Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

Data: 2011-06-10 15:58:47
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)
Witam wszystkich
S膮siad uzna艂 sw贸j w艂asny przebieg granicy (skorygowa艂 samowolnie o 6(!!) cm przy pomocy kumpla z niwelatorem czy czym艣 takim.
Po tym zaraz przyst膮pi艂 do wsadzania drewnianych paneli ogrodzeniowych - takie z Obi o wys ok. 1,80- wpakowa艂 na granicy dzia艂ek, a by膰 mo偶e nawet na mojej dzia艂ce 2 takie panele.
Problem jest taki,偶e sa one od po艂udnia mojej dzia艂ki- wi臋c rzucaj膮 mi cie艅..
Teraz pytania:
1. Jak powinna przebiega膰 procedura interwencji z mojej strony? wezwa膰 do usuni臋cia-- > potem i艣膰 na policj臋? czy pisa膰 jakie艣 kwity? do kogo?

2. Analogicznie, jak powinna wygl膮da膰 moja reakcja, gdy zechce mi zniszczy膰 kawa艂ek murka oporowego (pow贸d- wg s膮siada stoi o 6cm za daleko w jego stron臋.
Granica istnia艂a w spokoju ze 40 lat, teraz si臋 zacz臋艂o.

Oczywi艣cie,偶e mog臋 wezwa膰 geodet臋, ale on raczej nie ma w艂adzy do zmuszenia s膮siada do usuni臋cia owych p艂ot贸w?

R.

Data: 2011-06-10 16:15:02
Autor: Budy艅
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)
U偶ytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ist7l4$8is$1news.dialog.net.pl...
1. Jak powinna przebiega膰 procedura interwencji z mojej strony? wezwa膰 do usuni臋cia-- > potem i艣膰 na policj臋? czy pisa膰 jakie艣 kwity? do kogo?

masz prawo "natychmiast" naprawia膰 szkode kt贸ra ci ktos wyrzadza w ten spos贸b. P贸藕niej juz tylko s膮d/administracja. czyta艂em ze jak ktos po 3 tygodniach chcia艂 takie ogrodzenie rozebrac to s膮d uzna艂 ze to juz nie jest natychmiast.

[...]

policje wezwij ze ktos ci p艂ot chce zniszczy膰. To on bedzie musia艂 wezwac geodete i wskazac ze tw贸j p艂ot stoi nieprawid艂owo.

A tak w og贸le to we藕 flaszke i idz z nim pogada膰....

b.

Data: 2011-06-11 01:28:09
Autor: Kris
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Rentier"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ist7l4$8is$1@news.dialog.net.pl...

Oczywi艣cie,偶e mog臋 wezwa膰 geodet臋, ale on raczej nie ma w艂adzy do zmuszenia s膮siada do usuni臋cia owych p艂ot贸w?

O te 6 cm to nie wzywaj geodety tylko taxi z flaszka i id藕 do s膮siada pogada膰
Cz艂owieku skoro jego panele zacieniaj膮 teraz Twoja posesje to my艣lisz ze jak s膮downie odsuniesz je o 6cm to co艣 to zmieni?
Dajcie spok贸j ludziska.

Data: 2011-06-13 09:18:55
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 11.06.2011 01:28, Kris pisze:

Oczywi艣cie,偶e mog臋 wezwa膰 geodet臋, ale on raczej nie ma w艂adzy do
zmuszenia s膮siada do usuni臋cia owych p艂ot贸w?

O te 6 cm to nie wzywaj geodety tylko taxi z flaszka i id藕 do s膮siada
pogada膰

Jeste艣 alkoholikiem czy prowadzisz sklep monopolowy? ;->

Bo ka偶da twoja rada to alkohol ;->

(OK, wiem co masz na my艣li, ale... ;)

Data: 2011-06-13 09:23:55
Autor: Kris
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Andrzej 艁awa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:it4dkv$ijt$1inews.gazeta.pl...
Jeste艣 alkoholikiem czy prowadzisz sklep monopolowy? ;->

Jak p贸jdzie do sasiada z butelka wody mineralnej to tylko pogorszy sprawe;))

Bo ka偶da twoja rada to alkohol ;->3

Bo on dla ludzi jest;))

(OK, wiem co masz na my艣li, ale... ;)

Co Ty proponujesz? Uruchomic machine prawna o 6cm cienia?

Krzysiek

Data: 2011-06-13 10:18:42
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 13.06.2011 09:23, Kris pisze:

[...]

Nie, ja bym preferowa艂 herbat臋 i ciasteczka ;)

Data: 2011-06-13 10:28:49
Autor: Kris
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Andrzej 艁awa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:it4h53$>
Nie, ja bym preferowa艂 herbat臋 i ciasteczka ;)

Mo偶e i masz racj臋 chociaz ja uw膮za 偶e sporu o 6cm cienia na trze藕wo sie nie da rozstrzygn膮膰.

Wiesz jak ja z sasiadem robili艣my p艂ot pomi臋dzy naszymi posesjami?
Odmierzyli艣my srodek odleg艂o艣ci pomi臋dzy 艣cianami naszych dom贸w, rozci膮gneli艣my sznurek, zrobilismy p艂ot.
Wg teori tak jest prawid艂owo bo nasze domy powinny stac 4 metry od granicy. W praktyce jest inaczej bo ja projekcie mia艂em ytong bez ocieplenia a da艂em suporeks + 12cm styro. Wi臋c o te 12 cm pewnie moja elewacja jest wysuni臋ta w strone s膮siada. On tez co innego mia艂 w projekcie a inczej sciany zrobi艂 ale aby nie wzywac geodety itp do tyczenia granic to wytyczylismy sami za pomoca miarki i sznurka.
Aha, by艂bym zapomnbia艂, przy tyczeniu i robieniu by艂a herbata ciasteczka i flaszka r贸wniez;))

Krzysiek

Data: 2011-06-13 01:44:47
Autor: Adam
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
On 13 Cze, 10:28, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:

Wiesz jak ja z sasiadem robili秏y p硂t pomi阣zy naszymi posesjami?
Odmierzyli秏y srodek odleg硂禼i pomi阣zy 禼ianami naszych dom體,
rozci眊neli秏y sznurek, zrobilismy p硂t.
Wg teori tak jest prawid硂wo bo nasze domy powinny stac 4 metry od granicy.
W praktyce jest inaczej bo ja projekcie mia砮m ytong bez ocieplenia a da砮m
suporeks + 12cm styro. Wi阠 o te 12 cm pewnie moja elewacja jest wysuni阾a w
strone s眘iada. On tez co innego mia w projekcie a inczej sciany zrobi ale
aby nie wzywac geodety itp do tyczenia granic to wytyczylismy sami za pomoca
miarki i sznurka.
Aha, by砨ym zapomnbia, przy tyczeniu i robieniu by砤 herbata ciasteczka i
flaszka r體niez;))

A teraz wyobraz sobie ze przeniosles sie w czasie i ten post napisal
Twoj wnuczek ktory odziedziczyl po Tobie domek ha ha... ;-)
pozdr.

--
Adam

Data: 2011-06-13 11:01:34
Autor: Kris
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)

U縴tkownik "Adam" <adam.szen@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:62b390b2-4086-49eb-ba46-49693ac7e2cfc41g2000yqm.googlegroups.com...
On 13 Cze, 10:28, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:

A teraz wyobraz sobie ze przeniosles sie w czasie i ten post napisal
Twoj wnuczek ktory odziedziczyl po Tobie domek ha ha... ;-)

No i co z tego?
Czy uwa縜sz 縠 kilka cm w t czy tamta strone jest warte zatargu z s眘iadem? Czy mo縠 o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy B骻 wie kogo?

Krzysiek

Data: 2011-06-13 02:46:21
Autor: Adam
On 13 Cze, 11:01, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:

No i co z tego?
Czy uwa縜sz 縠 kilka cm w t czy tamta strone jest warte zatargu z s眘iadem?
Czy mo縠 o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy B骻 wie kogo?

Oczywiscie, ze nie jest warte :) Dla mnie to jakis totalny absurd.
Jednak lepiej takich sytuacji nie prowokowac - dzisiaj masz fajnego
sasiada, a jutro sprzeda dom i przyjdzie burak ktory bedzie sie
handryczyl o te 6cm. Dlatego mimo wszystko lepiej jak nie ma kamienia
- wezwac geodete, lub przynajmniej sprobowac wedlug map i projektow
samemu ustalic dokladny przebieg tej granicy niz "w polowie dlugosci
od elewacji do elewacji" :) Ty moze jestes normalny ale nie wszyscy
sa, a nigdy nie wiesz jaki Cie sasiad czeka w przyszlosci ;) Ja na
szczescie mialem kamienie z jedyna sasiadka jaka granicze - reszta to
200mb lasu gdzie wyznaczona samemu granice cofnalem sobie na wszelki
wypadek 2mb wglab swojego terenu (a po linii faktycznej granicy
nasadzilem wierzby energetycznej ;), a od strony drogi wytyczylem
sobie sam, coflem 15cm i gra gitara - zaczeli cos robic z droga i
wynajeci geodeci potwierdzili prawidlowosc moich amatorskich pomiarow
- wyszlo perfekt :-)
pozdr.

--
Adam

Data: 2011-06-13 12:11:45
Autor: Kris
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)

U縴tkownik "Adam" <adam.szen@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:8fc4d040-eca6-4697-b237-c91c1862225128g2000yqu.googlegroups.com...
[...]

Tu zgoda.
U siebie zrobi砮m jak zrobi砮m bo to raptem 30 metr體 ogrodzenia z siatki. W ostateczno禼i najwy縠j m骿 nastepca (albo nastepca mojego s眘iada)b阣zie mia okazj zrobienia nowego p硂tu. Bo tak na prawd ani ja ani sasdad nie wnikali秏y teraz na kogo terenie p硂t stoi.
I analogicznie mo縠 by z autorem tego watku- jak zacznie wojowac, poniesie koszty i mo縠 si okazac 縠 to sasiad ma racj. Dlatego od pocz眛ku pisze- "nie warta sk髍ka wyprawki"

Ty moze jestes normalny ale nie wszyscy
sa, a nigdy nie wiesz jaki Cie sasiad czeka w przyszlosci ;) Ja na
szczescie mialem kamienie z jedyna sasiadka jaka granicze

U mnie kamieni graniocznych z s眘iadem nie by硂, wi阠 odnosi砮m si do budynku kt髍y mam nadzieje prawid硂wio wytyczy geodeta. Pozosta砮 kamienie mam ale to s granice z droga(moja prywatna zreszta;)). Teraz przymierzam si do robienia p硂tu z drugiej strony i tu mam bez problemu bo po pierwsze nie mam tam sasiada a po drugie znalaz砮m kamienie graniczne.

B阣ziesz mia tani opa;))

Krzysiek

Data: 2011-06-13 13:06:16
Autor: Andrzej wa
W dniu 13.06.2011 12:11, Kris pisze:

[...]

Te "kamienie" to dos硂wnie czy w przeno秐i? Bo u mnie by硑 tylko
ko砮czki w ziemi ;)

Data: 2011-06-13 13:30:29
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-13 13:06, Andrzej 艁awa pisze:
W dniu 13.06.2011 12:11, Kris pisze:

kamienie mam ale to s膮 granice z droga(moja prywatna zreszta;)). Teraz
przymierzam si臋 do robienia p艂otu z drugiej strony i tu mam bez problemu
bo po pierwsze nie mam tam sasiada a po drugie znalaz艂em kamienie
graniczne.

Te "kamienie" to dos艂ownie czy w przeno艣ni? Bo u mnie by艂y tylko
ko艂eczki w ziemi ;)

zwykle dos艂ownie. To takie betonowe s艂upki wystaj膮ce 5 cm nad terem z krzy偶ykiem na g贸rnej powierzchni.
KO艂eczki zostawia geodeta przy wytyczeniu budynku czy czego tam jeszcze na dzia艂ce.

micha艂

Data: 2011-06-13 13:32:45
Autor: Budy
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
U縴tkownik "Andrzej wa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomo禼i news:it4qv8$7v4$1inews.gazeta.pl...
Te "kamienie" to dos硂wnie czy w przeno秐i? Bo u mnie by硑 tylko
ko砮czki w ziemi ;)

r罂ne s oznaczniki - tradycyjnie by硑 kamienie, a potem ju cokolwiek np ceglane rurki drenarskie, rurki stalowe. A ostatnio przewa縩ie palik drewniany kt髍y po chwili jest zniszczony i tyle. Moja rada: kaza geodecie wbi chocia縝y metalow rur w ziemi tak aby by砤 schowana przynajmniej 20cm pod ziemi, na to dopiero jakis palik drewniany. two bedzie go odtworzy.

b.

Data: 2011-06-13 13:39:14
Autor: Shaman
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
Dnia 13-06-2011 o 13:32:45 Budy <bud_yn@gazeta.pl> napisa(a):

[...]

Najlepiej kaza geodecie postawic s硊pek jak Pan B骻 przykaza. Koszt  takiego s硊pka to kilkana禼ie z硂tych a wytrzyma硂舵 i dok砤do舵 taka jak  ma by. No jak profesjonalnie wygl眃a! :)

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-06-13 13:38:44
Autor: Kris
[...]

Kamienie a dok砤dnie "betony"- odlane z betonu s硊pki o wymiarach ok 10cm*10cm*50cm, zakopane w ziemi.

Krzysiek

Data: 2011-06-13 13:39:56
Autor: Kris
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)

U縴tkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisa w >
Kamienie a dok砤dnie "betony"- odlane z betonu s硊pki o wymiarach ok 10cm*10cm*50cm, zakopane w ziemi.
http://allegro.pl/slupki-graniczne-dla-geodezii-i1654811345.html
o takie co dok砤dnie

Krzysiek

Data: 2011-06-13 11:59:40
Autor: Andrzej wa
W dniu 13.06.2011 11:01, Kris pisze:

[...]

Wiesz, co innego jak sobie we dw骳h ustalacie "tutaj" i pal licho ten
centymetr czy pi赕. Ale jak kto potem przy砤zi i _sam_ bez konsultacji
zaczyna sobie "korygowa"?

Data: 2011-06-13 13:33:30
Autor: Micha艂G

U偶ytkownik "Adam"<adam.szen@gmail.com>  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Czy uwa偶asz 偶e kilka cm w t膮 czy tamta strone jest warte zatargu z
s膮siadem? Czy mo偶e o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy B贸g
wie kogo?

Wiesz, co innego jak sobie we dw贸ch ustalacie "tutaj" i pal licho ten
centymetr czy pi臋膰. Ale jak kto艣 potem przy艂azi i _sam_ bez konsultacji
zaczyna sobie "korygowa膰"?

dlatego warto zadbe膰 o te 'kamienie' lub po okresie budowy u siebie i s膮siad贸w, gdy wiekszo艣膰 z nich (kamieni) znika czyli -jest rozjechana-wpad艂a do wykopu-jest metr pod nasypem itp, wznowi膰 ich usytuowanie. Nie jest ta jaki艣 powalaj膮cy koszt...

Micha艂

Data: 2011-06-14 07:57:11
Autor: William Bonawentura
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Micha艂G"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:it4sib$g1q$1@news.onet.pl...

[...]

Reagowa膰 masz obowi膮zek znacznie wcze艣niej:

"kto wbrew przepisom art. 15 tej ustawy niszczy, uszkadza, przemieszcza znaki geodezyjne, grawimetryczne lub magnetyczne i urz膮dzenia zabezpieczaj膮ce te znaki oraz budowle triangulacyjne, a tak偶e nie zawiadamia w艂a艣ciwych organ贸w o zniszczeniu, uszkodzeniu lub przemieszczeniu znak贸w geodezyjnych, grawimetrycznych lub magnetycznych, urz膮dze艅 zabezpieczaj膮cych te znaki oraz budowli triangulacyjnych, - podlega karze grzywny. Orzekanie nast臋puje na podstawie przepis贸w o post臋powaniu w sprawach o wykroczenia. Jest to zatem wykroczenie, a zgodnie z art. 24 kodeksu wykrocze艅 grzywn臋 wymierza si臋 w wysoko艣ci od 20 do 5.000 z艂otych, chyba 偶e ustawa stanowi inaczej."

Data: 2011-06-14 13:14:27
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-14 07:57, William Bonawentura pisze:

[...]

By reagowa膰 na 'znikniecie' kamienia trzeba wiedzie膰 o jego istnieniu/braku. S膮dz膮c z wpis贸w nie jest to wiedza powszechna... ;)
Zazwyczaj odbywa sie to tak: s膮siad(ktokolwiek) kopa艂(firma wynaj臋ta przez s膮siada) kopark膮 przy艂膮cze wody i zasypa艂a odk艂adem z wykopu kamie艅. Potem razem z ziemi膮 kamie艅 znala偶艂 sie na dnie wykopu ew. zosta艂 wywieziony na wysypisko. Nikt nikogo nie z艂apa艂. Za kilka lat nikt nawet nie pami臋ta kto tam kopa艂 a geodeta szuka kamienia.... Kto winien? ;)

Micha艂

Data: 2011-06-16 22:16:28
Autor: Rentier
[...]

Jasne!
W艂a艣nie rozwali艂 mi betonowy murek stoj膮cy wg mnie na MOIM terenie, wg niego w osi granicy.
I co powiesz?

Data: 2011-06-17 07:59:15
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 16.06.2011 22:16, Rentier pisze:

[...]

R贸b zdj臋cia i wzywaj policj臋. Je艣li masz przewag臋 fizyczn膮 - powstrzymaj
go w艂asnor臋cznie.

Data: 2011-08-06 23:41:12
Autor: RadekNet
W dniu 17.06.2011 07:59, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Hehe mi tak rozwalili ogrodzenie od strony ulicy, bo stwierdzili, ze skoro maja sluzebnosc przejscia to na jej (sluzebnosci) poczatku nie ma byc bramy. I myslisz, ze policja chetnie udziela sie w takich sprawach?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-09 08:05:15
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 06.08.2011 23:41, RadekNet pisze:

[...]

Policja jako neutralny 艣wiadek.

Swoj膮 szos膮 s艂u偶ebno艣膰 to inna sprawa - tutaj nic takiego nie by艂o.

Je艣li uniemo偶liwiasz komu艣 korzystanie ze s艂u偶ebno艣ci, to on mo偶e sobie
pom贸c.

Data: 2011-08-09 16:58:26
Autor: RadekNet
W dniu 09.08.2011 08:05, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Niechetny swiadek...

Swoj膮 szos膮 s艂u偶ebno艣膰 to inna sprawa - tutaj nic takiego nie by艂o.

Niszczenie cudzego mienia.

Je艣li uniemo偶liwiasz komu艣 korzystanie ze s艂u偶ebno艣ci, to on mo偶e sobie
pom贸c.

A widzisz... sad uwazal inaczej (my bylismy pozwani) - tak w sprawie zniszczenia ogrodzenia jak i samego faktu istnienia bramy. Oczywiscie klucz/pilot do bramy musisz udostepnic, ale to niepodlega dyskusji.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-10 08:00:41
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 09.08.2011 16:58, RadekNet pisze:

Policja jako neutralny 艣wiadek.

Niechetny swiadek...

Te偶 ;)

Swoj膮 szos膮 s艂u偶ebno艣膰 to inna sprawa - tutaj nic takiego nie by艂o.

Niszczenie cudzego mienia.

Zgoda, ale w niekt贸rych przypadkach zniszczenie cudzego mienia jest jak
najbardziej dopuszczalne - je艣li np. zbudujesz mi mur przed moj膮 w pe艂ni
legaln膮 bram膮, to mog臋 wzi膮膰 m艂ot i go rozwali膰.

Abstrahuj臋 od tego przypadku, bo nieco niedok艂adnie go opisa艂e艣.

[...]

Wiesz, bior膮c pod uwag臋 korupcj臋 i niekompetencj臋 polskich s膮d贸w, s膮dowy
wyrok, zw艂aszcza jak nie widz臋 uzasadnienia, nie jest dla mnie
argumentem ;->

Co do zamykanej bramy na prywatnej drodze, to we藕 pod uwag臋, 偶e
s艂u偶ebno艣膰 na przejazd i doj艣cie do danej posesji obejmuje tak偶e np.
swobodny dojazd go艣ci, dostawc贸w pizzy, dor臋czycieli pocztowych,
kurier贸w itepe

Jak to sobie wyobra偶asz tak膮 drog臋 z zamkni臋t膮 u wlotu bram膮?
Nieszcz臋sny posiadacz s艂u偶ebno艣ci musia艂by ca艂y czas warowa膰 przy bramie
偶eby do niego cho膰by listy dociera艂y!

Data: 2011-08-10 15:14:03
Autor: RadekNet
W dniu 10.08.2011 08:00, Andrzej 艁awa pisze:

[...]

Mam go w domu w Polsce... ale generalnie rzecz biorac sedzina nie widziala nic zlego w bramie na poczatku sluzebnosci, pod warunkiem, ze klucz do niej jest w posiadaniu zainteresowanych (w naszym przypadku brama byla "zamykana" na petelke ze sznurka).
Nasz prawnik tez jakos nie przywiazywal wagi do naszej sprawy, bo mowi, ze niemozliwe bylo by przegrac. Cos w tym musialo byc.

[...]

Widze, ze mylisz pojecia. Sluzebnosc przejazdu i przechodu to nie droga, nawet prywatna. I dotyczy tylko i az "kazdorazowego wlasciciela", a nie dostawcy pizzy. Hmm pewnie zalezy to od zapisow w ksiegach wieczystych...u nas nie ma rozszezenia o np. gosci ;)

Jak to sobie wyobra偶asz tak膮 drog臋 z zamkni臋t膮 u wlotu bram膮?
Nieszcz臋sny posiadacz s艂u偶ebno艣ci musia艂by ca艂y czas warowa膰 przy bramie
偶eby do niego cho膰by listy dociera艂y!

Takie zycie. Jest mobilizacja do rozmawiamia w Gminie o budowie drogi "od tylu" (coraz wiecej dzialek powstaje w drugiej lini zabudowy).
Suma sumarum - wlasciciel dzialki wladnacej ma pilota do nowej bramy i wciaz furtke bez domofonu. O pozwolenie powieszenia na ogrodzeniu skrzynki pocztowej jakos nie prosi, wiec widac z listami sobie jakos radzi.
Zeby nie bylo - staram sie nie utrudniac zycia, ale jesli juz komus musze to, nienaruszajac prawa, wole utrudnic nie swoje.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-11 12:16:01
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 10.08.2011 15:14, RadekNet pisze:

[...]

No to nie ma o czym m贸wi膰 - dostawca czy dor臋czyciel mo偶e si臋 dosta膰.

Nasz prawnik tez jakos nie przywiazywal wagi do naszej sprawy, bo mowi,
ze niemozliwe bylo by przegrac. Cos w tym musialo byc.

Uk艂ad. W polskich s膮dach mo偶na przegra膰 najbardziej prost膮 i oczywist膮
spraw臋, je艣li druga strona ma adwokata z lepszym wej艣ciem.

Ba! S艂ysza艂em o sprawie, w kt贸rej jaka艣 firma zagraniczna rzekomo
wisia艂a pewnej firmie polskiej sporo kasy (z tym 偶e to te偶 by艂o mocno
sporne) i ta polska firma pozwa艂a _pracownika_ tej zagranicznej firmy w
s膮dzie cywilnym (nie gospodarczym) i w pierwszej instancji (mimo 偶e
zdaje si臋 rejonowy s膮d we Wroc艂awiu nie jest odpowiedni do pozywania
obywatela zagranicznego) zapad艂 wyrok niekorzystny dla pozwanego.

Notabene w pozwie by艂y sformu艂owania analogiczne do "wiem, ale nie
powiem" (tj. pisali o tym, 偶e maj膮 jakie艣 dodatkowe dokumenty, ale na
razie ich nie poka偶膮).

Teraz poluj臋 na przechwycenie i przeczytanie uzasadnienia.

[...]

Przepraszam bardzo, ale jakim cudem masz wydzielon膮 nieruchomo艣膰 bez
docieraj膮cych do niej dr贸g z dojazdem do dr贸g publicznych?

Co艣 takiego ju偶 na etapie podzia艂u geodezyjnego powinny by膰 zablokowane
- musi by膰 wytyczona droga i kropka! I s艂u偶ebno艣膰 jest na drog臋.

[...]

To mo偶e opisz dok艂adniej t臋 sytuacj臋, bo z poprzedniego opisu
wnioskowa艂em, 偶e przez t臋 dzia艂k臋 ze s艂u偶ebno艣ci膮 wiedzie jedyna droga,
kt贸r膮 sobie zastawi艂e艣 zamykan膮 bram膮...

Data: 2011-08-11 16:35:12
Autor: RadekNet
W dniu 11.08.2011 12:16, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Tak, ale rownie dobrze mogla by byc zamykana na klucz.

[...]

Eeee nie wierze, ze tani, przypadkowy prawnik ma dojscia. Musielibysmy miec wyjatkowego farta.

[...]

Sluzebnosc to nie droga. Dostep do drogi publicznej tamta dzialka ma przez sluzebnosc.

Co艣 takiego ju偶 na etapie podzia艂u geodezyjnego powinny by膰 zablokowane
- musi by膰 wytyczona droga i kropka! I s艂u偶ebno艣膰 jest na drog臋.

Tam nawet nie ma prawa byc drogi z uwagi na odleglosci.

[...]

Tak, przez dzialke ze sluzebnoscia wiedzie jedyny dojazd na ta druga dzialke. Ale z tylu sa pola i laki i pewnie _kiedys_ powstanie tam droga.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-12 08:03:31
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 11.08.2011 16:35, RadekNet pisze:

No to nie ma o czym m贸wi膰 - dostawca czy dor臋czyciel mo偶e si臋 dosta膰.

Tak, ale rownie dobrze mogla by byc zamykana na klucz.

Tak, jedzie karetka i czeka na otwarcie bramy przez umieraj膮cego, kt贸r膮
j膮 wezwa艂 i teraz nie mo偶e si臋 do niej docz艂apa膰?

[...]

Albo s臋dzia-idiota. Skoro wyroki w Polsce wydaj膮 szczyle bez
do艣wiadczenia i wiedzy...

[ciach]

[...]

W艂a艣nie s臋k w tym, 偶e MUSI by膰 wytyczona droga! Patrz: "droga konieczna".

Co艣 takiego ju偶 na etapie podzia艂u geodezyjnego powinny by膰 zablokowane
- musi by膰 wytyczona droga i kropka! I s艂u偶ebno艣膰 jest na drog臋.

