Sokratesa cd (2)

Data: 2020-05-22 20:23:32
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,25965479,jest-zaostrzenie-zarzutow-dla-sprawcy-wypadku-przy-ul-sokratesa.html

Będzie zarzut zabójstwa.

Uprzedzając pytania po co wracam do tematy, to dlatego, że mamy dość rzadką możliwość obserwowania co ze sprawą dzieję się dalej.

To jak - ktoś jeszcze od "pieszy winien" chce się założyć, czy winnym zostanie tylko krystian?

--
Shrek

Data: 2020-05-22 11:40:07
Autor: sczygiel
Sokratesa cd (2)
W dniu piątek, 22 maja 2020 13:23:34 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
[...]

Zdajesz sie nie rozumiec to co ci tu tlumaczymy:

-Winnym z punktu widzenia prawa jest kierowca.

-Piesi maja duzy wplyw na to czy zgina czy nie. W tym słowa znaczeniu tez sa winni swojej smierci.

-Tu chyba tylko Zenek mial troche odrebne zdanie co do traktowania pieszego jako winnego jesli wlazi pod kola nie dajac szansy kierowcy na zatrzymanie sie i chyba dorzucal do tej grupy tez uprzejmych kierowcow ktorzy zatrzymuja sie i tworza tego typu sytuacje. Prosciej sie tego wyjasnic nie da.

I znakomita wiekszosc grupowiczow to rozumie.

To ten sam dylemat co noszenie miniówek w ciemnych zaułkach szemranych dzielnic albo wyjazd turystyczny do niespokojnej okolicy.

Niby masz prawo i winnym smierci turysty bedzie ten co strzelil ale turysta mial wielki wplyw na to kiedy i gdzie jedzie.

Podejrzewam ze nawet taka analogia ci sie nie spodoba i bedziesz dalej opowiadal swoje.

A co sie z tym kierowca stanie to juz ci mowie:
Skaza go na smieszny wyrok. Jakies 3 lata. Moze rok czy dwa wiecej ale nie sadze aby realnie posiedzial dluzej niz 3 lata.

I dlatego wazne jest aby to pieszy tez sie o swoja sytuacje zatroszczyl.

Data: 2020-05-22 21:23:31
Autor: J.F.
Sokratesa cd (2)
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0de85961-686e-411c-9aa5-a0136cea9ef4@googlegroups.com...
[...]

No, dosc istotne dla nas kierowcow jest - czego winnym.

A co sie z tym kierowca stanie to juz ci mowie:
Skaza go na smieszny wyrok. Jakies 3 lata. Moze rok czy dwa wiecej ale nie sadze aby realnie posiedzial dluzej niz 3 lata.

No, jesli sady podziela zarzut zabojstwa (zamiar ewentualny), to wyrok moze byc dluzszy.
Moze i wyjdzie po 3 latach, ale warunkowo.
A czytasz - za zabojstwo kodek przewiduje od 8 lat.

Smieszny wyrok to bylby dawniej - np 2 lata w zawieszeniu na 3.

I dlatego wazne jest aby to pieszy tez sie o swoja sytuacje zatroszczyl.

A to akurat niezaleznie od wyroku.
Bo jeszcze troche wody w Wisle uplynie zanim kierowcy przestana jezdzic 130 po Warszawie, a przeciez przy 50 tez mozna zabic.

Natomiast ... przy zamiarze ewentualnym tak jakby nie mialo znaczenia, czy trup byl.
Wiec nastepnym razem taki Frog dostanie zarzut zabojstwa ?
A potem za glupie 100/50 ? :-)

J.

Data: 2020-05-22 21:30:30
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 22.05.2020 o 21:23, J.F. pisze:

Natomiast ... przy zamiarze ewentualnym tak jakby nie mialo znaczenia, czy trup byl.

NIe no. Dalej ma.

--
Shrek

Data: 2020-05-22 21:53:32
Autor: sczygiel
Sokratesa cd (2)
W dniu piątek, 22 maja 2020 14:23:36 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

>Zdajesz sie nie rozumiec to co ci tu tlumaczymy:
>-Winnym z punktu widzenia prawa jest kierowca.

No, dosc istotne dla nas kierowcow jest - czego winnym.

To juz sprawa wtorna.
> [...]

Moze i wyjdzie po 3 latach, ale warunkowo.
A czytasz - za zabojstwo kodek przewiduje od 8 lat.

No i wyjdzie na to co pisalem, gostek wyjdzie po 4.

Smieszny wyrok to bylby dawniej - np 2 lata w zawieszeniu na 3.

W wielu przypadkach teraz nadal tak jest. No i zabranie PJ do kompletu. Nadal niewspolmiernie do zaciukania kogos nozem na chodniku.

> [...]

Bo jeszcze troche wody w Wisle uplynie zanim kierowcy przestana jezdzic 130 po Warszawie, a przeciez przy 50 tez mozna zabic.

Nie trzeba sie skupiac na tych 130. Szrek jest zafiksowany na tych ekstremalnych przypadkach a tak naprawde to jakies marginalne sytuacje. Piesi gina pod kolami samochodow jadacych te 50-60-70km/h.
I tu maja sporo do ugrania za pomoca sensownego zachowania.

Natomiast ... przy zamiarze ewentualnym tak jakby nie mialo znaczenia, czy trup byl.
Wiec nastepnym razem taki Frog dostanie zarzut zabojstwa ?
A potem za glupie 100/50 ? :-)

I tu tez jest sprawa kontrowersyjna.
Juz tu kiedys roztrzasalismy aspekt karania nie za to co sie zrobilo a za to co sie moglo zrobic.
Rozjechales kogos - kara - oczywiste.
Jechales pijany i nikomu krzywdy nie zrobiles - kara - ale czemu?
A moze jak pomyslisz o jezdzie jak jestes wypity tez trzeba karac?

Gdzie jest granica?

Ale to juz OT i ani konsensusu ani ostrej granicy nie ustalimy.

Data: 2020-05-22 23:13:28
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Nie za samą jazdę, ale np. za walnięcie pieszego, którego uderzenie odrzuci akurat pod drzwi szpitala i go odratują.
Nie ma trupa, a zabójstwo jest (zamiar ewentualny, bo jadąc 100/50 świadomie godził się na taki skutek).

-- -- -

Data: 2020-05-22 21:28:32
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 22.05.2020 o 20:40, sczygiel@gmail.com pisze:

Zdajesz sie nie rozumiec to co ci tu tlumaczymy:

-Winnym z punktu widzenia prawa jest kierowca.

Co kończy temat winy.

[...]

Tom z enką na końcu i jeszcze kilku - musiałym w kaefie szukać.

Prosciej sie tego wyjasnic nie da.

I znakomita wiekszosc grupowiczow to rozumie.

Jak widać nie bardzo, skoro uważają, że pieszy powinien zakładać, że samochód znajdujący się ćwięrć kilometra dalej może go pierdolnąć bo porusza się z nadświetlną. Tak nie da się żyć. W mieście praktycznie zawsze jest jakiś samochód w zasięgu wzroku albo co gorsza jeszcze go nie widać. Nie możesz zakładać, że nie wchodzisz na jezdnię, bo może jechać 140, 180 albo w sumie czemu nie 220, bo nie przejdziesz nigdy.

Skąd w ogóle pomysł, że drogę należy traktować jako strefę wojny dzikich zwierząt i co więcej jest to stan naturalny, który należy przyjąć a nie z nim walczyć?

To ten sam dylemat co noszenie miniówek w ciemnych zaułkach szemranych dzielnic albo wyjazd turystyczny do niespokojnej okolicy.

Chyba właśnie przegrałeś dyskusję... Przynajmniej w moich oczach. BTW pojawiają się porównania do wchodzenia między bandę walczących kiboli, łazienie w miniuwie po bronxie w nocy. Czy wy nie widzicie, że coś jest tu findamentalnie nie tak? Droga do integralna i zupełnie normalna część normalnego miasta, a nie jakaś "zła okolica".

Niby masz prawo i winnym smierci turysty bedzie ten co strzelil ale turysta mial wielki wplyw na to kiedy i gdzie jedzie.

No tak - jego wina że z domu wyszedł. No bo przecież przejść przez jezdnię, to tak jak z aleją snajperów w sarajewie:(

Podejrzewam ze nawet taka analogia ci sie nie spodoba i bedziesz dalej opowiadal swoje.

No zupełnie mi się nie podoba. Nie uważam za normalne traktoweać drogi jak strefy wojny.

A co sie z tym kierowca stanie to juz ci mowie:
Skaza go na smieszny wyrok. Jakies 3 lata. Moze rok czy dwa wiecej ale nie sadze aby realnie posiedzial dluzej niz 3 lata.

Dostanie 8. I wyjdzie po czterech. Tyle dobrego że nie w zawieszeniu.

--
Shrek

Data: 2020-05-22 21:28:28
Autor: sczygiel
Sokratesa cd (2)
W dniu piątek, 22 maja 2020 14:28:34 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 22.05.2020 o 20:40, sczygiel@gmail.com pisze:

> Zdajesz sie nie rozumiec to co ci tu tlumaczymy:

Co kończy temat winy.

Jak widac nizej, nie konczy.

> [...]

Jak widać nie bardzo, skoro uważają, że pieszy powinien zakładać, że samochód znajdujący się ćwięrć kilometra dalej może go pierdolnąć bo porusza się z nadświetlną. Tak nie da się żyć. W mieście praktycznie zawsze jest jakiś samochód w zasięgu wzroku albo co gorsza jeszcze go nie widać. Nie możesz zakładać, że nie wchodzisz na jezdnię, bo może jechać 140, 180 albo w sumie czemu nie 220, bo nie przejdziesz nigdy..

No i jednak mialem racje, nadal nie rozumiesz.

Skąd w ogóle pomysł, że drogę należy traktować jako strefę wojny dzikich zwierząt i co więcej jest to stan naturalny, który należy przyjąć a nie z nim walczyć?

Stąd że np. wszelkiej masci mechanizmy czy układy elektryczne które mogą zagrażać życiu są jednak obudowywane i zabezpieczane.

Moze zapytaj czemu wchodzenie na slupy WN jest traktowane w ten sam sposób jak sugerują ci grupowicze z którymi sie nie zgadzasz w temacie ruchu na drogach. Albo nie pytaj, mysle ze nie zrozumiemy sie.

> To ten sam dylemat co noszenie miniówek w ciemnych zaułkach szemranych dzielnic albo wyjazd turystyczny do niespokojnej okolicy.

Chyba właśnie przegrałeś dyskusję... Przynajmniej w moich oczach. BTW

Nie pisze zeby coskolwiek wygrac.
Ale widze ze mimo pisania bardzo prosto nadal wypierasz z umysłu proste zależności i fakty.

[...]

Nie, droga jest niebezpiecznym miejscem. I to mimo całego zaklinainia i szamanizmu werbalnego jaki probujesz uskutecznic.
> [...]

No tak - jego wina że z domu wyszedł. No bo przecież przejść przez jezdnię, to tak jak z aleją snajperów w sarajewie:(

Nie wiem jak ci to wyjasnic, prosciej sie nie da. Ale mi tam rybka, ja do sarajewa nie jechalem jak sie tam bili.
Na droge tez nie wlaze jak auta jada. Ale widze ze to obca koncepcja dla niektórych.

> Podejrzewam ze nawet taka analogia ci sie nie spodoba i bedziesz dalej opowiadal swoje.

No zupełnie mi się nie podoba. Nie uważam za normalne traktoweać drogi jak strefy wojny.

I tu chyba mamy esencje tego gdzie sie Twoje pojmowanie rzeczywistosci nie zgadza z wiekszoscia opinii na grupie.

> [...]

Dostanie 8. I wyjdzie po czterech. Tyle dobrego że nie w zawieszeniu..

No, tu sie z grubsza zgadzamy.

Data: 2020-05-23 07:54:34
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 06:28, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Kończy. Jest winny i koniec. Pójdzie do pierdla. Reszta to twoje chciejstwo. Jeśli uważasz, że winnym zostanie uznany zabity lub jego żona zapraszam tradycyjnie do zakładu.

[...]

No to wytłumacz - skoro pieszy widzi (albo nawet nie) samochód ćwierć kilometra dalej, to na jakiej podstawie ma założyć, że nie powinien przechodzić przez jezdnie, bo może on jechać z prędkością autostradową - i kiedy w takim razie powinien przejść - w nocy? A jak samochóde będzie jechał bez świateł? Jakieś granice absurdu trzeba zachować.

[...]

Sugerujesz, że należy zabezpieczyć i odizolować kierowców? Bo jednak jak ktoś dotknie schodów ruchomych i go prąd pierdolnie to nie słychać sugestii, żeby sam sobie był winien.

Moze zapytaj czemu wchodzenie na slupy WN jest traktowane w ten sam sposób jak sugerują ci grupowicze z którymi sie nie zgadzasz w temacie ruchu na drogach.

Porównujesz włażenie na łupy WN do przejście przez jezdnię po przejściu? Ty naprawdę nie widzisz absurdalności swoich porównań?

Chyba właśnie przegrałeś dyskusję... Przynajmniej w moich oczach. BTW

Nie pisze zeby coskolwiek wygrac.
Ale widze ze mimo pisania bardzo prosto nadal wypierasz z umysłu proste zależności i fakty.

No właśnie widzę, że w twojej mentalności przejście przez przejście dla pieszych to jak latanie nago po dzielnicy murzynów czy bieganie w strefie działań wojennych (BTW - ludzie w obszarze działań wojennych to też nie ich wybór - zaraz dojdziemy, że żydzi sami sobie byli winni w czasie WWII).

Nie, droga jest niebezpiecznym miejscem. I to mimo całego zaklinainia i szamanizmu werbalnego jaki probujesz uskutecznic.

Ale to nie czyni ofiar sprawcami. Ponadto mówimy o innym rodzaju niebezpieczeństwa. Jak mówisz o tym, że jest obiektywnie niebezpieczna to się z tobą zgadzam. Jak porównujesz to do wojny czy łazenia z dupą na wierzchu po złych dzielnicach, to sorry ale to porównanie z dupy, bo zakłada złe intencje z drugiej strony. I na takie podejście się nie godzę.

Nie wiem jak ci to wyjasnic, prosciej sie nie da. Ale mi tam rybka, ja do sarajewa nie jechalem jak sie tam bili.
Na droge tez nie wlaze jak auta jada. Ale widze ze to obca koncepcja dla niektórych.

Nawet jak jadą ćwierć kilometra dalej? To kiedy przechodzisz?

[...]

Naprawdę uważasz, że większość normnalnych ludzi uważa że przejście przez przejście to doświadczenie porównywalne do alei snajperów i jak cię pierdolnią to sam sobie jesteś winien? Pewnie cała cywilizowana europa też jest "inna"?

--
Shrek

Data: 2020-05-23 04:51:32
Autor: Zenek Kapelinder
Sokratesa cd (2)
Która cywilizowana Europa? Może Szwecja to cywilizowany kraj? Oni tam w ramach cywilizacji ostatnio babciom i dziadkom na wirusa dawali morfinę upośledzająca oddychanie. Niemcy ze swoją niedawna cywilizacja nadludzi gazujących podludzi jeszcze jakiś czas za cywilizowany kraj uchodzic nie będą.

Data: 2020-05-23 10:17:45
Autor: Kubuś Puchatek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 07:54 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Nawet jak jadą ćwierć kilometra dalej? To kiedy przechodzisz?

Wsiadam do auta, dojeżdżam do najbliższego ronda/skrzyżowania/miejsca
gdzie można zawrócić, zawracam, wysiadam po drugiej stronie jezdni.
Proste? Proste.
I nie zapierdalam po drodze. 80@50 to przecież norma.
Kamil

Data: 2020-05-23 12:32:35
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 10:17, Kubuś Puchatek pisze:

[...]

Zakładam, że to ironia, choć niczego już nie można być pewnym.

I nie zapierdalam po drodze. 80@50 to przecież norma.

I to 80@50 większość pieszych jakoś tam zakłada. Ale nie 140@50.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 15:22:05
Autor: Kubuś Puchatek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 12:32 Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

Gdy zaczynałem pisać, to tak, ale przypomniał mi się klient z przed paru  lat, który opowiadał, że 100m do kiosku po fajki jedzie samochodem. Wtedy  mu nie wierzyłem, ale obecnie mam znajomą która odległości większe niż  100-200m pokonuje na "4 kołach".

Data: 2020-05-23 15:47:10
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 15:22, Kubuś Puchatek pisze:
[...]

Uff. Sorry ale wolałem się upewnić.

--
Shrek

Data: 2020-05-25 16:42:05
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-23 15:22, Kubuś Puchatek wrote:
[...]

Dzisiaj padało, więc przejechałem się kawałek.

Data: 2020-05-24 10:01:46
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Był kiedyś film rysunkowy - może z serii Gustav? - gdzie gościu szedł po piwo przez autostradę.
Od 40 lat aktualne.

-- -- -
niczego już nie można być pewnym.

Data: 2020-05-22 23:14:40
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Ty jesteś jak telewizja Trwam ;-)

-- -- -
musiałym w kaefie szukać.

Data: 2020-05-23 07:44:51
Autor: cef
Sokratesa cd (2)

Data: 2020-05-23 16:59:48
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

bo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2020-05-23 20:29:27
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Bo jeśli zakłada, że przeciętny przechodzień nie poradzi sobie z przejściem
przez jezdnię, to znaczy, że nie bardzo się orientuje w temacie.
I cała jego słuszna - choć nieudolnie prowadzona -
krucjata przeciw zapierdalaczom będzie tym argumentem oddalona.
Ja jako pieszy jakoś sobie radzę: tych jeżdżących zbyt szybko przepuszczam,
bo wiem, że jestem w prawie, ale nie jestem ze stali i nigdy nie
czekałem na przejście tak długo, żebym to zapamiętał.
Całe więc to biadolenie, że się nie da przejść, bo jeżdżą
szybko ośmiesza tylko jego ideę.

Licząc też na europejskie ucywilizowanie statusu pieszych
zapomina o licznych uwarunkowaniach, które powodują, że
piesi są tak a nie inaczej traktowani w Zachodniej Europie (a też nawet na Litwie).

Data: 2020-05-23 20:33:18
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 20:29, cef pisze:

Ja jako pieszy jakoś sobie radzę: tych jeżdżących zbyt szybko przepuszczam,

Dopóki nie trafisz na krystiana, co jak patrzyłeś to go nie było, a jak wszedłeś to pojawił się zapierdalająć 140.

Całe więc to biadolenie, że się nie da przejść, bo jeżdżą
szybko ośmiesza tylko jego ideę.

Zakładając że ktoś może się poruszać 140 nie da się w praktyce przejść bezpiecznie przez dwupasmową drogę, bo wymagana separacja sięga kilkuset metrów. Czyli w praktyce nigdy.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 20:56:41
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 20:33, Shrek pisze:
[...]

Daj spokój. ok 100km/h to jest jakieś 27m/s. Jak szeroki jest pas ruchu w mieście?
I ile czasu potrzebuje pieszy na jego pokonanie?
3-4 sekundy? Jeśli ktoś nie dostrzega samochodu
z odległości 100m i dodatkowo nie potrafi ocenić
choćby akustycznie jego prędkości, to faktycznie nie powinien
poruszać się tam gdzie samochody.
Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak oddalasz adwersarzy
sugerujących samozadbanie o siebie u pieszych.

[...]

W praktyce wygląda to tak, że da się spokojnie przejść i właśnie
ten brak praktycznego podejścia Cię ośmiesza.
Sprawiasz wrażenie jakbyś ruch drogowy znał tylko z teorii,
a przecież jeździsz motocyklem, więc powinieneś mieć
we krwi sporo rezerwy wobec zachowań innych uczestników ruchu.

Data: 2020-05-23 21:26:50
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 20:56, cef pisze:

Dopóki nie trafisz na krystiana, co jak patrzyłeś to go nie było, a jak wszedłeś to pojawił się zapierdalająć 140.

Daj spokój. ok 100km/h to jest jakieś 27m/s. Jak szeroki jest pas ruchu w mieście?

Trzy metry. Razem 6.

I ile czasu potrzebuje pieszy na jego pokonanie?

Spacerowym tempem (3,6km/h) - 6 sekund.

3-4 sekundy?

Trzy i pół sekundy to daje jakieś 7 km/h. Trochę szybko.

Jeśli ktoś nie dostrzega samochodu
z odległości 100m

Nie, nie. 136km/h to w okolicach 40m/s. Razy 6 sekund to 240 metrów. plus powiedzmy 3 sekundy zapasu to 360 metrów - trochę inaczej niż twoje 100 metrów - prawda? A skoro zakładamy, że można 140 to czemu nie 180 albo 220? I robi się "niecały" kilometr. O tym mówię - tych jadących 90 ogarniesz. Tych 180 nie.

Jak wchodzili to krystek był w okolicach następnego przejścia:

https://www.google.pl/maps/@52.2831586,20.9265101,3a,40.9y,53.69h,86.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1skeyxBZS8A1nt14LamImWrQ!2e0!7i13312!8i6656

Nie tego co widzisz - następnego - tak tego co go nie widzać na tym zdjęciu - w praktyce trochę lepiej widać, ale szału nie ma.

i dodatkowo nie potrafi ocenić
choćby akustycznie jego prędkości,

Powodzenia w oganiania prędkości na pół kilometra. Ponadto nie wszyscy muszą być dwudziestolatkami z idealnym wzrokiem, refleksem, słuchem i spiętymi jajami. Emertyci i dzieciaki też mają prawo żyć.

[...]

Daje się, dopóki nie trafisz na takiego krystiana. A potem idioci piszą na internetach, że to twoja wina, bo nie potrafią paru liczb dodać i podzielić.

Sprawiasz wrażenie jakbyś ruch drogowy znał tylko z teorii,
a przecież jeździsz motocyklem, więc powinieneś mieć
we krwi sporo rezerwy wobec zachowań innych uczestników ruchu.

Mam - i powiem ci z praktyki, że paranoid mode nie jest wcale dobrym rozwiązaniem dla bezpieczeńśtwa ruchu. Jakieś tam założenia co do idiotyzmu innych musisz poczynić, bo inaczej nie da się żyć.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 22:07:40
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 21:26, Shrek pisze:
[...]

W praktyce da się przejść nawet przez autostradę. W mieście widzę pieszych przechodzących przez dwupasmowe
jezdnie a nawet widząc takiego zabłąkanego potrafię się zatrzymać
mimo, ze jechałem 70-80km/h.
Więc cos jest nie tak z Twoimi ustaleniami  i nie prędkość jest tu problemem
tylko zachowanie.

[...]

Mój tato chodzi o kulach i faktycznie ma problem z przekraczaniem
jezdni, ale zakładam statystycznego pieszego a nie wymagającego
pomocy. Staruszki i dzieci się przeprowadza przez jezdnię.

[...]

Ale nie sprowadzaj statystyki ruchu do jednego debila.

[...]

I tego się trzymaj.
Piszę to jako praktyk (potrąciłem kiedyś pieszego) i gdybym był paranoikiem,
to nie mógł bym jeździć normalnie.

Data: 2020-05-23 22:27:59
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 22:07, cef pisze:

[...]

Dać się da, ale bezpieczne to nie jest. W dodatku na autostradzie spodziewasz się, ze zapierdalają z prękościami autostradowymi a w mieście nie.

W mieście widzę pieszych przechodzących przez dwupasmowe
jezdnie a nawet widząc takiego zabłąkanego potrafię się zatrzymać
mimo, ze jechałem 70-80km/h.

Też widzę. Pewnie dlatego się na ogół udaje, że większość jednak 140 nie zapierdala.

Więc cos jest nie tak z Twoimi ustaleniami  i nie prędkość jest tu problemem
tylko zachowanie.

Tak sobie tłumacz, że 140 w mieście nie jest problem, tylko że piesi na przejścia wtargiwują - od razu na drugi pas się telepotrują.

Sorry, ale ja wymiękam.

EOT.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 22:50:47
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 22:27, Shrek pisze:
[...]

Może to i lepiej, bo skoro ja się włączyłem
do dyskusji o pieszych, to znaczy,  że słabo Ci szło.

Data: 2020-05-24 06:14:19
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Czyli jak Krystek przesiadzie sie na Tesle i wyskoczy ci przed przejsciem zza innych samochodów to masz przejebane? ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2020-05-24 10:27:41
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 08:14, Budzik pisze:
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Je?li kto? nie dostrzega samochodu
z odległo?ci 100m i dodatkowo nie potrafi ocenić
choćby akustycznie jego prędko?ci, to faktycznie nie powinien
poruszać się tam gdzie samochody.

Czyli jak Krystek przesiadzie sie na Tesle i wyskoczy ci przed przejsciem
zza innych samochodów to masz przejebane? ;-D

Tego jeszcze w praktyce nie przerabiałem, ale
zdarzało mi się, że zaskoczył mnie elektryk brakiem hałasu,
ale jechał 5km/h.
Zakładam, że z odległosci, z której elektryk mógłby mi zagrozić,
to da się ocenić jakim jest zagrożeniem.
Wy w ogóle macie prawa jazdy? Bo jakieś takie nieżyciowe Wasze konkluzje.

Policja nie prowadzi statystyk jaki  procent
  posród poszkodowanych pieszych miał prawo jazdy.
Ja uważam, że tam jest odpowiedź na pytanie dlaczego dają się przejeżdżać.

Data: 2020-05-24 09:59:46
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
UĹźytkownik cef cezfar@interia.pl ...

JeÂśli ktoÂś nie dostrzega samochodu
z odległo¶ci 100m i dodatkowo nie potrafi ocenić
choćby akustycznie jego prędko¶ci, to faktycznie nie powinien
poruszać się tam gdzie samochody.

Czyli jak Krystek przesiadzie sie na Tesle i wyskoczy ci przed
przejsciem zza innych samochodĂłw to masz przejebane? ;-D

[...]
Wczesniej napisałes ze oceniasz akustycznie.
Jak chcesz to zrobic w przypadku auta elektrycznego?

P.S. Tak, mam PJ i zapewne grubo ponad pol miliona km na karku...
W sumie to nie wiem czy banka nie stukneła.

Policja nie prowadzi statystyk jaki  procent
  posrĂłd poszkodowanych pieszych miał prawo jazdy.
Ja uważam, że tam jest odpowiedź na pytanie dlaczego dają się
przejeżdżać.

Byc moze.
Zgadzam sie ze uczenie i szkolenie moze wiele dac.
Ale nie chce zyc w miescie gdzie aby bezpiecznie przejsc przez ulice to trzeba wypatrywac debili jadacych 140 na godzine.
IMO taki od razu nadaje sie do ciupy, na poczatek na kilka dni.
Bo albo probuje kogos zabic albo nie rozumie co robi. W drugim przypadku moze po prostu trzeba mu prawko zabrac.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2020-05-24 12:15:06
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Akustycznie to nie tylko ryk silnika.
Naprawdę nie jesteście w stanie ocenić czy coś mknie
z prędkością ponad 100km/h i znajduje się w miejscu,
z którego mogłoby dotrzeć do mnie w czasie kiedy wejdę na jezdnię?
Należy poświęcić jakieś minimum uwagi na ocenę sytuacji
zanim się wejdzie na jezdnię.

[...]

Debile zawsze się znajdą - nawet jeśli za jazdę z taką prędkością po mieście
będzie kara bezwzględnego więzienia. Też bym eliminował.
Zabranie prawka osobie niezrównoważonej niewiele daje,
będzie pomykać bez prawka.
Dlatego warto samemu o siebie zadbać i nie rozumiem dlaczego Shrek
się temu tak opiera.

Data: 2020-05-24 11:59:46
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Nie mam pojecia.
Potrafie sobie wyobrazic, ze ktos taki wyłoni sie nagle zza innego pojazdu i nie zauwaze go.
Bo po miescie chodze uwaznie, ale mimo wszystko jak normalny człowiek a nie jak przestraszone zwierze.
Ale ja to ja - jak miałbym wysłac na ulice rozkojarzonego nastolatka?
Albo 80 letnia babcie?

[...]

Zabranie prawka osobie niezrĂłwnowaĹźonej niewiele daje,
będzie pomykać bez prawka.
Dlatego warto samemu o siebie zadbać i nie rozumiem dlaczego Shrek
się temu tak opiera.

Serio? Debil jezdzacy po miescie 140 (bo go stac na mandaty) zaryzykuje pobyt w wiezieniu zeby tylko moc pomykac 140?
Rozumiem za pierwszym razem kiedy posiedzi np tydzien. Ale za drugim razem jak powiedzmy bedzie mu groził miesiac? widze ze masz o takich osobnikach jeszcze gorsze zdanie niz ja...

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2020-05-24 15:09:04
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

No ale ja jestem często pieszym i kojarzę
może ze dwa przypadki takiego wariactwa,
więc to nie jest na codzień, że na każdym skrzyżowaniu czyha debil.

[...]

A co jest z tymi, którzy jadą wypici?
Jakieś kary działają na nich?

Podstawowa w materii działania prawa jest nieuchronność kary.
To też statystycznie, bo czasem ta kara nie ma jakiegoś specjalnego znaczenia dla danego osobnika.
Nie mam akurat tendencji do łamania prawa na drodze, ale
jak kilka razy zapłaciłem w DE mandaty za przekroczenie
prędkości 62/60 albo 53/50 czy na autostradzie  108/80
to działa trochę wychowawczo. Nie na każdego od razu, ale
ogólnie zachowań marginalnych jest tam proporcjonalnie mniej.

PS
Podobnie jest w materii księgowo/podatkowej - mam kontakty z niemieckimi przedsiębiorcami i oni zawsze byli zdziwieni idiotycznymi, restrykcyjnymi przepisami u nas -podczas gdy u nich nikt tak nie robi, bo za to jest jakaś tam kara i jak kogoś złapią,
to jest utrata wielu praw i jakieś straszne sankcje i to się egzekwuje a nie tylko
mówi o tym - tak jak u nas.

Data: 2020-05-24 13:59:46
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[ciach]

[...]

No to prawda.
Ale przeciez wystarczy tylko jeden...
Dlatego tego typu niestandardowe wykroczenia karałby niestandardowo.

[...]

Zalezy o których mowisz.
U nas sporo pijanych to tacy pijani nie pijani.
Zdecydowanie bardziej niebezpieczeny jest debil jadacy 140 po miescie niz ktos majacy np 0,4 promila. W wielu miejscach swiata byłby traktowany jako trzezwy.

[...]

Ale prawo musi być madre.
Ja po tym jak zapłaciłem kiedys mandat 70/50 wyjezdzajac z miasta trafiwszy na patrol który stał 10 metrów od granicy miasta - kupiłem CB i zaczałem korzystac z yanosika.
I to pomimo tego ze imo jezdze wyjatkowo ostroznie i nigdy nie przekraczam predkosci o wiecej niz 20km/h

czyli nie maja prawa sie pomylic?

Data: 2020-05-24 16:39:20
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 15:59, Budzik pisze:
[...]

Chodzi o sam mechanizm: ukarany za jazdę po alkoholu,
ale w niczym nie przeszkadza mu to popełnić tego przestępstwa
po raz kolejny - nawet jeśli kara jest surowsza.

[...]

Akurat podajesz przykład głupich policjantów
a nie głupiego prawa :-).
Ja nie jeżdżę jakoś strasznie dużo (w sumie pewnie koło miliona km wykręciłem)
ale nigdy ograniczenia prędkości nie stanowiły dla mnie
takiego problemu, żebym inwestował w CB czy jakieś janosiki.
Więc widać, że Ty się musisz bardziej pilnować.
Czy mandaty za prędkość jakoś znaczące były, czy
bardziej obawa o utratę uprawnień/punkty?

[...]

Pomylić się a oszukiwać to dwie różne sprawy i kontrolerzy tam radzą
sobie z odróżnieniem tego.
Czy jak ktoś jedzie 140km/h przez miasto,
to możesz powiedzieć, że się pomylił?

Data: 2020-05-24 15:46:11
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Trudno mi sie wypowiadac.
Nie znam w sumie nikogo takiego a nie wiem jaka jest gradacja kar.
Mysle tez sobie ze jezdzenie po pijaku (takim prawdziwym) to po prostu choroba.

[...]

