Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)

Data: 2011-06-13 09:51:56
Autor: Albercik
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
W dniu 10.06.2011 15:58, Rentier pisze:

2. Analogicznie, jak powinna wygl膮da膰 moja reakcja, gdy zechce mi
zniszczy膰 kawa艂ek murka oporowego (pow贸d- wg s膮siada stoi o 6cm za
daleko w jego stron臋.
Granica istnia艂a w spokoju ze 40 lat, teraz si臋 zacz臋艂o.

A jak d艂ugo ten murek tam jest? te偶 40 lat? albo czy w zamian murku by艂o co艣 co jednoznacznie wskazuje 偶e te 6cm by艂o przez ciebie "uprawiane"?
Bo po takim czasie to ju偶 podpada pod zasiedzenie czy to w dobrej czy z艂ej wierze.

Data: 2011-06-13 17:52:15
Autor: Rentier
[...]

Zatem jeszcze kilka fakt贸w:
1. Z normalnym s膮siadem, dupy bym nie tru艂 Szanownym Grupowiczom.
2.呕adna flaszka z ciasteczkami nie wchodzi w gr臋.Facet jest po prostu z艂o艣liwy.
3.Nie pozwol臋 na ustanawianie jego rz膮d贸w w okolicy( "nie mo偶e pan remontowa膰 w niedziel臋", itd..)
4.W dobrej wierze i po zbadaniu wszelkich okoliczno艣ci postawi艂em 贸w nieszcz臋sny murek IMO z 15-20 cm od granicy
5. Zebra艂em za to opierdol ("nie mo偶esz gnojku tego tu stawia膰!!!" oraz " wezw臋 geodet臋!")
6.Po tej akcj murek zosta艂 opryskany farb膮- s膮siad wytyczy艂 "swoj膮" granic臋- geodeta, okaza艂o si臋- kosztuje.
7.Lej臋 na 6cm, a nawet na p贸艂 metra, ale nie pozwol臋 na takie zachowania i tyle.St膮d m贸j post- co robi膰.
8.Pytanie- jak s膮dzicie,czy granica powinna przebiega膰:
  a) przez 艣rodek 艣ciany dzia艂owej mi臋dzy mieszkaniami i by膰 przed艂u偶ona w ogrodzie-zabudowa szeregowa;
b)po zewn臋trznej stronie tej 艣ciany( 艣ciana nale偶y w贸wczas w ca艂o艣ci do 1 z s膮siad贸w;
c) inaczej- jak?
9.Je偶eli wybrali艣cie odpowied藕 b), z kt贸r膮 si臋 zgadzam- to JA mam racj臋 co do przebiegu granicy w ogrodzie.

Data: 2011-06-13 18:07:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
On Mon, 13 Jun 2011, Rentier wrote:

8.Pytanie- jak s眃zicie,czy granica powinna przebiega:
a) przez 秗odek 禼iany dzia硂wej mi阣zy mieszkaniami i by przed硊縪na
w ogrodzie-zabudowa szeregowa;
b)po zewn阾rznej stronie tej 禼iany( 禼iana nale縴 w體czas w ca硂禼i
do 1 z s眘iad體;
c) inaczej- jak?

  IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszk骴 aby granica
bieg砤 zygzakiem.
  Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
BTW: zabudowa szeregowa, przyleg砮... s to aby na pewno oddzielne
  grunty i oddzielne budynki?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-14 08:02:54
Autor: Andrzej wa
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)

[...]

Geodezyjnie na pewno nie, bo inaczej pewien deweloper w mojej okolicy
nie dosta砨y pozwolenia na budow.

Minimalna dzia砶a na dom to 1000m2, a on pobudowa "bud縠towe" (560
tysi阠y ;) ) domy na dzia砶ach 500m2 (wg. oferty). Tak na prawd by硑 to
bli糿iaki stykaj眂e si gara縜mi. W sumie pomys硂we, cho IMHO 500m2 na
standardowej wielko禼i ma硑 dom to 縜硂秐ie ma硂. Ja mam malutki domek
(9mx10m - z wiat i tarasem w潮cznie) i jest akurat na 1000m2, ale
s眘iad postawi sobie na identycznej dzia砪e "standard" i narzeka, 縠 mu
ciasno.

Data: 2011-06-14 11:28:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Jun 2011, Andrzej wa wrote:

BTW: zabudowa szeregowa, przyleg砮... s to aby na pewno oddzielne
 grunty i oddzielne budynki?

Geodezyjnie na pewno nie

  Je秎i przek砤da si to na nierozdzielone budynki w my秎 przepis體
budowlanych co dalej przek砤da si na wydzielon w砤sno舵
o charakterze w砤snosci lokali, to...
  :)
  W砤秐ie do tego zmierza砮m: czy pisz眂y ma pewno舵 i jasno舵, 縠
s to odr阞ne nieruchomo禼i budowlane (osobne budynki na osobnych
kawa砶ach gruntu) - bo je秎i nie, a teren jest we wsp蟪w砤sno禼i,
za granica dotyczy jedynie umownego podzia硊 na potrzeby
u縴tkowania, to problem pytaj眂ego w wersji p骿禼ia na udry
jest chyba ca砶iem spory.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-14 16:44:51
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)

W艂a艣nie do tego zmierza艂em: czy pisz膮cy ma pewno艣膰 i jasno艣膰, 偶e
s膮 to odr臋bne nieruchomo艣ci budowlane (osobne budynki na osobnych
kawa艂kach gruntu) - bo je艣li nie, a teren jest we wsp贸艂w艂asno艣ci,
za艣 granica dotyczy jedynie umownego podzia艂u na potrzeby
u偶ytkowania, to problem pytaj膮cego w wersji p贸j艣cia na udry
jest chyba ca艂kiem spory.

pzdr, Gotfryd
Osobne, osobne- kilka post贸w wy偶ej

Data: 2011-06-14 16:41:53
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszk贸d aby granica
bieg艂a zygzakiem.
Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
BTW: zabudowa szeregowa, przyleg艂e... s膮 to aby na pewno oddzielne
grunty i oddzielne budynki?
pzdr, Gotfryd
100% osobne ze wsp贸ln膮 艣cian膮.W gruntach granica jest prostopad艂a do 艣ciany szereg贸wki

Data: 2011-06-14 08:06:07
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 13.06.2011 17:52, Rentier pisze:

[...]

Jak s艂usznie zauwa偶y艂 Gotfryd: granica mo偶e przebiega膰 nawet zygzakiem.
"Na ch艂opski rozum" granica powinna i艣膰 przez 艣rodek wsp贸lnej 艣ciany.

Data: 2011-06-14 13:27:46
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-14 08:06, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

ale ch艂opskiego rozumu pr贸zno szukac w takich sytuacjach, szczeg贸lnie jak budowa艂 deweloper....  W 艣lad za Gotfrydem: jedynie odpowiedz c = jak zapisano/pokazano w katastrze (KW).
Bra膰 geodet臋. Wznowienie granic(y) to w sumie niedu偶a kasa za mozliw膮 wieczn膮 u偶er臋....
Jesli deweloper zafundowa艂 klientom wsp贸艂w艂asno艣膰 w czesciach u艂amkowych, jak np. pod blokiem /by艂ym/ sp贸艂dzielczym to nie zazdroszcze....

Micha艂

Data: 2011-06-14 13:33:22
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 14.06.2011 13:27, Micha艂G pisze:

Jesli deweloper zafundowa艂 klientom wsp贸艂w艂asno艣膰 w czesciach
u艂amkowych, jak np. pod blokiem /by艂ym/ sp贸艂dzielczym to nie
zazdroszcze....

W miejscu, o kt贸rym ja pisa艂em, przynajmniej ogrodzenia by艂y "w zestawie".

Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)