Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Data: 2021-03-30 16:33:40
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
samym na pracę silnika?

Data: 2021-03-30 17:10:13
Autor: TomN
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
JDX w <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>:

Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
samym na pracę silnika?

Pytasz, co będzie po wycięci katalizatora? --
'Tom N'

Data: 2021-03-30 18:18:15
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:2of069pn7ur4.dlgemil.not.valid>
user TomN pisze tak:

JDX w <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>:

Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed
katalizatorem i druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy,
że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej
sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy ucieka.
Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Pytasz, co będzie po wycięci katalizatora?

Po wycieciu kata nie zostawiają przerwy.
Wspawują coś.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-30 18:16:20
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-03-30 19:32:26
Autor: Irokez
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
W dniu 2021-03-30 o 19:16, PiteR pisze:
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji mieszanki.
Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.


--
Irokez

Data: 2021-03-30 22:12:25
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 19:32, Irokez wrote:
[...]
Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji
mieszanki.
Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.
Cholera wie. Tak jak napisałem wyżej, dostałem dwa razy błąd EGR. Wysoce
podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku około 10
kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.

Data: 2021-03-30 21:59:48
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:6063862a$0$542$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

On 2021-03-30 19:32, Irokez wrote:
[...]
Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie
regulacji mieszanki. Dostanie błąd w stylu niska sprawność
katalizatora i tyle.
Cholera wie. Tak jak napisałem wyżej, dostałem dwa razy błąd EGR.
Wysoce podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku
około 10 kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.


https://mechanics.stackexchange.com/questions/37442/is-the-after-
catalyst-oxygen-sensor-used-for-engine-mixture-control

https://tinyurl.com/486dkvbv

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-30 22:07:02
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 19:16, PiteR wrote:
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
No właśnie, podczas mrozów miałem w mieście spalanie jakieś 10,5, a
powinienem mieć jakieś 9-9,5. Kopcenia nie zauważyłem. W każdym razie
też tak sobie kombinowałem. Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.
No tak, niedawno ni z gruchy ni z pietruchy dwa razy zapalił mi się
check engine i pokazał się niezweryfikowany (pending) błąd P1405, co u
mnie oznacza kłopoty z EGR(!), a EGR wymieniłem 1,5 roku temu, więc
wydawało mi się to podejrzane.

W każdym razie niedawno po dudnieniu na niskich obrotach zorientowałem
się, że wydech gdzieś mi puszcza. Dzisiaj byłem u mechanika w innej
sprawie, ale wspomniałem mu o dudniącym wydechu i szybka diagnoza
wykazała, że tam, gdzie jest wkręcona druga sonda zrobiła się dziura -
do rury jest przyspawana taka jakby nakrętka, w którą wkręca się sondę i
ten spaw prawie całkowicie skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć
tę dziurę, błąd EGR i zwiększone spalanie...

Data: 2021-03-30 22:07:29
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:606384e8$0$510$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

nom
nowożytny to może i nie zauważa.


szybka diagnoza wykazała, że tam, gdzie jest wkręcona druga
sonda zrobiła się dziura - do rury jest przyspawana taka jakby
nakrętka, w którą wkręca się sondę i ten spaw prawie całkowicie
skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć tę dziurę, błąd EGR i
zwiększone spalanie...

Nie cierpię tam dziur. Przewracam na bok i wyrywam serce.
Kiedy jeżdzę z nieszczelnością mam wrażenie, że jest słabszy.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-31 03:31:45
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 23:07, PiteR wrote:
[...]
Nie cierpię tam dziur. Przewracam na bok i wyrywam serce.
Kiedy jeżdzę z nieszczelnością mam wrażenie, że jest słabszy.

