[3city][press] Sopot: rowerzyści będą musie li zwolnić

Data: 2012-08-05 19:19:08
Autor: Fabian
[3city][press] Sopot: rowerzyści będą musie li zwolnić
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Sopot-rowerzysci-beda-musieli-zwolnic-n60695.html

Na trasie rowerowej przebiegającej wzdłuż całego pasa nadmorskiego w Sopocie stanąć mają znaki... zakazujące jazdy rowerem z prędkością większą niż 10 km/h.

Zdaniem władz miasta, rowerzyści, którzy osiągają na drodze zbyt duże prędkości, stanowią zagrożenie dla pieszych. - Dochodzi do nas dużo sygnałów w tej sprawie. Niektórzy chyba mylą ścieżkę rowerową z torem rowerowym. Akurat na tej trasie jest wiele miejsc, gdzie ścieżka styka się lub przecina z ciągami dla pieszych i dochodzić może do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

Wprowadzenie ograniczenia prędkości dla rowerów to pomysł Jacka Karnowskiego, prezydenta Sopotu. - Prezydent sam często jeździ na rowerze i mógł się niejednokrotnie przekonać na własne oczy, że niektórzy rowerzyści po prostu przesadzają i osiągają prędkości w granicach 30-40 km/h w miejscach, gdzie spacerują rodziny z dziećmi - dodaje Jachim.

Znaki powinny pojawić się za dwa tygodnie. Trudno będzie je przeoczyć. - Ustawimy je wzdłuż całej trasy w miejscach, gdzie droga rowerowa krzyżuje się z ciągami dla pieszych, będzie ich 30 - mówi Wojciech Ogint, zastępca dyrektora sopockiego ZDiZ.

Władze miasta chcą, aby przestrzegania ograniczeń pilnowali sopoccy policjanci i Straż Miejska. Pytanie tylko, skąd rowerzyści mają wiedzieć, z jaką prędkością się poruszają, skoro w większości rowerów nie ma prędkościomierzy.

- Nie chodzi o aptekarskie sprawdzanie prędkości, raczej o ogólne zwiększenie bezpieczeństwa. Rowerzysta jadący z prędkością 10 km/h porusza się średnio dwa razy szybciej niż spacerująca osoba, wystarczy tak jechać, a na pewno nie złamiemy przepisów - tłumaczy Jachim.

Urzędnicy przypominają też, że już w tej chwili wzdłuż całej trasy jest wiele znaków, które ostrzegają pieszych przed wchodzeniem na drogi rowerowe, więc działania miasta nie są ich zdaniem jednostronne.

Data: 2012-08-05 20:03:29
Autor: Piotr D29-6/21
On 2012-08-05 19:19, Fabian wrote:
[...]

[...]

Nie jestem zaskoczony.

Ostatnio pędząc 23 km/h po drodze rowerowej(nie w Trójmieście), zaburzyłem poczucie bezpieczeństwa współużytkownika* tejże drogi jadącego z naprzeciwka i zostałem okrzyczany. Rodzin z dziećmi w promieniu 200 m nie stwierdzono.

* 30 lat, żaden dziadek

Data: 2012-08-05 20:31:09
Autor: BoDro
[3city][press] Sopot: rowerzy¶ci bêd± musi eli zwolniæ
Dnia 05-08-2012 o 19:19:08 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):

Na trasie rowerowej przebiegaj±cej wzd³u¿ ca³ego pasa nadmorskiego w  Sopocie stan±æ maj± znaki... zakazuj±ce jazdy rowerem z prêdko¶ci±  wiêksz± ni¿ 10 km/h.

Ze standardów dla DDR wynika, ¿e minimalna prêdko¶æ, zapewniaj±ca stabiln±  - a wiêc bezpieczn± - jazdê rowerem, to 12km/godz. Wspomniane ograniczenie  mo¿e zatem przynie¶æ odwrotne skutki - zw³aszcza, gdy bicyklem bêdzie  kierowa³a osoba ma³o sprawna... Je¶li  wiêc "na trasie rowerowej  przebiegaj±cej wzd³u¿ ca³ego pasa nadmorskiego w Sopocie" spotkacie  cyklistów, jad±cych "wê¿ykiem", to wcale nie bêdzie oznacza³o, ¿e znajduj±  siê oni "pod wp³ywem"...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-08-05 18:47:47
Autor: PK
On 2012-08-05, BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Ze standardów dla DDR wynika, że minimalna prÄ™dkość, zapewniajÄ…ca stabilnÄ…  - a wiÄ™c bezpiecznÄ… - jazdÄ™ rowerem, to 12km/godz. Wspomniane ograniczenie  może zatem przynieść odwrotne skutki - zwÅ‚aszcza, gdy bicyklem bÄ™dzie  kierowaÅ‚a osoba maÅ‚o sprawna... JeÅ›li  wiÄ™c "na trasie rowerowej  przebiegajÄ…cej wzdÅ‚uż caÅ‚ego pasa nadmorskiego w Sopocie" spotkacie  cyklistów, jadÄ…cych "wężykiem", to wcale nie bÄ™dzie oznaczaÅ‚o, że znajdujÄ…  siÄ™ oni "pod wpÅ‚ywem"...

Koniecznie napisz o tym do posłów :). Może za kilka miesięcy
pod wszystkimi ograniczeniami do 5/10 km/h pojawi siÄ™ zakaz
ruchu na rowerach :). Albo zakaz jazdy rowerem w korku?

A potem tylko nakaz szybkiego przyspieszania i nagłego hamowania,
żeby rowerzysta nie jechał długo z niebezpieczną dla siebie prędkością!

Ktoś powie: ale przecież rowerzyści muszą czasem jechać tak wolno
- nie da się tego uniknąć. Posłowie przyznają: racja! Każmy im zakładać
kaski, ochraniacze na łokcie i koniecznie na zęby! A może wolisz
obowiązkowe boczne kółka? Przy odrobinie szczęścia pozostawią nam ten
wybór :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-06 09:29:07
Autor: gom1
[...]

Pytanie (raczej) retoryczne: obecnie kierowców karze siê za przekroczenie
dopuszczalnej prêdko¶ci powy¿ej 10km/h. Czy podobny "standard" bêdzie dotyczy³
równie¿ rowerzystów? ;-)

Data: 2012-08-06 11:52:24
Autor: margol
W dniu 2012-08-05 19:19, Fabian pisze:
[...]

Faktem jest, że to jest trasa rekreacyjna. Pełno tam ludzi na rowerach,
rolkach i pieszo, co kawałek wejście na plaże. Jeżdżenie tam z wyższymi
prędkościami nie jest bezpieczne, rok lub dwa temu był tam nawet
wypadek śmiertelny. Jadę tamtędy tylko jak muszę lub na przejażdżki z
dzieciakami. Nie wyobrażam sobie jednak jak będzie ten zakaz
weryfikowany, będą tam stać z radarem? Poza tym 10 km/h to chyba trochę
przesada, biegaczy też będą sprawdzać :-) ? Mam nadzieję, że będzie
to bardziej akcja uświadamiająca, bo chyba tylko to ma sens.

mg

Data: 2012-08-06 03:40:01
Autor: Rowerex
On 6 Sie, 10:52, margol <gos...@wp.pl> wrote:
> [...]

> Na trasie rowerowej przebiegaj±cej wzd³u¿ ca³ego pasa nadmorskiego w
> Sopocie stan±æ maj± znaki... zakazuj±ce jazdy rowerem z prêdko¶ci±

Faktem jest, ¿e to jest trasa rekreacyjna. Pe³no tam ludzi na rowerach,
rolkach i pieszo, co kawa³ek wej¶cie na pla¿e. Je¿d¿enie tam z wy¿szymi
prêdko¶ciami nie jest bezpieczne, rok lub dwa temu by³ tam nawet
wypadek ¶miertelny. Jadê tamtêdy tylko jak muszê lub na przeja¿d¿ki z
dzieciakami. Nie wyobra¿am sobie jednak jak bêdzie ten zakaz
weryfikowany, bêd± tam staæ z radarem? Poza tym 10 km/h to chyba trochê
przesada, biegaczy te¿ bêd± sprawdzaæ :-) ? Mam nadziejê, ¿e bêdzie
to bardziej akcja u¶wiadamiaj±ca, bo chyba tylko to ma sens.

Mo¿na podwy¿szyæ minimaln± prêdko¶æ dla pieszych i spacerowiczów, a
przy wej¶ciach na pla¿e mo¿na wybudowaæ ronda, w ostateczno¶ci
sk¿y¿owania ze ¶wiat³ami ;-))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-08-06 13:03:56
Autor: margol
[...]

lepiej przej¶cia pod/nad - ziemne :-)

mg

Data: 2012-08-06 12:19:36
Autor: johnkelly
W dniu 2012-08-06 11:52, margol pisze:
[...]

Akcja uświadamiająca w czym? Skoro rowerzyści ignorują "stop" to czemu niespodziewanie mieliby przestrzegać ograniczenia prędkości, którą w dodatku ciężko zweryfikować?

mg

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-08-06 13:04:40
Autor: margol
[...]

Akurat na stop-ie jest bardzo łatwo kontrolować.
A tak w ogóle, nie pamiętam, abym widział przynajmniej przez
ostatnie kilka/naście lat kontroli na stopie, czerwonym świetle itp.
Może policja zamiast stać z suszarką powinna się trochę tym zająć.

mg

Data: 2012-08-06 13:18:18
Autor: johnkelly
W dniu 2012-08-06 13:04, margol pisze:
[...]

Ano. Generalnie akcja w Sopocie wygląda na typową urzędniczą ustawkę - jest problem więc postawmy więcej znaków, jeszcze więcej znaków.

mg

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-08-06 13:51:21
Autor: arturb
On 2012-08-06 13:18, johnkelly wrote:
Ano. Generalnie akcja w Sopocie wygląda na typową urzędniczą ustawkę -
jest problem więc postawmy więcej znaków, jeszcze więcej znaków.

Gdybym nie rozmawial z nimi to może tez bym tak pisał.
Ale oni naprawde nie wiedzą co zrobić z chamami na rowerach.
Pofalowania jezdni nie pomagają bo są używane do skoków na MTB, nie
wszedzie da sie zakrzywic tor jazdy bo jest brak miejsca a idiotów na
rowerach tam jest troche.

Data: 2012-08-06 14:04:31
Autor: johnkelly
W dniu 2012-08-06 13:51, arturb pisze:
On 2012-08-06 13:18, johnkelly wrote:
[...]

Patrolu Policji albo SM na rowerach nie przerabiali? Mandatów za nie stosowanie się do "stop" też nie?

Pardon, ale dla mnie to jest akcja w stylu "przecież postawiliśmy jeszcze jeden znak więc jest bezpiecznie".

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-08-06 14:22:23
Autor: arturb
On 2012-08-06 14:04, johnkelly wrote:

Patrolu Policji albo SM na rowerach nie przerabiali? Mandatów za nie
stosowanie się do "stop" też nie?

Jeżdżą ale to ma pare km dł.

Pardon, ale dla mnie to jest akcja w stylu "przecież postawiliśmy
jeszcze jeden znak więc jest bezpiecznie".

Nie dodatkowy element do zdyscyplinowaniu idiotów, chamów i bezmózgów
którzy na rekreacyjną "ścieżkę" nadmorską przyjechali się lansowac i
popisywać.

Data: 2012-08-06 23:34:32
Autor: Wojtek Paszkowski

"arturb" <artur@nospam.ebasoft.com.pl> wrote in message news:jvob48$3ki$1news.task.gda.pl...

[...]

myślę, że rozwiązań trochę by się znalazło. Ot, choćby zamiana rozdziału na współdzielony pas w okolicach chińskiego hotelu (tam, gdzie jest najciaśniej), najlepiej w formie chodnika z dozwolonym ruchem rowerowym - w sezonie problem szalejących rowerzystów by się tam sam rozwiązał, a poza sezonem - byłby swobodny, ale też uspokojony przejazd. Przy okazji można by to samo rozciągnąć na przejazd przez molo. Wyesować przy skrzyżowaniach z zerową widocznością też by się dało. Tyle tylko, że to już wymagałoby planów, inwestycji, pieniędzy - po co, lepiej trzasnąć znaki, trochę kasy na mandatach zgarnąć i jeszcze bardziej w ludziach wykuć brak poszanowania dla znaków i prawa. Bo powiedzmy sobie szczerze - sezon za chwilę się skończy, wczasowicze znikną - a rowerzyści jadący np. do pracy będą niby się zatrzymywać i zsiadać z roweru przed pustymi przejściami jak te ciołki?
Tekst o pofalowaniach jezdni wykorzystywanych do skoków to już kompletny absurd. 99% rowerzystów tam jadących nie miałaby pojęcia, jak to zrobić - albo zrobiłoby sobie przy tym kuku. To argument z gatunku "a gdyby tam wasza matka".
Może wystarczyłoby też, aby w sezonie ruch na przejściach czas od czasu regulowała policja, albo ludzie z lizakami - jak przy szkołach? Może u niektórych pedalarzy wyrobiłoby to odruch zwalniania przed przejściami.

Symptomatyczne, że znaki STOP pojawiły się najszybciej pod szkółką żeglarską - w miejscu, gdzie już są całkiem skuteczne szykany zwalniające, widoczność jest bardzo dobra, a ruch na przejściu - w porównaniu z innymi znikomy. Ale za to jest tam miejsce, aby sobie zza drzewek obserwować rowerzystów i łoić mandaty...

pozdr

Data: 2012-08-07 20:58:42
Autor: Bart³omiej Zieliñski
[3city][press] Sopot: rowerzy¶ci bêd± musieli zwolniæ
U¿ytkownik margol napisa³:
A tak w ogóle, nie pamiêtam, abym widzia³ przynajmniej przez
ostatnie kilka/na¶cie lat kontroli na stopie, czerwonym ¶wietle itp.

W Rybniku zajmuje siê tym SM przy pomocy systemu automatycznych rejestratorów.

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-12-09 11:37:16
Autor: rmikke
[3city][press] Sopot: rowerzy¶ci bêd± musieli zwolniæ
W dniu niedziela, 5 sierpnia 2012 19:19:08 UTC+2 u¿ytkownik Fabian napisa³:
[...]

Zdaniem w³adz miasta, rowerzy¶ci, którzy osi±gaj± na drodze zbyt du¿e prêdko¶ci, stanowi± zagro¿enie dla pieszych. - Dochodzi do nas du¿o sygna³ów w tej sprawie. Niektórzy chyba myl± ¶cie¿kê rowerow± z torem rowerowym. Akurat na tej trasie jest wiele miejsc, gdzie ¶cie¿ka styka siê lub przecina z ci±gami dla pieszych i dochodziæ mo¿e do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

Wprowadzenie ograniczenia prêdko¶ci dla rowerów to pomys³ Jacka Karnowskiego, prezydenta Sopotu. - Prezydent sam czêsto je¼dzi na rowerze i móg³ siê niejednokrotnie przekonaæ na w³asne oczy, ¿e niektórzy rowerzy¶ci po prostu przesadzaj± i osi±gaj± prêdko¶ci w granicach 30-40 km/h w miejscach, gdzie spaceruj± rodziny z dzieæmi - dodaje Jachim.

Znaki powinny pojawiæ siê za dwa tygodnie. Trudno bêdzie je przeoczyæ. - Ustawimy je wzd³u¿ ca³ej trasy w miejscach, gdzie droga rowerowa krzy¿uje siê z ci±gami dla pieszych, bêdzie ich 30 - mówi Wojciech Ogint, zastêpca dyrektora sopockiego ZDiZ.

W³adze miasta chc±, aby przestrzegania ograniczeñ pilnowali sopoccy policjanci i Stra¿ Miejska. Pytanie tylko, sk±d rowerzy¶ci maj± wiedzieæ, z jak± prêdko¶ci± siê poruszaj±, skoro w wiêkszo¶ci rowerów nie ma prêdko¶ciomierzy.

- Nie chodzi o aptekarskie sprawdzanie prêdko¶ci, raczej o ogólne zwiêkszenie bezpieczeñstwa. Rowerzysta jad±cy z prêdko¶ci± 10 km/h porusza siê ¶rednio dwa razy szybciej ni¿ spaceruj±ca osoba, wystarczy tak jechaæ, a na pewno nie z³amiemy przepisów - t³umaczy Jachim.

Urzêdnicy przypominaj± te¿, ¿e ju¿ w tej chwili wzd³u¿ ca³ej trasy jest wiele znaków, które ostrzegaj± pieszych przed wchodzeniem na drogi rowerowe, wiêc dzia³ania miasta nie s± ich zdaniem jednostronne.

No i mamy: http://u.42.pl/2Jpb :D

[3city][press] Sopot: rowerzyści będą musie li zwolnić