Solary

Data: 2011-12-19 19:31:23
Autor: Pawel J
Solary
Podpowiedzcie mi proszę drodzy grupowicze
jakie solary mam wybrać do nowego budynku
Paweł

Data: 2011-12-19 22:01:50
Autor: Kris
Solary
Użytkownik "Pawel J"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4eef82f9$0$1442$65785112@news.neostrada.pl...

Podpowiedzcie mi proszę drodzy grupowicze
jakie solary mam wybrać do nowego budynku

Moim zdaniem:
Żadne. Ekonomicznie nieuzasadniony zakup przy dzisiejszych cenach.

Data: 2011-12-20 04:37:50
Autor: Marek Dyjor
Solary
Kris wrote:
[...]

Hm...

im droższy prad i gaz tym bardziej się robią sensowne...

Data: 2011-12-20 09:45:25
Autor: Kris
Solary
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcovuf$fkj$1@news.task.gda.pl...

Moim zdaniem:
Żadne. Ekonomicznie nieuzasadniony zakup przy dzisiejszych cenach.

Hm...
im droższy prad i gaz tym bardziej się robią sensowne...

Same solary to pomysl dobry, energia praktycznie darmowa nie licząc kosztów zakupu.
Technologicznie to nieskomplikowane urządzenie i powinno być tanie ale niestety paradoksalnie dzięki dopłatom, dotacjom itp. ich ceny są takie że zakup solarów na dzisiaj nie bardzo ma ekonomiczne uzasadnienie.
Na CWU grzaną gazem wydasz pewnie miesięcznie maks 100 zł.
Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w roku.
Koszt solarów przyjmijmy 6000zł jak kupisz sam. Jak z programem dotacji dopłat itp to powyżej 10tys.
Zwrot po min 10 latach.
Moim zdaniem za długo

Data: 2011-12-20 18:04:16
Autor: kogutek
Solary
Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Koszt solarów przyjmijmy 6000zł jak kupisz sam. Jak z programem dotacji dopłat itp to powyżej 10tys.

Nikt nie powie że solary, pompy ciepła, rekuperatory mnie nakręcają. Ale jak
zobaczyłem na Alletanio panel 2m2 za niecałe 800 złotych, sztukę nówkę nie
śmiganą na dodatek, to uważam że to już jest opłacalne dla Kowalskiego. --

Data: 2011-12-22 06:18:50
Autor: Marek Dyjor
Solary
kogutek wrote:
[...]

kupiłeś 10 bo tanio, mieli też zasobniki po 100 zł?

Data: 2011-12-20 18:57:10
Autor: XL
Solary
Dnia Tue, 20 Dec 2011 09:45:25 +0100, Kris napisał(a):

Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w roku.

Czyli tylko od końca marca do końca sierpnia. A tak naprawdę to od końca
kwietnia do poł. sierpnia - bo dni wtedy są na tyle długie, aby było warto.
Biorąc pod uwagę deszczowe lato, w Polsce nierzadkie, sprawa nie jest warta
uwagi.
Mówię to po ...nastu latach użytkowania.

Owszem zwróciły się już, ale za TE pieniądze, jakie wywaliliśmy wtedy,
można byłoby sobie kupić 30 ton koksu po dzisiejszych cenach - wiecie, po
ile jest koks? Albo grzac prądem ile wlezie.

--
XL

Data: 2011-12-22 06:17:34
Autor: Marek Dyjor
Solary
Kris wrote:
[...]

a wiesz jak by ci tani wyszedł samochód jakbyś go sam zbudował?

przecież możesz kupić jakiś chiński najtańśzy szajs i będziesz miała tanie solary, ba możesz je sam zbudować.

10 000 to cena razem z instlacją i to raczej taki lepszych solarów (próżniowe) + zasobnik (też go trzeba zrobić)

Data: 2011-12-22 09:43:53
Autor: Kris
Solary
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcueho$bvi$1@news.task.gda.pl...

a wiesz jak by ci tani wyszedł samochód jakbyś go sam zbudował?

Nie wiem

przecież możesz kupić jakiś chiński najtańśzy szajs i będziesz miała tanie solary, ba możesz je sam zbudować.

Akurat solary to nieskomplikowane urządzenie w porównaniu np do samochodu. Samochodów ludzie sami budują sporadycznie, samorobnych, dobrze działających solarów jest sporo

10 000 to cena razem z instlacją i to raczej taki lepszych solarów (próżniowe) + zasobnik (też go trzeba zrobić)

Czyli zwrot inwestycji jeszcze prawie dwa razy dłuższy jak napisałem wcześniej. Czyli potwierdza się ze ekonomicznie nieuzasadnione.
Objechałem niedawno cały półwysep chalcydycki. Tam solary sa na każdym dachy, takie trochę inne jak u nas bo na dachu od razu z solarami jest zasobnik. Kosztują w przeliczeniu 1/4 tego co u nas. U? nas tez stanieją bo 10tys za urządzenie tak nieskomplikowane technologicznie jak solar to jest znacznie zawyżona cena.

Data: 2011-12-22 09:49:14
Autor: Kris
Solary
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcuqkc$hv7$1@inews.gazeta.pl...

Objechałem niedawno cały półwysep chalcydycki. Tam solary sa na każdym dachy, takie trochę inne jak u nas bo na dachu od razu z solarami jest zasobnik.

O dokładnie takie:

http://www.busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=5077

Solary