Nie zauważyłem spadku mocy. Podczas pyrkania po mieście raczej nie było
jak. Natomiast po wyjechaniu za miasto w celu przepałowania silnika i
przekonania się, czy błąd EGR sam się skasuje (skasował się,
doświadczenie, hehe :-) ) również nie odczułem spadku mocy. Podejrzewam,
że dziura była za mała, aby coś tamtędy zasysać podczas normalnej pracy
silnika w trasie (3000-3500 rpm) - za duże ciśnienie spalin.

Data: 2021-03-31 00:16:56
Autor: LordBluzg(R)
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
W dniu 30.03.2021 o 16:33, JDX pisze:
Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
samym na pracę silnika?

A dlaczego pytasz, skoro można to łatwo naprawić? Ja bym nie potrafił jeździć z taką dziurą.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-31 03:41:10
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-31 00:16, LordBluzg(R) wrote:
[...]
A dlaczego pytasz, skoro można to łatwo naprawić? Ja bym nie potrafił
jeździć z taką dziurą.

Dla mechanika rzeczywiście było ,,łatwo", bo diagnoza i zaspawanie dziury
z 10 minut zajęła. Ale naprawienie tego samemu bez porządnego podnośnika
albo przynajmniej kanału jest IMO trudne. Optymistycznie zakładając, że
ma się jakąś współczesną spawarkę i nie bliskie zeru doświadczenie w
spawaniu. A zapytałem po to, aby potwierdzić moje przypuszczenia.

Data: 2021-03-31 10:58:06
Autor: LordBluzg(R)
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
W dniu 31.03.2021 o 03:41, JDX pisze:
On 2021-03-31 00:16, LordBluzg(R) wrote:
[...]
A dlaczego pytasz, skoro można to łatwo naprawić? Ja bym nie potrafił
jeździć z taką dziurą.

Dla mechanika rzeczywiście było ,,łatwo", bo diagnoza i zaspawanie dziury
z 10 minut zajęła.

Zaspawanie dziury kończy się nową dziura po miesiącu. To się zwyczajnie wymienia.

Ale naprawienie tego samemu bez porządnego podnośnika
albo przynajmniej kanału jest IMO trudne.

10 minut pracy. Bierzesz kawałek koca azbestowego, starą puszkę i sciskasz obejmami do węża :] Nie musi być ani kanał ani podnośnik, wystarczy wysoki krawężnik.

Optymistycznie zakładając, że
ma się jakąś współczesną spawarkę i nie bliskie zeru doświadczenie w
spawaniu. A zapytałem po to, aby potwierdzić moje przypuszczenia.

Powtarzam, to się wymienia na nowe i zapomina.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-31 11:18:00
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-31 10:58, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 31.03.2021 o 03:41, JDX pisze:
[...]
Ale naprawienie tego samemu bez porządnego podnośnika
albo przynajmniej kanału jest IMO trudne.

10 minut pracy. Bierzesz kawałek koca azbestowego, starą puszkę i
sciskasz obejmami do węża :] Nie musi być ani kanał ani podnośnik,
wystarczy wysoki krawężnik.
W ten sposób to można sobie linkę od ręcznego lub olej wymienić, gdzie
raczej nie musisz walczyć z zapieczonymi śrubami/nakrętkami. Walczenie
na leżąco z małymi, ale zapieczonymi śrubami wydechu albo mocne
dokręcanie śrub (np. koło pasowe na wale - 180 Nm u mnie) do łatwych nie
należy.

Data: 2021-04-01 09:33:29
Autor: LordBluzg(R)
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
W dniu 31.03.2021 o 11:18, JDX pisze:

[...]
Ale naprawienie tego samemu bez porządnego podnośnika
albo przynajmniej kanału jest IMO trudne.

10 minut pracy. Bierzesz kawałek koca azbestowego, starą puszkę i
sciskasz obejmami do węża :] Nie musi być ani kanał ani podnośnik,
wystarczy wysoki krawężnik.
W ten sposób to można sobie linkę od ręcznego lub olej wymienić, gdzie
raczej nie musisz walczyć z zapieczonymi śrubami/nakrętkami. Walczenie
na leżąco z małymi, ale zapieczonymi śrubami wydechu albo mocne
dokręcanie śrub (np. koło pasowe na wale - 180 Nm u mnie) do łatwych nie
należy.

Ja pisałem o doraźnej "naprawie". Takie rzeczy jak tłumik/rury należy wymieniać najlepiej w specjalizowanym warsztacie a doraźna naprawa da ci czas, żeby to ogarnąć właściwie.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-04-01 13:28:05
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-04-01 09:33, LordBluzg(R) wrote:
[...]
Ja pisałem o doraźnej "naprawie". Takie rzeczy jak tłumik/rury należy
wymieniać najlepiej w specjalizowanym warsztacie a doraźna naprawa da ci
czas, żeby to ogarnąć właściwie.

Eee, to zamiast tak się bawić lepiej nic nie robić. W końcu ponad dwa
miesiące z dziurą jeździłem. :-)

Data: 2021-03-31 02:27:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
Hello JDX,

Tuesday, March 30, 2021, 4:33:40 PM, you wrote:

Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
samym na pracę silnika?

Problemem nie jest to, co ucieka ale to, co jest zasysane rezonansowo
przez ten otwór - czyli powietrze. Miałem w Lanosie uszkodzony łącznik
elastyczny przedniej rury wydechowej - pomiędzy sondą a katalizatorem.
To wystarczyło, żeby ECU przeszło w tryb awaryjny i do serwisu
dojechałem na oparach - zaczął żreć 16/100. Po wymianie rury z
łącznikiem - jak ręką odjął.

Im nowocześniejszy samochód, tym większe prawdopodobieństwo, że
jakakolwiek nieszczelność w wdechu doprowadzi do zdurnienia ECU.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2021-03-31 03:53:26
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-31 02:27, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
Problemem nie jest to, co ucieka ale to, co jest zasysane rezonansowo
przez ten otwór - czyli powietrze. Miałem w Lanosie uszkodzony łącznik
elastyczny przedniej rury wydechowej - pomiędzy sondą a katalizatorem.
To wystarczyło, żeby ECU przeszło w tryb awaryjny i do serwisu
dojechałem na oparach - zaczął żreć 16/100. Po wymianie rury z
łącznikiem - jak ręką odjął.
Ze 3 lata temu również miałem uszkodzony ten łącznik, ale niczego nie
zauważyłem (tzn. spadku mocy). Pewnie dlatego, że od pierwszych objawów
wyczuwalnych ,,na ucho" do ,,sportowego pierdzenia" minęły ze 3-4 dni oraz
jakieś 20 km i w związku z tym musiałem szybko udać się do mechanika.

Data: 2021-03-31 16:52:42
Autor: J.F.
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9987017710$20210331022726@squadack.com...
Hello JDX,
Tuesday, March 30, 2021, 4:33:40 PM, you wrote:

Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
samym na pracę silnika?

Problemem nie jest to, co ucieka ale to, co jest zasysane rezonansowo
przez ten otwór - czyli powietrze. Miałem w Lanosie uszkodzony łącznik
elastyczny przedniej rury wydechowej - pomiędzy sondą a katalizatorem.
To wystarczyło, żeby ECU przeszło w tryb awaryjny i do serwisu
dojechałem na oparach - zaczął żreć 16/100. Po wymianie rury z
łącznikiem - jak ręką odjął.

Tylko lanos mial chyba jedna sonde lambda.
Ktora mierzy "cisnienie parcjalne tlenu", wiec cisnienie w ogole moze byc dla niej dosc istotne.

Chyba, ze podejrzewasz zasysanie powietrza takze w strone sondy ... jak rezonans, to na calego :-)

Im nowocześniejszy samochód, tym większe prawdopodobieństwo, że
jakakolwiek nieszczelność w wdechu doprowadzi do zdurnienia ECU.

Albo realizacji "wytycznych prawnych" :-(

J.

Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona