ze jestes po prostu bucem, ktorego malo kto, o ile ktokolwiek, lubi, zaprasza (powtornie), chce podtrzymywac znajomosc.
Ot taki besserwisser niesympatyczny.

co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.
Kundel tez kogos darzy sympatia lub nie.
Ale widac dla ciebie nie ma znaczenia czy jestes lubiany czy nie. Czy otaczaja cie ludzie zyczliwi, czy tacy co cie tylko z takich czy innych powodow znosza i czekaja chwili az sie zamkniesz/pojedziesz/skonczysz.

Data: 2011-07-10 16:01:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e18ecd8$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-07-09 19:31, Cavallino pisze:
Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
Bardzo porzadny. Podobny do ciebie wiec porzadny.

Jak podobny do mnie, a różny od ciebie to porządny.

I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Pewnie ze nie.

No i super.
Brandzluj się dalej swoim medowiskiem jeśli Cię to podnieca, ale po co robisz to publicznie?

Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Alez ja to dobrze rozumiem.

Nie - jest dokładnie odwrotnie.
Nic nie rozumiesz, a raczej rozumiesz dokładnie odwrotnie.
W jednym masz rację - jak ktoś maiłby się obracać w środowisku mend twojego pokroju, to naprawdę lepiej żeby było jak piszesz, tzn. żeby siedział sobie sam w domu (co zresztą pewnie nie jest prawdą, podobnie jak 99% obserwacji które wypisujesz na tej grupie).

Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby
to był jakikolwiek wyznacznik,
Dla mnie jak najbardziej.

No właśnie.
Mendzi wyznacznik żeby się z innymi mendami kumplować.
Każdy myślący wie, że jest dokładnie odwrotnie niż Ty piszesz - czyli jak Ty coś oceniasz źle, to zapewne jest to dobre i abarot.

Czy to na forum, czy w realu, lubie sie dobrze czuc dyskutujac z kims.

Ale nikt normalny z tobą nie będzie chciał się tykać, więc jesteś skazany na towarzystwo mend twojego pokroju.
Dziwne jest tylko to, że się tym chwalisz.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle,
Jak pisalem dla mnie bardzo wazne.

Jak już pisałem - to zachowaj to dla siebie, zamiast chwalić się byciem mendą.

Bawiac sie w psychologa amatora twierdze, ze jestes po prostu bucem,

Gdybyś był chociaż amatorem, wiedziałbyś, że to klasyczny tzw. syndrom przeniesienia.
Plus kompleks emigranta, który śmierdzi z każdego Twojego posta o Polsce.
Więc psychoanalizę najpierw zastosuj na sobie, bez wyleczenia tylko śmiecisz na grupie.

co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.
Kundel tez kogos darzy sympatia lub nie.

No dokładnie.
Ale ma na tobą ta przewagę że na pms nie szczeka co na ten temat sądzi, jakby to kogokolwiek interesowało.

Data: 2011-07-10 23:26:39
Autor: topek
W dniu 2011-07-10 16:01, Cavallino pisze:
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o>
cut
jakby to kogokolwiek interesowało.
Ech konik, konik.
Zali mi cie i wspolczuje, ze jestes sam jak palec w dupie.

Data: 2011-07-11 09:43:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1a1911$1news.home.net.pl...
[...]

Znowu kompleks przeniesienia....
Cudów nie ma, ktoś kto nawija o czymś w co drugim poście, musi mieć z tym niemały problem.

Data: 2011-07-12 00:57:35
Autor: topek
W dniu 2011-07-11 09:43, Cavallino pisze:
[...]

I znow, jak zawsze, masz racje
:)

Data: 2011-07-12 09:54:44
Autor: Cavallino
[...]

Wiem i cieszę się, ze potwierdzasz, ale zamiast uprawiać grafomanię idź to leczyć.

Data: 2011-07-09 19:51:14
Autor: P.B.
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia Sat, 09 Jul 2011 19:04:59 +0200, topek napisa(a):

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt. Ani rodzina, ani sasiedzi, znajomych nie posiada.

A moe ma killfila penego kapelusznikw? LOL

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-07-07 01:30:23
Autor: tadek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
On 7 Lip, 10:22, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-na-
o> wrote:
W dniu 2011-07-07 09:30, Agent pisze:> Mnie si wydaje e jak przybdzie autostrad i dwupasmowych drg to
cut

"Moe Oko tylko mydli oko
i nawet nie naley do Polaka-katolika?".

Topek masz cakowit racj.

Data: 2011-07-07 10:30:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e156caf$1news.home.net.pl...
[...]

