Data: 2009-06-08 22:48:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sonda lambda | |
Czy sonda lambda (taka "w±skopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiego¶ konkretnego ci¶nienia spalin?
Chodzi mi o to czy pełny przelot w układzie wydechowym może powodować złe dawkowanie paliwa z powodu złych danych z lambdy podczas adaptacji przy pierwszym uruchomieniu silnika. Wydaje mi się że nie, bo czujniki spalin wkładane w rurę wydechow± przecież nie dostaj± tam żadnego większego ci¶nienia, a działaj±, ale może tamte s± jakiej¶ innej konstrukcji? |
|
Data: 2009-06-08 23:05:56 | |
Autor: PeJot - Krk | |
Sonda lambda | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:h0ju13$511$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czy sonda lambda (taka "w±skopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiego¶ konkretnego ci¶nienia spalin? Też my¶lę, że nie ma to znaczenia, gdyż sonda działa cały czas czy to na wolnych obrotach czy przy 6k rpm ... pozdro PeJot |
|
Data: 2009-06-08 23:12:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sonda lambda | |
PeJot - Krk pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:h0ju13$511$1nemesis.news.neostrada.pl... W moim przypadku chodzi raczej o pracę przy wolnych obrotach. Silnik pod warunkiem że jest sterowany lambd± (czyli bez gazowania na maksa) - wkręca się na obroty. Jak depnę gaz do dechy (i ECU przechodzi na mapy) to nie wkręci się wyżej niż 5000rpm (niezależnie od obci±żenia silnika) Sprawdzone/podmienione/wymienione już wszystko poza samym silnikiem i wła¶nie rur± wydechow±. A trochę pojawienie się tego efektu koreluje mi się z czasem kiedy wydmuchało mi katalizator i została pusta puszka (potem jeszcze zast±piona rurk±). Sygnał sondy lambda przy tych 5000rpm mówi że jest bogato (0V). Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że sonda z jakiego¶ powodu daje złe dane podczas adaptacji i Ľle skalibrowany komputer zalewa mi silnik. Natomiast przy pracy w pętli zamkniętej lambda trzyma swoje 0.7V i silnik wchodzi na wysokie obroty. Podmiana sondy, komputera i wtryskiwaczy nic pomogła. Ci¶nienie na listwie paliwowej jest dobre. Generalnie silnik i podzespoły sprawdzony już na wszystkie sposoby. Zastanawiam się po prostu czy jechać jeszcze na hamownie na badanie AFR, czy od razu do tłumikarza wstawić katalizator tam gdzie powinien być. |
|
Data: 2009-06-08 23:33:56 | |
Autor: PeJot - Krk | |
Sonda lambda | |
[...]
Zastanawiam się po prostu czy jechać jeszcze na hamownie na badanie AFR, czy od razu do tłumikarza wstawić katalizator tam gdzie powinien być. Mozliwe, że ECU zgłupiał po wyrzuceniu katalizatora ale uniwersalna sonda - zamiennik również może dawać ciała ... pozdro PeJot |
|
Data: 2009-06-08 23:32:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sonda lambda | |
PeJot - Krk pisze:
[...] Tylko wymieniłem sondę na inn±, skasowałem nastawy ECU, wykonałem adaptację i nic się nie poprawiło. Obie sprawdzane sondy to Bosch-a dedykowane do tego silnika. W innym silniku ta podmieniona sonda działa dobrze. |
|
Data: 2009-06-09 00:28:17 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Sonda lambda | |
Tomasz Pyra wrote:
zrobiłe¶ pomiar spalin? wrzuć na youtuba filmik - chciałbym chociaż posłuchać tego... albo jak±¶ mp3 nagraj... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-09 01:09:08 | |
Autor: Kocureq | |
Sonda lambda | |
Tomasz Pyra pisze:
Tylko wymieniłem sondę na inną, skasowałem nastawy ECU, wykonałem adaptację i nic się nie poprawiło. No to chyba pozostaje pojechać na hamownię i tam zmierzyć dokładnie szerokopasmową - będziesz wiedział, czy faktycznie jest za bogato (i o ile), czy sonda kłamie. W mapach komputera czy jakimś piggybackiem nie grzebałeś? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-06-09 11:26:32 | |
Autor: Tomek | |
Sonda lambda | |
Sygnał sondy lambda przy tych 5000rpm mówi że jest bogato (0V). wrecz przeciwnie, to oznacza ze w spalinach jest sporo tlenu, wiec uboga mieszanka. Odczyt robisz woltomierzem bezposrednio z sondy czy przez ECU auta? -- Tomek |
|
Data: 2009-06-09 01:02:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Sonda lambda | |
Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:48:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Czy sonda lambda (taka "w±skopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiego¶ konkretnego ci¶nienia spalin? Nie. Chodzi mi o to czy pełny przelot w układzie wydechowym może powodować złe dawkowanie paliwa z powodu złych danych z lambdy podczas adaptacji przy pierwszym uruchomieniu silnika. Nie powinno, wtedy lambda w ogóle nie pracuje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-06-09 06:07:32 | |
Autor: MarcinJM | |
Sonda lambda | |
Tomasz Pyra pisze:
Czy sonda lambda (taka "w±skopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiego¶ konkretnego ci¶nienia spalin? Moze byc sytuacja, szczegolnie przy twoim 16v, ze brak oporu w okolicach lambdy powoduje nadmierne przeplukiwanie cylindrow i pomimo prawidlowego spalania do lambdy dociera czesc swiezej mieszanki, w tym oczywiscie tlenu, wiec komp wzbogaca mieszanke, zeby zlikwidowac tlen. To jest tylko moje gdybanie zwiazane z ostatnimi doswiadczeniami z wydechem. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-09 08:06:15 | |
Autor: Karolek | |
Sonda lambda | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0kn67$aa8$1news.onet.pl... Moze byc sytuacja, szczegolnie przy twoim 16v, ze brak oporu w okolicach lambdy powoduje nadmierne przeplukiwanie cylindrow i pomimo prawidlowego spalania do lambdy dociera czesc swiezej mieszanki, w tym oczywiscie tlenu, wiec komp wzbogaca mieszanke, zeby zlikwidowac tlen. To niech sklepie koncowke wydechu jak w kaszlaku i zobaczy czy cos sie zmienilo :> Karolek |
|