Data: 2015-03-09 20:43:40 | |
Autor: TJ_Blues | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
Solar Impulse 2 rozpoczal podroz dookola swiata z wykorzystaniem *wylocznie*
energii z paneli slonecznych. 22 tys mil / 36 tys km. Piloci André Borschberg i Bertrand Piccard beda sie zmieniac na kolejnych odcinkach lotu. Samolot jest jednoosobowy a niektore odcinki moga potrwac nawet kilka dni. Znaczy to, ze pilot de facto *nie moze spac*. W ciagu lotu bedzie mog miec kilka drzemek po kilka - kilkanscie minut, o ile warunki meteo pozwola na calkowite poleganie na autopilocie. https://www.youtube.com/watch?v=Oeh0L_FKyMo http://www.flyingmag.com/news/solar-impulse-takes-round-world-trip cheers |
|
Data: 2015-03-09 20:49:59 | |
Autor: TJ_Blues | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
On Monday, March 9, 2015 at 11:43:42 PM UTC-4, TJ_Blues wrote:
Solar Impulse 2 rozpoczal podroz dookola swiata z wykorzystaniem *wylocznie* BTW. samoloci praktycznie nie ma ogrzewania! A fotel sluzy rowniez za toalete... http://info.solarimpulse.com/en/our-adventure/human-challenges/ 500 hours total flight time 3.8 m3 cockpit up to 5 or 6 days and nights in a row in the single seater cockpit -40°C to +40°C weather conditions Ř pressurization system 6 oxygen bottles onboard 1 parachute 1 life raft food and water for a week Taki lot to wyzwanie i... tortura :-) |
|
Data: 2015-03-10 17:22:52 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
TJ_Blues pisze:
BTW. samoloci praktycznie nie ma ogrzewania! A fotel sluzy rowniez za toalete... Tak sobie myślę -- tyle potrzeba certyfikatów, tyle atestów na każdą śrubkę, tyle papierów żeby dopuścić samolot do lotu, a w tym przypadku żaden sanepid nie miał nic do powiedzenia? Jarek -- Ne lejem, ne lejem, ne lejem, ne lejem, Zabrali nam pisuar. Zatkali nam wszystkie dziurki, Zakręcili wszystkie kurki, zabrali nam pisuar. |
|
Data: 2015-03-10 19:42:10 | |
Autor: TJ_Blues | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
On Tuesday, March 10, 2015 at 12:23:24 PM UTC-4, Jarosław Sokołowski wrote:
żaden sanepid nie miał nic do powiedzenia? Faktycznie ciekawe pytanie. Moze ze strachu przed SANEPIDem wybrano Abu Dhabi jako miejsce startu...??? LOL cheers |
|
Data: 2015-03-11 11:29:43 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
TJ_Blues pisze:
żaden sanepid nie miał nic do powiedzenia? Wybór miejsca lądowania jest tu równie ważny, zwłaszcza jeśli o strach idzie. Jarek -- Nie strasz, nie strasz, bo... |
|
Data: 2015-03-11 23:52:54 | |
Autor: monter.FM | |
[OT: pl.misc.toaleta] Re: Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
W dniu 2015-03-11 o 11:29, Jarosław Sokołowski pisze:
TJ_Blues pisze:A strach nierozerwalnie wiąże się z toaletą. I tu kółko się zamyka :) -- http://monter.fm/ |
|
Data: 2015-03-12 00:01:05 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
[OT: pl.news.nowe-grupy RFD: pl.misc.toaleta] Re: Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
monter.FM pisze:
żaden sanepid nie miał nic do powiedzenia? Nierozerwalnie? Nie zdziwi mnie, jeśli pilot zacznie się katapultować niezwłocznie po wylądowaniu. -- Jarek |
|
Data: 2015-03-12 00:11:32 | |
Autor: monter.FM | |
[OT: pl.news.nowe-grupy RFD: pl.misc.toaleta] Re: Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
W dniu 2015-03-12 o 00:01, Jarosław Sokołowski pisze:
monter.FM pisze:O! Dobry przykład na słowie kataPULTowAĆ :P -- http://monter.fm/ |
|
Data: 2015-03-12 00:41:57 | |
Autor: monter.FM | |
[OT: pl.news.nowe-grupy RFD: pl.misc.toaleta] Re: Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
W dniu 2015-03-12 o 00:01, Jarosław Sokołowski pisze:
monter.FM pisze:Najpierw fizjologia, potem fizyka, to właściwa kolejność, choć czasem dzielą je zaledwie milisekundy ;) -- http://monter.fm/ |
|
Data: 2015-03-13 01:58:38 | |
Autor: Tomasz PoznaĹski | |
[OT: pl.misc.toaleta] Re: Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
W dniu 2015-03-11 o 23:52, monter.FM pisze:
A strach nierozerwalnie wiÄ Ĺźe siÄ z toaletÄ . Nie ma siÄ czym ekscytowaÄ, bo to akurat jest Ĺźaden problem dla kilkudniowych odcinkĂłw Solar Impulsa. W najdĹuĹźszym locie Ĺwiata, dwĂłch facetĂłw nie dotknÄĹo ziemi przez ponad dwa miesiÄ ce i to wszystko w samolocie typu Cessna 172: http://joemonster.org/art/30838 Pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2015-03-10 10:24:43 | |
Autor: Tomek | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
Samoloty majace niewielkie zapotrzebowanie na moc sa umyslach konstruktorów od dawna. W polowie lat 40 we Francji powstawac zaczely pierwsze konstrukcje Hurela np. HD-31 czy HD-34, gdzie male zapotrzebowanie mocy osiagnieto b.duzymi wydluzeniami plata.
Ta zaleta jest jednak okupiona niskimi predkosciami i niska odpornoscia na podmuchy i turbulencje. Pózniej w 1984 r wzbil sie Rutan Woyager, o krancowo duzym wydluzeniu. Przelecial bez miedzyladowania kule ziemska i ...poszedl do muzeum. Duze wydluzenia mial inny samolot Rutana- GlobalFlyer. I tez jest w muzeum. Sa dwukadlubowe konstrukcje z duzym wydluzeniem do wynoszenia do statosfery ladunków- zrzucanych nastepnie do lotu swobodnego. Tego typu konstrukcje to nie wyjda poza poziom eksperymentalny, beda to technicznie zaawansowane ciekawostki. Predzej beda wykorzystane b.lekkie materialy uzyte od ich budowy w lotnictwie tradycyjnym. Tomek. Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:d963960f-e602-4a49-8196-a9b1f4e87451googlegroups.com... Solar Impulse 2 rozpoczal podroz dookola swiata z wykorzystaniem *wylocznie* energii z paneli slonecznych. 22 tys mil / 36 tys km. Piloci André Borschberg i Bertrand Piccard beda sie zmieniac na kolejnych odcinkach lotu. |
|
Data: 2015-03-10 19:39:48 | |
Autor: TJ_Blues | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
On Tuesday, March 10, 2015 at 5:24:51 AM UTC-4, Tomek wrote:
Tego typu konstrukcje to nie wyjda poza poziom eksperymentalny, beda to technicznie zaawansowane ciekawostki. I o to w konstrukcjach **eksperymentalnych** chodzi. Sa one w lotnictwie tym, czym sa badania podstawowe w nauce. Przecieraja szlaki rozwoju i wyznaczaja nowe kierunki. I to widac praktycznie w kazdej nowej konstrukcji przeznaczonej do seryjnej produkcji. Mamy wiec coraz wiecej elektrycznych systemow sterowania. Wiecej kompozytow, oszczedniejsze silniki, zyroskopy solid state, fly by wire w samolotach komunikacyjnych... Panelami sloneczne nie maja szans by stac sie jedynym zrodlem energii samolotu. To wynika ze stalej slonecznej, wynoszacej ok 1350W/m^2. Nawet gdyby panele mialy sprawnosc 100% (czysto teoretycznie), to samolot wielkosci Cessny 172 moglby uzystac max jakies 25kW. Troche malo, zwazywszy, ze C172 napedza Lycoming IO-360 o mocy 120kW. Jednak, wysokosprawne panele moglyby zasilac mniej wazne systemy samolotu. Problem w tym, ze zysk bylby tylko w ciagu dnia. W nocy byloby to wozeniem "dead weight". Warto chyba rowniez wspomniec o konstrukcjach koncepcyjnych. Czyli napedzanych turbosmiglowo lub propfanami duze "transatlantyki", w ktorych poswiecono predkosc dla ekonomii. Wiele z proponowanych konstrukcji charaktyzuje sie tym o czym mowisz; duzym wydluzeniem. cheers |
|
Data: 2015-03-13 21:06:00 | |
Autor: TJ_Blues | |
Solar Impulse 2 wystartowal z Abu Dhabi | |
On Tuesday, March 10, 2015 at 10:39:49 PM UTC-4, TJ_Blues wrote:
On Tuesday, March 10, 2015 at 5:24:51 AM UTC-4, Tomek wrote: Solar Impuls 2 dolecial do Indii. Pierwszy odcinek lotu dookola swiata liczyl 792 mile morskie i jest jak do tej pory najdluzszym przelotem samolotu zasilanym bateriami slonecznymi: http://www.flyingmag.com/news/solar-impulse-2-reaches-india cheers |
|