Solidny uchwyt rowerowy na smartfon

Data: 2015-02-16 01:13:19
Autor: atm
Solidny uchwyt rowerowy na smartfon
Byc moze w niedalekiej przyszlosci dam szanse smartfonowi jako glownemu urzadzeniu GPS. Telefon z takimi zabezpieczeniami i bateria przekonuje: http://www.evolveo.eu/en/strongphone-d2
Oczywiscie jest problem odnosnie korzystania z ekranu dotykowego podczas opadow ale kwestia ta dotyczy rowniez Garminow wiec nie ma tutaj
ich wyzszosci.
Nie moge jednak znalezc prostego, solidnego uchwytu rowerowego.
Oczywiscie jest ich multum jednak wygladaja jakby mialy sluzyc do uzytkowania podczas spokojnej jazdy w niedzielne popoludnie,
inne zas maja pod drodze od kierownicy tyle przegubow, ze gdyby dolozyc jeszcze moze dwa to ekran telefonu mozna byloby obslugiwac nosem ;\
Ten Evolveo wazy ponad 250g, do tego dochodzi jazda MTB, to musi byc solidny uchwyt. Mozecie cos polecic?

Data: 2015-02-16 09:07:18
Autor: cytawa
atm pisze:

Byc moze w niedalekiej przyszlosci dam szanse smartfonowi jako glownemu
urzadzeniu GPS.

To dobry pomysl.

Nie moge jednak znalezc prostego, solidnego uchwytu rowerowego.

Po roznych probach doszedlem do wniosku, ze lepiej wozic smarfon w kieszeni. I tak ekran nie moze byc caly czas wlaczony. Obsluga w uchwycie jest mocno niewygodna. Trzeba sie praktycznie zatrzymac.
Moj pierwszy smarfon potrafil sie zagotowac pod folia, gdy swiecilo na niego slonce. Poniewaz i tak smartfon jest uzywany przeze mnie jako podreczny komputer, wiec wozenie go w kieszeni ma sens. Nie odczuwam braku go na kierownicy.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-16 11:10:14
Autor: atm
On 2015-02-16 09:07, cytawa wrote:
atm pisze:

Byc moze w niedalekiej przyszlosci dam szanse smartfonowi jako glownemu
urzadzeniu GPS.

To dobry pomysl.

Przypuszczam, ze z Toba polemizowalem ok pol roku temu w temacie Garmin vs smartfon :]

[...]

Powyzej przedstawiles swoj punkt widzenia, ktory dla Ciebie zapewne sprawdza sie swietnie. Niestety dla mnie jest nieakceptowalny z kilku powodow:
1. Gdy jestem na rowerze unkikam wozenia w kieszeniach przedmiotow, wszystko ląduje w malej trobie lub sakwach, zaleznie potrzeby.
Tak jest wygodniej, poza tym nie zawsze mam kieszen.
2. Czesto poruszam sie w nieznanym lub slabo znanym terenie, trzymanie
w takiej sytuacji elektronicznej mapy w kieszeni jest zbednym utrudnieniem. Jesli moge miec przed soba elektroniczny mapnik umozliwiajacy podejmowanie decyzji, ktora z lesnych drog wybrac bez zatrzymywania sie - wtedy stanowczo wole to rozwiazanie.
3. Pokrywa sie w duzym stopniu z punktem wyzej: jazda na kreche narysowana w domu, jednoczesnie rzucajac od czasu do czasu okiem na gps
przed soba czy jedzie sie zgodnie z zaplanowana trasa lub czy nie mija sie wlasnie czegos ciekawego co jest oznaczone na mapie w urzadzeniu.
W innym przypadku fajnie jest miec przed nosem statystyki z np Endomondo.
Dlatego chcialbym miec gps na kierownicy i najlepiej z ciagle wlaczonym ekranem.
4. Twoja uwaga o zagotowaniu urzadzenia pod folia. Takich rzeczy w ogole nie wyobrazam sobie. Calosc rozwiazania ma cechowac sie niezawodnoscia mlotka. Tak wlasnie jest z Garminem 60csx, ktory posiadam obecnie. Montuje w dedykowanym uchywycie, wlaczam i niezaleznie czy jest 35C czy -15C dziala niezawodnie.

Rozwiazanie oparte na smartfonie ma sie cechowac zblizona podstawowa funkcjonalnoscia plus zalety wynikajace z wiekszej swobody w dobieraniu map czy podkladow rastrowych.

Ok pozostala jeszcze kwestia softu: od czasu do czasu testowalem na Motoroli Defy  aplikacje Androzic. Nie wiem czy to z powodu Defy aplikacja czesto sie zamyka, w komentarzach chyba cos znalazlem na temat niestabilnosci. Tak czy siak, dzialanie wymaga dodatkowej uwagi, cos czego nigdy nie robilem w przypadku Garmina. Teraz dam szanse aplikacji Orux, ale chetnie poznam rowniez inne sprawdzone, stabilne propozycje, ktore najlepiej zeby stosowaly format Ozi Explorera (zeby bylo jak najmniej dlubania przy mapach).

Ok, to tyle. Nie mam zamiaru wskrzeszac przepychanek co lepsze: Garmin vs smartfon. Chce natomiast miec solidne, pomocne urzadzenie, ktore nie bedzie generowalo dodatkowych problemow.

Data: 2015-02-16 11:42:30
Autor: PeJot
W dniu 2015-02-16 o 11:10, atm pisze:

1. Gdy jestem na rowerze unkikam wozenia w kieszeniach przedmiotow,
wszystko ląduje w malej trobie lub sakwach, zaleznie potrzeby.
Tak jest wygodniej, poza tym nie zawsze mam kieszen.

W kieszeni elektronika dostaje sporo wilgoci której źródłem jest spocony użytkownik.

--
P.Jankisz

Data: 2015-02-16 11:48:31
Autor: atm
On 2015-02-16 11:42, PeJot wrote:
[...]

Zalozmy jednak, ze w tym przypadku bylby to Samsung Xcover 2 lub
Evolveo Q4 (choc w tym drugim przypadku wozenie w kieszeni 259g jest srednia przyjemnoscia a jeszcze mniejsza gleba z taka cegielka).
W przypadku niektorych urzadzen dochodzi tez reakcja na pot jak to kiedys bywalo w Etrexach czy odpadajace boczki w Ipadzie 2210.

Data: 2015-02-16 12:07:21
Autor: atm
On 2015-02-16 11:48, atm wrote:
On 2015-02-16 11:42, PeJot wrote:
[...]

Przy okazji - moze ktos z Was uzywa Xcovera 2 w MTB? Rozgladam sie za mocnym uchwytem, brak dedykowanego, sporo wynalazkow.
Ten wyglada nienajgorzej tyle, ze cena niewspolmierna do tego co oferuje no i guma w poprzek.... http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-hr-do-samsung-galaxy-xcover-2-i5019404563.html
Wszystkie cte mocowania trącą prowizorką

Data: 2015-02-18 06:34:04
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 12:07:24 UTC+1 użytkownik atm napisał:

Przy okazji - moze ktos z Was uzywa Xcovera 2 w MTB?

Ja, ale wożę w kaburze jako rejestrator, a do ewentualnej
nawigacji jest 60csx na kierownicy.

Data: 2015-02-18 15:44:49
Autor: atm
On 2015-02-18 15:34, rmikke wrote:
[...]

Hehe, witam w klubie. Chcialbym sie przesiasc ale nie jest to tak hop-siup.

Data: 2015-02-18 06:31:45
Autor: rmikke
On 2015-02-16 11:42, PeJot wrote:

> [...]

W przypadku niektorych urzadzen dochodzi tez reakcja na pot jak to kiedys bywalo w Etrexach czy odpadajace boczki w Ipadzie 2210.

Samsung XCover2 ma jedną bardzo poważną wadę: 1GB pamięci
i brak możliwości odpalania aplikacji z karty SD. A aplikacje
mapowe i sportowe (i.e. endo, strava) potrafią ważyć.

Data: 2015-02-18 15:57:51
Autor: atm
On 2015-02-16 11:42, PeJot wrote:
[...]

1GB traktuje jako "rozpuste" w outdoorowych smartfonach.
Niestety wiekszosc z nich ma niskobudzetowe komponenty zahaczajac czesto nawet o 512MB.
Wczoraj przejrzalem troche wynalazkow na Allegro, wygladaja na papierze i obrazkach ciekawie, w rzeczywistosci...trzeba byloby kupic bo w sieci testow malo:

ten ma nawet 2GB RAM
http://allegro.pl/a9-4-3-ip68-wodoodporny-2-16gb-nfc-1-5ghz-8mp-i5021767071.html

ten zas baterie 4050mAH bez jakichs dodatkowych wybrzuszen:
http://allegro.pl/mann-zug-5s-nowosc-ip68-i5032251279.html

pod kazdym wzgledem przecietnaik ale cena niezla no i "PL" producent
wiec nie powinno byc problemow z gwarancja:
http://allegro.pl/smartfon-overmax-vertis-braver-ip68-2xsim-8mp-gps-i5102107062.html

tez nienajgorszy i cena jeszcze lepsza:
http://allegro.pl/mann-ajm-falcon-2015-ip68-quad-core-1gb-4gb-etui-i5052236678.html

na koniec troche luksusu - prawdziwa sztuczna skora z krokodyla!!!
heh, gdyby nie ten element to bylaby calkiem niezla propozycja bo bateria 4000mAH jest duzym plusem:
http://allegro.pl/doogee-dg700-wodoodporny-bateria-4000-ip67-gratisy-i5079955035.html

Co do wspomnianych przez Ciebie 4GB na aplikacje, mysle ze w moim przypadku wystarczy. To bylby tylko sprzet na wypady, nie bedzie tam zadnych aplikacji multimedialnych. Mapy i tak znajca sie na karcie.
Dzieki jednak za ostrzezenie, w tego typu rozwiazaniach nie raz mozna wpakowac sie na mine.

Data: 2015-02-19 00:12:05
Autor: rmikke
W dniu środa, 18 lutego 2015 15:57:59 UTC+1 użytkownik atm napisał:
On 2015-02-18 15:31, rmikke wrote:

> [...]

