Smutni, nie-Wierni

Data: 2019-12-24 21:01:48
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
-- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
współczucia, biedniście!

A tak poza tym: czyż maniackie "udowadnianie" że On nie istnieje, nie
jest silną przesłanką, iż... wręcz przeciwnie?! Wszak nikt równie
chorobliwie nie dowodzi, iż istnieje (dajmy na to) "największa liczba
pierwsza", czyż nie?

Obsesja owa w głoszeniu takiej *złej nowiny* (w przeciwieństwie do...
przeciwnej!) wywodzić się po prostu *musi* w natręctwie maniakalnym, albo...
Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że jednak... istnieje!

--
Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
https://myphone-explorer.en.softonic.com/  Free!

Data: 2019-12-24 21:37:46
Autor: Uncle Pete
Smutni, nie-Wierni
On 2019-12-24 21:01, jaNus wrote:
[...]

Zmień zasilacz.

Pozdrawiam świątecznie ))

Data: 2019-12-24 22:28:17
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 24.12.2019 o 21:37, Uncle Pete pisze:
Zmień zasilacz.

Zasilanie mam najlepsze we Wszechświecie:
/perpetuum mobile/!

Pozdrawiam świątecznie ))

A ja po wielokroć: 10^91 (L. atomów w widomym wszechświecie, małe w!)

Data: 2019-12-25 10:04:21
Autor: PiteR
Smutni, nie-Wierni
jaNus pisze tak:

Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
     -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
współczucia, biedniście!

Nie bój żaby. Damy radę :)

[...]

Jest niczym w porównaniu z gęstą siecią biur na całym świecie twierdzących, że istnieje.

[...]

To nie kwestia istnienia czy nie istnienia tylko kwestia wiary.
 Wierzyć można teraz w co się chcę, w facetów ze skrzydłami i we własną wyjątkowość we wszechświecie. To wolny kraj ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-25 13:47:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Smutni, nie-Wierni

"PiteR" XnsAB30667699B0DPanElektronik@localhost.net

Wierzyć można teraz

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjednoczone_Kr%C3%B3lestwo_Polskie XIV wiek
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Zgoda_sandomierska_1570
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfederacja_warszawska_(1573)
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczpospolita_Obojga_Narod%C3%B3w#Religia

   Słynęła na świecie z rzadkiego quasi-demokratycznego systemu politycznego,
   chwalonego przez filozofów, a podczas kontrreformacji znane było z niespotykanej
   w ówczesnej Europie tolerancji religijnej, z pokojowo współistniejącymi wspólnotami
   rzymskokatolickimi, żydowskimi, prawosławnymi, protestanckimi i muzułmańskimi
   (sufickimi). W XVIII wieku francuski historyk Claude Carloman de Rulhiere pisał
   o XVI-wiecznej Polsce: "Ten kraj, który w naszych czasach widzieliśmy podzielony
   pod względem religii, jest pierwszym państwem w Europie, które stanowiło przykład
   tolerancji. Powstały w nim między meczetami kościoły i synagogi"[63].

   Rzeczpospolita dała początek słynnej sekcie chrześcijańskiej Braci Polskich,
   prekursorów brytyjskiego oraz amerykańskiego unitarianizmu[64].

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce
   Nazywano (Samuel Adalberg) ówczesną Polskęrajem dla Żydów

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Islam#Islam_w_Polsce

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_W%C5%82odkowic

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Inkwizycja_w_Polsce

[nawet mojej wiary tu nie prześladowano, choć wyśmiewano pomimo tego,
iż oficjalnie uznawano, że Chrystus istniał podczas stwarzania świata
a ciało otrzymał całkiem niedawno -- uznawano, iż dusza mogła istnieć
przed ciałem, niejako czekając na swe ciało -- na inkarnację... także
wiary w samotne istnienie duszy po śmierci ciała nie wyśmiewano, choć
dodawano, iż po jakimś czasie dusza taka odzyska swe ciało (w efekcie
zmartwychwstania ciała) choć nieco inne niż ziemskie... ja nie wierzę
już w reinkarnację, lecz wiem, że reinkarnacja istnieje a moja wiara,
niewiara czy obojętność -- nie mogą zmieniać/stwarzać rzeczywistości;
niewiara w istnienie Boga nie unicestwia Boga -- tak też z moją wiarą
czy niewiarą w możliwość reinkarnacji... żeby nie popadać w konflikty
z rzymskimi katolikami -- nie wierzę już w reinkarnację; Budda zawsze
nas uczył, że nie warto upierać się przy swoich racjach -- nawet tych
bezspornie słusznych -- jak nasze reinkarnowanie, gdy ceną tego uporu
staje się utrata naszego spokoju... oficjalnie należę do Katolickiego
Jednoosobowego Kościoła chrześcijańskiego i wyznaję wiarę w istnienie
Chrystusa, którego rocznicę narodzin właśnie świętujemy...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-25 12:50:10
Autor: PiteR
Smutni, nie-Wierni

From: "Eneuel Leszek Ciszewski

Jak zwykle profesjonalna odpowiedź :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-25 22:15:16
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 25.12.2019 o 13:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[ Otóż to, otóż to! - jaNus ]
a dalej:
Rzeczpospolita dała początek słynnej sekcie chrześcijańskiej Braci Polskich, prekursorów brytyjskiego oraz amerykańskiego unitarianizmu

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bracia_polscy
aleć oni nie byli pierwsi, nawiązywali do poglądów arian:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Arianizm
  - wcześniejszych o (bagatela!) 12 stuleci. Była to schizma dość
niebezpieczna, dlatego ją potępiono na (bodajże) soborze nicejskim.

Wolność w I rzeczpospolitej nie miała sobie równych w całym ówczesnym
świecie, ale nie przeszkadzało to ościennym zamordystom wtryniać tu swe
3 grosze pod pretekstem obrony innowierców. A obecnym ojkofobom biadolić
nad rzekomym uciskiem mniejszości, takiej, siakiej, czy owakiej.

Data: 2019-12-25 10:25:31
Autor: Jacek Maciejewski
Smutni, nie-Wierni
W dniu Tue, 24 Dec 2019 21:01:48 +0100, użytkownik jaNus napisał:

Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
-- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
współczucia, biedniście!

My ateiści mamy każdy dzień za wspaniały, nie tylko ten jeden. A to dlatego że wiemy że mamy ich średnio 27375 i ni cholery więcej :)

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2019-12-25 21:14:38
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 11:25 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:

[...]

To pewnie dlatego ateiści, po okresie fascynacji lewactwem stają się  agnostykami, a na łożu śmierci jednają się z Bogiem? Jak Jaruzelski i  kolejni, a wg żony także Kiszczak?

--
Trefniś

Data: 2019-12-25 21:40:39
Autor: PiteR
Smutni, nie-Wierni
Trefniś pisze tak:

My ateiści mamy każdy dzień za wspaniały, nie tylko ten jeden. A
to dlatego że wiemy że mamy ich średnio 27375 i ni cholery więcej
:)

To pewnie dlatego ateiści, po okresie fascynacji lewactwem stają
się  agnostykami, a na łożu śmierci jednają się z Bogiem? Jak
Jaruzelski i  kolejni, a wg żony także Kiszczak?

To jest tzw wiara na wszelki wypadek i wiara życzeniowa.
Byli po prostu cieniasami, którzy nie byli konsekwentni.

ps dlaczego zasrywamy dwie grupy i do tego techniczne?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-26 09:18:52
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 25.12.2019 o 21:14, Trefniś pisze:
[...]

Coś więcej w temacie ateizmu Jaruzelskiego i późniejszego "nawrócenia"? Bo tak to każden jeden może napisać..

Data: 2019-12-26 12:56:29
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 09:18 Trybun <MxIlCh@jachu.ru> pisze:

[...]

Sam sięgnij - google wywala linki.
"Jaruzelski nawrócenie" - ok. 28 tys. wyników.

Ale np. córka usiłuje budować atmosferę niepewności, bo co powiedzieliby  np. partyjni wykonawcy egzekucji, czy do dziś aktywni SB-cy w rodzaju  Mazguły:

https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10118330/monika-jaruzelska-o-kulisach-smierci-ojca-odwiedzalo-go-dwoch-ksiezy.html

Zostają jeszcze bezinteresowni wyznawcy, jak Trybun, czy Wiesiaczek....

--
Trefniś

Data: 2019-12-26 17:36:33
Autor: Kviat
Smutni, nie-Wierni
W dniu 26.12.2019 o 12:56, Trefniś pisze:
W dniu .12.2019 o 09:18 Trybun <MxIlCh@jachu.ru> pisze:

Sam sięgnij - google wywala linki.
"Jaruzelski nawrócenie" - ok. 28 tys. wyników.

Też mi argument...

Hasło "płaska Ziemia"
Około 5 480 000 wyników (0,39 s)

Hasło "bóg"
Około 12 300 000 wyników (0,52 s)

Takie czasy, że dla niektórych ilość wyników z googla stanowi o tym co jest prawdziwe, a co nie i nic ich nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe...
Np. taki Trybun twierdzi, że Ziemia nie ma kształtu geoidy, a tak w ogóle wcale nie wiadomo jak kształt ma Ziemia i to tylko kwestia wiary, bo osobiście nie widział i nie zmierzył, więc w bzdury wierzył nie będzie.

Na pytanie czy wierzy w istnienie internetu i komputera z którego pisze posty, bo przecież internetu też nie widział i nie zmierzył, ani prądu w tym komputerze, już odpowiedzieć nie potrafi. To, że nie widział również osobiście jak jego posty wychodzą z jego własnego komputera do internetu też nie zburzyło jego poczucia pewności, że kształt Ziemi jest nieznany...

W ciekawych czasach żyjemy.
Piotr

Data: 2019-12-26 21:24:43
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 17:36 <Kviat> pisze:

W ciekawych czasach żyjemy.

Szczerze napiszę - bezproduktywnie zużywasz tlen.
EOT

--
Trefniś

Data: 2019-12-26 22:51:39
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 26.12.2019 o 21:24, Trefniś pisze:
Szczerze napiszę - bezproduktywnie zużywasz tlen.
EOT

Hey, Jocker, nie wymiękaj!
ONI na to liczą, że nas wy-milczą...

Data: 2019-12-26 23:20:17
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 22:51 jaNus <piszcie.sobie.n@berdyczow.pl> pisze:

W dniu 26.12.2019 o 21:24, Trefniś pisze:
Szczerze napiszę - bezproduktywnie zużywasz tlen.
EOT

Hey, Jocker, nie wymiękaj!
ONI na to liczą, że nas wy-milczą...

Ja nie unikam dyskusji, ale ona ma sens z ludźmi bez deficytów intelektu.
Poza tym niepotrzebnie próbujecie na grupach technicznych, jeszcze żyją  bardziej stosowne.

--
Trefniś

Data: 2019-12-26 22:57:08
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-26 o 21:24, Trefniś pisze:
W dniu .12.2019 o 17:36 <Kviat> pisze:

W ciekawych czasach żyjemy.

Szczerze napiszę - bezproduktywnie zużywasz tlen.
EOT

Należy mu się tak samo jak i Tobie.

--
animka

Data: 2019-12-26 23:22:38
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 22:57 Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> pisze:

[...]

Oczywiście i nikt mu tego nie odmawia!
Ale mógłby choć _próbować_ wnieść coś pozytywnego!

--
Trefniś

Data: 2019-12-27 09:06:19
Autor: Kviat
Smutni, nie-Wierni
W dniu 26.12.2019 o 21:24, Trefniś pisze:
W dniu .12.2019 o 17:36 <Kviat> pisze:

W ciekawych czasach żyjemy.

Szczerze napiszę - bezproduktywnie zużywasz tlen.

Szczerze napiszę - przez takich jak ty w tym kraju coraz trudniej się oddycha.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2019-12-27 19:07:56
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
[...]

Nic to raczej nie da, internet to zbyt duże szambo aby wyciągać daleko idące wnioski. "Wierzący" będą przysięgać że Gen był widziany na klęczkach w szacie pokutnej, ateiści i pseudokomuchy że księdza wyrzucił za drzwi. Udział księdza w ceremonii pogrzebowej to też przecie nie dowód na to że zmarły "się nawrócił".

Nie wiem jak Wiesiaczek, ale Trybun jest wyznawcą wyłącznie prawdy i faktów.

Data: 2019-12-27 19:31:56
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 19:07 Trybun <MxIlCh@jachu.ru> pisze:

W dniu 26.12.2019 o 12:56, Trefniś pisze:

Nie wiem jak Wiesiaczek, ale Trybun jest wyznawcą wyłącznie prawdy i  faktów.

Tak, już wiem. Przeprosiłem wyżej.

--
Trefniś

Data: 2019-12-27 21:51:50
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-27 o 19:07, Trybun pisze:
Nie wiem jak Wiesiaczek, ale Trybun jest wyznawcą wyłącznie prawdy i faktów.

Swojej prawdy i faktów. Do cudzych serc i dusz nie zajrzysz i guzik wiesz co tak naprawdę w cudzej duszy gra.

Amen, najarani jakimiś ziołami chłopczyki.

--
animka

Data: 2019-12-29 10:06:13
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 21:51, Animka pisze:
[...]

Kardiologiem ani księdzem nie jestem, natomiast zagadnienia psychiki ludzkiej mam opanowane do perfekcji.

Data: 2019-12-29 09:36:42
Autor: Jacek Maciejewski
Smutni, nie-Wierni
W dniu Sun, 29 Dec 2019 10:06:13 +0100, użytkownik Trybun napisał:

Kardiologiem ani księdzem nie jestem, natomiast zagadnienia psychiki
ludzkiej mam opanowane do perfekcji.

Pewnie z autopsji, bo jesteś przypadkiem border line.

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2019-12-29 13:13:31
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
[...]

To zarzut?, niby taka charakterystyka uniemożliwia prawidłowe postrzeganie (i nazywanie)  rzeczywistości?

Data: 2019-12-29 12:41:33
Autor: Jacek Maciejewski
Smutni, nie-Wierni
W dniu Sun, 29 Dec 2019 13:13:31 +0100, użytkownik Trybun napisał:

[...]

Zarzut? Nieee... Tu nie sąd. A osobowość border line faktycznie ma spore problemy z właściwą oceną rzeczywistości. Zresztą, z definicji.

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2019-12-31 10:46:54
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
[...]

Czyli stado nigdy się nie myli i możemy na nim polegać? Dla mnie ta definicja to zupelnie coś innego - ni mniej ni więcej określa człowieka rozumnego, indywidualistę, który zanim coś podpisze to najpierw przeczyta i pomysli.

Data: 2019-12-31 10:03:27
Autor: Jacek Maciejewski
Smutni, nie-Wierni
W dniu Tue, 31 Dec 2019 10:46:54 +0100, użytkownik Trybun napisał:

[...]

No widzisz? Mówiłem że masz trudności z funkcjonowaniem. Przecież stado się myli całkiem często. Tyle że w większości przypadków lepiej pomylić się ze stadem aniżeli mieć rację osobno :) Oczywiście "lepiej" z punktu widzenia sukcesu ewolucyjnego. Z punktu widzenia egoistycznego już niekoniecznie.
A co do znaczenia to lepiej posłuż się wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/
Osobowo%C5%9B%C4%87_chwiejna_emocjonalnie_typu_borderline

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2020-01-02 14:57:49
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni

[...]

A co takiego odkryłeś że zaczynasz uderzać w mentorski ton? O tym że mam problemy z funkcjonowaniem w takim spoleczeństwie wiem praktycznie od zawsze. Zdaje się lepiej dla ciebie będzie gdy przeczytasz recenzje swojego stylu.

Data: 2019-12-29 20:51:29
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
Pewnie z autopsji, bo jesteś przypadkiem border line.

\Lśnią latarnie nad ulicą\
\smętnie gwiżdże nocny stróż\
\a kat Maciejewski tam, pod szubienicą\
\na Antosia czeka już\

{ Na Gnojnej }

Data: 2019-12-29 20:24:16
Autor: Jacek Maciejewski
Smutni, nie-Wierni
W dniu Sun, 29 Dec 2019 20:51:29 +0100, użytkownik jaNus napisał:

\a kat Maciejewski tam, pod szubienicą\

Jakbyś był wykształciuchem to byś wiedział że kat nazywał się Maciejowski. A piosenkę znam i lubię... Ma swój nastrój.

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2019-12-29 21:35:52
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 21:24 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:

[...]

Nie kruszyłbym kopii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Maciejowski

Ale co wykształciuchy (w znaczeniu Sołżenicyna) mogą wiedzieć....

--
Trefniś

Data: 2019-12-29 21:44:30
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 21:35 Trefniś <trefnis1@mailinator.com> pisze:

[...]

Ciekawostka historyczna z 1936:

"Zamach samobójczy b. kata. MaciejEwski powiesił się, ale źle"

http://www.biblioteka.czest.pl/zbiory/czasopisma/goniec_czestochowski/1936/Goniec_Czestochowski_Nr_029_1936.pdf

Przepraszam, ciągle przyczyniam się do zaśmiecania grup technicznych...

--
Trefniś

Data: 2019-12-29 23:14:46
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 29.12.2019 o 21:44, Trefniś pisze:
W dniu .12.2019 o 21:24 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze: Jakbyś był wykształciuchem to byś wiedział że kat nazywał się
Maciejowski.

Termin "wykształciuchy" został rozpropagowany przez samych
zainteresowanych. I miał jakoby wskazywać na pogardę plebsu wobec
"mądrzejszych".
A ja skomentuje: "kształconych, acz *nie-do-kształconych*, magisterskich
półgłówków. j-elita! (grube) skundlone PRL-em.

A nazwisko słyszę baaardzo wyraźnie na płycie Grzesiuka, słuch mam świetny!

Ciekawostka historyczna z 1936:

"Zamach samobójczy b. kata. MaciejEwski powiesił się, ale źle"

Oooo, nie wiedziałem, iż faktycznie nazywał się:
"Alfred Kalt, lub Alfred Kaltbaum" { Wiki }

Data: 2019-12-29 13:58:43
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-29 o 10:06, Trybun pisze:
[...]

Książkowe to wiele osób zna.

--
animka

Data: 2019-12-26 14:32:58
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-26 o 09:18, Trybun pisze:
Coś więcej w temacie ateizmu Jaruzelskiego i późniejszego "nawrócenia"? Bo tak to każden jeden może napisać..

On był wierzący przecież. Ludzie musieli się maskować niestety.
Kiedyś widziałam go na własne oczy jak wchodził z kolegą do Kościoła (przeszli obok mnie) na uroczystą mszę w rocznicę śmierci księdza Popiełuszki.

--
animka

Data: 2019-12-26 21:37:29
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 14:32 Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> pisze:

[...]

Jak zapewne powiedzą wyznawcy religii stalinowskiej i inne kwiatki - oni  tylko poszli świętować sukces akcji o kryptonimie "Popiel":

https://teologiapolityczna.pl/wojciech-sumlinski-wyjasnienie-morderstwa-ks-popieluszki-zburzyloby-mit-iii-rp

Co ciekawe - jestem agnostykiem, ale to nie znaczy, że też wyznawcą  stalinizmu, choć bardzo często jest to tożsame.

--
Trefniś

Data: 2019-12-26 22:52:02
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-26 o 21:37, Trefniś pisze:
Jak zapewne powiedzą wyznawcy religii stalinowskiej i inne kwiatki - oni tylko poszli świętować sukces akcji o kryptonimie "Popiel":

Nie. Nawet w obstawie nie przyszedl,czyli prywatnie.
Nie będę mu buciorani w życie wchodziła, bo każdy ma swoje sprawy i kłopoty.

--
animka

Data: 2019-12-26 23:26:05
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 22:52 Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> pisze:

[...]

Psujesz taką piękną (choć pewnie fałszywą) legendę...

--
Trefniś

Data: 2019-12-27 19:09:31
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 26.12.2019 o 14:32, Animka pisze:
[...]

Z tym mogło być różnie,. Bo tak naprawdę wiarę odrzucać może tylko ktoś z wyjątkowo upośledzona wyobraźnią. Z drugiej strony - fakt że był w kościele na mszy też o niczym nie świadczy.

Data: 2019-12-27 19:29:36
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 19:09 Trybun <MxIlCh@jachu.ru> pisze:

[...]

Trybun, przepraszam.
W dyskusji próbowałem "ubrać" cię w szaty wojującego ateisty....

--
Trefniś

Data: 2019-12-29 10:06:46
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 19:29, Trefniś pisze:
[...]

Ależ nie ma za co, w Twojej uwadze nie było nic obraźliwego.

Data: 2019-12-27 19:43:32
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 19:09, Trybun pisze:
tak naprawdę wiarę odrzucać może tylko ktoś z wyjątkowo upośledzona wyobraźnią.

Jak wiadomo (acz nie wszystkim) /Wiara przenosi góry/
A nie-wiara: bzdury    :)

Z drugiej strony - fakt że był w kościele na mszy też o niczym nie
świadczy.

Widocznie dla niego też /Paryż wart [był] mszy/...

Data: 2019-12-29 10:09:03
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 19:43, jaNus pisze:
W dniu 27.12.2019 o 19:09, Trybun pisze:
tak naprawdę wiarę odrzucać może tylko ktoś z wyjątkowo upośledzona wyobraźnią.

Jak wiadomo (acz nie wszystkim) /Wiara przenosi góry/
A nie-wiara: bzdury    :)

Podobnie jak kłamstwo - sól życia - wiara. Wegetacja ludzka bez tych dwu czynników jest raczej niemożliwa.

Z drugiej strony - fakt że był w kościele na mszy też o niczym nie
świadczy.

Widocznie dla niego też /Paryż wart [był] mszy/...

Nie wyciągajmy zbyt daleko idących wniosków. Nasza obecność na jakimś zgromadzeniu nie musi zaraz świadczyć że jesteśmy "ZA".

Data: 2019-12-27 12:48:53
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Smutni, nie-Wierni
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 25 Dec 2019 21:14:38 +0100  doszła do mnie wiadomość  <op.0ddeioddu09i5n@tncap.home>  od Trefniś <trefnis1@mailinator.com>  :
[...]

W starszym wieku, w dodatku przed śmiercią, umysł już nie pracuje na pełnych obrotach, w
dodatku potrafi płatać figle, poza tym nawrócenie tego lub owego nie jest dowodem na
istnienie pana B w jakiejkolwiek formie(poza formą urojoną).

Data: 2019-12-27 15:30:27
Autor: marfi
Smutni, nie-Wierni
Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:jerb0fpnmgo4qmfmlsl44aghldcn7vbst54ax.com...
[...]

Moja mama mnie nie poznaje, chce zjeść moją rekę ale modlić się dalej potrafi tak samo jak liczyć do 100.

--
marfi

Data: 2019-12-27 17:46:07
Autor: Trefniś
Smutni, nie-Wierni
W dniu .12.2019 o 12:48 Olaf Frikiov Skiorvensen  <Belzebub@invalid.invalid> pisze:

[...]

Szkoda, że ciągle zaśmiecamy grupy techniczne.

Zgoda, lewacy tak to tłumaczą, póki młodzi, niedoświadczeni.
I nieodpowiedzialni - "mogę robić co chcę, zło (karma, kismet) mnie nie  dogoni".
Ale niech mają świadomość, że mogą żałować pewnych kroków, podobnie jak  ich idole.

Takie podejście "na jaruzela" jest dość atrakcyjne - czerpię z "życia" ile  się da, godzę się na każde świństwo (pisałem o Popiełuszce) a później się  wycofuję z "umowy". Tylko czy to jest odwracalne?

A co na ten temat neuropsychologia:
http://neuropsychologia.org/boski-gen

Powyższy link to nie jest żadna prokatolicka propaganda

--
Trefniś

Data: 2019-12-27 18:00:12
Autor: Animka
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-27 o 17:46, Trefniś pisze:
[...]

Czy mógłby każdy z Was-odpisujący kasować drugą grupę dyskusyjną do odpowiedzi , żeby te posty się nie dublowały i były na jednej grupie? Niech zostanie już tylko ten pl.comp.pecet.
To, że jakiś koszmarek napisal sobie na dwie grupy nie musi sie pokazywac na dwóch. Niech zostanie przynajmniej na jednej. A tak w ogóle to najlepiej nie odpisywać.

--
animka

Data: 2019-12-27 19:46:40
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 12:48, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
poza tym nawrócenie tego lub owego nie jest dowodem na istnienie pana
B w jakiejkolwiek formie(poza formą urojoną).

Nnno nadal nie chwytasz!
Bóg jest tam, gdzie mu się zrobi miejsce:
w sercach *Wiernych*, w Wiernych sercach...

Data: 2019-12-25 12:50:17
Autor: MF
Smutni, nie-Wierni
On 24/12/2019 20:01, jaNus wrote:
[...]

Hmmm, a w takim razie skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba ,,udowadniania", że jakiś on istnieje? Czemu uważasz, że Twoje wierzenie w istnienie tego kogoś jest tak niesamowicie ważne dla innych, że aż zaspamowałeś dwie grupy dyskusyjne zupełnie niezwiązane z tematem wiary i na których za mojej pamięci ta tematyka nie była poruszana? Może sam wątpisz w istnienie tego kogoś, że niby przekonujesz innych, a tak naprawdę przekonujesz sam siebie? A poza tym w jaki sposób kierujesz się w życiu przykazaniami, które według Ciebie dał ludzkości ów on? Jesteś może wolontariuszem w jakimś hospicjum, bierzesz udział w zbiórkach pieniędzy i dóbr dla potrzebujących? Czy może tylko głosujesz na PiS, dajesz rydzykowi, sąsiadom, którzy w niedzielę nie chodzą do twojego kościoła, plujesz na klamki i wyrzucasz śmiecie na wycieraczkę, a każdego nie podzielającego w pełni i bezkrytycznie twoich poglądów traktujesz z najwyższą pogardą albo nawet bohatersko obrzucasz najgorszymi bluzgami? Bo z Twojej wypowiedzi wyczuwam pychę oraz uczucie będące zaprzeczeniem miłości do całej grupy Twoich bliźnich. Jeżeli źle wyczuwam, to przepraszam.

Pieprzenie, że ja w to wierzę, więc to jest fakt, jest właśnie pieprzeniem i niczym więcej. Mylisz się uważając, że Twoje wierzenie w istnienie tego kogoś jest ważniejsze czy wyższe niż wierzenie dowolnej innej osoby w cokolwiek i że ktokolwiek jest zobligowany w zmianę swoich wierzeń, podobnie jak Ty nie zmienisz swoich wierzeń dlatego, że ktoś inny wierzy w co innego.

--
MF

Data: 2019-12-25 22:35:35
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 25.12.2019 o 13:50, MF pisze:
skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba ,,udowadniania", że
 jakiś on istnieje?

Wolę mieć przyjaciół, którzy się bogacą, choćby i duchowo (ale
materialnie też!), niż zażywać schadenfreude z tego, że popadli w
kłopoty. Wolę dzielić się optymizmem, niż propagować "nie da się!",
przedkładam pomoc innym, nad sypanie piasku w tryby. Lepsza nowina
dobra, niż zła, uśmiech, nad łzy, i zgrzytanie zębów, radość nad smutek
i zgorzknienie.

A poza tym jestem nade wszystko >>państwowcem<<, zaś dobry chrześcijanin
ze mnie jest niezbyt "dobry". To nie Państwo chcę wykorzystać na cześć i
pożytek Kościoła, lecz ten ostatni zaprząc do budowy społeczeństwa ludzi
szczęśliwych, obywateli zadowolonych z budowy Państwa-jak-najlepszego.

Bez silnych zasad moralnych, bardziej wymagających niż prawo kodeksowe,
budowa Wolnego Rynku jest pracą syzyfową. Zaś etyki, powszechnie
akceptowanej, i efektywnie kształtującej postawy, nie da się zbudować
"naukowo": to oczekiwanie absurdalne! Nauka może badać, i wyrokować "o
tym co jest", a nie o tym, "co być powinno", bo na to drugie jest
absolutnie nieadekwatna. Tylko sankcja autorytetu transcendentnego może
ufundować etykę powszechnie akceptowaną, i z rzadka jedynie podważaną.

Czy On istnieje -- to zagadnienie do badania przez fachowców:
wykształconych teologów. Tych, co tak ważny problem chcą rozgryzać przy
pomocy argumentów z magla, i z użyciem *wyłącznym* ich ptasiego móżdżku,
powinno się wysyłać na reedukację, jak to robił agnostyk Mao. Praca na
roli pomagała skośnookim intelektualistom odzyskać dystans do spekulacji
i dzielenia włosa na siedemnaście...

Data: 2019-12-26 09:54:24
Autor: MF
Smutni, nie-Wierni
On 25/12/2019 21:35, jaNus wrote:
W dniu 25.12.2019 o 13:50, MF pisze:
skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba ,,udowadniania", że
 jakiś on istnieje?

Wolę mieć przyjaciół, którzy się bogacą, choćby i duchowo [...]

Piłeś, nie pisz.

A poza tym jestem nade wszystko >>państwowcem<<, zaś dobry chrześcijanin
ze mnie jest niezbyt "dobry".

I dlatego zamiast pracować nad tym, by stać się lepszym, dopierdalasz się do innych. Rzeczywiście, bardzo to chrześcijańskie.

[...]

O, jaki ty prawdziwy polak[1], katolik i spadkobierca żołnierzy wyklętych, i jeszcze przyznajesz się do posiadania ptasiego móżdżku. No tak, można było się domyślić. Próba dyskusji z miłośnikiem żydochinokomuny jak ty to marnowanie czasu.

A co do reszty, którą tak starannie wyciąłeś, to uznajemy, że potwierdzasz to, co napisałem. Pięknie się przedstawiłeś przed milionami czytelników.

Życzę Tobie i Twojej rodzinie wszystkiego tego, czego życzysz mnie - żeby Was spotkało wszystko to, co wg Ciebie powinno spotkać mnie, tylko 10-krotnie bardziej.

FUT warning.

--
MF

Data: 2019-12-26 09:17:24
Autor: Trybun
Smutni, nie-Wierni
W dniu 24.12.2019 o 21:01, jaNus pisze:
[...]

Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej życzyć każdemu życia w sposób jaki on sam uznaje za najlepszy/najwłaściwszy?

Data: 2019-12-26 09:21:11
Autor: Marcin N
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-26 o 09:17, Trybun pisze:
[...]

Nadchodzą czasy, gdy przyznanie się, że wierzy się w jakąś istotę nadrzędną będzie niczym przyznanie się, że jest się zwolennikiem niewolnictwa. Niech sobie wierzą w gusła - ale żeby zaraz się z tym afiszować? Zupełny brak taktu.

--
MN

Data: 2019-12-26 10:38:30
Autor: MF
Smutni, nie-Wierni
On 26/12/2019 08:17, Trybun wrote:
[...]

Bo kolega jaNus to natchnienie artystów pewnego kierunku sztuki, archetyp całego trendu:
* <https://www.xdpedia.com/29533/somsiad_wrogu_moj.html>
* <https://www.xdpedia.com/29798/bo_wszyscy_polacy_to_jedna_rodzina.html>
* <https://www.xdpedia.com/36322/lek_na_raka_i_wieczna_mlodosc_vs_zeby_sasiad_upadl.html>
* <https://www.xdpedia.com/38935/zyczenia_na_boze_narodzenie_wzajemnie.html>

--
MF

Data: 2019-12-26 13:42:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Smutni, nie-Wierni

"Trybun" 5e046c93$0$505$65785112@news.neostrada.pl

Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej
życzyć każdemu życia w sposób jaki on sam uznaje
za najlepszy/najwłaściwszy?

   https://www.youtube.com/watch?v=IWZ_K34zV1I

IMO najwłaściwszym sposobem na moje życie jest zabieranie
ludziom drobnej (nie jestem przecież pazerny!) części ich
pieniędzy i przekazywanie tak zebranych pieniędzy mnie...

   https://www.youtube.com/watch?v=R5N4zXfzM8g

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-26 14:43:27
Autor: Twardy
Smutni, nie-Wierni
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

A ty przekazesz mnie ;-)

Gdzie ty sie Eneuel podziewales?

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-12-27 11:55:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Smutni, nie-Wierni

"Twardy" 5e04b909$0$543$65785112@news.neostrada.pl

  https://www.youtube.com/watch?v=IWZ_K34zV1I

Psu -- na szyję, ptakowi -- na nogę, a wężowi?...
[najważniejsze -- człowiekowi?]

[...]

Mo_żesz wybrać sobie jedna z poniższych odpowiedzi:

 - Nie zazdrość łaski bliźniemu, czyli mnie.
 - Nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego.
 - Trzymaj daleko ode mnie świętokradcze ręce!
 - https://www.youtube.com/watch?v=-0DcupC65K0

Gdzie ty sie Eneuel podziewales?

Kiedy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-27 16:52:22
Autor: Twardy
Smutni, nie-Wierni
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"Twardy" 5e04b909$0$543$65785112@news.neostrada.pl
/../
Gdzie ty sie Eneuel podziewales?

Kiedy?

Nie wisialem Cie ~ roku na grupie windows.winnt.pl
Ziemniaki sadziłeś?

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-12-28 04:35:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Smutni, nie-Wierni

"Twardy" 5e0628c3$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Gdzie ty sie Eneuel podziewales?

Kiedy?

Nie wisialem Cie ~ roku na grupie windows.winnt.pl
Ziemniaki sadziłeś?

Owszem -- na innych grupach. Jak widać -- fragmenty
tychże ziemniaków przedostały się do windows.winnt.pl...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-27 16:44:59
Autor: Tomaszek
Smutni, nie-Wierni
W dniu 2019-12-24 o 21:01, jaNus pisze:
Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
    -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
współczucia, biedniście!

Ateiści to niedoinformowani ignoranci, ale "miszczu".... to na pewno na tej grupie powinieneś zamieścić ten post? Robisz z wierzących idiotów, celowo?

--
t0maszek

Data: 2019-12-27 19:59:24
Autor: jaNus
Smutni, nie-Wierni
W dniu 27.12.2019 o 16:44, Tomaszek pisze:
ale "miszczu".... to na pewno na tej grupie powinieneś zamieścić ten
 post?

Podobno *tego dnia* ludzkimi głosami zdarza się przemówić i zwierzętom.
Chciałem dać szanse i tutejszym...

Robisz z wierzących idiotów, celowo?

Nie łudź się, "oni" i tak mają wierzących w pogardzie, coby nawet i
*nic* nie robili. Rekonkwista nie zacznie się jednak z nic-nie-robienia,
ani samej tylko modlitwy w kruchcie. Natarcie antychrześcijańskie
propagowane jest jako a-polityczność, rozsądek i racjonalność. Kto
obnażą, że to podstępny kulturkampf, inspirowany przez zoologicznych
anty-chrześcijan, na tego natychmiast nagonka, że "upolitycznia". Bo
lewaczenie umysłów żadnym 'upolitycznianiem' ponoć nie jest, tak?
Pro-LGTB jest "tolerancją", a wskazywanie na jego wysoce zideologizowany
charakter, i podkopywanie podstaw tej cywilizacji, która nas wzniosła na
wyżyny -- jest "szczuciem". Demaskowanie wandali niszczących kulturę to
objaw "nietolerancji", a podpalanie świątyń przynosi wieczną chwałę
współczesnym Herostratesom! No, chyba że synagogi palą, czy choćby
szybkę stłuką.

Data: 2019-12-30 11:00:16
Autor: robot
Smutni, nie-Wierni