Snowboard na muldy ?

Data: 2009-06-22 10:23:01
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
Witam,
podążając za myślą koleżanki Jednej Czarnej: "Takie muldy to sama przyjemnosc" ;) (
http://je.pl/1cbd ), szukam snowboardu na muldy. Jakie parametry dechy powinny mnie interesować
szerokość, sztywność etc. Dechę do śniegu będzie dociskać 75kg żywej masy, o długości 180cm w
pozycji wyprostowanej.

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-06-22 07:00:02
Autor: blackone
Snowboard na muldy ?
On 22 Jun, 10:23, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:
[...]

Mi sie bardzo dobrze jezdzi po miekkich muldach na K2 Gyrator - takie
miekkie & plynne slizganie sie miedzy muldami, nie carving. No ale ja
nie mialam zbyt wielu desek na nozkach, miec moze istnieja lepsze
deseczki do takich celow. Deseczka jest BARDZO skretna, ma miekki
przod i tyl, twarda na srodku - bardzo plynnie sie wpasowuje we
wszelkie nierownosci - zamiast wstrzasu w zetknieciu z nierownosciami
(jak to dziala na starym simsie chaosie) ;-)
Gyrator to deseczka z rockerem i dziala tym lepiej im wiecej miekkiego
sniegu ma pod soba. A czy rowny, czy nie rowny, to juz srednio istotne
- i tak zasuwa po powierzchni, malo te nierownosci czuc w powrownaniu
z moja stara tradycyjna deska Sims Chaos.
Tydzien temu jezdzilam na gyratorze na lodowcu po bardzo miekkim,
glebokim, nieprzygotowanym i rozjedzonym wiosennym/letnim sniegu.
Bardzo przyjemnie:-)))) Ale to nie jest jazda carvingowa - to wyglada
jak carving z daleka, ale to zdecydowanie bardziej surfowanie cala
powiechna deski po powierzchni sniegu, po "zboczach" muld niz jazda na
krawedziach.

Z gory uprzedzam, ze to moje subiektywne odczucia - niewiele desek
probowalam. Na desce jezdze zdecydowanie gorzej niz na nartach, na
Gyratorze zaczelam wjezdzac z przyjemnoscia w wyboisty teren na ktory
wczesniej sie wybieralam tylko na nartach;-)

pozdrawiam
Gosia
P.S.
jutro znowu bedzie lodowiec i deseczka + kite (o ile bedzie wialo).
Hurra, pierwszy dzien urlop dzisiaj:-))))

Data: 2009-06-23 11:12:56
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
blackone wrote:
Mi sie bardzo dobrze jezdzi po miekkich muldach na K2 Gyrator - takie
miekkie & plynne slizganie sie miedzy muldami, nie carving. No ale ja
nie mialam zbyt wielu desek na nozkach, [...]

Po za Tobą, nikt nie podsunął innych pomysłów (pewnie wolą ekstremalny carving i nie interesują się
w ogóle takim tematem;P ). Problem jest tylko taki, że K2 jest chyba mało popularne na Dolnym
Śląsku, bo nikt tu nie sprzedaje ich desek. Ale nie poddaję się jeszcze i szukam dalej ów dechy
twardej w środku, lecz miękkiej na końcach;)

P.S.
jutro znowu bedzie lodowiec i deseczka + kite (o ile bedzie wialo).
Hurra, pierwszy dzien urlop dzisiaj:-))))

Dzięki za treściwą odpowiedź i życzę udanego i wietrznego, w miarę potrzeb, urlopu;)

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-06-23 17:11:13
Autor: Bartosz Bogucki
Snowboard na muldy ?
Po za Tobą, nikt nie podsunął innych pomysłów (pewnie wolą ekstremalny carving i nie interesują się
w ogóle takim tematem;P ).

no praktycznie trafiłeś... eska lubi puch i snowpark a nie muldy, najlepiej zamknąć tam wszystkich narciarzy aby zostawili dla nas puch i będzie git :o]

--
call me preses, just preses :o)
SC GD 164 W

Data: 2009-06-23 23:27:23
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
blackone wrote:
deseczki do takich celow. Deseczka jest BARDZO skretna, ma miekki
przod i tyl, twarda na srodku - bardzo plynnie sie wpasowuje we

Na którym gyratorze jeździsz - 2007, 2008? Myślisz, że są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi modelami?

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-06-25 05:55:55
Autor: blackone
Snowboard na muldy ?
On 23 Jun, 23:27, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:

Na którym gyratorze jeździsz - 2007, 2008? Myślisz, że są jakieś istotne różnice pomiędzy tymi modelami?

2008/2009 - czarna deseczka w kolorowe zarowiaste napisy.  nie mam
pojecia, czy sa istotne roznice miedzy modelami z 2007 i 2008.

pozdrawiam z upalnej Polnocy:-)
Gosia

Data: 2009-07-11 16:26:36
Autor: woohoo
Snowboard na muldy ?
nalesnik:
podążając za myślą koleżanki Jednej Czarnej: "Takie muldy to sama przyjemnosc" ;) (
http://je.pl/1cbd ), szukam snowboardu na muldy. Jakie parametry dechy powinny mnie interesować
szerokość, sztywność etc.