Co do wspomnianych przez Ciebie 4GB na aplikacje,

Pisałem o 1GB, nawet to zacytowałeś.

[...]

Przyznaję się do posiadania aplikacji do obsługi kamerki (<14MB),
YouTube (<7MB) i Polaris Viewer (<5MB). Youtube bym wywalił, gdyby to nie był jedyny sensowny sposób używania YT w telewizorze.

Udało mi się wypieprzyć z telefonu wszystki społecznościówki,
Hangouts i Google Maps, Stravę zamieniłem na trzy razy mniejszy
RideWithGPS (i zaczęły mi się w logach pojawiać zupełnie z d...
....nie wiem skąd wzięte prędkości maksymalne, rzędu nawet 120km/h)

W ogóle, jak patrzę na wielkości aplikacji i aplikacyjek, to nie wiem,
co właściwie zeżera ten gigabajt. Wszelkie dane lądują na karcie....

Data: 2015-02-19 09:28:55
Autor: cytawa
rmikke pisze:

[...]

To akurat zadne zdziwienie. Tak wychodzi z zsumowania sie bledow pomiarow. Niektore programy wyrzucaja odczyty, ktore razaco odstaja od srednich. Tym bym sie za bardzo nie przejmowal.
Dla ciekawosci mozna zapuscic sobie kilkaprogramow zliczajacych slady GPS i zawsze wskazania sa rozne, w zaleznosci od ustawien (reakcji programu na bledy).

Mozna rowniez recznie oczyscic slad z glupot. (wzory do obliczen sa dostepne)

Jan Cytawa

Data: 2015-02-19 03:53:01
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 09:30:44 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze:

> [...]

To akurat zadne zdziwienie. Tak wychodzi z zsumowania sie bledow pomiarow. Niektore programy wyrzucaja odczyty, ktore razaco odstaja od srednich.

I właśnie podejrzewam, że Strava to robiła, a RideWithGPS nie.

[...]

Mogę też otworzyć ślad MapSorcem czy BaseCampem, zlokalizować
odstający punkt/punkty i najzwyczajniej wywalić ze śladu.

Albo zgrywać ślad z Garmina, jest dużo lepszy.

Tyle, że ja po to używam telefonu z jakąś apką rejestrującą,
żeby się za bardzo z tym nie pitolić - wchodzę do domu,
ślad się zgrywa po wifi, tapiriik mi go synchronizuje z pozostałymi
aplikacjami (bo gdzieś tam chcę użyć wpisu z endomondo, a strava
udostępnia heatmapę w edytorze openstreetmap). Garmina to ja odpalam, jak chcę użyć śladu do rysownia mapy, albo jak chcę go mieć na kierownicy, żeby mnie pokierował na bieżąco w nieznanej okolicy.

Data: 2015-02-19 13:31:29
Autor: cytawa
rmikke pisze:

[...]

Na wlasny uzytek zrobilem sobie programik narzedziowy, ktory niezle czysci slady. A slady trzeba zawsze czyscic. Nawet te z Garmina, jak widzialem. Jestem zadowolony jak dlugosc sladu rzedu 100 km nie rozni sie wiecej niz 1-2km od zliczenia z licznika. Slad mnie sie bardziej przydaje do geotagowania zdjec niz do statystyk, ktorymi sie specjalnie nie podniecam. Ale calkowicie rozumiem, ze ktos na podstawie sladu GPS ustawia sobie np. trening sportowy. Chociaz tez dla wlasnej ciekawosci potrafie wyliczyc ile km zjezdzalem na nartach a ile wjezdzalem wyciagami.

Rejestrator np. glupieje, jak sie wchodzi do bydynku, Duze bledy sa w lasach, zwlaszcza tych w dolinach gorskich. Bywa, ze na krotkich odcinkach  zmienia sie zestaw widzialnych satelitow, i juz mamy wielki skok w obliczonej pozycji.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-19 10:05:42
Autor: atm
On 2015-02-18 15:31, rmikke wrote:

[...]

Widzac "1GB" zalozylem, ze narzekasz na mala ilosc RAMu. Nie przypuszczalem, ze az tyle zabiera system. Ok, rozumiem - jak w kazdym wspolczesnym telefonie producent robi w konia klienta. Mozna im tylko zyczyc, zeby kupujac samochod z czterema kolami dostawali jedno do toczenia po drodze a reszta gdzies w srodku, wykonuje wazne czynnosci dla silnika. Mam nadzieje, ze w koncu ktos sie za to wezmie bo jest coraz gorzej.

"Dear reviewers, please don't copy and paste Samsung's claim when it comes to memory:
1.
The internal storage is NOT 4GB, it's 1.18GB, It may somehow have 4GB physically but you will ever only have 1.18GB available for data and applications.

2. The internal memory is NOT expandable via micro SD. Yes, you can put in a micro SD, but it behaves like and external memory: You can store pictures and music and documents on the micro SD. But you can not install or move applications on it. And many applications will also not use it for their data.

De Facto you have a phone on which you can only store very few apps (much much less than e.g. on the much cheaper Galaxy Ace for example)."
http://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-xcover-2-revie-209342/

Data: 2015-02-19 10:31:07
Autor: atm
[...]

Proboweles tej metody?
Alternative Solution: Pre-Rooted Samsung ROM
http://blog.arinium.fi/2014/07/howto-fix-samsung-xcover-2-issues-old-android-low-memory-slow-ui/

Data: 2015-02-19 03:34:45
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 10:31:14 UTC+1 użytkownik atm napisał:

> [...]

Proboweles tej metody?
Alternative Solution: Pre-Rooted Samsung ROM

Nie, jak kombinowałem z telefonem, to tego jeszcze nie było.
Ale...
Nie niepokoi Cię napis:

However this approach presents two problems:

  1. It is only possible to install apps that are no bigger than 1.13 GB.
  2. The data will be moved to the SD only upon next boot.

?

Data: 2015-02-19 15:07:52
Autor: atm
[...]

Uwagi wspomniane przez Ciebie odnosza sie chyba do pierwszej metody, niedogodnosc tej drugiej to pikus :]

Storage shows over space
Earlier it was impossibe to install apps larger than 1.06 GB and as you can see in the screenshot it installs 1.45 GB game without problems. One thing that is worth mentioning is that the storage view in settings shows that the apps occupy more space than there is available. Just ignore it.

Data: 2015-02-19 10:41:51
Autor: atm
[...]

Ogolnie XCover 2 wyglada jak dzielo ksiegowych:
-brak mozliwosci instalacji na karte
-realnie 1GB storage
-mala bateria jak na outdoorowy sprzet
-brak opcji baterii w wersji extended z wieksza klapka
-baa, super oszczednosc: brak czujnika natezenia swiatla

Sa jeszcze jakies inne dolegliwosci tego telefonu niewidoczne na pierwszy rzut oka?
Opcja jest sporo drozszy Sony Z1 Compact, niestety brakuje mu odpowiedniej budowy zabezpieczajacej przed upadkami.

Data: 2015-02-19 03:42:22
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 10:42:02 UTC+1 użytkownik atm napisał:

> [...]

Opcja jest sporo drozszy Sony Z1 Compact, niestety brakuje mu odpowiedniej budowy zabezpieczajacej przed upadkami.

Bo to w sumie nie jest terenówka, tylko taka trochę uterenowiona osobówka ;)

Mi by w zupełności wystarczał, gdyby nie brak miejsca na aplikacje.
I w dodatku wkur.iają mnie wszystkie strony, które wykrywają, że
telefon i namawiają do zainstalowania kolejnej Fantastycznej Apki. :/

OTOH, jak mnie będzie stać na wymianę na jakieś Evolveo,
Rugged Phones, CAT, czy coś w tym stylu, to pewnie wymienię.
Upewniwszy się wprzódy, czy mogę zainstalować pińć różnych
systemów mapwych ;)

Data: 2015-02-19 15:32:17
Autor: Leszek Karlik
Solidny uchwyt rowerowy na smartfon
On Thu, 19 Feb 2015 10:41:51 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:

[...]
Opcja jest sporo drozszy Sony Z1 Compact, niestety brakuje mu  odpowiedniej budowy zabezpieczajacej przed upadkami.

Rozważałem XCovera ale stwierdziłem że mam to w dupie, wziąłem Z1Compact
i silikonowe przeźroczyste etui za 5 zł. A potem kupiłem drugie silikonowe
etui za 5 zł, przykleiłem mu na plecach spory kawał rzepa 3M, drugi kawał
rzepa 3M dałem na mostku kiery od roweru i mam "uchwyt na telefon". :-)

Z plusów, Z1C ma ładowanie przez kabelek z magnesikiem, więc można go
ładować nie otwierając klapek zabezpieczających przed wodą. Z minusów,
nie ma ekranu z Gorilla Glass, więc kupiłem jeszcze dodatkową naklejaną
szybkę ochronną za 15 zł.

Ale parametry ma doskonałe, wszystko chodzi płynnie zaszyfrowania całości,
spokojnie 2-3 dni na baterii trzyma, bardzo dobry wyświetlacz i świetny
aparat.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-02-18 20:28:28
Autor: Abulafia
W dniu 2015-02-18 o 15:31, rmikke pisze:

Samsung XCover2 ma jedną bardzo poważną wadę: 1GB pamięci
i brak możliwości odpalania aplikacji z karty SD. A aplikacje
mapowe i sportowe (i.e. endo, strava) potrafią ważyć.

Galaxy S3 tez ma 1GB pamięci i nie zauważyłem problemów z równoczesnym działaniem Oruxa i Endomondo. W Oruxie jest możliwość wskazania katalogu gdzie mają być przechowywane mapy, więc w moim przypadku wskazanie jest na kartę SD.

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2015-02-19 00:16:49
Autor: rmikke
W dniu środa, 18 lutego 2015 20:28:36 UTC+1 użytkownik Abulafia napisał:
> [...]

Galaxy S3 tez ma 1GB pamięci i nie zauważyłem problemów z równoczesnym działaniem Oruxa i Endomondo. W Oruxie jest możliwość wskazania katalogu gdzie mają być przechowywane mapy, więc w moim przypadku wskazanie jest na kartę SD.

Yyy, ten: http://www.gsmarena.com/samsung_i9300i_galaxy_s3_neo-6289.php ?
Piszą, że 16GB, a nie 1GB. RAM-u ma 1,5GB.

Ja nie mam problemu z jednoczesnym działaniem kilku aplikacji w RAM
(jak dotąd, przynajmniej), ja mam problem z upchaniem aplikacji
na "dysku" o wielkości 1GB.

Data: 2015-02-20 00:03:22
Autor: Abulafia
W dniu 2015-02-19 o 09:16, rmikke pisze:

Yyy, ten: http://www.gsmarena.com/samsung_i9300i_galaxy_s3_neo-6289.php ?
Piszą, że 16GB, a nie 1GB. RAM-u ma 1,5GB.

Wersji S3 jest przynajmniej kilka, moja ma 1GB ramu, natomiast NEO ma 1,5GB.

Ja nie mam problemu z jednoczesnym działaniem kilku aplikacji w RAM
(jak dotąd, przynajmniej), ja mam problem z upchaniem aplikacji
na "dysku" o wielkości 1GB.

O matko! Przez myśl mi nie przeszło, że producent może zostawić użytkownikowi 1 GB pamięci na dane i aplikacje. Taka ilość od razu skojarzyłem z ramem.

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2015-02-20 00:46:21
Autor: atm
On 2015-02-20 00:03, Abulafia wrote:
[...]

Ostatnia "afera" z GeForce 970 to pikus przy tym.
Na pudelku Xcovera 2 pewnie stoi: 4GB storage i SD card slot.
Kazdy normalnie myslacy czlowiek odczytalby tak jak jest napisanie.
Niestety teraz trzeba sie nauczyc myslec w bardzo pokretny sposob no i
zadnej gwiazdki nie odpuscic. Jeszcze troche a na zakupy trzeba bedzie chodzic z prawnikiem ;\

Data: 2015-02-16 14:06:27
Autor: JDX
On 2015-02-16 09:07, cytawa wrote:
[...]
I tak ekran nie moze byc caly czas wlaczony.
Jak to nie może skoro może. :-) Do torby na kierownicę wkładasz
powerbank, podpinasz kablem do smartfona zamocowanego w uchwycie i już.

Obsluga w uchwycie jest mocno niewygodna. Trzeba sie praktycznie
zatrzymac.
Mocniej niż wtedy, gdy smartfon jest schowany w kieszeni? :-D

Data: 2015-02-17 08:30:08
Autor: cytawa

JDX pisze:

I tak ekran nie moze byc caly czas wlaczony.
Jak to nie może skoro może. :-) Do torby na kierownicę wkładasz
powerbank, podpinasz kablem do smartfona zamocowanego w uchwycie i już

Teoretycznie masz racje. Osobiscie nie bardzo wierze w trwalosc mikro-USB na trzesacym sie rowerze. Ale jesli wola taka....

Obsluga w uchwycie jest mocno niewygodna. Trzeba sie praktycznie
zatrzymac.
Mocniej niż wtedy, gdy smartfon jest schowany w kieszeni? :-D

Mocniej to nie ale zdecydowanie wygodniej ogladac wyjety smartfon niz zapakowany. A skoro juz sie zatrzymalem to wole co lepsze. Tak jak wielokrotnie pisalem, smartfon to moj podreczny komputer, a czesto rowniez aparat fot. Naprawde uzywam do zbyt wielu rzeczy by wiezic go w malo porecznym uchwycie. I jakos nie widze koniecznosci ciaglego gapienia sie w mape.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-17 09:13:51
Autor: atm
On 2015-02-17 08:30, cytawa wrote:

JDX pisze:

[...]

To jest kolejna rzecz, ktora chetnie zobaczylbym w uchwycie - mozliwosc szybkiego odczepienia smartfona. Czas odpiecia i przypiecia Garmina w zasadzie nie rozni sie od tego jakbym po prostu polozyl gps na kierownicy. Jeden prosty klik i po zawodach.
Kellys tez wydaje sie byc szybkim uchwytem.

Data: 2015-02-18 06:37:08
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 17 lutego 2015 08:30:09 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
JDX pisze:

> [...]

Teoretycznie masz racje. Osobiscie nie bardzo wierze w trwalosc mikro-USB na trzesacym sie rowerze. Ale jesli wola taka....

Zasadniczo to da się tak umieścić ten powerbank, żeby się kabel
nie szarpał - i wytrzyma. Przynajmniej w XCover2 tak to wygląda.
Bardziej bym się martwił, co się stanie, jak lunie...

Data: 2015-02-18 16:20:14
Autor: atm
JDX pisze:

I tak ekran nie moze byc caly czas wlaczony.
Jak to nie może skoro może. :-) Do torby na kierownicę wkładasz
powerbank, podpinasz kablem do smartfona zamocowanego w uchwycie i juĹź

[...]

No wlasnie, i tu wychodza kwiatki outdoorowosci opartej na smartfonie (i czasami Garmine). Wszzystko fajnie w przewidywalnych warunkach (choc jak widze wzmianki o montowaniu power banku to od razu przypominam sobie swobode energetyczna 60CSx). Natomiast juz jakies dodatkowe kabelki, uchwyty, obejmy, telefon w kieszeni lub wylaczony (bo tak wygodniej/ i tak nie trzeba caly czas patrzec na ekran)...to dla mnie spory krok wstecz. Do tego dochodzi ekran wrazliwy na deszcz, ktory potrafi zwariowac podczas opadow. Niestety problem ten dotyczy rowniez dotykowych Garminow, co akurat w przypadku tej firmy uwazam za podwojna porazke. Jesli obecnie technologia nie pozwala tego dobrze rozwiazac to mogli sie pokusic o proteze w postaci dodatkowej klawiszologii i mozliwosci wylaczenia dotykowego ekranu bo w takiej np Irlandii to bardzo duza wada. Fragment dotyczacy tego wlasnie "ficzera":

"Worse still is rain.  Anything more than a light drizzle and the device will start flicking through random screens.  At first I thought it was the pressure of raindrops hitting the screen but it turns out that it’s apparently down to the way the touchscreen works and senses touch.  All that refraction of light from raindrops causes havoc with the sensors.

Of course, there’s an option to lock the screen, but one of my geocaching colleagues can tell you an amusing story of how I tried to lock the device in a light downpour and found it had flipped screens and changed displays before I could even lock it.  Apparently I managed to teach him a few new choice swearwords that day.  If I’m doing a big power trail, I’m logging my find, selecting next closest, checking the map for direction and then the hint whilst walking towards it.  I flip a lot between the map and the geocaching user interface, and even if I could lock it between geocaches, it’s just not possible to do so in even moderate rain.

It’s bad enough to make this a real deal breaker for geocachers. I’ve spoken to several others with the same problem who feel the same way. Nearly every geocacher has been caught out by rain and the device becomes almost inoperable at times in anything more than a light shower. You could get a case for it but for me that defeats the object of spending the money on a waterproof, rugged device device."
http://gpstracklog.com/2014/01/geocachers-review-oregon-650.html

Data: 2015-02-16 15:54:43
Autor: Wojtas
W dniu 2015-02-16 o 01:13, atm pisze:

[...]

Ja obecnie testuję ten wynalazek:

http://wrower.pl/sprzet/test-uchwyt-na-smartfona-kellys-navigator,6099.html

Stosunkowo najmniejsza odległość od kierownicy w porównaniu do innych uchwytów, więc aparat nie wystaje. Element trzymający telefon i przegub są bardzo dobre, nie widzę tu ryzyka wypięcia podczas nawet mocnej jazdy (dodatkowo nic nie trzeszczy, nie lata, brak luzów).
Niestety trochę gorzej jest z uchwytem trzymającym kierownicę. Absolutnie odpadają kierownice o średnicy mniejszej niż 31,8. Na rzeczonej trzyma się dobrze, aczkolwiek w górach nie testowałem. Chińczyk dał ciała, gdyż końcówka obręczy - co widać na zdjęciach - jest rozdwojona i nie "zamknięta", przez co nie da się bardzo mocno zacisnąć całej obręczy.
Nie mniej raczej warto kupić - cena jest absolutne akceptowalna i raczej nieodczuwalna.

Z innych uchwytów znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/finn-uchwyt-rowerowy-na-telefon-smartfon-gratis-i4972763193.html

Na maksa proste, pytanie tylko jak sztywność tego i czy przypadkiem nie jest to typowy hipsterki badziew. Ktoś używał?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-02-16 17:02:29
Autor: atm
[...]

Dzieki za info, Kellys wyglada obiecujaco, tym bardziej ze przynajmniej markowany jest przez kogos kto sie zna na rowerach.
Zas ten hipsterski wynalazek.... hmmm, gdyby kosztowal 10zl przetestowalbym natomiast 50zl za ten kawalek tworzywa to troche za duzo. Moze uda mi sie znalezc jakis test.

Data: 2015-02-17 04:29:15
Autor: AL
On 2015-02-16 17:02, atm wrote:

[...]

ten 'hipsterski wynalazek' w rowerze sprawdzi sie IMHO lepiej niz ten uchwyt kellys  (zwlaszcza podczas jazdy na wybojach).

Data: 2015-02-17 09:07:09
Autor: atm
On 2015-02-17 04:29, AL wrote:
On 2015-02-16 17:02, atm wrote:

[...]

Na filmiku, ktory podlinkowalem wyzej wyglada to w miare ok choc widac ze z czasem telefon na kierownicy nieco sie przekrecil. Druga rzecz - normalny uchwyt po solidnym przykreceniu bedzie trzymal natomiast jak zachowa sie ten "hipsterski" po zlapaniu wody z malego deszczu?

Data: 2015-02-16 17:07:26
Autor: atm
[...]

Niby daje rade, w tescie nie ma jednak typowej lesnej sciezki z korzeniami czy klasycznego bruku:
https://www.youtube.com/watch?v=uVWHLMxXk1o

Data: 2015-02-16 18:11:06
Autor: JDX
On 2015-02-16 15:54, Wojtas wrote:
[...]
[...]

Po doświadczeniach z chińskim szajsem marki "no name" z Allegro ten IMO
wygląda bardzo solidnie i do tego cena jest atrakcyjna. IMO ważne jest
to, że uchwyt trzyma telefon z czerech stron oraz to, że te szerokie
"łapy" są łukowate i po zaciśnięciu obejmują telefon też trochę od góry.
A ten zatrzask to jak jest wykonany? Z metalu czy z plastiku?

[...]

Dla mnie wygląda to właśnie na hipsterski badziew. Na asfalcie pewnie
się sprawdzi (chociaż ciekawe jak zachowa się na przejeździe kolejowym
:-) ), ale nie widzę możliwości aby wytrzymał całodzienne pedałowanie po
żwirówkach.

Data: 2015-02-16 20:18:54
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja uzywalem tego typu gumek ale za czasow solida B2710:
http://www.dx.com/s/bicycle%2bholder?PageSize=100&PriceSort=up&PageIndex=1#sortBar

Tylko litosci nie za 50 zeta ! Kilka peklo przy zakladaniu :) Ale dziala i mocownaie bylo sztywne, tylko przy mniejszym i lzejszym telefonie.

Data: 2015-02-16 22:13:24
Autor: Wojtas
W dniu 2015-02-16 o 18:11, JDX pisze:

A ten zatrzask to jak jest wykonany? Z metalu czy z plastiku?

Plastik. Wewnątrz są dwa grube, płaskie bolce wchodzące w podstawkę.
Wygląda raczej solidnie, bez wskazań na wyrabianie się podczas jazdy.

[...]

No właśnie też myślę, że w terenie będzie za bardzo latał :)

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-02-16 18:34:06
Autor: 2late
On 16/02/2015 00:13, atm wrote:

solidny uchwyt. Mozecie cos polecic?

Mam taki: http://www.minoura.jp/english/accessory-e/ih100-e.html
i jest zdecydowanie lepszy od tych, ktore mialem przedtem.
Zbyt rzadko jednak tego uzywam zeby potwierdzic na 100% skutecznosc. Poza tym jezdze na szosowce po miescie.

Data: 2015-02-16 23:43:28
Autor: Abulafia
Solidny uchwyt rowerowy na smartfon
W dniu 2015-02-16 o 01:13, atm pisze:
Byc moze w niedalekiej przyszlosci dam szanse smartfonowi jako glownemu
urzadzeniu GPS.

Jakiś czas temu zamieniłem Garmina Oregon 300 na Galaxy S3 z Oruxem. Korzystam z uchwytu http://tinyurl.com/nq7eoss
Mam go zamocowanego na mostku.
Do tego uchwytu jest też opcja zewnętrznego zasilnia, jakby bateria w telefonie nie wystarczała.
Ogólnie, wygoda nawigowania w S3 jest bez porównania.

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2015-02-17 00:31:08
Autor: atm
On 2015-02-16 23:43, Abulafia wrote:
[...]

Dzieki za link, fajne obudowy, szkoda tylko ze nie ma wsrod nich dobrej uniwersalnej lub dedykowanej XCover 2.
Mozesz napisac wiecej na temat przesiadki nawigacyjnej, w jakim zakresie z niej korzystasz, jak rozwiazales kwestie zasilania, jak oceniasz aplikacje Orux i inne elementy, ktore warto wziac pod uwage podczas zmiany?

Data: 2015-02-17 00:55:29
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Xcover 2 jak rozumiem jest wodoodporny, wiec robisz tak:
Kupujesz Zixtro Z-CASE, ta obudowa ma taki kondom silikonowy (wododporny)
ale nie zakladasz go na telefon bo w sloncu nic przez niego nie widac, tylko kupujesz technicznego rzepa i przyklejasz z jednej strony na te platforme a z drugiej do obudowy telefonu po 2 paski wzdluz  i calosc zlepiasz.
Nie ma szans, zeby to spadlo nawet przy zaliczenieu gleby, a przy odrywaniu telefonu od platformy trzeba uwazac, zeby w rece nie zostalo pol telefonu, tzn bez tylnej klapki tak mocno to sie trzyma. Sprawdzone od 2 lat :)

Data: 2015-02-17 20:46:59
Autor: atm
Solidny uchwyt rowerowy na smartfon
Data: 2015-02-17 21:11:01
Autor: Czesław Wiśniak
Solidny uchwyt rowerowy na smartfon
uchwyt dla tych, ktorych wiara w chinska technologie jest wielka ;]
http://www.dx.com/p/oqsport-12-suction-cups-universal-bicycle-mount-holder-for-cellphone-black-273090#.VOOagi7Gf1Q

Tam jest jeszcze ta gumka okalajaca. Wcale nie musi byc zle. Moge przetestowac jesli ktos mi kupi bo mam jeden stary telefon :D

Data: 2015-02-18 20:02:55
Autor: Abulafia

Niestety, mają ograniczony zestaw obsługiwanych telefonów. Ich oferta sprowadza się do najpopularniejszych czyli iPhone i Galaxy, jest też jakiś uniwersalny http://tinyurl.com/mkq7jk4

Mozesz napisac wiecej na temat przesiadki nawigacyjnej, w jakim zakresie
z niej korzystasz,

Do Oruxa sam przerabiam mapy. Jest do tego dedykowana aplikacja OruxMapsDesktop, do której wrzucasz plik mapy z kalibracja (np. z Oziexplorera) jako wynik dostajesz plik, który wrzucasz do odpowiedniego katalogu w telefonie. Bardzo proste.
W terenie korzystam z map topograficznych rastrowych (np. Compassu), dla większej dokładności mapy z Geoportalu, czasami dorzucam zdjęcia satelitarne z Google Earth.
Trasy można wrzucać KML/GPX, oraz dodatkowo jest opcja uruchomienia pliku z rożnymi trasami w formie nakładki (KML Overlay) - bardzo wygodne jak masz kilka tracków i możesz widzieć je w terenie (np. jedziesz na dłuższy wyjazd i masz kilka tras od ludzi, to możesz je wszystkie równocześnie widzieć i wiesz którędy jechali).
Orux ma też możliwość nałożenia mapy 2D na model 3D coś jak w Google Earth, ale ja preferuję cieniowanie z Geoportalu.

  jak rozwiazales kwestie zasilania, jak oceniasz
aplikacje Orux i inne elementy, ktore warto wziac pod uwage podczas zmiany?

Zasilanie - to zależy jak długa wycieczka. Jak krótka to zawsze energii wystarcza :) Przy dłuższej telefon przełączam w offline lub w 2g. Nie mam tego dodatkowego modułu do zasilania, więc jak mi brakuje energii, to się zatrzymuję i robię popas a do telefonu podłączam bank energii.
Ogólnie daje radę, jak trzeba dłużej ładować to telefon z bankiem do plecaka.
Do ostrej jazdy w terenie ten uchwyt może się gibać, planuję to jakoś przerobić, tak, żeby środek ciężkości był bliżej mostka, ale nie mogę się za to wziąć.

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2015-02-17 01:00:05
Autor: atm
On 2015-02-16 23:43, Abulafia wrote:
[...]

Uzywasz OziExplorera na PC to rysowania sciezki, ktora pozniej przerzucasz na smartfona? Ozi zapisuje PLT, ktorego chyba Orux nie obsluguje. Jak wyglada kwestia szybkiej i bezbolesnej konwersji?

Data: 2015-02-17 09:16:00
Autor: Wojtas
W dniu 2015-02-17 o 01:00, atm pisze:

Uzywasz OziExplorera na PC to rysowania sciezki, ktora pozniej
przerzucasz na smartfona? Ozi zapisuje PLT, ktorego chyba Orux nie
obsluguje. Jak wyglada kwestia szybkiej i bezbolesnej konwersji?

A jakiego formatu używa Orux?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-02-17 11:01:03
Autor: atm
On 2015-02-17 09:16, Wojtas wrote:
[...]

Z tego co widze KML/GPX.

Data: 2015-02-17 12:50:55
Autor: Wojtas

http://ozimapconverter.narod.ru/index_en.html

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-02-17 13:33:35
Autor: atm
On 2015-02-17 12:50, Wojtas wrote:
W dniu 2015-02-17 o 11:01, atm pisze:

A jakiego formatu używa Orux?

Z tego co widze KML/GPX.

http://ozimapconverter.narod.ru/index_en.html

Dzieki za link, tak - jest narzedzie.
Musze tez blzej zapoznac sie z programem na PC - OkMap.
Na pierwszy rzut oka wyglada bardzo przyzwoicie, myc moze zniknie wtedy kwestia konwersji.

Data: 2015-02-18 20:34:37
Autor: Abulafia
[...]

Oziexplorera czasami używam, ale tylko do kalibracji map. Ścieżki jak już rysuje to w innym oprogramowaniu np. Mapsource, Google Earth a ostatnio w SAS.Planet)

Pozdrawiam,
abulafia

Data: 2015-02-17 04:25:24
Autor: AL
On 2015-02-16 01:13, atm wrote:
[...]

po licznych próbach została opaska na ramie a w środku smartfon  (opaski takie używa się równiez do biegania, pływania (mam wodoodporny telefon).

Jak przestawisz na wewnętrzna stronę ręki - to idealnie da się obsługiwać w czasie jazdy i da się zerknąć na trasę bez zatrzymywania.

Dodatkowa zaleta: zostawiając rower przed sklepem - telefon masz zawsze przy sobie (bo na ręce).

Data: 2015-02-17 07:12:26
Autor: PeJot
W dniu 2015-02-17 o 04:25, AL pisze:

po licznych próbach została opaska na ramie a w środku smartfon  (opaski
takie używa się równiez do biegania, pływania (mam wodoodporny telefon).

Widziałem takie coś także u ludzi skaczących na koniach i wygląda na to że się to trzymało kupy.

--
P.Jankisz

Solidny uchwyt rowerowy na smartfon