Softshell na rower - bluza WS

Data: 2009-10-16 18:35:25
Autor: Solar
Softshell na rower - bluza WS
raviz pisze:
Witam
Szukam softhella o odpowiedniej dlugosci rekawow i plecow do jazdy rowewrem

To ja się podepnę z pytaniem.
Szukam cienkiej BLUZY z Windstoppera. Nie kurtki - kurtki mam dwie - Biemme Basic i Oregon i są świetne.
Szukam czegoś w stylu
http://tinyurl.com/yzg7tlc
Ściągnąłem sobie nawet, ale to jakaś masakra rozmiarowa - mam bieliznę i bluzę do biegania Crafta w XL i pasuje. A ta Elite nie dość, że rękawy miała za krótkie o co najmniej 5 cm, to jeszcze sięgała mi do pępka.
Spotkał się ktoś jeszcze z jakąś bluzą z WS, bez kaptura, długie rękawy,   ewentualna kieszonka na plecach?

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-10-16 13:23:55
Autor: Michał Wolff
Softshell na rower - bluza WS
On 16 Paź, 18:35, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

To ja się podepnę z pytaniem.
Szukam cienkiej BLUZY z Windstoppera. Nie kurtki - kurtki mam dwie -
Biemme Basic i Oregon i są świetne.
Szukam czegoś w styluhttp://tinyurl.com/yzg7tlc

Ten Gore-Bike Xenon, którego ja używam - to właściwie bluza nie
kurtka. Bardzo lekka, bardzo pakowna, mieści się w kieszonce
kolarskiej. Tutaj masz recenzję i kilka fotek:
http://www.roadcyclinguk.com/bike-reviews/gore-bike-wear-xenon-jacket/1984.html

Typowy krój rowerowy z przedłużanymi rękawami i ogonem z tyłu,
oddychalność bardzo dobra, czegoś cieńszego z windstoppera to się już
chyba zrobić nie da, jedyny malutki mankament - to brak kieszonek (ale
ja mam Xenona ze starszej serii, ta najnowsza ma jedną kieszonkę na
suwak). W terminologii Gore-Bike nazywa się to Xenon Jacket - a jest
jeszcze Xenon Jersey, który kieszonki ma normalne, również z
windstoppera:
http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_SWXENS?landingid=1208436857449A
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-17 09:13:40
Autor: Jan Srzednicki
Softshell na rower - bluza WS
On 2009-10-16, Michał Wolff wrote:
On 16 PaĹş, 18:35, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

[...]

A czy ja dobrze widzę, że to jest taka po prostu cerata od wewnątrz?

Data: 2009-10-17 04:18:26
Autor: Michał Wolff
Softshell na rower - bluza WS
On 17 Paź, 11:13, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

A czy ja dobrze widzę, że to jest taka po prostu cerata od wewnątrz?

Mniej więcej - po prostu najcieńszy materiał do jakiego da się wszyć
membranę, jedynie w rękawach jest jeszcze siateczka. I dzięki temu, że
jest tak cienki - świetnie oddycha, zapewniając jednocześnie pełną
ochronę przed wiatrem. A do tego, dzięki kolorystyce i licznym
odblaskom spełnia dodatkowo funkcję kamizelki odblaskowej w nocy.
Dałem za nią ok. 350zł - ale jestem bardzo zadowolony, zabieram ją
właściwie na każdy wyjazd, sprawdza się i w temperaturze 15-20'C, jak
i w tych koło 0'C (z odpowiednimi ubraniami pod spodem).

A co do membran - jest ich wiele, ale moim zdaniem oryginalny
Windstopper jednak przebija wszystkie wiatroodporne, te A-tex-y,
Windblocki itd. juz takie dobre nie są, albo ich odporność na wiatr
pozostawia wiele do życzenia (jak tu ktoś opisywał), albo są za grube
i gorzej oddychają. Moim zdaniem zewnętrzna warstwa (jako z natury
najgorzej oddychająca) powinna być jak najcieńsza, komfort termiczny
lepiej regulować ubraniami pod spodem. I tutaj również lepiej stosować
warstwy dość cienkie, w ten sposób łatwiej ubrać się akurat na
panujące warunki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-25 21:16:22
Autor: raviz
Softshell na rower - bluza WS
Co sadzicie o tym windstoperze? Mierzylem, ogladalem - wyglada na pierwszy rzut oka w porzadku. Cena oczywiscie boli....
http://www.lafuma.com.pl/site/view/Product/id/1572/Lafuma_Trekking_WS_Jacket?productReferer=Category&context=1
Przeznaczenie byloby rowerowo-turystyczne

Data: 2009-10-25 22:00:34
Autor: Rafał Wawrzycki
Softshell na rower - bluza WS
Dnia 25 paŸ 2009 w liœcie [news:hc2bmn$kut$1news.onet.pl] raviz
[ravizusunto@vp.pl] napisał(a):
[...]

Ale to chyba raczej na chlodniejsze lato i ciepla jesien niz na zime? No i spodziewalbym sie normalnej dlugosci plecow, czyli za krotkich na rower. Rekawy pewnie tak samo.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2009-10-17 10:23:51
Autor: Solar
Softshell na rower - bluza WS
Michał Wolff pisze:

jeszcze Xenon Jersey, który kieszonki ma normalne, również z
windstoppera:
http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_SWXENS?landingid=1208436857449A

Szukam raczej czegoś właśnie takiego. Raczej stosunkowo obcisła bluza "materiałowa" lekko ocieplana zatrzymująca wiatr niż cienka kurteczka.
Muszę wniknąć w rozmiarówkę.
A ktoś może dotykał ciuchów Endury? Konkretnie bluz FS260 Pro Jetstream albo MT500?
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1147
http://www.endura.pl/Product.aspx?dept_id=126&prod_id=245

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga."
                                                    św. Bernard

Data: 2009-10-18 19:02:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Softshell na rower - bluza WS
"Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:hbbuuk$bu8$1news.onet.pl...

[...]

tylko uważaj z tym Xenonem, bo obisła to ona nie jest w stopniu "stosunkowym", ale wręcz obsesyjnym. O ile mój brzuch akuratnie posuje pod sporą część ciuchów GBW w rozmiarze L (a kurtka Balance i w tym rozmiarze jest dość obszerna), o tyle Xenona nawet XL na sobie nie zapnę. Seria Alp-X jest też raczej dopasowana, ale już nie tak obcisła.

A wszelkie softshelle bym zdecydowanie odradzał, zbytnio nasiąkają, na mokro znacznie tracąc zdolności izolacyjne, a raz zawilgocone, w warunkach turystycznych w porze roku, dla której są stworzone (czyli od jesieni do wiosny) nie mają szans na wyschnięcie. "Ceratowe" windstoppery są zdecydowanie skuteczniejsze i praktyczniejsze; gdy zmieniłem kurtkę z N2S na membranę Active Windshield (obydwie marki Gore) znacznie mi się poprawił komfort termiczny podczas wielogodzinnych jazd w chłodzie. N2S, nawet gdy nie pada, po kilku godzinach trzymał w sobie sporą ilość wilgoci (od potu), która mocno zmniejszała jego wiatroszczelność i potrzebowała kilku godzin w dobrze ogrzewanym pomieszczeniu na odparowanie. "Ortalionowy" WS nie magazynuje aż tyle wilgoci i schnie również na wietrze, wymagając znacznie mniejszej grubości spodniej odzieży - polecałbym raczej coś w tym stylu.

pozdr

Data: 2009-10-16 19:39:34
Autor: ...::QRT::...
Softshell na rower - bluza WS
Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:35:25 +0200, Solar napisał(a):

raviz pisze:
[...]

też ja mam na oku - ale po przymiarce wydaje sie dziwna - przód faktycznie
mocno krótki ale zobacze jeszcze jak wiksze rozmiary wygladają. Podobną
konstrukcje wydaje sie mieć endura winchill - choć nie widziałem tego na
oczy. Nie ma WS a jakiś bliżej nieokreślony softshell. W przyszłym tygodniu
mam zamiar to ogladać.

Data: 2009-10-16 20:01:49
Autor: Solar
Softshell na rower - bluza WS
...::QRT::... pisze:

[...]

Pozostanę przy WS. Znalazłem jeszcze w rowersport ciuchy Biemme z 2007. Mają trochę bluz z WS. Czekam, aż mi pomierzą...

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2009-10-21 17:04:00
Autor: Solar
Softshell na rower - bluza WS
Podejście drugie to FS 260 Pro Jetstream Endury

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/4995/Endura.-.tym.razem.obcis%C5%82a/

Jutro ma być. Z innych Endur jestem bardzo zadowolony, więc może się nada...

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-10-16 21:58:39
Autor: artek
Softshell na rower - bluza WS
Solar pisze:

Spotkał się ktoś jeszcze z jakąś bluzą z WS, bez kaptura, długie rękawy,  ewentualna kieszonka na plecach?

tak ale damską - ze dwa lata temu kupiłem żonie taką właśnie bluzę salomona - bardzo sobie ją chwali - a używa i na rowerze, i na biegówkach.

--
artek

Softshell na rower - bluza WS