Dwie literki: BX

--
wo_Ohoo!

Data: 2009-07-11 19:52:30
Autor: ADAM
Snowboard na muldy ?
Dwie literki: BX

Ejj, jestes pewny? :D

--
Adam
Freebord Snoewboard The Streets

Data: 2009-07-11 21:34:07
Autor: woohoo
Snowboard na muldy ?
ADAM:
Ejj, jestes pewny? :D

Że ja bym wybrał właœnie deskę do BX na nierównoœci, muldy i małe hopki - tak.
Ale oczywiœcie nie napiszę, że to jedyna słuszna droga. ((:

--
wo_Ohoo!

Data: 2009-07-12 12:01:28
Autor: Marek Orszulka
Snowboard na muldy ?
Dnia Sat, 11 Jul 2009 21:34:07 +0200, woohoo napisał(a):

ADAM:
Ejj, jestes pewny? :D

Że ja bym wybrał właśnie deskę do BX na nierówności, muldy i małe hopki - tak.
Ale oczywiście nie napiszę, że to jedyna słuszna droga. ((:
Przy wadze i wzroście autora wątku, to np Voelkl Coal 158 albo 162.
Myślę, że spełnia powyższe warunki :)

--
Marek Orszulka
marek.orszulka@hot.pe-el

Data: 2009-07-12 12:47:48
Autor: woohoo
Snowboard na muldy ?
Marek Orszulka:
Przy wadze i wzroście autora wątku, to np Voelkl Coal 158 albo 162.
Myślę, że spełnia powyższe warunki :)

Pod warunkiem, że Autor tematu ogarnia jazdę w stopniu co najmniej średnio-zaawansowanym.
Inaczej Coal mógłby go ładnie sponiewierać. (:

--
wo_Ohoo!

Data: 2009-07-12 14:15:16
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
woohoo wrote:
Pod warunkiem, że Autor tematu ogarnia jazdę w stopniu co najmniej
średnio-zaawansowanym.
Inaczej Coal mógłby go ładnie sponiewierać. (:

Spoko spoko, autor wątku da radę;)

A z innej beczki, to autor wątku od grubych kilku tygodni ma ciężką, nawracającą zajawkę na
snowboard - tylko skąd tu wziąć śnieg w połowie lipca:( Od którego miesiąca biura podróży organizują
wyjazdy w alpy?

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-07-12 08:10:41
Autor: blackone
Snowboard na muldy ?
On 12 Jul, 14:15, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:

A z innej beczki, to autor wątku od grubych kilku tygodni ma ciężką, nawracającą zajawkę na
snowboard - tylko skąd tu wziąć śnieg w połowie lipca:(

Snieg ma sie nadal dobrze w Norwegii;-.) Wczoraj smigalam na lodowcu
Folgefonna kolo Bergen. Snowpark marzenie i w dalszym ciagu da sie
jeszcze jezdzic w miare sensowny offpiste poza lodowcem bez dalekiego
chodzenia od/do wyciagu.
Musze jakas relacje foto wkrotce wrzucic do galerii, no i MOCNO
namawiam znajomych, by dolaczyli ze swoimi zdjeciami i filmikami do
grupy;-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-12 21:26:11
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
blackone wrote:
Snieg ma sie nadal dobrze w Norwegii;-.) Wczoraj smigalam na lodowcu
[...] Musze jakas relacje foto wkrotce wrzucic do galerii, no i MOCNO

No fotki w galerii są naprawdę konkret - śnieg, widoczki i wszystko. Ale obawiam się, że Norwegia to
raczej za droga impreza:(

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-07-13 00:18:15
Autor: blackone
Snowboard na muldy ?
On 12 Jul, 21:26, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:
blackone wrote:
> [...]

No fotki w galerii są naprawdę konkret - śnieg, widoczki i wszystko.. Ale obawiam się, że Norwegia to

Hmm... Ja tam sie na alpejskich lodowcach i wyjazdach nie znam, ale z
tego co mowia nasi znajomi mieszkajacy w Polsce i ktorzy wlasnie
spedzili 2 tygodnie na norweskich lodowcach Strynefjellet i
Folgefonna, to ceny zjezdzania w Norwegii sa nizsze niz w Alpach a
snieg nieporownywalnie lepszy i znaczniej wiecej go. A najbardziej ich
zdziwilo, ze karnety calosezonowe w Norwegii sa tansze niz ... w
Polsce.
Oni powinni dojechac do domu w srode, postaram sie ich namowic na
relacje na grupie;-)

pozdrawiam (niestety juz po urlopie)
Gosia

Data: 2009-07-13 10:41:27
Autor: nalesnik
Snowboard na muldy ?
blackone wrote:
Hmm... [...] ceny zjezdzania w Norwegii sa nizsze niz w Alpach a
snieg nieporownywalnie lepszy i znaczniej wiecej go.