Jak zwykle.
Patent na jedyne słuszne i trafne poglądy.

Chamem na drodze nie trzeba byc.

Oczywiście, nikt nie mówi że trzeba, dostałeś tylko informacje o przyczynach takich skutków.

Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

Na całe pewnie nie.
Ale trzeba sprawdzić ile tego chamstwa zostałoby na sieci dwupasmowych dróg (inne nie powinny być drogami krajowymi) i wtedy ewentualnie leczyć.
O ile byłoby co - jakiś procent chamstwa zawsze pozostanie.

Data: 2011-07-07 21:03:05
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 10:30, Cavallino pisze:
[...]

Ty jestes doprawdy zalosny.
Posiadanie wlasnego zdania nazywasz jedynie slusznymi i trafnymi pogladami?

Data: 2011-07-07 23:20:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1602ef$1news.home.net.pl...
[...]

A nie sądzisz tak o nich?
Przyjmujesz choćby cień niepewności czy się nie mylisz?

Nie - od razu piszesz że to nic nie da.

Data: 2011-07-07 11:37:28
Autor: Axel
"topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> wrote in message
> [...]

Mnie sie wydaje ze jak przybedzie autostrad i dwupasmowych drg to
cut
hamuje cala gospodarke i podraza wszystko?
Nie zgodze sie.
Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

A ja mam namacalny przyklad: od ponad 20 lat jezdze na dzialke trasa Wwa- Wyszkow. Kilka lat temu nie dalo sie nia jezdzic w godzinach wiekszego oblozenia, bo na drodze 2x1 pas + pobocze spotykalo sie tak wielu idiotow wyprzedzajacych na trzeciego, czwartego i poboczami, ze wolalem jechac droga dluzsza o 20 km (90 zamiast 70 km), ale bez nerwow. Od czasu otwarcia trasy szybkiego ruchu od Marek do Wyszkowa - jedzie sie luksusowo, a i ludzie nauczyli sie np. ze nie jedzie sie lewym pasem, tylko po wyprzedzeniu zjezdza na prawy. Czasy dojazdu na dzialke (pomijam czas wyjazdu z Wwy, zwlaszcza, ze Trasa Torunska jest w remoncie) wrocily mi do czasow z poczatku lat 90-tych.

--
Axel

Data: 2011-07-07 12:37:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello topek,

Thursday, July 7, 2011, 10:22:02 AM, you wrote:

[...]

Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.
Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
kradnie mydlo z hoteli.

Nie do, e nie ma to nic do rzeczy, to jeszcze argument wyjtkowo
nietrafony - nie da si ukra myda w hotelu. Mydo naley do
klienta.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Ale ktrej mentalnoci? Tej, ktra widzi naganne zachowanie tam, gdzie
go nie ma?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 21:01:52
Autor: topek
[...]

Nie dość, że nie ma to nic do rzeczy,
ma bardzo duzo.
Mowie o zakorzenionych, autmatycznych zachowaniach. Nawykach. Czy jak to nazwiesz.
Twierdze, ze gdyby jutro polska miala 5000km autostrad, darmwowych, to nadal wiele mend bedzie jezdzic jak jezdzilo.

to jeszcze argument wyjątkowo
nietrafony - nie da się ukraść mydła w hotelu. Mydło należy do
klienta.
Zapomnialem dodac, ze chodzilo o mydlo w plynie.
W hotelu byl w lazience taki dystrybutor, czy ja wiem, litrowy? na mydlo w plynie i ta osoba przywozila w butelkach po minerelnej mydlo w plynie.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.
Ale której mentalności? Tej, która widzi naganne zachowanie tam, gdzie
go nie ma?
Tam gdzie jest

Data: 2011-07-07 21:17:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Nie zmylaj - to naprawd staje si aosne.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 21:24:41
Autor: topek
[...]

Nie zmyślaj - to naprawdę staje się żałosne.
Dla mnie to bylo oczywiste.
Z rozmowy wyniklo, ze jednak dla innych jednak nie bylo to oczywiste (i mieli racje)
Stad doprecyzowanie inormacji.
Teraz romek twierdzi, ze zmyslam.

Romek, romek ty niedobry. Zdemaskowales mnie.

Data: 2011-07-07 20:24:29
Autor: z
Agent pisze:

[...]

Chwila to jednak nasz miłościwie panujący Ken na to pozwolił???
LUDZIE!!! Pamiętajcie o tym przy urnie. Nie głosujecie na mniejsze zło.
Głosujcie zgodnie ze swoim sumieniem. (choć to może być mało przekonujący argument dla lemingów)
http://www.niedlapsakielbasa.pl/

Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE