Snieg w Tatrach?

Data: 2009-05-22 11:44:16
Autor: Mikolaj Rydzewski
Snieg w Tatrach?
Witam,

Orientuje sie ktos moze jakie sa teraz warunki sniegowe na Hali Gasienicowej? Na stronie TPN pisza, ze powyzej gornej granicy lasu warunki sa zimowe.
Chcialbym wybrac sie z dzieckiem trasa Kuznice - Murowaniec i nie wiem czego sie spodziewac.

Data: 2009-05-22 11:52:12
Autor: bans
Snieg w Tatrach?
Mikolaj Rydzewski pisze:

 Na stronie TPN pisza, ze powyzej gornej granicy lasu warunki sa zimowe.

Gdzie coś takiego piszą? Ja znalazłem tylko:

"Powyżej górnej granicy lasu znaczna część szlaków znajduje się jeszcze pod śniegiem." - na mój rozum wcale nie oznacza to warunków zimowych.

--
bans

Data: 2009-05-22 12:00:21
Autor: Mikolaj Rydzewski
Snieg w Tatrach?
bans wrote:
Gdzie coś takiego piszą? Ja znalazłem tylko:

"Powyżej górnej granicy lasu znaczna część szlaków znajduje się jeszcze pod śniegiem." - na mój rozum wcale nie oznacza to warunków zimowych.

Ok, masz racje. Moja imaginacja zrobila swoje ;-)

Data: 2009-05-22 12:55:14
Autor: Titus Atomicus
Snieg w Tatrach?
In article <gv5t7i$r7i$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

Mikolaj Rydzewski pisze:

> [...]

"Powyżej górnej granicy lasu znaczna część szlaków znajduje się jeszcze pod śniegiem." - na mój rozum wcale nie oznacza to warunków zimowych.

Nie dalej jak kilka dni temu, jak w radio jakis ratownik (chyba Jan Krzysztof albo Adam Marasek) wypowiadali sie, ze wycieczki w gory tylko z rakami i czekanem.
Dlaczego oni mowia takie rzeczy?
TA

Data: 2009-05-22 13:22:18
Autor: bans
Snieg w Tatrach?

Dlaczego oni mowia takie rzeczy?

Czy to pytanie retoryczne?
Bo odpwiedź jest oczywista.

--
bans

Data: 2009-05-23 00:40:19
Autor: Albert
Snieg w Tatrach?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości

[...]

Przy przekraczaniu firnowego plata sniegu, nawet o nachyleniu ~25st mozna
sie posliznac i wziac niekontrolowany zjazd. Zwlaszcza z plecakiem.
Zwlaszcza w nieodpowiednim obuwiu. Nawet w lecie przy przekraczaniu platow
sniegu warto miec w rekach cokolwiek czym mozna by wyhamowac poslizniecie.

Data: 2009-05-23 15:21:45
Autor: Mihajlo
Snieg w Tatrach?

[...]

Bo to doswiadczeni ratownicy i pewnie wiele razy musieli juz ratowac debili, ktorym wydawalo sie ze w maju, w Tatrach, wiosna wyglada tak jak na nizinach.

Ozdrawiam majowo,
Mihajlo

Data: 2009-05-23 16:41:27
Autor: any
Snieg w Tatrach?
Mihajlo pisze:

Bo to doswiadczeni ratownicy

:-))

ktorym wydawalo sie ze w maju, w Tatrach,

W maju wiosna w Tatrach wygląda tak, że "debile" nie pójdą w wyższe partie. Groźniejszy od nich są "ci mudrzy" rekompensujący sobie kompleksy epitetami kierowanymi w stronę mniej obytych i oczytanych...

Data: 2009-05-25 08:16:46
Autor: bans
Snieg w Tatrach?
Mihajlo pisze:

ktorym wydawalo sie ze w maju, w Tatrach, wiosna wyglada tak jak na nizinach.

A wiesz, że mówimy o wycieczce na Halę Gąsienicową?

--
bans

Data: 2009-05-22 11:55:45
Autor: Michał
Snieg w Tatrach?
Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

Skoro wczoraj na Kasprowym było chyba 46 cm śniegu, a dziś piszą już tylko "Grubość pokrywy śnieżnej: Pokrywa w płatach.", to chyba niżej nie jest jakoś specjalnie zimowo...

Snieg w Tatrach?