Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   ¦nieg pana proboszcza

¦nieg pana proboszcza

Data: 2011-05-17 01:38:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
¦nieg pana proboszcza

"Grzegorz Z." 9xkzkd1znxtc$.2t1f9wctchv0.dlg@40tude.net

Media poda³y dzi¶, ¿e podczas przes³uchania
ksi±dz Seppia odmówi³ odpowiedzi na pytania.

Szkoda, bo móg³ jednak zauwa¿yæ, ¿e Ko¶ció³ nie
podlega prawom takim, jakim podlega reszta ¶wiata. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-05-24 21:56:44
Autor: janusz@fajny.adres.to
¦nieg pana proboszcza
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Grzegorz Z." 9xkzkd1znxtc$.2t1f9wctchv0.dlg@40tude.net

Media poda³y dzi¶, ¿e podczas przes³uchania
ksi±dz Seppia odmówi³ odpowiedzi na pytania.

Szkoda, bo móg³ jednak zauwa¿yæ, ¿e Ko¶ció³ nie
podlega prawom takim, jakim podlega reszta ¶wiata. ;)


Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Sygnatura: Dziennik Ustaw 1997 nr 89 poz. 555
Tytu³: Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Data og³oszenia: 1997-08-04
Data wej¶cia w ¿ycie: 1998-09-01
Data ujednolicenia: 2009-07-06
(...)
Art. 175.  § 1. Oskar¿ony ma prawo sk³adaæ wyja¶nienia; mo¿e jednak bez podania powodów odmówiæ odpowiedzi na poszczególne pytania lub odmówiæ sk³adania wyja¶nieñ. O prawie tym nale¿y go pouczyæ.


Gdyby sprawa by³a w Polsce - jak ka¿dy oskar¿ony mia³by prawo odmówiæ odpowiedzi - na podstawie przytoczonego wy¿ej artyku³u Kodeksu postêpowania karnego.

Przypuszczam, ¿e pod tym wzglêdem w³oskie prawo karne jest podobne do polskiego.

Je¶li siê mylê - rzuæ linkiem.
Je¶li nie - przestañ bredziæ.

j..

Data: 2011-05-24 23:17:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
¦nieg pana proboszcza

"janusz@fajny.adres.to" irh2h8$2k6$1@news.onet.pl

Szkoda, bo móg³ jednak zauwa¿yæ, ¿e Ko¶ció³ nie
podlega prawom takim, jakim podlega reszta ¶wiata. ;)

Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Sygnatura: Dziennik Ustaw 1997 nr 89 poz. 555
Tytu³: Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Data og³oszenia: 1997-08-04
Data wej¶cia w ¿ycie: 1998-09-01
Data ujednolicenia: 2009-07-06
(...)
Art. 175.  § 1. Oskar¿ony ma prawo sk³adaæ wyja¶nienia; mo¿e jednak bez podania powodów odmówiæ odpowiedzi na poszczególne pytania lub odmówiæ sk³adania wyja¶nieñ. O prawie tym nale¿y go pouczyæ.

Gdyby sprawa by³a w Polsce - jak ka¿dy oskar¿ony mia³by prawo odmówiæ odpowiedzi - na podstawie przytoczonego wy¿ej artyku³u Kodeksu postêpowania karnego.

Przypuszczam, ¿e pod tym wzglêdem w³oskie prawo karne jest podobne do polskiego.

Je¶li siê mylê - rzuæ linkiem.
Je¶li nie - przestañ bredziæ.

Mylisz co do czego? Bo du¿o spraw poruszy³e¶.
Ksi꿱 w Polsce uwa¿aj± siebie za ludzi wyj±tkowych, za
stoj±cych ponad prawem, za (swego rodzaju) nadludzi.
Pieronek poruszy³ ten problem przy okazji lustracji,
twierdz±c, i¿ Ko¶ció³ podlega odrêbnym prawom w Polsce.
A na swej my¶li mia³ nie prawo zwi±zane jedynie z lustracj±,
ale jak±¶ ogóln± sytuacjê.

Podobnie¿ (ale nie od strony prawa ludzkiego, a Bo¿ego)
mówi³ na mszy Rabiczko -- honorowy pra³at Jana Paw³a II,
by³y proboszcz mojej by³ej parafii. Mówi³, ¿e ksiê¿a nie
s± zwyk³ymi lud¼mi, ale istotami znajduj±cymi siê pomiêdzy
lud¼mi i Bogiem, pomiêdzy tym ¶wiatem i ,,tamtym''.


A ¿e tamten ksi±dz (jak zrozumia³em) nale¿y do tego samego KRK
co Pieronek i Rabiczko, uzna³em, ¿e byæ mo¿e móg³ powo³aæ siê na
te szczególne prawa.

-=-

Wszystko za¶ przyozdobi³em u¶mieszkiem z przymkniêciem/zmru¿eniem oka.
(a ten u¶miech oznacza ¿art)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-05-28 22:43:26
Autor: janusz@fajny.adres.to
¦nieg pana proboszcza
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"janusz@fajny.adres.to" irh2h8$2k6$1@news.onet.pl

Szkoda, bo móg³ jednak zauwa¿yæ, ¿e Ko¶ció³ nie
podlega prawom takim, jakim podlega reszta ¶wiata. ;)

Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Sygnatura: Dziennik Ustaw 1997 nr 89 poz. 555
Tytu³: Kodeks postêpowania karnego z dnia 6 czerwca 1997 r.
Data og³oszenia: 1997-08-04
Data wej¶cia w ¿ycie: 1998-09-01
Data ujednolicenia: 2009-07-06
(...)
Art. 175. § 1. Oskar¿ony ma prawo sk³adaæ wyja¶nienia; mo¿e jednak bez
podania powodów odmówiæ odpowiedzi na poszczególne pytania lub odmówiæ
sk³adania wyja¶nieñ. O prawie tym nale¿y go pouczyæ.

Gdyby sprawa by³a w Polsce - jak ka¿dy oskar¿ony mia³by prawo odmówiæ
odpowiedzi - na podstawie przytoczonego wy¿ej artyku³u Kodeksu
postêpowania karnego.

Przypuszczam, ¿e pod tym wzglêdem w³oskie prawo karne jest podobne do
polskiego.

Je¶li siê mylê - rzuæ linkiem.
Je¶li nie - przestañ bredziæ.

Mylisz co do czego? Bo du¿o spraw poruszy³e¶.

Poruszy³em tu JEDN¡ sprawê.
Podstawy prawnej odmowy zeznañ przez oskar¿onego na gruncie polskiego prawa karnego.
Wyrazi³em PRZYPUSZCZENIE, ¿e pod tym wzglêdem w³oskie prawo karne jest podobne do polskiego.
DOPU¦CI£EM mo¿liwo¶æ, ¿e w³oskie prawo karne pod tym wgl±dem siê mo¿e ró¿niæ od polskiego.
STWIERDZI£EM: je¶li wiesz, ¿e moje PRZYPUSZCZENIE jest nieprawdziwe - to podaj ¼ród³o tej wiedzy. W przeciwnym wypadku przestañ bredziæ.

Ksi꿱 w Polsce uwa¿aj± siebie za ludzi wyj±tkowych, za
stoj±cych ponad prawem, za (swego rodzaju) nadludzi.
I politycy.
I górnicy.
I stoczniowcy.
I policjanci.

Pieronek
TW "Filozof"
poruszy³ ten problem przy okazji lustracji,
twierdz±c, i¿ Ko¶ció³ podlega odrêbnym prawom w Polsce.
A na swej my¶li mia³ nie prawo zwi±zane jedynie z lustracj±,
ale jak±¶ ogóln± sytuacjê.
Na swej my¶li mia³ swoj± w³asn± sytuacjê TW "Filozofa".

Podobnie¿ (ale nie od strony prawa ludzkiego, a Bo¿ego)
mówi³ na mszy Rabiczko -- honorowy pra³at Jana Paw³a II,
by³y proboszcz mojej by³ej parafii. Mówi³, ¿e ksiê¿a nie
s± zwyk³ymi lud¼mi, ale istotami znajduj±cymi siê pomiêdzy
lud¼mi i Bogiem, pomiêdzy tym ¶wiatem i ,,tamtym''.
Bo nie s± zwyk³ymi lud¼mi - ksi±dz to nie zawód, tylko powo³anie - i powinno siê od nich du¿o wiêcej wymagaæ - i bêd± bardziej surowo rozliczani na S±dzie Ostatecznym.


A ¿e tamten ksi±dz (jak zrozumia³em) nale¿y do tego samego KRK
co Pieronek i Rabiczko, uzna³em, ¿e byæ mo¿e móg³ powo³aæ siê na
te szczególne prawa.

"Gdy dwóch mówi to samo to nie jest to samo."
Nie zna³e¶ tego?
To¿ ten cytat znalaz³ siê nawet w literaturze dla dzieci/m³odzie¿y.


-=-

Wszystko za¶ przyozdobi³em u¶mieszkiem z przymkniêciem/zmru¿eniem oka.
(a ten u¶miech oznacza ¿art)

¯art ma byæ ¶mieszny sam w sobie.
Nie z powodu jakiego¶ dodanego doñ znaczka.
Dlatego w³a¶nie "od zawsze" denerwowa³y mnie chóralne ¶miechy w tle w ró¿nych serialach komediowymi zwanych.

Na koniec: crossposting bez ustalonego followup-to nie jest mile widziany.

j..

¦nieg pana proboszcza

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona