Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Data: 2021-03-30 18:16:20
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-03-30 19:32:26
Autor: Irokez
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
W dniu 2021-03-30 o 19:16, PiteR pisze:
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji mieszanki.
Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.


--
Irokez

Data: 2021-03-30 22:12:25
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 19:32, Irokez wrote:
[...]
Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji
mieszanki.
Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.
Cholera wie. Tak jak napisałem wyżej, dostałem dwa razy błąd EGR. Wysoce
podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku około 10
kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.

Data: 2021-03-30 21:59:48
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:6063862a$0$542$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

On 2021-03-30 19:32, Irokez wrote:
[...]
Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie
regulacji mieszanki. Dostanie błąd w stylu niska sprawność
katalizatora i tyle.
Cholera wie. Tak jak napisałem wyżej, dostałem dwa razy błąd EGR.
Wysoce podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku
około 10 kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.


https://mechanics.stackexchange.com/questions/37442/is-the-after-
catalyst-oxygen-sensor-used-for-engine-mixture-control

https://tinyurl.com/486dkvbv

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-30 22:07:02
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 19:16, PiteR wrote:
in <news:606336c5$0$507$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
No właśnie, podczas mrozów miałem w mieście spalanie jakieś 10,5, a
powinienem mieć jakieś 9-9,5. Kopcenia nie zauważyłem. W każdym razie
też tak sobie kombinowałem. Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.
No tak, niedawno ni z gruchy ni z pietruchy dwa razy zapalił mi się
check engine i pokazał się niezweryfikowany (pending) błąd P1405, co u
mnie oznacza kłopoty z EGR(!), a EGR wymieniłem 1,5 roku temu, więc
wydawało mi się to podejrzane.

W każdym razie niedawno po dudnieniu na niskich obrotach zorientowałem
się, że wydech gdzieś mi puszcza. Dzisiaj byłem u mechanika w innej
sprawie, ale wspomniałem mu o dudniącym wydechu i szybka diagnoza
wykazała, że tam, gdzie jest wkręcona druga sonda zrobiła się dziura -
do rury jest przyspawana taka jakby nakrętka, w którą wkręca się sondę i
ten spaw prawie całkowicie skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć
tę dziurę, błąd EGR i zwiększone spalanie...

Data: 2021-03-30 22:07:29
Autor: PiteR
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
in <news:606384e8$0$510$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

nom
nowożytny to może i nie zauważa.


szybka diagnoza wykazała, że tam, gdzie jest wkręcona druga
sonda zrobiła się dziura - do rury jest przyspawana taka jakby
nakrętka, w którą wkręca się sondę i ten spaw prawie całkowicie
skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć tę dziurę, błąd EGR i
zwiększone spalanie...

Nie cierpię tam dziur. Przewracam na bok i wyrywam serce.
Kiedy jeżdzę z nieszczelnością mam wrażenie, że jest słabszy.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-31 03:31:45
Autor: JDX
Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
On 2021-03-30 23:07, PiteR wrote:
[...]
Nie cierpię tam dziur. Przewracam na bok i wyrywam serce.
Kiedy jeżdzę z nieszczelnością mam wrażenie, że jest słabszy.

Nie zauważyłem spadku mocy. Podczas pyrkania po mieście raczej nie było
jak. Natomiast po wyjechaniu za miasto w celu przepałowania silnika i
przekonania się, czy błąd EGR sam się skasuje (skasował się,
doświadczenie, hehe :-) ) również nie odczułem spadku mocy. Podejrzewam,
że dziura była za mała, aby coś tamtędy zasysać podczas normalnej pracy
silnika w trasie (3000-3500 rpm) - za duże ciśnienie spalin.

Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona