Sonda lambda ? Oryginał VW czy Bosch ? a moze cos innego ?

Data: 2009-03-20 09:36:39
Autor: Przemek
Sonda lambda ? Oryginał VW czy Bosch ? a moze cos innego ?

Użytkownik "Michal" <bruneros_no_spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpu7ic$gco$1node2.news.atman.pl...
VW Bora 2.0 APK '99 Automat
Bede wymienial w swoim autku sonde lambda - auto strasznie duzo spala Pb na rozruchy do LPG (okolo 2,5 litra na 100km), czasami mam wrazenie ze muli, na zimno silnik jakby nierowno pracowal.... jezeli to ma znaczenie to mam instalacje brc 24 sequent

moja diagnoza jest prosta - siada sonda lub jej grzałka, daje zle odczyty i na zimno silnik jest zalewany paliwem stad zwiekoszne spalanie i jego nierówna praca.

Przeciez na zimnym  silniku wskazania lambdy sa ignorowane , dopiero jak z pomiaru pradu grzalki wyjdzie sterownikowi ze spaliny maja odpowiednia temperature
 to zaczyna brac lambde pod uwage
 -Nie wiem jaki masz tam sterownik ale u mnie np do  chwili
az silnik nie osiagnie ok 50stopni albo przez pierwsze chyba 1.5 minuty (zaleznie co pierwsze sie skonczy) sterownik daje sporo wiecej
benzyny tak aby w spalinach byly jeszcze nie spalone weglowodory a pompa powietrza wtornego  tloczy w kolektor wydechowy powietrze
aby  ta benzynka dopalila sie w katalizatorze przyszpieszajac jego rozgrzanie - to sie nazywa ekologia :) , dlatego spalanie na zimnym silniku jest duzo wieksze
bynajmniej u mnie.Co do nierownej pracy to sprawdz jaka temperature silnika pokazuje vag .

Sonda lambda ? Oryginał VW czy Bosch ? a moze cos innego ?