Wystarczyła irytacja.
Zwłaszcza ze do tego doszedł jeden mandat na którym policja ewidentnie mnie naciagneła (znak terenu zabudowanego stał po lewej stronie drogi)
Stwierdziłem ze nie ma sensu kopać się z koniem.

[...]

Ok, sadziłem ze twierdzisz: cos niepoprawnie, od razu surowa kara, wiec nikt nie robi nic niepoprawnie.

Czy jak ktoś jedzie 140km/h przez miasto,
to możesz powiedzieć, że się pomylił?

Oczywiście ze nie.
ale jak jedzie 70/50 to juz moze ise tak zdazyc.
Zwłaszcza ze znaków przy drodze nasrane i wielokrotnie nie mam pojecia jaka jest dozwolona predkosc w danym miejscu, czy juz minałem skrzyzowanie anulujace ograniczenie, czy nie przegapiłem jakiegos znaku etc.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-05-24 19:29:30
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
No ja znam.
Dopiero jak pozwałem takiego jednego debila do sądu (cywilnego), to na oko zbastował ale tylko na parę lat, i znów na oko wraca do nawyku.
Pytanie za piwo: zgadnij na kim po pachy wyżywała się sędzia - na nim czy na mnie?
Oczywiście zostałem też dożywotnim wrogiem tamtej rodziny, a przed sądem kłamali jak z nut jaki to kryształowy człowiek.
Sąd karny odbierając debilowi PJ też oczywiście był "durny", a gościu po "niesłusznym" wyroku szedł w zaparte, że wracał szybko do domu na samej feldze przez pół W-wy bo nie miał zapasu, w barierki wcale nie uderzył lecz miał uszkodzony wcześniej, i dopiero w mieszkaniu się napił "jednego piwa", a policji domofonu nie otwierał bo się kąpał.

-- -- -

Data: 2020-05-25 17:51:33
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-24 15:09, cef wrote:
[...]

Jakieś 40 Euro czyli relatywizując zarobki 40zł.

czy na autostradzie  108/80
to działa trochę wychowawczo.

Czegoś się niewątpliwie boją.

Nie na każdego od razu, ale
ogólnie zachowań marginalnych jest tam proporcjonalnie mniej.

Bo to taki naród jest. Cioty ciągną lewym pasem kilometrami, snują się jak smród po gaciach tymi swoimi semi-autostradami.

Przestraszony naród.

Data: 2020-05-25 18:40:32
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 17:51, kk pisze:

[...]

Co z Francuzami, Belgami, Holendrami, Hiszpanami, Portugalczykami,
Austriakami, Włochami, Duńczykami, Litwinami?
Też się czegos boją?

Data: 2020-05-25 17:50:24
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

cef, please...
Jak ktos pisze cioty i strach w jednym zdaniu to juz wiadomo ze tak naprawde sam jest przestraszonym homofobem, byc moze bojącym sie swojego homoseksualizmu...

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-05-24 15:07:26
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Chodzę przez pasy wyłącznie pchając wyprostowanymi rękami wózek dziecinny w którym mam 30-kilogramowy odważnik.
Styka?

-- -- -
Dlatego warto samemu o siebie zadbać

Data: 2020-05-24 15:14:51
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
A to nie za mały będzie?

Data: 2020-05-24 18:23:35
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 24.05.2020 o 15:14, cef pisze:
A to nie za mały będzie?

Nie. Gaśnica wystarczy.

--
Shrek

Data: 2020-05-24 19:31:09
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Umówmy się na pasach, sprawdzimy.

-- -- -
A to nie za mały będzie?

Data: 2020-05-24 19:16:08
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Od frontu (widok samego przodu auta) to niemożliwe.

-- -- -

Data: 2020-05-24 22:46:36
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Dla Ciebie niemożliwe, ja jakoś daję radę.

Data: 2020-05-24 23:07:40
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Bo to grupa samych Miszczów.
Wszystkiego.

-- -- -
ja jakoś daję radę.

Data: 2020-05-25 06:35:30
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Nie rób ze zwykłej czynności czegoś co wymaga
nadprzyrodzonych zdolności.
Jak drzwi są zamknięte, to najpierw  zderzasz się z nimi
czy próbujesz otworzyć?

W dniu 2020-05-24 o 23:07, ąćęłńóśźż pisze:
Bo to grupa samych Miszczów.
Wszystkiego.

-- -- -
ja jakoś daję radę.

Data: 2020-05-25 06:38:50
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 25.05.2020 o 06:35, cef pisze:
Nie rób ze zwykłej czynności czegoś co wymaga
nadprzyrodzonych zdolności.

Może ty nie rób ze zwykłej czynności jaką jest nie zapierdalanie i omijanie na pasach czegoś co wymaga jakiś nadprzyrodzonych zdolności.

--
Shrek

Data: 2020-05-25 07:40:22
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
On zapierdalanie i nieomijanie robi czynnością nadzwyczajną tylko dla wybranej kasty Miszczów, tych przeróżnych kawalino i cepów.
Otóż cepy: zapierdalać umie każdy, podobnie jak każdy umie rzygać na ulicy, pierdzieć w windzie czy wywalać śmieci przez okno, ale dla Was takie zachowanie to Wasza religia.

-- -- -

Data: 2020-05-25 11:50:29
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
No jasne, na brak argumentów jest obrażanie.
Jak na razie w rzyganiu i pierdzeniu to Ty się raczej specjalizujesz
(vide cytowanie na grupach), więc nie pouczaj, tylko pomyśl trochę.

Data: 2020-05-25 08:55:01
Autor: J.F.
Sokratesa cd (2)
Dnia Sun, 24 May 2020 22:46:36 +0200, cef napisał(a):
Dla Ciebie niemożliwe, ja jakoś daję radę.

Naprawde potrafisz ocenic z odleglosci ~100m jak szybko jedzie auto ?
Z jaka dokladnoscia ?

Ja sie nie podejmuje, choc przeciez robie to na kazdym skrzyzowaniu,
na ktorym mam ustapic pierwszenstwa. Jak na razie dobrze oceniam, choc
moze zbyt ostrozny jestem.

Zrob sobie test - stan przy jakies szybkiej ulicy, spojrz na samochod,
ocen, czy on do ciebie dojedzie w 3s, po czym wlacz stoper, lub policz
121, 122, 123 ... i zobacz kiedy naprawde dojedzie.

Sprawa jest inna - jak samochod jedzie 50km/h, czyli ~13m/s, i jest ~30m od przejscia, to to jest "wtargniecie pod pojazd" ze
strony pieszego. A kierowca majac sekunde na reakcje i ~12m drogi hamowania,
ma szanse zatrzymac sie przed przejsciem. A jak bedzie slisko, to predkosc uderzenia nie bedzie duza.

Przy 100km/h ta calkowita droga zatrzymania to juz ok 80m,
wiec dla pieszego - wystarczajaco daleko.

Data: 2020-05-25 09:32:51
Autor: Cavallino
Sokratesa cd (2)
W dniu 25-05-2020 o 08:55, J.F. pisze:
Dnia Sun, 24 May 2020 22:46:36 +0200, cef napisał(a):
Dla Ciebie niemożliwe, ja jakoś daję radę.

Naprawde potrafisz ocenic z odleglosci ~100m jak szybko jedzie auto ?

Wystarczy ocenić, ze jedzie szybko i nie włazić w przypadku braku pewności że się zatrzyma.
Najlepiej nie włazić bez kontaktu wzrokowego z kierowcą.
Odczekanie kilku sekund naprawdę jeszcze nikogo nie zabiło.

Data: 2020-05-25 14:07:50
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Dlatego zamiast zapierdalać zatrzymuj swoje auto 40 metrów przed przejściem.

-- -- -
Odczekanie kilku sekund naprawdę jeszcze nikogo nie zabiło.

Data: 2020-05-25 11:48:24
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 08:55, J.F. pisze:
[...]

Robię to z taką dokładnością, że wystarcza do oceny
czy zdążę przejść czy nie.
Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
Poczekam te kilka sekund.

Data: 2020-05-25 11:51:41
Autor: Mateusz Viste
Sokratesa cd (2)
2020-05-25 o 11:48 +0200, cef napisał:
Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
Poczekam te kilka sekund.

A co jak go nie widzisz, nie słyszysz wśród miejskiej wrzawy, a ten
mimo to znajdzie się na tobie za 10s? Ktoś mądry wówczas tutaj napisze,
żeś sam sobie winien...

Mateusz

Data: 2020-05-25 12:09:00
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
[...]

To jest tworzenie sytuacji nierealnych.
Jak jest wrzawa, to jest ruch wszelaki inny -
nie bardzo można się poruszać z taką prędkością,
która by mnie zaskoczyła - tak od strony praktycznej.
Jak go nie widzę, to on nie może jechać 170,
bo nie zmieściłby się w zakręcie, żeby do mnie dojechać.
Nie ma takich sytuacji w praktyce.

Data: 2020-05-25 22:34:16
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 25.05.2020 o 12:09, cef pisze:

A co jak go nie widzisz, nie słyszysz wśród miejskiej wrzawy, a ten
mimo to znajdzie się na tobie za 10s? Ktoś mądry wówczas tutaj napisze,
żeś sam sobie winien...

To jest tworzenie sytuacji nierealnych.

Własnie o takiej nieralnej sytuacji dyskutyjemy. Która jednak się zdarzyła. Ale ty byś ogarnął...

Jak go nie widzę, to on nie może jechać 170,
bo nie zmieściłby się w zakręcie, żeby do mnie dojechać.

Albo za innym samochodem.

Nie ma takich sytuacji w praktyce.

Właśnie o takiej mówimy.

--
Shrek

Data: 2020-05-26 06:55:05
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 22:34, Shrek pisze:
[...]

Ta, która się zdarzyła  nie była jakaś nierealna.
Większość wypadków z udziałem pieszych to przypadki
z istotnym wpływem zachowania pieszego.
Do ogarnięcia nie potrzeba specjalnych umiejętności.

Data: 2020-05-26 08:24:39
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Bo wyszedł z domu?
P0staw jeszcze tezę, że większość wypadków z udziałem pieszych to wypadki bez udziału kierowców, a nawet bez udziału samochodów.

-- -- -
Większość wypadków z udziałem pieszych to przypadki z istotnym wpływem zachowania pieszego.

Data: 2020-05-26 11:22:00
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
A coś z sensem potrafiłbyś dodać?

Data: 2020-05-26 11:28:02
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Miszczu nie zrozumiesz.
Urósł Ci już?
Tyle niebieskich tabletek oferują, to po co zapierdalasz?

-- -- -
A coś z sensem potrafiłbyś dodać?

Data: 2020-05-26 11:47:08
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Pokaż choć jeden post, który by wskazywał
na to, że zapierdalam.
Nie rób z siebie grupowego śmiecia.

Data: 2020-05-26 12:14:17
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Tobie nie dorównam.

-- -- -
Nie rób z siebie grupowego śmiecia.

Data: 2020-05-26 21:25:57
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 06:55, cef pisze:
[...]

No była realna, bo się jednak wydarzyła. No ale to ty pisałeś o tworzeniu sytuacji nierealnych. Zycie pokazało, że się myliłeś.

Większość wypadków z udziałem pieszych to przypadki
z istotnym wpływem zachowania pieszego.

Rozmawiamy o konkretnym.

Do ogarnięcia nie potrzeba specjalnych umiejętności.

Akurat do tego trzebaby jasnowidzenia, bo nikt normalny nie zakłada zapierdalających 140 w mieście. Czego potwierdzeniem były głosy, że opinia biegłego na miejscu o prędkości była z dupy wzięta.

--
Shrek

Data: 2020-05-26 22:35:33
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 21:25, Shrek pisze:

[...]

Tak, ale Ty doliczyłeś się już kilkuset metrów buforu dla pieszego,
gdy w rzeczywistosci jest pewnie może 50.
Więc zejdź na ziemię i przyjmij, że należy założyć
obecność idiotów na drogach i nie trzeba mieć limitu
10 sek na przejście przez jezdnię- zakładając normalnego
średniosprawnego pieszego.
Na Twoich warunkach, to nie przejdzie wolnobieżna staruszka czy dziadek o kulach
i oni wymagali by pomocy.

Data: 2020-05-27 08:53:31
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 22:35, cef pisze:

[...]

Dobra - kończę.

--
Shrek

Data: 2020-05-27 13:48:22
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Przechodziłeś kiedyś z dziećmi, z wózkiem lub z żoną w ciąży (no wiesz, słupki pręciki i motylki, jak dorośniesz)?

-- -- -
nie trzeba mieć limitu 10 sek na przejście przez jezdnię

Data: 2020-05-27 16:55:08
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Jak jechałem dziś do pracy rano, to widziałem rozjechanego jeża.
Przechodzę z ojcem, który chodzi powoli z kulami.
Dla niego 10sek byłoby kłopotliwe, to prawda,
ale rozpatrujemy tu przeciętnego przechodnia.

Data: 2020-05-29 15:59:51
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

ale rozpatrujemy tu przeciętnego przechodnia.

A co z tymi nieprzecietnymi? Starszymi, niedowidzacymi, wolno sie przemiszczajacymi etc?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-05-29 18:13:44
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 17:59, Budzik pisze:

ale rozpatrujemy tu przeciętnego przechodnia.

A co z tymi nieprzecietnymi? Starszymi, niedowidzacymi, wolno sie
przemiszczajacymi etc?

A po co takie marne żyje? Pożytku nie ma z tego żadnego a uważać trzeba. Pewnie jeszcze emeryturę albo niedoczekanie rentę darmozjad podbiera! Praw fizyki nie zmienisz - jak ktoś nie umie zacnie spierdalać przed samochodami, to niech zdycha!

--
Shrek

Data: 2020-05-29 20:01:54
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-29 o 18:13, Shrek pisze:
[...]

Ale po co takie złośliwości?
Przecież rozważałem przeciętnego przechodnia.
A jak radzą sobie nieprzeciętni obecnie?
Przecież jak poruszają się wolno, to zgodnie z Twoimi wyliczeniami nawet
przy samochodzie poruszającym się 50km/h oni potrzebują kilkanaście sekund i kilkaset metrów wolnej przestrzeni.
Jestem nieco zdegustowany. Napisałem jedynie, że warto, żeby pieszy zadbał sam o siebie, a przypisano mi zapierdalanie, sugerowanie współudziału pieszych w takich wypadkach, a teraz jeszcze lekceważenie starszych czy niepełnosprawnych.
Nie oczekuję przeprosin.

Data: 2020-05-29 20:21:05
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 20:01, cef pisze:

[...]

Szczerze - bo pierdolisz (inaczej ciężko to określić) od rzeczy, że krystki latające po 140 slalomem po mieście nie są problemem pod warunkiem, że piesi choć trochę uważają.

Przecież rozważałem przeciętnego przechodnia.
A jak radzą sobie nieprzeciętni obecnie?

Normalnie - większość kierowców uważa, że latanie 140 po mieście nie jest normalne i nie lata.

Przecież jak poruszają się wolno, to zgodnie z Twoimi wyliczeniami nawet
przy samochodzie poruszającym się 50km/h oni potrzebują kilkanaście sekund i kilkaset metrów wolnej przestrzeni.

Nie do końca. Jak ktoś jedzie sidemdziesiąt i nie jest pojebany na umyśle, to jakieś 70 metrów powinno starczyć, bo tyle wynosi leniwe hamowanie z tej prędkości.

Jestem nieco zdegustowany. Napisałem jedynie, że warto, żeby pieszy zadbał sam o siebie,

Dodaj tylko dla jasności, że mówimy o przypadku śledzenia węża 140km/h i omijania pojazdy który się zatrzymał w celu przepuszczenia pieszych. I dalej byś miał rację, bo uważać warto zawsze, ale ty dodatkowo twierdzisz, że to wystarczyłoby do unikniecia tego wypadku. Otóż prawdopodobnie by nie wystarczyła, a nawet jeśli to nie można od pieszego wuymagać czyniania absurdalnych założeń. Natomiast na 100% wystarczyłoby żeby krystek nie omijał na przejściu i tyle w temacie.

a przypisano mi zapierdalanie, sugerowanie
współudziału pieszych w takich wypadkach, a teraz jeszcze lekceważenie starszych czy niepełnosprawnych.
Nie oczekuję przeprosin.

I nie dostaniesz.

--
Shrek

Data: 2020-05-29 20:34:36
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Nie zrozumiałeś cepa.
Piesi mają chodzić tak, żeby jadący 50/50 nigdy nie musieli się zatrzymywać ani nawet hamować.
Pieszym łatwiej zwalniać, przyspieszać i przechodzić do slalomu, na dodatek  dochodu już nie wytwarzają, kolejki zajmują i same zakały.
A gównożeria w beemkach sama się na świat nie prosiła.

-- -- -

Data: 2020-05-29 20:51:36
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-29 o 20:21, Shrek pisze:
[...]

Nie wiem gdzie to wyczytałeś.
Nie pochwalam jeżdżenia po mieście z prędkością 140km/h.
Warunek poświęcenia odrobiny uwagi przez pieszego przy przechodzeniu
przez jezdnię dotyczy też sytuacji gdy samochód porusza się 30km/h.

Przecież rozważałem przeciętnego przechodnia.
A jak radzą sobie nieprzeciętni obecnie?

Normalnie - większość kierowców uważa, że latanie 140 po mieście nie jest normalne i nie lata.

Czyli chodzi o przeciętny ruch i sytuację.

[...]

Czyli znowu przeciętnie.

[...]

Może tak, może nie.

a nawet jeśli to nie można od
pieszego wuymagać czyniania absurdalnych założeń. Natomiast na 100% wystarczyłoby żeby krystek nie omijał na przejściu i tyle w temacie.

Ale ja jestem akurat za eliminowaniem 100% z ruchu drogowego wariatów,
którzy omijają na przejściu nie tylko jak pomykają 140 i w tym wątku nigdy nie twierdziłem inaczej.
Natomiast właśnie takie zachowania jako pieszy przewiduję.
Nigdy nie wychodzę zza trawaju czy autobusu bez sprawdzenia (a jako kierowca spodziewam się tam pieszego) a na przejściu jako pieszy zawsze patrzę czy nie pomyka jakiś debil, który się zgapił albo nie ma zwyczaju się zatrzymywać.
Jeśli uważasz, że takie minimum ostrożności, które jako pieszy zakładam, jest absurdalne,
to informuję Cię, że nie zamierzam z tego rezygnować.

[...]

Jak widać przypisałeś mi wiele rzeczy, których nie napisałem,
jednym słowem dokonałeś pomówienia.
Gdybyś przeprosił, to bym się zdziwił.

Data: 2020-05-29 21:16:54
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 20:51, cef pisze:

Szczerze - bo pierdolisz (inaczej ciężko to określić) od rzeczy, że krystki latające po 140 slalomem po mieście nie są problemem pod warunkiem, że piesi choć trochę uważają.

Nie wiem gdzie to wyczytałeś.

Choćby tu:

"Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
Poczekam te kilka sekund. "

Nie pochwalam jeżdżenia po mieście z prędkością 140km/h.

Nie napisałem, że pochwalasz, tylko że uważasz, że przy odrobinie ostrożności ze strony pieszego takiego pajaca da się uniknąć.

Warunek poświęcenia odrobiny uwagi przez pieszego przy przechodzeniu
przez jezdnię dotyczy też sytuacji gdy samochód porusza się 30km/h.

I tak mniej więcej zarówno przy 30 jak i 80 wydaje się być na ogół skuteczny. Przy 140 przestaje być skuteczny, bo wymaga absurdalnych założeń.

Normalnie - większość kierowców uważa, że latanie 140 po mieście nie jest normalne i nie lata.

Czyli chodzi o przeciętny ruch i sytuację.

A ty z uporem maniaka przyrównujesz latanie weżem 140 po mieście i omijanie na przejściu do "przeciętnej sytuacji". Nie jest przeciętna i dlatego nikt się jej nie spodziewa i przed nią specjalnie nie broni - bo zakłąda sytuacje przeciętne lub "lekko" ponad przecientne. Inaczej każdy z nas skończyłby na oddziale zamkniętym z paranoją. To są zwykłe zależności ewolucyjne - spodziewasz się spodziwanego a nie hiszpańskiej inkwizycji.

Nie do końca. Jak ktoś jedzie sidemdziesiąt i nie jest pojebany na umyśle, to jakieś 70 metrów powinno starczyć, bo tyle wynosi leniwe hamowanie z tej prędkości.

Czyli znowu przeciętnie.

I tak to działa. I przestaje działać jak ktoś zapieprza 140 bo oślepiło go słońce.

[...]

Otóż właśnie nie. Ty twierdzisz, że by wystarczyła.

Natomiast właśnie takie zachowania jako pieszy przewiduję.

Tak? A skoro przewidujesz 140 to czemu nie 180 albo 220? A skoro przewidujesz, że ktoś jest pierdolnięty to czy przewidujesz, że będzie cię specjalnie próbował trafić, no bo skoro jebnięty to czemu nie? Gdzie jest granica co przewidujesz i czego się spodziewasz po normalnym przejściu dla pieszych?

[...]

Próbuję ci uświadomić, że prawdopodobnie gówno by ci to dało. Żeby przejść spacerowo pas potrzebujesz 3 sekundy. Przy 140 to 120 metrów. Być może na tym pasie na którym jesteś i zasłania ci samochód za którego wychodzisz. Rozglądasz się jak spłoszona sarna i jest pusto. Wychodzisz, a tam krystek zmienia pas, a na usenecie piszą, że gdybyś uważał to byś żył.

Jeśli uważasz, że takie minimum ostrożności, które jako pieszy zakładam, jest absurdalne,
to informuję Cię, że nie zamierzam z tego rezygnować.

Ależ nie zamierzam. Co więcej namawiam!

--
Shrek

Data: 2020-05-29 22:54:31
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-29 o 21:16, Shrek pisze:
[...]

?
Nie rozumiem Twojego wnioskowania.

Nie pochwalam jeżdżenia po mieście z prędkością 140km/h.

Nie napisałem, że pochwalasz, tylko że uważasz, że przy odrobinie ostrożności ze strony pieszego takiego pajaca da się uniknąć.

Bo to prawda.

[...]

Ja zakładam pewne zachowania. Ty uwązasz, że to absurdalne.

[...]

Nie jestem paranoikiem ani też nie uważam się za nieomylnego
w ruchu drogowym. Zakładam jakieś minimum ostrożności
i to wystarczy do uniknięcia kontaktu z pędzącym 140.
Ty uważasz, że się nie da, albo że to absurd.
I przy tej róznicy pozostaniemy.

[...]

No proszę, a jak będzie ktoś jechał 50 i oślepi go słońce, to już
może Cię legalnie przejechać?
Coś chyba pomieszałeś w założeniach.

[...]

Niech będzie, że by wystarczyła, bo chyba nie sądzisz,  że facet by
wlazł pod pędzące auto, gdyby spojrzał w tę stronę.

[...]

Tak normalnie przewiduję.
Do 220 wystarcza.

[...]

Tu masz błąd w założeniach. Pisałem już jak jest naprawdę.

Jeśli uważasz, że takie minimum ostrożności, które jako pieszy zakładam, jest absurdalne,
to informuję Cię, że nie zamierzam z tego rezygnować.

Ależ nie zamierzam. Co więcej namawiam!

Czyli sam namawiasz do zachowań absurdalnych?

Data: 2020-05-30 04:59:49
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Odniosłem identyczne wrazenie ze twierdzisz iz latajacy 140 nie sa wielkim zagrozeniem bo wystarczy odrobina uwagi i nigdy taki pieszego nie dotknie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-05-30 07:32:49
Autor: Zenek Kapelinder
Sokratesa cd (2)
Pieszy w czasie przechodzenia przez jezdnię i jak ma na nią wejść zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności a nie odrobiny jak Budzik sugerujesz i wprowadzasz w błąd. Gdyby piesi zachowywali szczególną ostrożność to na jezdniach nie zginął by żaden z nich.

Data: 2020-05-30 08:42:53
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-30 o 06:59, Budzik pisze:
[...]

A to dziwne.
Zabrałem głos w tej dyskusji, bo biadolenie Shreka, że
nie da się przejść przez ulicę było aż śmieszne.
Co więcej nie odnosiłem się specjalnie do prędkości,
tylko do kwestii samozadbania o siebie pieszych
i nie wiem dlaczego przypisano mi wręcz apoteozę zapierdalania
Problemem jest poruszający się z prędkością 140
jak i ten co leci tylko 70 jeśli będą omijać zatrzymujące się samochody
   i jeden i drugi jest złem, które trzeba eliminować.
I nie zgadzam się z twierdzeniem, że pieszy nic nie może
na to poradzić.
Reszta to już Wasze insynuacje (vide diakrytyk czy ostatnie posty Shreka o emerytach)

Data: 2020-05-30 09:59:49
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

No to w gruncie ciuchy mamy podobne odczucia.
Przy czym ja zakładam ze nawet przy stosunkowo duzym skupieniu taki ktos latajacuy 140 i tak moze cie zabic bo nie w kazdej sytuacji jestes w 100% skupiony.
Tak samo jak w samochodzie. Dlatego nienawidze debili przekonanych o swojej nieomylnosci ktorzy kazdy fragment trasy musza przejechac na maks mozliwosci a jadac jakims szybszym fragmencie drogi za punkt honoru przyjmuja siedzenie jak najblizej zderzaka poprzedników.

Bo niestety raz na jakis czas tacy miszczowie popełniaja bład. Albo bład popełnia ktos inny. A ich brak marginesu bezpieczenstwa skutkuje tym ze potem normalni ludzie musza stac np 3-4 godziny w korku na autostradzie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2020-05-30 06:45:32
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Przy takim miszczu jak Ty powiem czysta bez kozery.
Bułka spod Weszogrodu to Twój brajdak?
Powiedz jeszcze miszczu ile u Ciebie mija sekund od spojrzenia z lewej na prawą i wersa wice, może Ty jakiś robokulson jesteś.

-- -- -
Do 220 wystarcza.

Data: 2020-05-30 12:35:51
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
A Ty potrzebujesz pomocy przy przejsciu przez jezdnię
czy sam przechodzisz?
Tak pytam, bo może Twoje stanowisko wynika
z innej perspektywy uczestnika ruchu.

Data: 2020-05-30 13:32:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Trzy razy w życiu ręka boska obroniła dzieci przed śmiercią.
Tak, powinienem patrzeć w prawo pod prąd gdzie dwóch zapierdalaczy się ściga skacząc po garbach pod prąd.

-- -- -
może Twoje stanowisko wynika z innej perspektywy uczestnika ruchu.

Data: 2020-05-30 08:47:58
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 22:54, cef pisze:
[...]

Dobra - kończę - z tobą się nie da gadać. Raz twierdzisz, że nie nie wiadomo skąd wziąlem twoje zdanie że minimum ostrożność ze strony pieszego zapewnia że nie zostanie on trafiony przez poruszającego 140 i zmieniającego pasy krystka. Za chwile zmienieniasz zdanie jak krystek pasy i twierdzisz, że ty bez problemu unikasz. (cytaty zostawiłem nietnięte i szerokie, żeby nie było wątpliwości że nie mapipulowane).

--
Shrek

Data: 2020-05-30 08:52:45
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-30 o 08:47, Shrek pisze:
[...]

Jak byś nie cytował nic tam takiego nie ma.
Są tylko Twoje nieuprawnione wnioski.

Data: 2020-05-25 22:32:26
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 25.05.2020 o 11:48, cef pisze:

[...]

Czyli jak widzisz samochód 400 merów dalej to poczekasz. Potem będzie jechał następny i też poczekasz, potem kolejny i tak do nocy.

--
Shrek

Data: 2020-05-26 06:50:06
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 22:32, Shrek pisze:
[...]

To jest właśnie teoretyzowanie.
Skoro uważasz, że mam jakieś nadprzyrodzone zdolności,
że ogarniam takie sytuacje, to nic z tym nie zrobię.

Data: 2020-05-26 17:59:58
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Ja uwazam ze wpadasz w pułapke prawdopodobienstwa.
Po prostu nie trafiłes nigdy na miszcza pokroju Krystianka.
A nawet jak trafiłes to miałes odrobine szczescia bo tego dnia nie byłes rozkojarzony, bo jestes młody, bo nie masz wady wzroku, bo nikt cie nie zagadał etc.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2020-05-26 21:01:48
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

A ja uważam inaczej. Jak się jest zagadanym czy rozkojarzonym, to można
się zabić wpadając do wykopu. Chcecie zrobić z pieszych jakieś kompletne
sieroty.

Data: 2020-05-26 19:59:58
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Absolutnie. Zadne sieroty. Normalnych ludzi. Roboty rzeczywiscie nie bywaja rozkojarzone.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2020-05-26 21:39:57
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 06:50, cef pisze:

Czyli jak widzisz samochód 400 merów dalej to poczekasz. Potem będzie jechał następny i też poczekasz, potem kolejny i tak do nocy.

To jest właśnie teoretyzowanie.

NIe. To ty teoretyzujesz, że jak widzisz samochód kilkaset metów dalej, to należy odczekać aż przejedzie.

Skoro uważasz, że mam jakieś nadprzyrodzone zdolności,
że ogarniam takie sytuacje, to nic z tym nie zrobię.

Nie ogaranisz, tylko akurat na ciebie nie trafiło. Jakbyś był na miejscy tego potrąconego kolesia, to skończył byś tak samo, a tobie podobni mówiliby że sam sobie jesteś po trochu winien, bo mogłeś się rozejrzeć.

--
Shrek

Data: 2020-05-26 22:28:37
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 21:39, Shrek pisze:
[...]

Te kilkaset metrów, to Ty wyteoretyzowałeś.
W praktyce jest mniej niż 100.

[...]

Żeby nie było, że jestem nieomylny, to zakładam, że ktoś może mnie przejechać.

Data: 2020-05-24 11:35:36
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
A po co?
[Niezabrane] PJ są dla cieniasów.

-- -- -
macie prawa jazdy?

Data: 2020-05-25 17:26:24
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-24 10:27, cef wrote:
[...]

Przykład akurat nie potwierdza.

Data: 2020-05-24 05:59:47
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
[...]

Nie, Shrek twierdzi ze kazdy poradzi sobie z przejsciem, wiekszosc poradzi sobie nawet z unikaniem kierowców przekraczajacych predkosc.
Natomiast poradzenie sobie z debilami jezdzacymi 150 po miescie wymagałoby od nas zachowania podobnego do łani w lesie gdzie kazdy szelest powoduje nerwowa reakcje i ucieczke.
I po prostu nikt w taki sposób nie chce zyc bo moznaby szybko zwariowac.

Gdybys, jezdzac samochodem, miał jezdzic w ten sposób, musiałbys na kazdym skrzyzowaniu gdzie masz pierwszenstwo, zatrzymywac i sie i patrzec czy Krystek nie leci beemą nie patrzac na znaki...

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2020-05-24 10:12:49
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 07:59, Budzik pisze:
[...]

Skoro tak to odbierasz.
Ja to widzę jako opisywanie rzeczywistości w oparciu o zachowania marginalne.

Data: 2020-05-24 12:52:24
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 24.05.2020 o 10:12, cef pisze:

[...]

Widzisz, co chcesz widzieć. Nawet w tak oczywistym przypadku kierowcy obdzielają winą pieszych. Co ciekawe jak mieliby się spodziewać wszędzie motocyklistów (tak jak wymagają tego od pieszych), to jest krzyk, że skoro zapierdalają, to sami sobie winni.

--
Shrek

Data: 2020-05-24 13:37:57
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 12:52, Shrek pisze:
[...]

Musisz mieć jakieś bardzo nietypowe doświadczenia drogowe,
bo opisałeś właśnie to co ja określam jako zachowania marginalne.
Mnie jest wszystko jedno czy zapier..ala motocylkista czy samochodziarz
czy na hulajnodze - wszystko to margines i trzeba na to uważać.
Tak. Tak to widzę czy chcę widzieć.

Data: 2020-05-24 13:59:30
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 24.05.2020 o 13:37, cef pisze:

[...]

Właśnie rozmawiamy o takim marginalnym zachowaniu i nawet w takim przypadku obdziela się winą ofiarę.

--
Shrek

Data: 2020-05-24 14:39:30
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 13:59, Shrek pisze:
[...]

Ci, którzy w tym wypadku obdzielają winą ofiarę, to też margines.
Ale zauważ, że ofiara niewiele robi, żeby nią nie być i ja bardziej w tym kierunku zmierzam. I tam widzę rozwiązania, które pozwoliły by uniknąć 90% z tych zdarzeń.
Czy zauważenie takiego drobiazgu też uważasz za obdzielanie
winą ofiary? Na tym filmie z Sokratesa trudno mówić o winie pieszego,
ale wyraźnie widać, że szli bez patrzenia.
W praktyce obserwuję jak ludzie wchodzą nawet na zielone dla pieszych -
bez patrzenia - a jak jakiś spóźniony będzie przejeżdżał, to zostaną
skasowani w sumie przez pojazd opuszczający skrzyżowanie.
(o jego umocowaniu prawnym pewnie nie wie żaden pieszy)

Data: 2020-05-24 15:03:52
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Wyraźnie widać, że kierownik BMW miał zamknięte oczy, rozmawiał przez komórę, czesał przedziałek (bynajmniej nie na głowie) grzebieniem i dłubał wykałaczką w zębie wysypując popiół z peta dopinając sznurówki na trampku.
Nie widać???

-- -- -
wyraźnie widać, że szli bez patrzenia.

Data: 2020-05-24 15:12:38
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Ale po co dokładać do tego własną głupotę?

Data: 2020-05-24 19:09:22
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Twoja jest bezdenna.
Chciałbym zobaczyć, jak Ty chodzisz (no nie to że faktycznie chciałbym, piszę tak retorycznie ;))

-- -- -
Ale po co dokładać do tego własną głupotę?

Data: 2020-05-24 18:20:51
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 24.05.2020 o 14:39, cef pisze:

Właśnie rozmawiamy o takim marginalnym zachowaniu i nawet w takim przypadku obdziela się winą ofiarę.

Ci, którzy w tym wypadku obdzielają winą ofiarę, to też margines.

Problem polega na tym, że wcale nie margines - ilu masz aktywnych użytkowników? 30? A ile tekie głupie teksty wygłaszało, że gdyby uważał to by żył? Pięciu co najmniej. To znaczy że ta grypa to co najmniej dwucyfrowy procent.

Ty też mówiłeś, że wystarczy 100 metrów patrzeć a wychodzi ponad 300.

Ale zauważ, że ofiara niewiele robi, żeby nią nie być i ja bardziej w tym kierunku zmierzam. I tam widzę rozwiązania, które pozwoliły by uniknąć 90% z tych zdarzeń.

I się unika. Gdyby piesi włazili na oślep to tych ofiar byłoby o rząd wiekości więcej.

Czy zauważenie takiego drobiazgu też uważasz za obdzielanie
winą ofiary? Na tym filmie z Sokratesa trudno mówić o winie pieszego,
ale wyraźnie widać, że szli bez patrzenia.

Na tym gdzie głowa pieszych to rozmyty pixel?

[...]

A ty zatrzymujesz się przed zielonym i wychodzisz z samochodu, żeby sprawdzić czy szwagier nie jedzie? Z tym opuszczającym skrzyżowanie to trochę pojechałeś - albo wjechał na czerwonym, albo utknął i wtedy raczej zatrzymuje się "w miejscu".

--
Shrek

Data: 2020-05-24 22:56:02
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-24 o 18:20, Shrek pisze:
[...]

Ale stwierdzenie, że gdyby się pieszy rozejrzał, to nie jest przypisanie mu
winy za wypadek, tylko napiętnowanie gapiostwa i niedbalstwa.
Dramatycznego w skutkach.

[...]

Tak. Widać, że idą na pewniaka, gdyby wyjrzeli zza tego auta,
które się zatrzymało, to musieli by zauważyć pędzącego debila.

[...]

Nie zatrzymuję się, ale się rozglądam a już jako pieszy,
to nie sprawia mi kłopotu rozejrzenie się czy zatrzymanie.

Z tym opuszczającym skrzyżowanie to
trochę pojechałeś - albo wjechał na czerwonym, albo utknął i wtedy raczej zatrzymuje się "w miejscu".

Zdarza mi się utknąć na pasach, ale wtedy piesi wchodzą i walą mi w dach
albo w maskę - trochę mi ich żal, bo auto najczęsciej brudne mam :-).
Ale jestem gruboskórny, więc nie wychodzę i nie zabijam ich.

Data: 2020-05-25 06:37:39
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 24.05.2020 o 22:56, cef pisze:

[...]

Skoro piętnujesz, to zapewne wiesz że się nie rozejrzał? Skąd - z filmu gdzie ludziki mają wysokość 5 piksli? Po prostu uważasz, że piesi się nie rozglądają przed wejściem na przejście (co jest nieprawdą, bo myśmy mieli stosy trupów) i założyłeś, niezależnie od okoliczności, że tak właśnie było. Poza tym _jest_ to oczywiste przypisywanie części winy. Nawet w tak oczywistych przypadkach - po prostu rutynowo przypisujesz część winy pieszemu.

Na tym gdzie głowa pieszych to rozmyty pixel?

Tak. Widać, że idą na pewniaka, gdyby wyjrzeli zza tego auta,
które się zatrzymało, to musieli by zauważyć pędzącego debila.

Bo się rozejrzeli wcześniej. Tylko nie przewidzieli, że ktoś może ciąć 136km/h. I ciężko mieć o to do nich pretensję, bo zawsze zakładamy jakiś rozsądny margines tego, czego się spodziewamy w normalnym życiu. To nie jest tor wyścigowy i sezon polowań na pieszych, żeby mieli zakładać takie rzeczy. Jak mamy zakładać 136 to czemu nie 180 albo 220?

A ty zatrzymujesz się przed zielonym i wychodzisz z samochodu, żeby sprawdzić czy szwagier nie jedzie?

Nie zatrzymuję się, ale się rozglądam

Tak, tak - jadąc 70 się rozglądasz na boki zanim wjedziesz na skrzyżowanie. O trójkącie widoczności słyszał?

a już jako pieszy,
to nie sprawia mi kłopotu rozejrzenie się czy zatrzymanie.

I jak widzisz samochód ponad trzysta metrow dalej to nie wchodzisz, na wypadek jakby jechał 136?

[...]

Mi jakoś nie walą. Ale my nie o tym, a o tym, że taki utknięty miałby kogoś na pasach potrącić. Musiałby być niewidomy. A nawet wtedy to raczej by nikogo nie uszkodził.

Ale jestem gruboskórny, więc nie wychodzę i nie zabijam ich.

No tak, bo piesi to jak już mówiliśmy zwierzyna łowna i nawet jak samochód jedzie na czerwonym, to ich wina...

--
Shrek

Data: 2020-05-25 11:56:50
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 06:37, Shrek pisze:
[...]

Nawet jeśli tam nie wdać, to tak założyłem, bo przecież gdyby patrzył, to by się
nie zderzył z pojazdem.
I nie rozumiem dlaczego to miało by być przypisywanie winy?
Winny jest zgodnie z przepisami kierowca.

[...]

Patrze przez pryzmat swoich zachowań.
Może mam większy margines.

a już jako pieszy,
to nie sprawia mi kłopotu rozejrzenie się czy zatrzymanie.

I jak widzisz samochód ponad trzysta metrow dalej to nie wchodzisz, na wypadek jakby jechał 136?

Jakoś oceniam - pod koła nie wchodzę.
Może jednak przechodzę szybciej niż te 3,5 sek.

Data: 2020-05-25 16:27:20
Autor: N Tom
Sokratesa cd (2)
cef w <news:5ecb9664$0$558$65785112news.neostrada.pl>:
[...]
Winny jest zgodnie z przepisami kierowca.

Nie, kierowca nie jest winny... No chyba, że Shrek, to wtedy tak ;P
*Kierujący* miał dużo do zrobienia...

Na tym gdzie głowa pieszych to rozmyty pixel?
Tak. Widać, że idą na pewniaka, gdyby wyjrzeli zza tego auta,
które się zatrzymało, to musieli by zauważyć pędzącego debila.
Bo się rozejrzeli wcześniej.

/Skont on to wie/ ?

Podziwiam Cię cef za spokój w dyskusji, zbyt miętki jestem...
Ale jak widać nie dociera to typa z okolic Agora...

--
'Tom N'

Data: 2020-05-25 18:02:59
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 16:27, N Tom pisze:

Podziwiam Cię cef za spokój w dyskusji, zbyt miętki jestem...
Ale jak widać nie dociera to typa z okolic Agora...

Najbardziej śmieszy mnie to, że jestem
przeciwko zapierdalaniu i za edukacją pieszych, która zmusi
ich dodatkowo do zatroszczenia się o siebie przed przejściem.
A dwukrotnie przeczytałem, żebym nie zapierdalał.
Nie czuję się winny, dlatego mogę zachować spokój.

Data: 2020-05-25 22:37:54
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 25.05.2020 o 11:56, cef pisze:

[...]

Patrzył, widzał zatrzymujace się pojazdy a za nich nadjechał z prędkością autostradową krystek.

I nie rozumiem dlaczego to miało by być przypisywanie winy?
Winny jest zgodnie z przepisami kierowca.

No ale gdyby pieszy miał dłuższą spódniczkę to by go samochód nie zgwałcił?

[...]

Jeszcze raz - twierdzisz, że na filmiku widać, że się nie rozejrzał - jak widać jak cały pieszy ma kilka piksli?

I jak widzisz samochód ponad trzysta metrow dalej to nie wchodzisz, na wypadek jakby jechał 136?

Jakoś oceniam - pod koła nie wchodzę.

Bo nie trafiłeś na debila jadącego z prędkością autostradową.

Może jednak przechodzę szybciej niż te 3,5 sek.

Przebiegasz?

--
Shrek

Data: 2020-05-26 06:47:02
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-25 o 22:37, Shrek pisze:
[...]

A Ty jak wchodzisz na jezdnię, to się rozglądasz przed wejściem a potem już
bez patrzenia spacerujesz po jezdni godzinami?
I uważasz, że pieszy patrzył na ułamek sekundy przed postawieniem nogi
wychodząc zza tego samochodu i nie zauważył, że coś jedzie?
Jak stawiał nogę to ten samochód musiał być  20m czy 30m przed
i pędził. Pieszy nie widział czegoś takiego?

I nie rozumiem dlaczego to miało by być przypisywanie winy?
Winny jest zgodnie z przepisami kierowca.

No ale gdyby pieszy miał dłuższą spódniczkę to by go samochód nie zgwałcił?

Nie. Po prostu uważam, że winę ponosi kierowca a
pieszy mógł wpłynąć na przebieg zdarzeń, ale to nie decyduje o winie.

[...]

Nie mam potrzeby przebiegania,
to świadczy tylko o tym, że te wyliczenia i przykłady są
mocno teoretyczne.
Usiłujesz udowodnić, że kontakt z jadącym 140 jest nieunikniony.
Przed wejściem na jezdnię widziałem już wielu, którzy jechali
stanowczo za szybko, ale nie miałem problemu z poczekaniem kilku sekund.
Ty uważasz, że się nie da - nie będę z tym dyskutował,
ale dlaczego na tej podstawie odmawiasz pieszemu prawa decydowania?

Data: 2020-05-26 21:58:10
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 06:47, cef pisze:

Patrzył, widzał zatrzymujace się pojazdy a za nich nadjechał z prędkością autostradową krystek.

A Ty jak wchodzisz na jezdnię, to się rozglądasz przed wejściem a potem już
bez patrzenia spacerujesz po jezdni godzinami?

Sekundami. I tak, nie rozglądam się panicznie. Patrze, widzę, że nic w zasięgu wzroku i prawdopodobieństwa nie jedzie i wchodzę. NIe zakładam, że ktoś może jechać 140 w mieści, bo może i bym pożył odrobinę dłużej statystycznie, ale okupiłbym to paranoją. 70 mieści się w granicach dopuszczalnej "normalności" 140 nie. Podobnie jak możesz założyć, że ktoś nie wrzuci kierunku, ale jak miga w lewo, to nie zakładasz, że skręci w prawo. Podobno każdy z nas w życiu mija kilku morderców, ale nie zakładasz, że stojący za tobą w kolejce po browara to morderca. Tak nie da się żyć.

[...]

Znów coś źle policzyłeś. Twoje obliczenia zakładają prędkość znaaacznie poniżej standardowej. Przy substandardowej 72 (co nie było nadzwyczajne na tej ulicy i wszycy to "zakładali") w ciagu sekundy samochód przejeżdza 20 metrów. Pas jezdni ma 3 metry. Do krawężnika metr, żeby cie trafił następny metr. razem 5. Spacerowa prędkość pieszego, to akurat łatwo do obliczeń 3,6km/h czyli 1m/s. Pięć metrów, pięć sekund. Samochód w tym czasie byłby okrągłe 100 metrów dalej. Ten jechał prawie dwa razy szybciej - niecałe 200 metrów, ale celem jest wysepka. Samochód był 360 metrów dalej żebyś zdążył, pomyliłeś się o rząd wielkości. Gruby błąd jak na kogoś kto uważa się za tak ogarniętego, że potracenie przez krystka mu nie grozi.

No ale gdyby pieszy miał dłuższą spódniczkę to by go samochód nie zgwałcił?

Nie. Po prostu uważam, że winę ponosi kierowca a
pieszy mógł wpłynąć na przebieg zdarzeń, ale to nie decyduje o winie.

Czyli gdyby pieszy miał dłuższą spódniczkę, to samochód by go nie zgwałcił?

Może jednak przechodzę szybciej niż te 3,5 sek.

Przebiegasz?

Nie mam potrzeby przebiegania,

Żeby przejść 7 metrów w 3.5 sekundy to trzeba iść 2m/s - 7,2 km na godzinę. Czyli truchtać.  Więc masz potrzebę przebiegania, albo jak kaczyński z mema masz ponad trzy metry wzrostu.

Usiłujesz udowodnić, że kontakt z jadącym 140 jest nieunikniony.
Przed wejściem na jezdnię widziałem już wielu, którzy jechali

Nie jest nieunikniony. Można na przykład nie wychodzić z domu i uniknąć. Ale jak masz potrzebę przejścia na drugą stronę ulicy to masz nikłe szanse uniknąć debila, zwałaszcza jak wyprzedza zmieniając pasy. A nie da się w praktyce osiągnąć 140 w mieście bez nieustannego zmieniania pasów (nie mówimy o wisłostradzie, ale tam akurat nie ma przejść, więc nie o tym rozmaiwamy).

stanowczo za szybko, ale nie miałem problemu z poczekaniem kilku sekund.

Jak wiesz, że akurat krystek jedzie. Jak nie wiesz, to jesteś w dupie.

Ty uważasz, że się nie da - nie będę z tym dyskutował,
ale dlaczego na tej podstawie odmawiasz pieszemu prawa decydowania?

A odmawiam?

--
Shrek

Data: 2020-05-26 22:26:51
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 21:58, Shrek pisze:
[...]

Nie ma sensu wyliczanie jeśli Ty zakładasz, że trzeba mieć zapas
na przyjechanie samochodu. Na ułamek sekundy przed postawieniem
nogi na przejściu, to żeby ten samochód się ze mną spotkał musi być niecałą sekundę
przed czyli  jakieś 40m i po kolejnym ułamku sekundy z tej odległości ocenię
czy jedzie wolno czy szybko i wtedy nie wchodzę.
To Ty się mylisz o rząd.

Ty uważasz, że się nie da - nie będę z tym dyskutował,
ale dlaczego na tej podstawie odmawiasz pieszemu prawa decydowania?

A odmawiam?

Takie odniosłem wrażenie i tylko dlatego się wmieszałem w ten watek.
Nie dopuszczasz własnie, że mógłby dla swojego dobra decydować
czy wchodzi pod koła czy nie, bo Ci się wydaje, że to umniejszy winę kierowcy?
  A pieszy wchodzi głównie dlatego, że
został medialnie przekonany, że ma pierwszeństwo i nie ma doświadczenia
drogowego, które by mu podpowiedziało, że kierowca nie zatrzyma się w miejscu
czy też w ogóle nie mam takiego zamiaru, bo normalnie może pieszego nie zauważyć.
cz

Data: 2020-05-26 23:00:56
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 22:26, cef pisze:

Nie ma sensu wyliczanie jeśli Ty zakładasz, że trzeba mieć zapas
na przyjechanie samochodu.

Jak nie ma, jak według ciebie właśnie jest? Zakładasz nie dość, że ma być bezpiecznie przy 70, to przy 140 też, co przekłada się na niemal pół kilometra a potem twierdzisz, że wystarczy 20-30 metrów?

Na ułamek sekundy przed postawieniem
nogi na przejściu, to żeby ten samochód się ze mną spotkał musi być niecałą sekundę
przed czyli  jakieś 40m

NIe - 360 metrów. Wylicznia masz. Chcesz dyskutować z wzorami fizycznym na drogę w ruchu jednostajnym prostoliniowym?

i po kolejnym ułamku sekundy z tej odległości ocenię
czy jedzie wolno czy szybko i wtedy nie wchodzę.
To Ty się mylisz o rząd.

LOL - masz policzone, ale twoje głębokie przekonanie jest lepsze. Jesze raz. Masz do przejścia 7 metrów. 7 sekund. Samochód jedzie 40 metrów na sekundę. Tu nie ma dyskusji 7*40=280 meterów bez żadnego zapasu. A przecież chcesz przejść bezpiecznie. 2 sekundy zapsau i masz 360. A skoro w swoich założeniach dopuszczasz 40m/s to dlaczego nie 60? No i wychodzi pół kilosa. Patrzysz - nie ma. Przechodzisz, bum. Tyle z twojej nadprzyrodzonej ostrożności.

[...]

Może w ogóle nie wchodzić. A jak chce to ma pieprzone prawo nie spodziewać się debila jadącego 140, zmieniającego pasy i w dodatku omijającego pojazdy, które zatrzymały się przed przejściem w celu przepuszczenia pieszego. Takiego komba nikt się nie spodziewa. Jak chcesz to mozesz go uniknąć siedząc w piwnicy.

--
Shrek

Data: 2020-05-26 23:17:08
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 23:00, Shrek pisze:
[...]

Nie dyskutuję z wzorami, tylko z Twoimi założeniami.
W tym konkretnym przypadku - na Sokratesa-
widać,że jak pieszy wystawia nogę zza samochodu,
który się zatrzymał, to ten żólty jest dwie, może trzy długości przed
przejściem. To jest 360m? Czy to jest 20-30m?

[...]

Tu masz błąd w założeniach - "patrzę - nie ma"
I co dalej - idziesz zamkniętymi oczami i uszami te 7 sekund?
Wydłużasz też czas przejscia, żeby uzasadnić te 400m.
a w praktyce - jak na tym filmie decyduje 30-40m
Klasyczne SISO.

[...]

Właśnie omijającego tych przepuszczających spodziewam się najbardziej.
I to chciałbym,żeby piesi rozumieli.

Data: 2020-05-26 23:40:52
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 26.05.2020 o 23:17, cef pisze:

NIe - 360 metrów. Wylicznia masz. Chcesz dyskutować z wzorami fizycznym na drogę w ruchu jednostajnym prostoliniowym?

Nie dyskutuję z wzorami, tylko z Twoimi założeniami.

Ale z jakimi, Żeby przejść przed samochodem poruszjącym się 140 muszisz mieć 280 metrów separacji na styk. Tu nie ma miejsca na zmianę założeń czy fizyki. Założysz inaczej, to zginiesz.

W tym konkretnym przypadku - na Sokratesa-
widać,że jak pieszy wystawia nogę zza samochodu,
który się zatrzymał, to ten żólty jest dwie, może trzy długości przed
przejściem. To jest 360m? Czy to jest 20-30m?

Pisałeś o wejściu na przejście. Jak wchodził na przejście to ile było? Na tej zasadzie zawsze wystarczy nieskończenie mały czas przed przecięciem się kierunów ruchu. Tylko nie o tym rozmawiamy.

Tu masz błąd w założeniach - "patrzę - nie ma"
I co dalej - idziesz zamkniętymi oczami i uszami te 7 sekund?

Z grusza tak. A ty patrzysz gdzie idziesz, czy w bok? Bo ludzie jakoś mijają się na przejściach, co oznacza, że patrzą gdzie lezą. Zaraz się okaże, że jakby jechał pod prąd to tam również powinni patrzeć.

Wydłużasz też czas przejscia, żeby uzasadnić te 400m.

Jak wydłuża. Pręskość spacerowa to poniżej 4km/h. Bieganie jest nawet zabronione przez PoRD.

a w praktyce - jak na tym filmie decyduje 30-40m

A nawet ostatnie 0,1 metra:P

[...]

I rozumieją. Jakby nie brali tego pod uwagę, to trup ściliłby się gęsto. Tylko nie spodziewają się, że będzie jechał 140 i dla zmylenia przeciwnika zmieniał pasy.

--
Shrek

Data: 2020-05-27 06:47:33
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-26 o 23:40, Shrek pisze:
[...]

Skoro zakładam inaczej i nie ginę, to musi być błąd
w Twoich założeniach. Nawet jeśli do tej pory nie miałem
do czynienia z takimi jadącymi 140, to takich do około 100km/h
było na pęczki i nie zakładałem separacji 140 metrowej
(czyli połowę tego co Ty zakładasz) i raczej bez
jakiegoś przebiegania dało się pokonać przejście.
Nie chce mi się analizować, który  z błedów popełnianych
przy tej analizie jest bardziej istotny.
Sytuację na drodze trzeba analizować na bieżąco -
po 3 sekundach może się wiele zmienić i trzeba na to reagować.
To z reguły wystarcza.

Data: 2020-05-29 15:59:51
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

po 3 sekundach może się wiele zmienić i trzeba na to reagować.

I co wtedy robisz bedac na srodku przejscia?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2020-05-29 18:15:22
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 17:59, Budzik pisze:
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

po 3 sekundach może się wiele zmienić i trzeba na to reagować.

I co wtedy robisz bedac na srodku przejscia?

Uciekać! Żeby cię pierdolnął ten z prawego a nie lewego:P

--
Shrek

Data: 2020-05-29 17:59:51
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

po 3 sekundach może się wiele zmienić i trzeba na to reagować.

I co wtedy robisz bedac na srodku przejscia?

Uciekać! Żeby cię pierdolnął ten z prawego a nie lewego:P

No ale w która strone...?

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-05-29 20:23:12
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 19:59, Budzik pisze:

Uciekać! Żeby cię pierdolnął ten z prawego a nie lewego:P

No ale w która strone...?

No do tyłu. Jak uciekniesz do przodu, to będzie, że trzeba było patrzeć gdzioe spiedalasz!

--
Shrek

Data: 2020-05-29 20:05:24
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-29 o 17:59, Budzik pisze:
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

po 3 sekundach może się wiele zmienić i trzeba na to reagować.

I co wtedy robisz bedac na srodku przejscia?

Jakoś reaguję. Albo przyspieszam albo się wycofuję, ale
nie przypominam sobie, żebym ryzykował znalezienie się
w takich sytuacjach.

Data: 2020-05-29 20:24:20
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 29.05.2020 o 20:05, cef pisze:

Jakoś reaguję. Albo przyspieszam albo się wycofuję, ale
nie przypominam sobie, żebym ryzykował znalezienie się
w takich sytuacjach.

Bo generalnie mało ludzi pamięta, żeby ich samochód jadący 140 pierdolnął po raz drugi. Pewnie dlatego nie pamiętasz:P

--
Shrek

Data: 2020-05-29 23:50:08
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-29 o 20:24, Shrek pisze:
[...]

Na szczęście Twoje fobie nie są jakimś
wyznacznikiem udziału w ruchu drogowym..

Data: 2020-05-26 23:56:27
Autor: kk
ciu
On 2020-05-26 22:26, cef wrote:

[...]

A nie dlatego, że mandatu za to nie dostał?

Data: 2020-05-27 14:26:14
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
A takie pytanie pomocnicze:
Ile centymetrów od Twoich pleców ma prawo przejechać krystek zapierdalający 136 km/h?
A jeśli w każdej ręce trzymasz po jednym dziecku?

-- -- -
Nie ma sensu wyliczanie jeśli Ty zakładasz, że trzeba mieć zapas na przyjechanie samochodu.

Data: 2020-05-27 16:58:42
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
W czym Ci ma pomóc to pytanie, bo nijak nie zmienia to
przyjętych założeń. Ja z dziećmi na rękach przechodzę spokojnie
z dwumetrowym zapasem, tak jak i bez dzieci.

Data: 2020-05-27 17:09:27
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
No zobacz, zabity ojciec przy Sokratesa przeszedł tamtymi pasami dopiero 5840 razy (4 lata po 4x dziennie), gdzie mu tam ku Tobie internetowy Miszczu!

-- -- --
a z dziećmi na rękach przechodzę spokojnie z dwumetrowym zapasem

Data: 2020-05-27 17:55:56
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Nie wiem ile razy chodził.
Może wiesz dlaczego tym razem nie zauważył
z 30m nadjeżdżającego auta.
Ślepemu trudno zostać Miszczem.

Data: 2020-05-27 18:10:58
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Bo poprzednie 5839 razy nie trafił na zapierdalającego 136 km/h slalomem i wyprzedzającego na pasach cepa.

-- -- -
Może wiesz dlaczego tym razem nie zauważył z 30m nadjeżdżającego auta.

Data: 2020-05-27 20:41:43
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
Akurat film dowodzi czegoś innego.

Data: 2020-05-27 21:26:25
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Masz zwidy.

-- -- -
film dowodzi czegoś innego.

Data: 2020-05-27 22:16:04
Autor: cef
Sokratesa cd (2)
A dziękuję. Nie polecam.

W dniu 2020-05-27 o 21:26, ąćęłńóśźż pisze:
Masz zwidy.

-- -- -
film dowodzi czegoś innego.

Data: 2020-05-27 14:24:00
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Na mojej są ;-)

-- -- -
nie mówimy o wisłostradzie, ale tam akurat nie ma przejść

Data: 2020-05-24 19:44:25
Autor: N Tom
Sokratesa cd (2)
Shrek w <news:5ec827e0$0$17360$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ty tempy anonimowy chujku, nie musisz szukać, ale ja coraz bardziej skłaniam
się do wskazania ciebie - z grubsza adres już podałeś, więc będzie łatwiej.

<cite 2019-11-02 18:24:00 >
dwa, że to ty masz paranoję "pierwszeństwa pieszego"
</cite>

Tak, po raz kolejny ci na samochodach piszą, że pieszy powinien pomimo
pierwszeństwa...

Prosciej sie tego wyjasnic nie da.
I znakomita wiekszosc grupowiczow to rozumie.
Jak widać nie bardzo

Chujku, ty nie bardzo rozumiesz...

To ten sam dylemat co noszenie miniówek w ciemnych zaułkach szemranych
dzielnic albo wyjazd turystyczny do niespokojnej okolicy.
Chyba właśnie przegrałeś dyskusję...

A to jakaś bitwa jest?  "zupełnie normalna część normalnego miasta, a nie jakaś "zła okolica"

Czyli piesi mogą się włóczyć gdzie im sie podoba, jak im się podoba, mając w
dupie swoje bezpieczeństwo...

To jest twoja definicja?!?!

--
'Tom N'

Data: 2020-05-22 23:58:59
Autor: Poldek
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-22 o 20:40, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

To się okaże za parę lat, jak sprawa przejdzie przez wszystkie kolejne instancje, a wyrok się uprawomocni.

[...]

Kurdę, Sebastian Orczykowski akurat zabił człowieka idącego po przejściu. Drugi podobny pasjonat młotorsportu ze Szytna to Adam D. (niestety nie znam nazwiska - jak znacie to podajcie tutaj) zapierdalający Fordem Mustangiem zabił dziecko siedzące w wózku na chodniku. Kiedy do was dotrze, że problem to są ci popierdoleni pasjonaci zapierdalania?
Korzenie tego tkwią z jednej strony w lansowaniu przez marketing branży młotoryzacyjnej zapierdalania, jako czegoś fajnego. Nakłada się na to zupełna obojętność Policji na zapierdalanie. No chyba, że ktoś zostanie zabity, wtedy dopiero pojawia się Policja. Nie ma także potępienia w otoczeniu społecznym dla zapierdalających ludzi. Za to jest potępienie dla "donosicieli", którzy próbują zgłaszać pojebów na Policję, zanim kogoś zabiją.

Data: 2020-05-22 21:44:55
Autor: sczygiel
Sokratesa cd (2)
W dniu piątek, 22 maja 2020 16:59:04 UTC-5 użytkownik Poldek napisał:

> To się okaże za parę lat, jak sprawa przejdzie przez wszystkie kolejne instancje, a wyrok się uprawomocni.

Mysle ze mozna zalozyc ze tak sie to skonczy. Zakladam ze kierowca nie ma superpapugi ktora wymysli jakies papiery na ciekawa odmiane grypy filipinskiej i sie lolek wykreci.

W powszechnym pojeciu ten kierowca jest winny i kropka. Watpliwosci sa co do tego czy zawsze i wyłącznie kierowca jest winny. Bo w watku wskrzeszanym przez Szreka nie ma watpliwosci ze w tym przypadku piesi nie mieli duzego pola do popisu ale w ogolnosci jednak maja. I to jest tak naprawde kontrowersyjne.

> [...]
> Kurdę, Sebastian Orczykowski akurat zabił człowieka idącego po przejściu. Drugi podobny pasjonat młotorsportu ze Szytna to Adam D. (niestety nie znam nazwiska - jak znacie to podajcie tutaj) zapierdalający Fordem Mustangiem zabił dziecko siedzące w wózku na chodniku. Kiedy do was dotrze, że problem to są ci popierdoleni pasjonaci zapierdalania?

Ale to są inne sprawy. My tu nie dyskutujemy o pojedynczych zapierdalaczach.
Równie dobrze można by zakazać sznurka do snopowiązałki bo pare przypadków uduszenia w Polsce sie znalazlo.
Korzenie tego tkwią z jednej strony w lansowaniu przez marketing branży młotoryzacyjnej zapierdalania, jako czegoś fajnego. Nakłada się na to

Nie zauwazylem. Wiekszosc reklam jest stonowana, auta plyna w krajobrazach a nie robia bączki czy drifty w miescie. Jak znajdziesz taka reklame mlodsza niz 30 lat to podrzuc. Chetnie obejrze i ci przyznam racje ze TA reklama jest durna.
Wiekszosc nie jest.

Przemysl moto propaguje sciganie w warunkach kontrolowanych.

zupełna obojętność Policji na zapierdalanie. No chyba, że ktoś zostanie

No nie bardzo. Susza tu i owdzie. Choc przyznam ze ich obecnosc na drogach nie jest intensywna. Pociesze cie ze w porownaniu do europy i ameryki jednak widze ich czesciej niz zadziej.

[...]

Ja nie wiem gdzie ty sie chowasz ale w moim otoczeniu niczego takiego nie ma.

Ale zdradze ci tajemnice:

Jak ktos nagra pirata drogowego na kamere to w dzisiejszym stanie prawnym nie mozna nikogo skazac. Bo nie widac twarzy.
Mozna dac mandat i niech wlasciciel sobie od osoby ktorej auto pozyczyl sciagnie kase. Ma mozliwosci. Ale do sadu ciagac sie ludzika nie da. Znaczy sie, da sie. Ale to bez sensu bo wlasciciel powie ze pozyczyl iksinskiemu a iksinski powie ze igrekowskiemu, a igrekowski powie ze zetowskiemu. I kazdego sąd bedzie szukal miesiace. Az w koncu ktorys z nich powie ze pozyczyl znajomemu mongołowi który juz z kraju wyjechał.

I tu wracam do poczatku tematu: Prosciej jest aby pieszy patrzyl na droge i nie wlazil pod kola.

A jak juz ktos kogos przejedzie to nalezy gnoja zlapac i trytytkami do slupa przypiac zeby nie uciekl. Ot cala filozofia.

Data: 2020-05-22 22:13:44
Autor: Przemek Jedrzejczak
Sokratesa cd (2)
W sprawie wypowiedzieli się prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i premier Mateusz Morawiecki.

Medialna sprawa. Prokurator pojedzie po całości. Nawet spalenie na stosie by przeszło - Na tą chwilę, jak pan chce cokolwiek wpisać, to pan wpisze, że wczoraj była sprawa popełnienia samobójstwa - powiedział w rozmowie telefonicznej z dziennikarzem Polsatu 31-letni Krystian O. - Ja już, że tak powiem, trzeci dzień nie śpię, trzeci dzień nie jem i wizje mam cały czas przed oczami i wszystko widzę. Ja teraz na tą chwilę jestem już na izbie przyjęć w szpitalu i zaraz mnie po prostu będą zabierali. Jeżeli uznają, że jest ze mną tak źle, jak ja czuje, że jest ze mną źle, no to może się to skończyć jeszcze gorzej, niż ja sobie wyobrażam - tłumaczył.

Dobra dobra. Najpierw 10 za kratami a potem rób co chcesz.

Data: 2020-05-23 08:02:09
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 07:13, Przemek Jedrzejczak pisze:

[...]

Ciekawe - wcześniej twierdził, że nie widział, bo go słońce oślepiło:P

[...]

A niech nie straszy, tylko działa. Będzie problem z głowy.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 14:59:48
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik Przemek Jedrzejczak przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

Uroniłem łze... To chyba dobrze o mnie swiadczy ze nawet nad debilem potrafie prawie zapłakac, prawda? ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2020-05-23 07:59:30
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 06:44, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Problemem właśnie jest to że nawet w tak oczywistym wypadku zadarzają się idioci, co przypisują (współ)winę pieszemu. OIDP pamiętam na 100% czterech. Ile jest aktywnych uczestników - grupy? 30? to znaczy że jest tu dwucyfrowa grupa debili - a usenet to poniekąd elita...

--
Shrek

Data: 2020-05-22 23:06:22
Autor: Przemek Jedrzejczak
Sokratesa cd (2)
Większość wie że ten ćwok jest winny. Sprawa jest oczywista. Kwestią tylko wysokość wyroku. Następny w kolejce ten od mustanga gdzie dziecko zginęło. Pobłażliwa polityka drogowa PiS była błędem. Suwerena trzeba krótko za mordę i kijem po grzbiecie ;-)

Data: 2020-05-23 08:25:20
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 08:06, Przemek Jedrzejczak pisze:
Większość wie że ten ćwok jest winny. Sprawa jest oczywista.

Właśnie problem w tym, że nawet w tak oczywistych wypadkach są typy co próbują obdzielić winą pieszego.

Pobłażliwa polityka drogowa PiS była błędem. Suwerena trzeba krótko za mordę i kijem po grzbiecie ;-)

Mylisz się. Z punktu widzenia pis to dobra taktyka. Suweren może sobie spokojnie zapierdalać co powoduje wzrost słupków i czasem jakiegoś zabójcę zamknąć co również suwerena uszczęśliwia.

Ogólnie polityka drogowa sprowadza się do "zrobiliśmy wszystko, żeby cię nie ukarać, no ale sorry jak kogoś zabiłeś na przejściu albo wiperdoliłeś się na oznakowany fotoradar no to już naprawdę nie wina władzy". I to od bardzo dawna - pis ma z tym akurat niewiele wspólnego, kontyunuje politykę poprzedników.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 00:06:47
Autor: Przemek Jedrzejczak
Sokratesa cd (2)
Świata nie zmienisz ale jak masz misję to się nie krępuj ;-)
Nonsens. Statystyki ofiar jednoznacznie wskazują że koncepcja prawych i sprawiedliwych zawiodła. Na pytanie: Czy obecny rząd skutecznie walczy z wariatami drogowymi ? Odpowiedz brzmi nie.
Dwa takie zdarzenia w krótkim odstępie czasu to nie przypadek. Kaganiec został poluzowany i padły ofiary. Teraz mamy etap szukania winnych.

Data: 2020-05-23 09:43:37
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 09:06, Przemek Jedrzejczak pisze:
Świata nie zmienisz ale jak masz misję to się nie krępuj ;-)

E tam. Świat się nie zmieni, ale my dostostujemy się do sąsiadów. Jest raczej jasne, że w dłuższej perspektyywie pójdziemy drogą europejską, więc się zmieni tak jak w europie cywilizowanej. Gdzie nikt nie próbuje nawet wmawiać, że przejście przez jezdnie to jak łażenie z gołą dupą po bronksie.

Nonsens. Statystyki ofiar jednoznacznie wskazują że koncepcja prawych i sprawiedliwych zawiodła.

Wprost przeciwnie. Nie na te słupki patrzysz. Ich obchodzą słupki w wyborach.

Na pytanie: Czy obecny rząd skutecznie walczy z wariatami drogowymi ? Odpowiedz brzmi nie.

Oczywiście, że nie. Poprzednie zresztą też nie.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 10:52:16
Autor: J.F.
Sokratesa cd (2)
Dnia Sat, 23 May 2020 09:43:37 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Szwedzi odlozyli Vision Zero na czas nieokreslony.

Gdzie nikt nie próbuje nawet wmawiać, że przejście przez jezdnie to jak łażenie z gołą dupą po bronksie.

a w wielu miejscach nie ma chodnikow, bo wszedze sie jedzie samochodem
:-)

Nonsens. Statystyki ofiar jednoznacznie wskazują że koncepcja prawych i sprawiedliwych zawiodła.

Wprost przeciwnie. Nie na te słupki patrzysz. Ich obchodzą słupki w wyborach.

Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

Ewentualnie ... suweren woli uslyszec raz na rok o wysokim wyroku na
pijaka, niz zaplacic 500 zl mandatu.

Na pytanie: Czy obecny rząd skutecznie walczy z wariatami drogowymi ? Odpowiedz brzmi nie.

Oczywiście, że nie. Poprzednie zresztą też nie.

https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

Ale cos drgnelo - w poprzedni weekend spotkalem dwie suszarki.
Nie pamietam ... ale w calym poprzednim roku chyba niewiele wiecej
spotkalem.

Ciekawe - chilowa reakcja pandemiczna, skutek rocznego raportu, ktory
chyba wlasnie sie ukazal, czy kielbasa wyborcza ?

J.

Data: 2020-05-23 02:16:28
Autor: Przemek Jedrzejczak
Sokratesa cd (2)
-- Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

Te czasy minęły. W obu tych wypadkach ucierpiały rodziny z małymi dziećmi. Przekaz jest jasny: w Polsce za rządów PiS bezpieczeństwo dzieci jest zagrożone ;-)

W obu przypadkach pojawiły się komentarze że obaj kierowcy znani byli x agresywnej jazdy a policja tradycyjnie nic nie widziała i nic nie słyszała.

A tutaj mała próbka jak Polizei radzi sobie z wariatami drogowymi :-)

https://mobil.mopo.de/hamburg/polizei/am-jungfernstieg-polizei-stoppt-protz-audi-- -und-wird-von-duo-angegriffen-36740020

Swirowali na drodze więc policja ich skontrolowała, kierowca nie chciał oddać kluczyków, pasażer z łapami wystartował efekt obaj zatrzymani audi odjechało na lawecie.
Czujesz różnicę ? Kulson to taki prawie policjant ;-)

Data: 2020-05-23 12:47:53
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 11:16, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Mylisz się. Suweren lubi zapierdalać. NIe lubi jak zapierdala somsiad, zwłaszcza jak ma lepszego pasata. Dlatego władza idealnie się wstrzela w oczekiwania. Ogólnie ma w dupie, a jak coś spektakularnego, to przykładnie ukarać. I suweren cały i somsiad dojechany.

--
Shrek

Data: 2020-05-25 00:32:18
Autor: J.F.
Sokratesa cd (2)
Dnia Sat, 23 May 2020 02:16:28 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):

[...]

Dzieci mialy zakaz wychodzenia z domu. Czy nadal maja ? :-)

W obu przypadkach pojawiły się komentarze że obaj kierowcy znani byli x agresywnej jazdy a policja tradycyjnie nic nie widziała i nic nie słyszała.

A ktos policjantom zglosil ?
Bo skad mieliby wiedzec ...

[...]

Kulsonom tez by moglo sie trafic. Raczej pomysl jakie pr-stwo, ze policjanc akurat to zobacza..

J.

Data: 2020-05-24 22:24:52
Autor: Przemek Jedrzejczak
Sokratesa cd (2)
-- A ktos policjantom zglosil ? Bo skad mieliby wiedzec ...

To już jest problem policji. Pozyskanie źródeł informacji. -- Kulsonom tez by moglo sie trafic.
Raczej pomysl jakie pr-stwo, ze policjanc akurat to zobacza

Być we właściwym miejscu o właściwym czasie to sztuka :-)

Data: 2020-05-25 07:18:58
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 25.05.2020 o 00:32, J.F. pisze:

[...]

Od tego one są. Od tego są one, żeby wiedzieć jak ktoś w miejscu publicznym łamie prawo ścigane z oskarżenia publicznego. Powiem ci co by było jakby ktoś zgłosił - "a ma pan radar w oczach?". No to dziękujemy. No chyba żeby ciągnął naczepę z bilbordem opozycji. Wtedy jeździli by za nimi non stop, w końcu wjechali w dupę i zabrali dowód za stłuczone światło, jak już bywało.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 12:45:41
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 10:52, J.F. pisze:

[...]

Ale jest różnica między vision zera a traktowaniem drogi w mieście jak strefy wojny.

[...]

Ale to raczej w stanach a w europie to może na gdzieś na wsi. W miastach są chodniki i idea, że pieszy powinien się bać kierowców jak sarna myśliwych budzi raczej pobłażliwe uśmiechy (bo nikt normalny z wariatem w dyskusje się nie wdaje).

[...]

No widać. I od czasu do czasu jakiegoś zapierdalacza powiesić. Pozostaje pytanie czy jak większość lubi kraść, to należy zalegalizować kradzież. No cóż - jak śpiewał pewien znany obecnie artysta - być może "większość ma rację w takiej sytuacji" i należy zmienić przepisy, że można rozjeżdzać. No ale dopóki są jakie są, to jednak należy ich przestrzegać.

Ewentualnie ... suweren woli uslyszec raz na rok o wysokim wyroku na
pijaka, niz zaplacic 500 zl mandatu.

Oczywiście. Suweren byłby nawet za tym, żeby co 1000 losowo powiesić - na niego raczej nie trafi ale jakiegoś somsiada już tak i igrzyska som:P

[...]

No dobrze - i co to zmieniło. Skoro i tak prędkość wzrosła +20 względem zeszłego roku - przynajmniej w warszawie tam gdzie się fizycznie da. W zeszłym roku 120 nie było może od razu identyfikowane jako "wariactwo drogowe" ale normą też nie było. Jak jeżdzę 100-110@80 to mnie teraz całe mnóstwo takich 120-140 wyprzerdza. Sam "niechcący" 140 pojechałem - chciałem szybciej zjechać temu co leciał 180;)

Skutek pandemii - było luźniej to ludzie zaczęli zapierdalać i jak normą zrobiło się 120@80 na wisłostradzie to się wkurwili, bo to już oznacvza że wszyscy totalnie mają ich w dupie.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 14:59:48
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)

Ciekawe - chilowa reakcja pandemiczna, skutek rocznego raportu, ktory
chyba wlasnie sie ukazal, czy kielbasa wyborcza ?

Wiosna.
:)

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2020-05-23 20:17:07
Autor: Poldek
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 10:52, J.F. pisze:

Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

Suwerem niewiele ma tu do gadania. Lobby spalinowo-betonowe ma pieniądze do zarobienia, więc tak ma być. Zeby się nie dało iść pieszo. Bo przecież na tym, że idziesz pieszo nie ma zarobku dla branży.

Data: 2020-05-24 09:40:02
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
A czy piraci drogowi odsunęli jakąkolwiek waadzę od koryta? [*]
Nie?
To po co się nimi zajmować?
No i zwykle funfel poseł zgarnął jakiegoś grzybka.
Jak tam było z mecenasem Siła-Nowickim?

[*] Na upartego to Seicento odsunął przez osiem ostatnich lat ;-)

-- --
Czy obecny rząd skutecznie walczy z wariatami drogowymi?

Data: 2020-05-23 11:13:10
Autor: J.F.
Sokratesa cd (2)
Dnia Sat, 23 May 2020 07:59:30 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Jakby sie rozejrzal, to by zyl.

J.

Data: 2020-05-23 12:54:20
Autor: Shrek
Sokratesa cd (2)
W dniu 23.05.2020 o 11:13, J.F. pisze:

[...]

No właśnie niespecjalnie można mu to zarzucić. Jak wchodził, to krysian był ćwierć kilometra dalej i schowany prawdopodobnie za innymi samochodami, które następnie wyprzedzić. Nie możesz zakładać, że skoro widzisz jakiś samochód to nie możesz przejść a jak nie widzisz, to tym bardziej nie możesz - prawda?
Są pewne granice tego co możesz w normalnym życiu przewidywać zanim staniesz się paranoikiem.

Paranoja nie jest dobra - wiem, bo przez przez pewien czas po szlifie reagowałem dość nerwowo na każdy kierunkowskaz, który sugerowałby choćby lekko, że ktoś może mi drogę zajechać. Nie wpływało to wcale dobrze na bezpieczeństwo.

--
Shrek

Data: 2020-05-23 09:49:35
Autor: Poldek
Sokratesa cd (2)
W dniu 2020-05-23 o 06:44, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Nie chciało mi się długo szukać
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ker-spoty-bmw-m-town-ze-scigajacymi-sie-samchodami-moga-zachecac-do-lamania-przepisow-wideo

Data: 2020-05-23 14:59:48
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik Poldek pugilares@intgeria.eu ...

[...]

spoty spotami ale cały przemysł motoryzacyjny zacheca ludzi do zapierdalania. Produkuja coraz szybsze, coraz mocniejsze samochody i upakowuja to w otoczke bezpieczenstwa czynnego.
Dzieki temu masz zastepy 150 konnych suvów do jezdzenia po miescie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2020-05-24 09:06:48
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
Rozpatrujesz to wyłącznie w porównaniu silniejszy (blacha) - słabszy (pieszo).
Dlatego daję pozwolenie na wpierdol Twoim dzieciom przez silniejszych (odpowiednik blachy) chłopaków na podwórku (może być z nożem, odpowiednik 136 km/h).
I wtedy zastanów się nad swoim w tym udziale o granicach wyobraźni.

-- -- -
w tym przypadku piesi nie mieli duzego pola do popisu ale w ogolnosci jednak maja.

Data: 2020-05-24 08:59:46
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

Po fakcie zawsze mozna powiedziec, ze po co dzieciaki szły na podwórko skoro było wiadomo ze tam rzadza wieksi i silnijsi.
Troche tak jak zarzucac zgwałconej dziewczynie ze miała za krótką spódniczke...

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2020-05-25 16:32:00
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-23 06:44, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

No to takie g..o trochę. Jeśli jedyny sens kręcenia jest w mieście to po co pokazywać inne bzdury. Dla dziadków? No weź.

Data: 2020-05-25 16:17:35
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-22 23:58, Poldek wrote:
[...]

A jak Ty się nazywsz?

Data: 2020-05-25 16:15:26
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-22 20:40, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Nie bardzo, pieszy ma ustawowy zakaz wchodzenia przed nadjeżdżające samochody, więc nie tylko ma wpływ, ale jest zobowiązany ten wpływ wykorzystać.

[...]

Nie, nie dlatego. Dlatego by nie powodował zagrożenia na drodze.

Data: 2020-05-25 18:21:04
Autor: mk4
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,25965479,jest-zaostrzenie-zarzutow-dla-sprawcy-wypadku-przy-ul-sokratesa.html

To jest jedna wielka hipokryzja. Dlatego tez wprowadzanie coraz to bardziej wymyslnych interpretacji i kar uwazam za absurd i zwykła zajadlosc ora zmsciwosc. W tej sprawie tez nic poza checia linczu nie ma. Inputowanie temu kierowcy jakiejkolwiek checi (swiadomej, nieswiadomej, ewentualnej czy jak tam ja sobie nazwiemy) dokonania zabojstwa jest czysta fantazja. Absurdem, bo czegos takiego po prostu nie bylo. Jest to calkowicie oderwana od rzeczywistosci sztuczna kreacja bytow. W taki sposob można wykreowac dowolna liczbe egzotycznych zarzutow i inputowac je tym ktorych chce sie po prostru pognebic.
Takich absurdow jest coraz wiecej. Niestety.

Ale gdyby naprawde komus realnie zalezalo na bezpieczenstwie to w ofercie producentów (i tylko takie dopuszczone by byly do ruchu) bylyby tylko pojazdy o mocy (pojemnosc, przelozenia - tak zestawione, ze inaczej sie  nie da) pozwalajacej je rozpedzic maksymalnie do okolo 120km/h (tyle co na autostradzie). Do tego, ten Vmax nie moze byc osiafna szybciej niz np. po 20 sekundach. I juz.

Ktos powie nie da sie? No jak nie. Wszedzie już mamy kamery i pomiary. Wiec pojazdy zmodowane nylyby natychmiast wylapywane. I co wtedy? Konfiskata i kara w wysokosci wartosci pojazdu. Im drozszy pojazd tym wieksza strata. Karany oczywiscie wlasciciel.

Nie byloby "panow" w furach za 700k z 1000km pod maska. Moze i taki pojazd w tej cenie bylby dostepny i oferowal ciekawe dodatki. Ale nadal to by bylo max 120 km\h i moc oraz osprzęt ograniczone tak aby nie dalo sie tego przekroczyc.

Wg mnie to by niemal calkowicie rozwiazalo problem szybkiej jazdy. Po prostu pojazdy by sie do tego nie nadawaly. A te zmodowane bardzo szybko konczylyby gdzies na wysypisku albo byly rozbierane na czesci. Co wiecej w koncu bylaby jakas rownosc wszystkich w temacie bezpieczenstwa.

Na tej grupie wszyscy zgadzaja sie, ze szybka jazda jest nie tylko zła i szkodliwa ale tez calkowicie niepotrzebna. No bo cisniesz pedał w podloge (czego i tak w mysl przepisow robic nie mozna) i jestes 5 minut szybciej. Zatem mamy obiektywną wiedzę, że osiąganie prędkości wyższych niz 120 km\h jest zuapełnie do niczego niepotrzebne.

Pytanie - czemu nikt w ten sposob tego nie rozwiaze? Przeciez to logiczne, sensowne a przede wszystkim skuteczne.
Po co stawiac fotoradary, wymyslac coraz to nowe ograniczenia, znaki, kary, pierdoly. Po co meczyc i szykanowac ludzi? Przeciez to tak jak dac dziecku lizaka loda i zabronic ich jest. Absurd.
A przeciez mozna problem rozwiazac systemowo wlasnie w taki sposob.

Producenci przeciez tez nie ucierpia. Juz dawno ceny pojazdow maja niewiele wspolnego z ich faktyczna wartoscia.

Co wiecej zyskamy wszyscy - srodowisko i bezpieczenstwo.
Nie bedzie zadnego scigania po miescie ani na swiatlach. Bo bryka za 500k pojedzie tak samo jak jakis kapec za 30k. Wiec nie bedzie zadnego bodzca do jakiejkolwiek agresji ani napinki. Nikt nie bedzie jezdzil zygzakiem i wyprzedzal na sile - bo po prostu parametry pojazdu na to nie pozwola.

Zatem dlaczego nie, skoro rozwiazanie wydaje sie takie oczywiste?

--
mk4

Data: 2020-05-25 20:28:01
Autor: ąćęłńóśźż
Sokratesa cd (2)
No przecież.
"Pozapierdalam sobie po Warszawie bo to wymarłe miasto jest (wiem z programu TV)".
"Pomacham sobie maczetą w tramwaju / na placu zabaw bo musze się gimnastykować".
"Podłączę 230 V do ogrodzenia żeby psy nie szczały".
Twój poziom.

-- -- -
To jest jedna wielka hipokryzja. Dlatego tez wprowadzanie coraz to bardziej wymyslnych interpretacji i kar uwazam za absurd i zwykła zajadlosc ora zmsciwosc. W tej sprawie tez nic poza checia linczu nie ma. Inputowanie temu kierowcy jakiejkolwiek checi dokonania zabojstwa jest czysta fantazja. Absurdem, bo czegos takiego po prostu nie bylo. Jest to calkowicie oderwana od rzeczywistosci sztuczna kreacja bytow. W taki sposob można wykreowac dowolna liczbe egzotycznych zarzutow i inputowac je tym ktorych chce sie po prostru pognebic.Takich absurdow jest coraz wiecej. Niestety.

Data: 2020-05-25 23:10:45
Autor: mk4
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-25 20:28, ąćęłńóśźż wrote:
No przecież.
[...]

Ech, ale z ciebie tepy cwok jednak. Odnosisz sie tylko wstepniaka posta zamiast do istotnego meritum.

Wszyscy pieniacze tak maja. Tylko klamia i manipuluja. Jestes dobrym przyblizeniem pieniacza, blazna i glupka w jednej osobie.
Twoj poziom. :>

A jak sie chodzi w maseczce? Nie uwiera, nie dusi? A moze to wlasnie efekt niedotlenienia i stad u ciebie taka skala otepienia?

--
mk4

Data: 2020-05-25 22:12:59
Autor: Uncle Pete
Sokratesa cd (2)
[...]

Nieśmiało zauważę, że 120 km/h na obszarze zabudowanym to nadal jest za dużo...

Data: 2020-05-25 23:15:17
Autor: mk4
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-25 22:12, Uncle Pete wrote:
[...]

A myslisz, ze takim pojazdem realnie sie rozbujasz do tych 120 w miescie? Albo inaczej - czy bedzie wtedy sens? Moim zdaniem nie. Nie bedzie na to ani miejsca (za slaby woz) ani sensu.

Bo coz to za fun wymeczyc to w 20 czy 30 sekund? Raczej kazdemu sie odechce takiej zabawy i bedzie sie poruszal spokojnie. A przeciez o to chodzi, czyz nie?

--
mk4

Data: 2020-05-26 21:58:41
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-25 18:21, mk4 wrote:
On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
[...]

No dokładnie.

[...]

Przecież na autostradzie bez problemu można jechać 250km/h. A dynamiczne przyspieszanie jest właściwym zachowaniem w mieście. Zrozumiałbym gdybyś pooostulował wymóg posiadania systemów bezieczeństwa co i tak psułoby dalej rynek samochodowy wykluczając np małe pojazdy, które powinno dać się składać w garażu.

[...]

Ależ idiotyzm.

[...]

Po co?

[...]

O mam, należy wymagać systemów bezpieczeństwa tylko w silnych samochodach, im silniejsze tym bardziej wymagających.

[...]

Jest potrzebne, dla frajdy.

Pytanie - czemu nikt w ten sposob tego nie rozwiaze? Przeciez to logiczne, sensowne a przede wszystkim skuteczne.

No i głupie.

[...]

Idiotyzm.

Producenci przeciez tez nie ucierpia. Juz dawno ceny pojazdow maja niewiele wspolnego z ich faktyczna wartoscia.

No co Ty nie powiesz.

Co wiecej zyskamy wszyscy - srodowisko i bezpieczenstwo.

i powszechna głupota.

Nie bedzie zadnego scigania po miescie ani na swiatlach.

Ze świateł należy szybko ruszać by nie tamować ruchu. Swoim Twizy zwykle odjeżdżam. I to poza miastem.

Bo bryka za 500k pojedzie tak samo jak jakis kapec za 30k. Wiec nie bedzie zadnego bodzca do jakiejkolwiek agresji ani napinki.

Jak masz brykę za 500k to odjeżdżasz zawsze, nie musi się wcale napinać.

Nikt nie bedzie jezdzil zygzakiem i wyprzedzal na sile - bo po prostu parametry pojazdu na to nie pozwola.

Czyli głpota.

Zatem dlaczego nie, skoro rozwiazanie wydaje sie takie oczywiste?

Dlatego, że to tak głupie, że tego nie chcemy.

Data: 2020-05-27 03:36:53
Autor: mk4
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-26 21:58, kk wrote:
On 2020-05-25 18:21, mk4 wrote:
On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
[...]

Przeciez, nie chodzi o to czy sie da. Tylko o to aby tyle nie dalo sie jechac.

Dynamiczne przyspieszanie do 50 - tak. Niech sobie te wozy dynamicznie do 50 przyspieszaja. A pozniej juz niech nie przyspieszaja. To chyba oczywiste. Zreszta wystarczajaco dynamicznie do 50 to chyba prawie kazdy woz przyspiesza. Nawet maluch z PRL-u.

[...]

No tak, wszystko co zaboli to idiotyzm, prawda? No bo jak nie da sie uciec to trzeba pomysl przynajmniej sprobowac obsmiac.
A co jest tu idiotycznego? Kara praktycznie nieuchronna. I karany wlasciciel pojazdu. A kto ma byc karany - przeciez to wlasciciel moze ewentualnie dokonac zabronionych modyfikacji (ew. na jego polecenie sie to dzieje). No chyba, ze nie kierowca. Prawdaz?
No i robi to calkowicie swiadomie - wiec kara powinna byc skuteczna i surowa. Tak, aby w przyszlosci takie pomysły z głowy wybic. Prawdaż?

[...]

Po to aby bylo skutecznie i bezpiecznie. Chyba nic nie wkurza ludzi tak bardzo i nie nakreca zlych zachowan jak wlasnie rowni i rowniejsi. To chyba takze oczywiste. Skoro cos jest zabronione to po co dawac narzedzia, ktore pozwalaja znacznie wychodzic poza dozwolony obszar - ma to jakikolwiek sens? Przeciez to absurd tworzyc pojazdy, ktorych parametry nie moga byc wykorzystywane na drogach publicznych.

No i nie bajajmy tu o jakims jedzeniu po torach itp. Bo to sa bujdy na resorach dla dzieci. Liczba takich osób jest statystycznie nieistotna. A pojazdy tam wykorzystywane nie powinny byc dopuszczane do ruchu publicznego i dowozone na te tory na lawetach. Nie opowiadajmy tez bajek, ze dla 0.00001% ludzi, ktorzy sobie raz w zyciu zechca pojechac na tor nalezy tworzyc i dopuszczac do ruchu pojazdy nieprzystajace do powszechnie panujacych ograniczen i dopuszczalnych w przepisach. To jest zwyczajna patologia.

[...]

To jest wlasnie absurd i choroba o ktorej pisze. Silne samochody sa po prostu zbedne - bo nie ma gdzie nimi jezdzic. I szkodliwe - bo kazdy bedzie uzyty predzej czy pozniej bez powodu do zlamania przepisow/prawa. Moze czasem z tragicznym skutkiem. Kto wie. I po co? Chocby jeden argument po co (argument, zeby komus było fajnie jak mu odbije i poszaleje sie nie liczy - w koncu chodzi o to aby nie poszalec)?
A wyscigowki - jak wyzej - na lawety i na tor.

[...]

No ale z tym wlasnie walczymy. Jazda samochodem nie ma być zadna frajda. Ma byc bezpieczna i pozwalac sie przemiescic z A do B.

Dopoki wlasnie bedziemy dopuszczac pojecie tzw. frajde bedzie istniala patologia i hiporktyzja w kwestii bezpieczenstwa. I zawsze bedzie nierownosc i szalenstwo. Bedzie chec pokazania lepszosci jednych przed drugimi. A nie bedzie frajdy to nie bedzi etakiej checi i mozliwosci.
Wlasnie chodzi o to aby ta frajde wyrugowac. Bo ot jest głowne zło i patologia w tym wszystkim.

Pytanie - czemu nikt w ten sposob tego nie rozwiaze? Przeciez to logiczne, sensowne a przede wszystkim skuteczne.

No i głupie.

A chocby jeden argument. Bo widze jeden w tym co piszesz. To by było na tyle skuteczne, ze zabraloby ci twoje zabawki i twoja frajde. To nawet nie jest merytoryczny argument. To twoje zwykle chciejstwo i widzimisizm. Bo ty chcesz miec mozliwosc poszalec wiec ma być jak ty chcesz. Tylko po co skoro to sprzeczne z interesem spolecznym i wola spoleczna - i nie bez powodu napisalem co napisalem wlasnie w tym watku - bo sposob wypowiedzi tu wlasnie pokazuje jaka ta wola spolaczna jest.

[...]

Idiotyzm bo cie usidla. No straszne. A jakis merytoryczny argument (fun, frajde itd pomijamy rzecz jasna)?

Producenci przeciez tez nie ucierpia. Juz dawno ceny pojazdow maja niewiele wspolnego z ich faktyczna wartoscia.

No co Ty nie powiesz.

Praktycznie tak jest. Nie ma sensu rozwijac.

Co wiecej zyskamy wszyscy - srodowisko i bezpieczenstwo.

i powszechna głupota.

Bo co? Ty tak twierdzisz? Przeciez jasne, ze tak bedzie.

Nie bedzie zadnego scigania po miescie ani na swiatlach.

Ze świateł należy szybko ruszać by nie tamować ruchu. Swoim Twizy zwykle odjeżdżam. I to poza miastem.

Patrz wyzej - kazdy pojazd do 50 jest wystarczajaco dynamiczny, zeby ruszyc na swiatlach sprawnie. To kierowcy spia.

Nikt nie bedzie jezdzil zygzakiem i wyprzedzal na sile - bo po prostu parametry pojazdu na to nie pozwola.

Czyli głpota.

A coz w tym glupiego? Przeciez stawiajac ograniczenia i w ogole definiujac przepisy jako takie wlasnie do tego dazymy. Aby tego nie robic. Zatem twierdzisz, ze te przepisy zabraniajace prawie wszystkiego i nakazujace wiele roznych rzeczy sa glupie? No ty sie chyba z choinki urwales.

Zatem dlaczego nie, skoro rozwiazanie wydaje sie takie oczywiste?

Dlatego, że to tak głupie, że tego nie chcemy.

A kto to są Wy? Co znaczy nie chcemy? Bo chcecie sobie co? Poszalec? Miec frajde? Byc sobiepanstwem? Pokazac komus na drodze, gdzie jego miejsce jak was wkurzy? To jest wlasnie hipokryzja pelna geba.

Ten watek udowadnia, ze jednak chcemy - jako spoleczenstwo. Ten swiety gniew, chec linczu.
Zreszta wejdz na jakikolwiek akrtyku z jakims wypadkiem czy opisem niebezpiecznej sytuacji. Zobacz jak wygladaja +/- w komentarzach i moze wtedy do ciebie dotrze jaka jest wola wiekszosci.

A co do calego pomyslu - to nie podales zadnego sensownego argumentu na to ze jest glupi. Jedyne co dalo sie wyciagnac z twojego tekstu, to to, ze takie podejscie ma szanse byc skuteczne. Na tyle skuteczne, ze zabierze ci twoje zabawki i praktycznie uniemozliwi i wyeliminuje sobiepanstwo na drodze. Czyli poczatkowa teza sie potwierdza - hipokryzja hipokryzja pogania.
Sa jednostki, ktore chca byc sobie "panami" i sami decydowac o tym czy moga czy nie moga lamac przepisow i prawa kiedy chca i jak chca. Sa sklonni walczyc do upadlego przed wprowadzeniem regulacji, ktore wszystkich w tym kontekscie postawilyby mniej wiecej na tym samym rownym poziomie (bo jak to - ja, taki supermistrz i wielki pan mam czegos nie moc?). Nie chce mi sie tego dalej rozwijac. Ale absurdalnosc punktu widzenia oraz wlasnego niepopartego w zaden merytoryczny (czyli wzgledami bezpieczenstwa czy obiektywnymi miarami szkodliwosci dla srodowiska, czasami podrozy, itp.) sposób widzimisizmu i idaca za tym hipokryzja po prostu sie tutaj wylewaja szerokim strumieniem.

--
mk4

Data: 2020-05-27 18:25:36
Autor: kk
Sokratesa cd (2)
On 2020-05-26 21:58, kk wrote:
On 2020-05-25 18:21, mk4 wrote:
On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
[...]

Chodzi o to by się dało. Ponieważ samochody po to są by się szybko przemieszczać a nie wolno.

Data: 2020-05-29 15:59:51
Autor: Budzik
Sokratesa cd (2)
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

kolega ci probuje wytłumaczyc ze sa po to zeby sie przemieszczac sprawnie, w miare szybko i BEZPIECZNIE.

Ja powiem z własnego doswiadczenia ze nic tak nie działa na przeswiadczenie o własnej nieomylnosci jak widok skutków takiego wypadku z porozrywanymi ciałami, tudziez np stan pacjenta który laduje pod tirem...