Próbuję zgrubnie oszacować koszty tygodniowego wypadu. Bazując na informacjach ze strynefjellet.com
to:
 - skipass na 5/6 dni - 1320 NOK
1320 * 0.48zł = 633zł
 - najtańszy nocleg - 650 NOK za 4osobowy pokój
650 * 6dni * 0.48zł / 4osoby = 468zł (pod warunkiem, że znajdę jeszcze 3 innych narwańców)
....albo 85 NOK za noc w namiocie:P - nie wiem tylko czy to dobry pomysł

 - wyżywienie - plecak z bułami, mielonką i piwem - bezcenne;)

Na razie wyszło ponad 1100zł + koszt dojazdu. Czego nie policzyłem, nie doszacowałem? Zamknę się w
budżecie około 1500,- ?

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-07-13 04:40:29
Autor: blackone
Snowboard na muldy ?
On 13 Jul, 10:41, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:
blackone wrote:
> [...]

...albo 85 NOK za noc w namiocie:P - nie wiem tylko czy to dobry pomysł

To byl dobry pomysl do wczoraj, bo...bylo bardzo upalnie i nie padalo
od 5 tygodni w tamtych okolicach - drzewa pozolkly od braku deszczy.
Ale teraz cos sie chmurzy:-/ Tam sie mieszka na poziomie morza, wie
nie ma obaw, ze bedzie jakos bardzo zimno.

 - wyżywienie - plecak z bułami, mielonką i piwem - bezcenne;)

Na razie wyszło ponad 1100zł + koszt dojazdu. Czego nie policzyłem, nie doszacowałem? Zamknę się w
budżecie około 1500,- ?

Jesli dojedziesz autostopem z lotniska w Bergen do lodowca, to sie
zmiescisz;-)
Pamietam moj pierwszy wyjazd na Strynefjellet, za czasow, gdy
mieszkalam w Polsce: 2 plecaki: jeden potezny 75litrow wypakowany
jedzieniem, i drugi 40 litrow jako bagaz reczny do samolotu -
z ...butami narciarskimi, ubraniami, a co z ubran nie weszlo do
plecaka, to jechalo w samolocie  na mnie (bylo niestety goraco tego
dnia) :-DDD
 Wprawdzie po 2 tygodniach nie moglam juz patrzec na mielonke a
tunczyk i ananasy w puszce przywieziony z Polski okazal sie byc w
Norwegii nie drozsze niz w Polsce, to musze przyznac, ze urlop wyszedl
w akceptowalnej cenie i byl wyjatkowo udany;-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-13 16:08:40
Autor: pmolski
Snowboard na muldy ?
On 13 Lip, 10:41, nalesnik <m...@o2.o2.o2.o2.pl> wrote:

...albo 85 NOK za noc w namiocie:P - nie wiem tylko czy to dobry pomysł
Bo to trzeba tak
http://images.google.pl/images?hl=pl&q=zimowy%20kemping&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
, polecam szczegolnie zdjecie ze strony sluzby celnej, pierwszy rzad,
4 czy 5te. ;)
Widzialem takie zimowanie w kempingach w Austrii, ale to marzec byl,
dosc cieplo juz.

Sam poluje na busa zeby jezdzic nim po spotach windsurfingowych, ale w
zimie taki wozek nie zda egzaminu. BTW dzis spotkalem w Wawie goscia,
ktorego glownym zajeciem jest przemierzanie Europy i okolic starym
ogorkiem  i pisanie przewodnikow dla jednego z wydawnictw. Extra
praca :)

Kupowanie kempingu to dosc droga sprawa, chyba zeby zaryzykowac
wspolwlasnosc w 2-3 osoby. Ostatnio kumpel zarzucil taki temat, wtedy
koszt zakupu/utrzymania takiej zabawki mocno spada.

pozdr
Piotr

pozdr
nalesnik

Data: 2009-07-12 14:30:04
Autor: ADAM
Snowboard na muldy ?
[...]

Haha, ja tez tak mialem.
Przez wieleee lat plakac mi sie chcialo gdy widzialem resztki sniegu na stokach na ktorych jeszcze niedawno smigalem - to na wiosne.
Tak na poczatku lipca zaczynalem dostawac coraz wiekszej "bialej goraczki", ktorej to kulminacyjny moment przypadal na wrzesien-pazdziernik.
Teraz mam swiety spokoj bo nie schodze z dechy przez caly rok. Czego i innym zycze.

--
Adam
Freebord Snowboard The Streets

Data: 2009-07-12 18:35:52
Autor: Mirek
Snowboard na muldy ?
woohoo wrote:

Inaczej Coal mógłby go ładnie sponiewierać. (:

No zgadza się, można tym ładować przez muldy, ale jak się straci panowanie to nie ma zmiłuj (dobrze, że tylko obojczyk).
Na przyjemniejszą jazdę po muldach to bym proponował jakąś fristajlówkę raczej. Coal jest dobry na równiejsze trasy i w puch.

Mirek.

Snowboard na muldy ?