Tam nawet nie ma prawa byc drogi z uwagi na odleglosci.

MUSI by膰 droga. Bez wytyczenia drogi geodezja nie powinna w og贸le
przyj膮膰 takiego podzia艂u!

[ciach]

[...]

Jest droga na mapce geodezyjnej, czy nie ma? Jak nie ma, to dzia艂aj膮
zapisy o drodze koniecznej. To nie mo偶e by膰 jakie艣 pole z og贸ln膮
s艂u偶ebno艣ci膮 prawa przej艣cia i przejazdu - musi by膰 tam wytyczona droga
i nie mo偶e ona by膰 zamykana.

Kto艣 co艣 cholernie spartaczy艂.

Data: 2011-08-12 11:34:15
Autor: RadekNet
W dniu 12.08.2011 08:03, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Pewnie, ze jest takie zagrozenie. Ale nie demonizowal bym, bo wiele osob (czy to ze sluzebnoscia czy nie) zamyka swoje ogrodzenia na klucz na noc. Albo maja bramy na pilota i domofon w furtce.

[...]

Trudno mi z tym dyskutowac, bo nie jestem prawnikiem, ale w trakcie procesu uwaznie studiowalismy internet i wyszlo po naszemu. Widac wiele takich szczyli w Polsce ;)

[...]

Nie mam dokumentow pod reka, ale na 99% jestem pewny, ze jest zapis o sluzebnosc bez zwortu "droga konieczna". I jak widze myslisz "droge konieczna" z "droga".

[...]

No wlasnie nie :) Widzisz, caly nasz problem zaczal sie od tego, ze nasi wladnacy mysleli podobnie jak Ty i wydawalo im sie, ze skoro maja zapisana "sluzebnosc czyli droge" to trzeba wyburzyc brame (stojaca tam od 40 lat), my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd. A to nie tak. My mamy tylo nie blokowac przejazdu/przejscia (dostepna dla nich brama nie jest blokada, stojacy na przejezdzie samochod odsuwany na zadanie nie jest blokada..).

[...]

Przecies mowie, ze nia ma zadnej drogi. Jeslt sluzebnosc przejazdu i przechodu. Ale masz racje - nie jest to jakies pole, bo jest wyznaczona szerokosc tej sluzebnosci.

Kto艣 co艣 cholernie spartaczy艂.

Z tego co pisze w sieci,a przyklepal to w naszym przypadku notariusz, prawnik i sedzia - wszystko jest ok.

Popatrz na to obiektywnie - jedni maja nielimitowany przejazd przez cudza dzialke (co jest uciazliwoscia dla drugich), drudzy nie maja ingerencji w swoja wlasnosc (ogrodzenie) co w zasadzie nie jest uciazliwoscia dla pierwszych (pilot do bramy, furtka _ewentualnie_ na kluczyk, brak sprzeciwu na zalozenie domofonu).

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-12 12:05:26
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 12.08.2011 11:34, RadekNet pisze:

Pewnie, ze jest takie zagrozenie. Ale nie demonizowal bym, bo wiele osob
(czy to ze sluzebnoscia czy nie) zamyka swoje ogrodzenia na klucz na
noc. Albo maja bramy na pilota i domofon w furtce.

Ale to jest ju偶 wyb贸r ten konkretnej osoby. I 艂atwiej przebi膰 si臋 przez
jedn膮 zamkni臋t膮 bram臋, ni偶 kilka.

[ciach]

[...]

Nie chodzi o okre艣lenie w akcie "droga konieczna", tylko musi by膰
wytyczona ta droga i s艂u偶ebno艣膰 tylko na ten kawa艂ek nieruchomo艣ci.

[...]

Musi by膰 wytyczona droga. Je艣li po drodze jest jaki艣 mur, to trzeba
wytyczy膰 dooko艂a albo zburzy膰.

my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd.

Poniek膮d to raczej oni ;)

A to nie tak. My
mamy tylo nie blokowac przejazdu/przejscia (dostepna dla nich brama nie
jest blokada, stojacy na przejezdzie samochod odsuwany na zadanie nie
jest blokada..).

Takie parkowanie pojazdu te偶 nie jest prawid艂owe. Nie wolno parkowa膰 w
spos贸b utrudniaj膮cy wyjazd z posesji tudzie偶 blokuj膮cy drog臋. I nie
t艂umacz si臋, 偶e "na 偶膮danie".

Jad臋 do roboty, czekam kwadrans a偶 艂askawie si臋 obudzisz i ruszysz
ty艂ek, 偶eby sw贸j samoch贸d przestawi膰, a szef obcina premi臋... Formalnie
rzecz bior膮c powiniene艣 wtedy jeszcze p艂aci膰 za ten utracony doch贸d.

[...]

Czyli tam jest DROGA. Musi by膰 swobodnie dost臋pna i nieblokowana.

Kto艣 co艣 cholernie spartaczy艂.

Z tego co pisze w sieci,a przyklepal to w naszym przypadku notariusz,
prawnik i sedzia - wszystko jest ok.

R臋ce opadaj膮 na tak膮 niekompetencj臋... W moim rejonie wydzia艂 geodezji
nie pozwala na wyodr臋bnienie dzia艂ek bez wytyczenia dr贸g jako osobnych
dzia艂ek. I niechby kt贸ry艣 ku艂ak ;-> pr贸bowa艂 stawia膰 bramy na takiej
drodze...

Popatrz na to obiektywnie - jedni maja nielimitowany przejazd przez
cudza dzialke (co jest uciazliwoscia dla drugich), drudzy nie maja

A kto kaza艂 (tobie lub twojemu przodkowi) sprzedawa膰 dzia艂k臋, do kt贸rej
nie ma dojazdu inaczej jak przed twoj膮? Trzeba by艂o nie sprzedawa膰 i
tyle. Ta "uci膮偶liwo艣膰" zosta艂a ci wynagrodzona zyskiem ze sprzeda偶y dzia艂ki.

Je艣li za艣 to kto艣 inny t臋 dzia艂k臋 wyodr臋bni艂 i sprzeda艂, to droga
konieczna powinna prowadzi膰 przez jego nieruchomo艣膰.

ingerencji w swoja wlasnosc (ogrodzenie) co w zasadzie nie jest
uciazliwoscia dla pierwszych (pilot do bramy, furtka _ewentualnie_ na
kluczyk, brak sprzeciwu na zalozenie domofonu).

OK, b臋d臋 ci parkowa艂 przed bram膮, blokuj膮c wyjazd. I mo偶e jak akurat nie
b臋d臋 zaj臋ty, to jak zadzwonisz to mo偶e przestawi臋. Albo mo偶esz sobie
wyj艣膰 i delikatnie pr贸bowa膰 przepchn膮膰 pojazd na bok.

B臋dziesz zadowolony?

Data: 2011-08-12 13:29:55
Autor: RadekNet
W dniu 12.08.2011 12:05, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Masz racje. Ale nikt nikogo nie zmusza do budowania sie w takiej sytuacji.

[...]

Jakby musiala byc to by byla - podzial robiony byl pod dyktando tych z tylu. A nie jest, czyli nie bylo takiej mozliwosci prawnej. Ten pas przejazdu nie spelnia warunkow do wytyczenia drogi.

[...]

Kiedy nie jest wytyczona. Tylko jest okreslona szerokosc tegoz przejazdu.

my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd.

Poniek膮d to raczej oni ;)

Dokladnie. Ale co zrobisz jak ktos wszem i wobec rozpowiada, ze mu _drogi_ nie odsniezasz? ;)

[...]

Wiesz.. ja jestm u siebie. Stawiam tam auto tylko wtedy kiedy jestem w zasiegu kilku krokow. Nie moge sobie utrudniac zycia (mala dzialka, wiec sluzebnosci nie wytne od tak). Zchodzimy teraz na uklady sasiedzkie...chyba istotniejsze czasm niz prawo.

Jad臋 do roboty, czekam kwadrans a偶 艂askawie si臋 obudzisz i ruszysz
ty艂ek, 偶eby sw贸j samoch贸d przestawi膰, a szef obcina premi臋... Formalnie
rzecz bior膮c powiniene艣 wtedy jeszcze p艂aci膰 za ten utracony doch贸d.

Zalozmy w naszej dyskusji, ze nikt nikomu nie blokuje przejazdu zlosliwie lub, jak w Twoim przykladzie, bezsensownie uciazliwie, ok?

Zeby nie bylo, ze jest zle to napisze, ze w czasie niedawnej budowy albo oni widzac, ze cos sie dzieje, zostawiali auto przy ulicy, albo mysmy pisali kilka dni wczesniej informacje o tym, zeby auto nie bylo zablokowane.

[...]

Ehhhh... nie chce mi sie teraz siegac do przepisow, bo to juz bylo kilka lat temu, ale ... nie ma drogi. Jest sluzebnosc przejscia i przejazdu.

[...]

Pomiajac fakt, ze brama tam byla przed podzialem, nie ma prawa zakazujacego niegrodzenia swojej posesji jesli jest na niej sluzebnosc i ze nie ma prawnej mozliwosci wytyczenia tam drogi - masz racje :)

[...]

Podzial byl na troche innych zasadach, ale nie o to chodzi. Obie strony wiedzialy na co sie pisza, ale tuz po podziale wladnacy chcieli jednak uzyskac wiecej niz mieli - zburzyli brame i oddali sprawe do sadu, ktora przegrali.

[...]

To juz tez przerabialismy (teoretycznie). Wtedy policja i laweta.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

Data: 2011-08-12 14:04:08
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 12.08.2011 13:29, RadekNet pisze:

Ale to jest ju偶 wyb贸r ten konkretnej osoby. I 艂atwiej przebi膰 si臋 przez
jedn膮 zamkni臋t膮 bram臋, ni偶 kilka.

Masz racje. Ale nikt nikogo nie zmusza do budowania sie w takiej sytuacji.

Nikt te偶 nie zmusza do sprzedawania odci臋tej od 艣wiata parceli.

 [ciach]

[...]

To co艣 zosta艂o powa偶nie spartolone na etapie dzielenia gruntu.

Nie m贸wi臋, 偶e to niemo偶liwie - osobi艣cie widzia艂em dom pobudowany tak,
偶e dach by艂 jaki艣 metr pod przewodami 艣redniego napi臋cia.

Ju偶 na etapie pozwolenia na budow臋 powinno to zosta膰 zablokowane.

[ciach]

Musi by膰 wytyczona droga. Je艣li po drodze jest jaki艣 mur, to trzeba
wytyczy膰 dooko艂a albo zburzy膰.

Kiedy nie jest wytyczona. Tylko jest okreslona szerokosc tegoz przejazdu.

No i zasadniczo to jest ta droga - pas o takiej szeroko艣ci musisz
zostawi膰 bez dodatkowych przeszk贸d.

my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd.

Poniek膮d to raczej oni ;)

Dokladnie. Ale co zrobisz jak ktos wszem i wobec rozpowiada, ze mu
_drogi_ nie odsniezasz? ;)

Odpowiadam, 偶e mi za to nie zap艂aci艂 ;->

[ciach]

[...]

Owszem, ale w ramach dba艂o艣ci o te uk艂ady czasem warto dopilnowa膰
procedur i formalno艣ci, w艂膮cznie z takimi drobiazgami jak wytyczenie
drogi do sprzedawanej dzia艂ki.
[ciach]

[...]

No to co? Jak lokalny gospodarz dzieli艂 dzia艂ki, to na ca艂ym terenie by艂
sad. Ale jak si臋 wytyczy艂o drogi ze s艂u偶ebno艣ciami, to drzewa na drodze
posz艂y do likwidacji.

nie ma prawa
zakazujacego niegrodzenia swojej posesji jesli jest na niej sluzebnosc i
ze nie ma prawnej mozliwosci wytyczenia tam drogi - masz racje :)

Ale jest s艂u偶ebno艣膰, kt贸ra nak艂ada pewne ograniczenia - jak pisa艂e艣 pas
o okre艣lonej szeroko艣ci powiniene艣 pozostawi膰 wolny od przeszk贸d. Brama
czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

[...]

A jakich? I w艂a艣nie chodzi, bo mo偶e tu jest ten "myk" i droga powinna
i艣膰 inn膮... drog膮 ;)

Data: 2011-08-12 15:44:27
Autor: RadekNet
W dniu 12.08.2011 14:04, Andrzej 艁awa pisze:

[...]

No to widac historia sie powtarza, bo ta pierwszaq dzialka wlasnie jest dzielona na dwie ... czyli 1 ma dojscie do drogi, 2 ma sluzebnosc przez 1, 3 ma sluzebnosc przez 1 i 2.
I nie zostal uzyty w tym celu hel ani inna bron nowej generacji ;>

[...]

Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

[...]

Dokladnie :) Tylko na zart to mozna bylo brac ;)

[...]

To akurat dyskusja nie na otwarta grupe.

[...]

Ale drzew nie ma prawa byc na sluzebnosci a brama byc moze. Czemu uparcie stosujesz slowo droga? Prawnie nie ma takiego pojecia w tej sytuacji.

[...]

Powtorze sie - brama nie jest.

[...]

Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke. "Myk" polegal na czyms innym, ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

Data: 2011-08-15 11:06:27
Autor: robercik-us
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
U偶ytkownik RadekNet napisa艂:

Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke.

O ja pier...
Jakie ludzie maj膮 problemy przez to, 偶e nie dopilnowali na etapie finalizacji transakcji oczywistych rzeczy...

O zgrozo! Du偶o ludzi tak w艂a艣nie rozumuje.
Na w艂asnym przyk艂adzie:
Poprzedni w艂a艣ciciel mojej dzie艂ki dogada艂 si臋 z s膮siadem i posadzi艂 w granicy 艣wierki. Teraz to s膮 du偶e drzewa i ani ich wyci膮膰, ani przesadzi膰... Musz膮 tak zosta膰.
Przy przejmowaniu nieruchomo艣ci zadaj臋 pytanie o przyleg艂膮 drog臋... i co s艂ysz臋???
TO NIE JEST 呕ADEN PROBLEM ! No 'jasny gwint' my艣l臋 sobie. Przecie偶 musz臋 mie膰 prawnie uregulowany dost臋p do nieruchomo艣ci.

Okaza艂o si臋, 偶e droga jest gminna, zatem lepiej, ni偶 si臋 spodziewa艂em - bo my艣la艂em, 偶e czyja艣 prywatna. Jednak obrazuje to jakimi kategoriami ludzie w og贸le my艣l膮. Dogadaj膮 co艣 na g臋b臋, a po kwartale im si臋 odwidzi i problem gotowy.

Bez sensu pakowa膰 si臋 w dzia艂k臋 bez dost臋pu do drogi i bez sensu wydziela膰 dzia艂ki bez prawnej drogi. Ot takie 偶ycie i szara rzeczywisto艣膰.

pozdrawiam
Robert G.

Data: 2011-08-15 12:47:51
Autor: Andrzej Lawa
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
W dniu 15.08.2011 11:06, robercik-us pisze:

Bez sensu pakowa si w dzia砶 bez dost阷u do drogi i bez sensu
wydziela dzia砶i bez prawnej drogi. Ot takie 縴cie i szara rzeczywisto舵.

W mojej okolicy gmina/geodezja stawia spraw twardo - albo b阣 wytyczane drogi, albo nici z podzia硊.

Data: 2011-08-15 18:19:05
Autor: RadekNet
[...]

Jesli mowisz o moim przykladzie to wszystko bylo ustalone, podzielone, spisane. Odwidzialo sie dopiero po kilku miesiacach od podpisania aktow notarialnych.
Masz oczywiscie racje, ze w przypadku nieruchomosci nic na gebe.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-15 18:43:11
Autor: robercik-us
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
U偶ytkownik RadekNet napisa艂:

Jesli mowisz o moim przykladzie

Niekoniecznie... tak og贸lnie mi si臋 nasun臋艂o 艣ledz膮c w膮tek.
Jakbym zdecydowa艂 si臋 wydzieli膰 ze swojej dzia艂ki kawa艂ek i odsprzeda膰 komu艣, to tylko i wy艂膮cznie z paskiem stanowi膮cym jego drog臋 :-), u mnie by si臋 jeszcze da艂o, ale wiadomo, 偶e jak dzia艂eczka ma艂a, to mo偶e by膰 nie do wykonania.

No c贸偶... przechlapane tam macie i tyle :-/

pozdr
Robert G.

Data: 2011-08-16 20:35:06
Autor: RadekNet
W dniu 15.08.2011 18:43, robercik-us pisze:
[...]

U nas nie bylo takiej opcji wlasnie ze wzgledu na brak miejsca. Wydzielajac "droge" wycielibysmy sobie ze 3 miejsca postojowe chcac miec zagrodzona dzialke.

No c贸偶... przechlapane tam macie i tyle :-/

Przechlapane to bylo na poczatku - do wyroku. Teraz my mamy tak jak chcielismy, a oni pilota do bramy za free ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-15 12:46:04
Autor: Andrzej Lawa
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
W dniu 12.08.2011 15:44, RadekNet pisze:

To co zosta硂 powa縩ie spartolone na etapie dzielenia gruntu.

[...]

No to musz powiedzie, 縠 w mojej gminie te sprawy s za砤twiane wzorcowo - jak kto chcia podzieli ziemi na dzia砶i, to nie m骻 tego zrobi bez wydzielenia dr骻, z nawrotkami w潮cznie.

Musi by wytyczona droga. Je秎i po drodze jest jaki mur, to trzeba
wytyczy dooko砤 albo zburzy.

Kiedy nie jest wytyczona. Tylko jest okreslona szerokosc tegoz
przejazdu.

No i zasadniczo to jest ta droga - pas o takiej szeroko禼i musisz
zostawi bez dodatkowych przeszk骴.

Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla

Jest zakaz utrudniania z korzystania ze s硊縠bno禼i. Brama jest takim utrudnieniem.

mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej
strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

To co klepi te szczyle ledwo po studiach i tylko szukaj眂e uk砤d體 to wo砤 o pomst do nieba.

Pytanie dodatkowe: czy okre秎ono umiejscowienie tego przejazdu? Czy jaki idiota wpisa tylko szeroko舵 bez ustalania, gdzie to konkretnie ma by?

[ciach]

Owszem, ale w ramach dba硂禼i o te uk砤dy czasem warto dopilnowa
procedur i formalno禼i, w潮cznie z takimi drobiazgami jak wytyczenie
drogi do sprzedawanej dzia砶i.
[ciach]

To akurat dyskusja nie na otwarta grupe.

Ale w砤秐ie tak! Trzeba o tym pisa, wyra糿ie i wsz阣zie, bo nie w ka縟ej gminie (jak wida po twoim przyk砤dzie) w urz阣zie siedz ludzie kompetentni i ludzie musz sobie zdawa spraw, 縠 czasem trzeba samemu o to zadba.

No to co? Jak lokalny gospodarz dzieli dzia砶i, to na ca硑m terenie by
sad. Ale jak si wytyczy硂 drogi ze s硊縠bno禼iami, to drzewa na drodze
posz硑 do likwidacji.

Ale drzew nie ma prawa byc na sluzebnosci a brama byc moze. Czemu
uparcie stosujesz slowo droga? Prawnie nie ma takiego pojecia w tej
sytuacji.

Powinna zosta wytyczona droga konieczna - tj. albo dobrowolnie albo z wyroku powinno zosta okre秎one, jaki fragment dzia砶i zostaje obci笨ony s硊縠bno禼i _swobodnego_ przej禼ia i przejazdu (a tak縠 przeprowadzenia medi體!!!) do dzia砶i odci阾ej od drogi publicznej.

nie ma prawa
zakazujacego niegrodzenia swojej posesji jesli jest na niej sluzebnosc i
ze nie ma prawnej mozliwosci wytyczenia tam drogi - masz racje :)

Ale jest s硊縠bno舵, kt髍a nak砤da pewne ograniczenia - jak pisa砮 pas
o okre秎onej szeroko禼i powiniene pozostawi wolny od przeszk骴. Brama
czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

Powtorze sie - brama nie jest.

Bzdura powtarzana wielokrotnie nie przestanie by bzdur. Brama jest przeszkod, podobnie jak barykada, szlaban, ogrodzenie, zasieki oraz inne urz眃zenia i konstrukcje, kt髍ych CELEM jest ograniczenie dost阷u.

[ciach]

Podzial byl na troche innych zasadach, ale nie o to chodzi. Obie strony

A jakich? I w砤秐ie chodzi, bo mo縠 tu jest ten "myk" i droga powinna
i舵 inn... drog ;)

Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke. "Myk" polegal na czyms innym,
ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

Och, czy縝y? To dlaczego jest taki tajny? Zaczynam podejrzewa, 縠 tu mo縠 by w砤秐ie pies pogrzebany.

Data: 2011-08-15 13:06:35
Autor: RadekNet
W dniu 15.08.2011 12:46, Andrzej Lawa pisze:
No to musz powiedzie, 縠 w mojej gminie te sprawy s za砤twiane
wzorcowo - jak kto chcia podzieli ziemi na dzia砶i, to nie m骻 tego
zrobi bez wydzielenia dr骻, z nawrotkami w潮cznie.

Na jakiej podstawie?

Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla

Jest zakaz utrudniania z korzystania ze s硊縠bno禼i. Brama jest takim
utrudnieniem.

Widzisz..ja mam dokument na to, ze nie jest.

mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej
strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

To co klepi te szczyle ledwo po studiach i tylko szukaj眂e uk砤d體 to
wo砤 o pomst do nieba.

Taaa szczyle...

Pytanie dodatkowe: czy okre秎ono umiejscowienie tego przejazdu? Czy
jaki idiota wpisa tylko szeroko舵 bez ustalania, gdzie to konkretnie
ma by?

Ciekawi mnie czemu tak emocjonalnie do tego podchodzisz.
Glowy nie dam, ale chyba jest tylko zapis o 3m. Tyle, ze u nas nie ma innej mozliwosci niz tak jak jest.

[...]

Zapewniam Cie, ze wszelkie procedury zostaly zachowane - zostala ustanowiona sluzebnosc przejazdu i przechodu. Nie pamietam juz na jakiej zasadzie media byly ciagniete.

[...]

Co ja moge za to, ze sie mylisz? Na swzczecie zyjemy w wolnym kraju i nikt nas nie moze zmusic do zburzenia wlasnego ogrodzenia, ktore jest elementem zabezpieczenia posesji.

[...]

Wyborca pisu? ;) Musisz mi uwierzyc na slowo, ze nie maja znaczenia.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-15 14:11:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.08.2011 13:06, RadekNet pisze:
[...]

Na takiej podstawie, 縠 tak jest prawid硂wo.

Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla

Jest zakaz utrudniania z korzystania ze s硊縠bno禼i. Brama jest takim
utrudnieniem.

Widzisz..ja mam dokument na to, ze nie jest.

Papier jest cierpliwy - wszystko przyjmie.

[...]

Wiem co o tym.

[...]

Bo dra縩i mnie niekompetencja i brakor骲stwo.

Glowy nie dam, ale chyba jest tylko zapis o 3m. Tyle, ze u nas nie ma
innej mozliwosci niz tak jak jest.

Droga powinna by wyra糿ie wyznaczona. A nie tylko "3 metry gdzie po tej dzia砪e".

[ciach]

[...]

Je秎i nie by硂 s硊縠bno禼i na media, to te procedura nie by砤 poprawna.

[ciach]

Bzdura powtarzana wielokrotnie nie przestanie by bzdur. Brama jest
przeszkod, podobnie jak barykada, szlaban, ogrodzenie, zasieki oraz
inne urz眃zenia i konstrukcje, kt髍ych CELEM jest ograniczenie dost阷u.

Co ja moge za to, ze sie mylisz?

Nie myl si - brama (zamkni阾a) jest przeszkod.

Na swzczecie zyjemy w wolnym kraju i

Hehehehe, dobry dowcip.

nikt nas nie moze zmusic do zburzenia wlasnego ogrodzenia, ktore jest
elementem zabezpieczenia posesji.

Posesj sobie zabezpieczaj, ale nie drog obci笨on s硊縠bno禼i.

[...]

Wyborca pisu? ;)

Dlaczego mnie obra縜sz, chamie?

Musisz mi uwierzyc na slowo, ze nie maja znaczenia.

Nie musz.

Data: 2011-08-15 18:24:38
Autor: RadekNet
W dniu 15.08.2011 14:11, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Dobra, dla mnie EOT. Wciaz mylisz pojecie "droga", wyzywasz nieznanych Ci ludzi od szczyli i idiotow, a w temacie jak widze siedzisz bardzo plytko i piszesz tylko dla pisania robiac ludziom zamet w glowach.

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-15 19:26:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.08.2011 18:24, RadekNet pisze:
[...]

Nie ja myl, tylko ty nie rozumiesz sedna sprawy i jak poprawie robi si podzia硑 gruntu.

wyzywasz nieznanych Ci ludzi od szczyli

Znanych mi.

i idiotow,

Na podstawie skutk體. Dla ciebie partacz to geniusz?

a w temacie jak widze siedzisz bardzo plytko

ROTFL

i piszesz tylko dla pisania robiac ludziom zamet w glowach.

Och, czy縝y nale縜 do boj體ki Natanka? (縠 tak pozwol sobie ponownie skorzysta z twoich metod "dyskusji")

Data: 2011-08-16 12:17:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 12 Aug 2011, RadekNet wrote:

W dniu 12.08.2011 14:04, Andrzej wa pisze:

[...]

  Prawnie to si mylisz.
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

  Art.145, dwa ostatnie s硂wa.

  *W砤秐ie tak* okre秎a si "potrzebn s硊縠bno舵 drogow" i jedynym
ustawowym warunkiem podpadania pod to okre秎enie jest dost阷
(a raczej brak dost阷u) do drogi publicznej (wersji z "budynkami
gospodarskimi" nie licz).
  Natomiast mo縠sz mie racj co do "tej sytuacji", a 禼i秎ej:
sytuacji do kt髍ej odni髎 si s眃, nie zauwa縜j眂 braku drogi
koniecznej.
  Popatrz ni縠j na moj uwag (o s硊縠bno禼i dobrowolnej).

Ale jest s硊縠bno舵, kt髍a nak砤da pewne ograniczenia - jak pisa砮 pas
o okre秎onej szeroko禼i powiniene pozostawi wolny od przeszk骴. Brama
czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

Powtorze sie - brama nie jest.

  Wiem! Wiem jak rozwi眤a problem przekraczania pr阣ko禼i na polskich
drogach: poustawia bramy!
  Przeszkoda to nie jest (dowodem Tw骿 post), a kierowc體 utemperuje,
takie perpetuum mobile, ale nie w dziedzinie energii lecz p阣u ;)

A jakich? I w砤秐ie chodzi, bo mo縠 tu jest ten "myk" i droga powinna
i舵 inn... drog ;)

Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke.

  Ale s硊縠bno舵 ustalona w spos骲 "dobrowolny" mo縠 sk眃in眂 odbiega
od drogi koniecznej, wynikaj眂ej z uwarunkowa ustawowych.
  Mo縩a j ustanowi przecie MIMO, 縠 nieruchomo舵 w砤dn眂a ma
dost阷 do drogi publicznej (ale np. dooko砤, z powodu konieczno禼i
wyjazdu "pod k眛em" lub dowolnie wybranego powodu, tudzie bez
powodu).
  Nie mo縩a wykluczy, 縠 b酬dem 勘daj眂ego dost阷u by硂 powo砤nie
si na istniej眂, ustalon s硊縠bno舵 o charakterze "swobodnie
umownym", zamiast podniesienia *najpierw* 勘dania opartego o przymus
145 KC, czyli (uprzedniego) ustalenia i owa s硊縠bno舵 *jest*
drog konieczn, b眃 te za勘dania wyznaczenia drogi koniecznej
ze zgod, aby na ni zosta砤 przekszta砪ona istniej眂a "dobrowolna"
s硊縠bno舵 (bo inne warunki, czyli kolejna s硊縠bno舵, pewnie nie
przejd).
  Je秎i tak, to taka - nomen omen - droga ci眊le jeszcze jest przed
nim otwarta.
  Z drugiej strony, nie mam pewno禼i, czy aby w ten spos骲 nie strzeli
w stop swoim wnukom - bo o ile podstaw do zniesienia "dobrowolnej"
s硊縠bno禼i nie wida, o tyle 勘danie zniesienia drogi koniecznej
ustalonej w spos骲 przymusowy, po wybudowaniu "drogi tam gdzie dzi
s pola" rzecz jasna, b阣zie oczywiste (i oczywi禼ie akceptowalne
dla s眃u).

"Myk" polegal na czyms innym, ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

  W 秝ietle Twojego twierdzenia jakoby okre秎enie "drogi koniecznej"
nie by硂 prawnie zdefiniowanym poj阠iem, pozostaje nam przyj辨
i takie jest Twoje przekonanie, a niekoniecznie stan faktyczny ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-16 20:29:47
Autor: RadekNet
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)

[ciach wszystko]

W 秝ietle Twojego twierdzenia jakoby okre秎enie "drogi koniecznej"
nie by硂 prawnie zdefiniowanym poj阠iem, pozostaje nam przyj辨
i takie jest Twoje przekonanie, a niekoniecznie stan faktyczny ;)

Jako, ze dosc sie nastudiowalem przepisow w tamtym czasie (jak widac z dobrym efektem) powiem juz tylko dla jasnosci, ze rozrozniam ta mala roznice miedzy "droga" a "droga konieczna", co jak widac niektorym sprawia wyrazna trudnosc.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-18 12:40:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Aug 2011, RadekNet wrote:

[...]

  Wiesz, mo縩a si spiera o to, 縠 jak kto ma na my秎i krzes硂
elektryczne i tego nie zaznacza, to w pewien spos骲 usi硊je
wprowadzi czytelnika w b潮d.
  Ale w drug stron to nie dzia砤 - twierdzenie, 縠 krzes硂
elektryczne nie jest krzes砮m zaprzecza zar體no s硂wnikowi
jak i "logice konstrukcyjnej".

  W wa砶owanych przypadkach dochodz za dwie sprawy:
- *WYRA琋IE* zarzuci砮 brak istnienia prawnego poj阠ia "drogi koniecznej"
- mowa by砤 o s硊縠bno禼i, kt髍a - r體nie s硊縠bno舵 przejazdu - wcale
  drog konieczn by *nie musi*. Z litery przepisu mi wychodzi, 縠
  s硊縠bno舵 przejazdu wcale nie musi wype硁ia restrykcyjniejszych
  warunk體 okre秎onych dla drogi koniecznej - o ile ni nie jest.

  W kontek禼ie drugiego zastrze縠nia pierwszy zarzut (o nieistnieniu
prawnego poj阠ia drogi koniecznej) brzmi co najmniej dziwnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-21 22:17:58
Autor: Andrzej Lawa
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
W dniu 16.08.2011 20:29, RadekNet pisze:

[ciach wszystko]

[...]

Obie s drogami przy czym ta druga jest wytyczana przymusowo.

U ciebie nie ma 縜dnej, jest tylko jaka kaleka s硊縠bno舵, a s眘iad przegra, bo - jak sugerowa Gotfryd - pewnie si powo硑wa na t nieszcz阺n s硊縠bno舵 bez drogi, zamiast domaga si wytyczenia drogi koniecznej.

A s眃 jak to s眃 - odnosi si do tego, co mu ludzie napisz, a nie co mieli na my秎i.

Tak czy inaczej ca砤 sytuacja jest mocno nieprawid硂wa i, jak pisa砮m, przy kompetentnym nadzorze geodezyjnym w og髄e do takiego podzia硊 nie powinno doj舵.

Data: 2011-08-09 22:42:22
Autor: Adam P砤szczyca
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
Dnia Tue, 09 Aug 2011 08:05:15 +0200, Andrzej wa napisa(a):

Policja jako neutralny 秝iadek.

Potr骿ny oksymoron :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-06-13 10:36:56
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 13.06.2011 10:28, Kris pisze:

[...]

Ja mam powa偶n膮 obaw臋, 偶e alkohol dodany do takiej sytuacji mo偶e
skutkowa膰 wymachiwaniem siekier膮 ;->

Wiesz jak ja z sasiadem robili艣my p艂ot pomi臋dzy naszymi posesjami?
Odmierzyli艣my srodek odleg艂o艣ci pomi臋dzy 艣cianami naszych dom贸w,
rozci膮gneli艣my sznurek, zrobilismy p艂ot.

My byli艣my w o tyle dobrej sytuacji, 偶e dzia艂ki 艣wie偶o po podziale i
s艂upki geodezyjne da艂o si臋 wykorzysta膰 ;)

Data: 2011-06-11 09:59:18
Autor: Maciek
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)
begin o nicku Rentier napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce bzdety:
Witam wszystkich
S膮siad uzna艂 sw贸j w艂asny przebieg granicy (skorygowa艂 samowolnie o 6(!!)
cm przy pomocy kumpla z niwelatorem czy czym艣 takim.
Sze艣膰 centymetr贸w? I on jeszcze 偶yje? To ty jeste艣 niespotykanie spokojny
cz艂owiek.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-06-11 12:47:01
Autor: prg
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)
Problem jest taki,偶e sa one od po艂udnia mojej dzia艂ki- wi臋c rzucaj膮 mi cie艅..

daj znac na grupe, jak sie udalo zalatwic sprawe, bo u mnie sasiad rzuca cien swoim domem i chce go zmusic, zeby ten cien usunal

miasta, kturym kto藕 zuca cien nieh sie wpisoja!!!!!11111jeden

Data: 2011-06-11 11:47:49
Autor: to
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
begin prg
miasta, kturym kto藕 zuca cien nieh sie wpisoja!!!!!11111jeden

ciechanuw

Data: 2011-06-12 11:32:45
Autor: Jarek P.
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "prg" <brak@brak.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4df347d6$0$2497$65785112news.neostrada.pl...

miasta, kturym kto藕 zuca cien nieh sie wpisoja!!!!!11111jeden

Ieeee, nie jeste艣 tr臋di.
O miastach, kture siem fpisujom, to ju偶 na onecie nikt nie pami臋ta nawet. Teraz to takie rzeczy si臋 na fejsbuku "zajawia"

J.

Data: 2011-06-13 00:44:54
Autor: poreba
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
Dnia Sat, 11 Jun 2011 12:47:01 +0200, prg napisa(a):

Problem jest taki,縠 sa one od po硊dnia mojej dzia砶i- wi阠 rzucaj mi cie..
daj znac na grupe, jak sie udalo zalatwic sprawe,
Ja znam spraw gdy spokojny cz砮k, za honor bior眂y sobie utrzymanie
spokuju i zgody i daleki od reakcji Pawlakowo-Kargulowych, przyszed  z
k硂potem bo z 8 centymetr體 'przebojowy' s眘iad zrobi przez kilkadziesi眛
lat 5 metr體. S u nas regiony gdzie brak gwa硉ownych reakcji na 'wlezienie
w szkod' jest traktowany jako przyzwolenie - 'daj palec, we糾ie ca潮
r阫'. Pojawi砤 si w tej sprawie 'ostatnia zgodna granica'.

Niezale縩ie do pojawiaj眂ych si tu g硂s體 o spok骿 i dobros眘iedzkie pr骲y
zalatwienia sparawy radz jednak udokumentowa sw骿 sprzeciw wobec dzia砤
s眘iada, niezale縩ie od tego, kto z was d骳h ma racj.

PS. Fut硂rninga poda by wypada硂.

--
pozdro
poreba

Data: 2011-06-13 09:39:55
Autor: Andrzej S.
W dniu 2011-06-10 15:58, Rentier pisze:
S膮siad uzna艂 sw贸j w艂asny przebieg granicy (skorygowa艂 samowolnie o 6(!!)
cm przy pomocy kumpla z niwelatorem czy czym艣 takim.

Przyjrzyj sie krytycznie, bo moze ma racje? Zglos na Policje
p贸ki sa slady.

Spytalbym w gminie. Np. u mnie okreslaja m.in. "przezroczystosc" plotu.

Sw贸j plot (bez uzgodnienia z Toba) wolno mu postawic na jego ziemi,
nie na granicy.
--
A S

Data: 2011-06-13 09:42:59
Autor: Kris
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4df5bec6$1news.home.net.pl...
Przyjrzyj sie krytycznie, bo moze ma racje? Zglos na Policje
p贸ki sa slady.

Spytalbym w gminie. Np. u mnie okreslaja m.in. "przezroczystosc" plotu.

Ale od strony drogi itp zapewne. Wewn臋trzne raczej nie

Krzysiek

Data: 2011-06-13 13:45:14
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-13 09:42, Kris pisze:

[...]

chyba jednak mo偶e...
do艣膰 rzetelny opis: http://tnij.org/l8f3

Ko艂acze mi te偶 w g艂owie, 偶e ogrodzenie powinno mie膰 25%(?) prze艣witu, ale nie umiem znale偶c zr贸d艂a. Pomoze kto艣?

Micha艂

Data: 2011-06-13 14:22:48
Autor: Kris
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)

U偶ytkownik "Micha艂G" <grodmich@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:it4t8a$j1r$1news.onet.pl...
Spytalbym w gminie. Np. u mnie okreslaja m.in. "przezroczystosc" plotu.

Ale od strony drogi itp zapewne. Wewn臋trzne raczej nie

chyba jednak mo偶e...
do艣膰 rzetelny opis: http://tnij.org/l8f3

Nic nie pisza o "przezroczysto艣ci"
Kurcze jak dobrze ze nie mieszkam w takiej gminie kt贸ra nawet we wz贸r ogrodzenia by chia艂a ingerowac. Niekt贸re MPZ to jakas tragedia- kolor dachu wyznaczja, mo偶e i kolor kostki na podjezdzie nied艂ugo zaczna ustalac. Urzedasom to sie w g艂owie przewraca czasami.

Ko艂acze mi te偶 w g艂owie, 偶e ogrodzenie powinno mie膰 25%(?) prze艣witu,

To juz ca艂kowity bezsens by by艂 moim zdaniem

Krzysiek

Data: 2011-06-13 14:45:39
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-13 14:22, Kris pisze:

[...]

znalaz艂em, ale tez bez zr贸d艂a:
http://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/przepisowe-ogrodzenie_61254.html
chyba to juz historyczny (oby) przepis.

zastosowanie tego wymogu do s膮siada to faktycznie przegi臋cie....

>Urzedasom to sie w g艂owie przewraca czasami.
Raczej naszym 'wybra艅com narodu'....

Micha艂

Data: 2011-06-13 09:51:56
Autor: Albercik
W dniu 10.06.2011 15:58, Rentier pisze:

[...]

A jak d艂ugo ten murek tam jest? te偶 40 lat? albo czy w zamian murku by艂o co艣 co jednoznacznie wskazuje 偶e te 6cm by艂o przez ciebie "uprawiane"?
Bo po takim czasie to ju偶 podpada pod zasiedzenie czy to w dobrej czy z艂ej wierze.

Data: 2011-06-13 17:52:15
Autor: Rentier
[...]

Zatem jeszcze kilka fakt贸w:
1. Z normalnym s膮siadem, dupy bym nie tru艂 Szanownym Grupowiczom.
2.呕adna flaszka z ciasteczkami nie wchodzi w gr臋.Facet jest po prostu z艂o艣liwy.
3.Nie pozwol臋 na ustanawianie jego rz膮d贸w w okolicy( "nie mo偶e pan remontowa膰 w niedziel臋", itd..)
4.W dobrej wierze i po zbadaniu wszelkich okoliczno艣ci postawi艂em 贸w nieszcz臋sny murek IMO z 15-20 cm od granicy
5. Zebra艂em za to opierdol ("nie mo偶esz gnojku tego tu stawia膰!!!" oraz " wezw臋 geodet臋!")
6.Po tej akcj murek zosta艂 opryskany farb膮- s膮siad wytyczy艂 "swoj膮" granic臋- geodeta, okaza艂o si臋- kosztuje.
7.Lej臋 na 6cm, a nawet na p贸艂 metra, ale nie pozwol臋 na takie zachowania i tyle.St膮d m贸j post- co robi膰.
8.Pytanie- jak s膮dzicie,czy granica powinna przebiega膰:
  a) przez 艣rodek 艣ciany dzia艂owej mi臋dzy mieszkaniami i by膰 przed艂u偶ona w ogrodzie-zabudowa szeregowa;
b)po zewn臋trznej stronie tej 艣ciany( 艣ciana nale偶y w贸wczas w ca艂o艣ci do 1 z s膮siad贸w;
c) inaczej- jak?
9.Je偶eli wybrali艣cie odpowied藕 b), z kt贸r膮 si臋 zgadzam- to JA mam racj臋 co do przebiegu granicy w ogrodzie.

Data: 2011-06-13 18:07:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
On Mon, 13 Jun 2011, Rentier wrote:

8.Pytanie- jak s眃zicie,czy granica powinna przebiega:
a) przez 秗odek 禼iany dzia硂wej mi阣zy mieszkaniami i by przed硊縪na
w ogrodzie-zabudowa szeregowa;
b)po zewn阾rznej stronie tej 禼iany( 禼iana nale縴 w體czas w ca硂禼i
do 1 z s眘iad體;
c) inaczej- jak?

  IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszk骴 aby granica
bieg砤 zygzakiem.
  Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
BTW: zabudowa szeregowa, przyleg砮... s to aby na pewno oddzielne
  grunty i oddzielne budynki?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-14 08:02:54
Autor: Andrzej wa
[...]

Geodezyjnie na pewno nie, bo inaczej pewien deweloper w mojej okolicy
nie dosta砨y pozwolenia na budow.

Minimalna dzia砶a na dom to 1000m2, a on pobudowa "bud縠towe" (560
tysi阠y ;) ) domy na dzia砶ach 500m2 (wg. oferty). Tak na prawd by硑 to
bli糿iaki stykaj眂e si gara縜mi. W sumie pomys硂we, cho IMHO 500m2 na
standardowej wielko禼i ma硑 dom to 縜硂秐ie ma硂. Ja mam malutki domek
(9mx10m - z wiat i tarasem w潮cznie) i jest akurat na 1000m2, ale
s眘iad postawi sobie na identycznej dzia砪e "standard" i narzeka, 縠 mu
ciasno.

Data: 2011-06-14 11:28:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Jun 2011, Andrzej wa wrote:

BTW: zabudowa szeregowa, przyleg砮... s to aby na pewno oddzielne
 grunty i oddzielne budynki?

Geodezyjnie na pewno nie

  Je秎i przek砤da si to na nierozdzielone budynki w my秎 przepis體
budowlanych co dalej przek砤da si na wydzielon w砤sno舵
o charakterze w砤snosci lokali, to...
  :)
  W砤秐ie do tego zmierza砮m: czy pisz眂y ma pewno舵 i jasno舵, 縠
s to odr阞ne nieruchomo禼i budowlane (osobne budynki na osobnych
kawa砶ach gruntu) - bo je秎i nie, a teren jest we wsp蟪w砤sno禼i,
za granica dotyczy jedynie umownego podzia硊 na potrzeby
u縴tkowania, to problem pytaj眂ego w wersji p骿禼ia na udry
jest chyba ca砶iem spory.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-14 16:44:51
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)

W艂a艣nie do tego zmierza艂em: czy pisz膮cy ma pewno艣膰 i jasno艣膰, 偶e
s膮 to odr臋bne nieruchomo艣ci budowlane (osobne budynki na osobnych
kawa艂kach gruntu) - bo je艣li nie, a teren jest we wsp贸艂w艂asno艣ci,
za艣 granica dotyczy jedynie umownego podzia艂u na potrzeby
u偶ytkowania, to problem pytaj膮cego w wersji p贸j艣cia na udry
jest chyba ca艂kiem spory.

pzdr, Gotfryd
Osobne, osobne- kilka post贸w wy偶ej

Data: 2011-06-14 16:41:53
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)
IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszk贸d aby granica
bieg艂a zygzakiem.
Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
BTW: zabudowa szeregowa, przyleg艂e... s膮 to aby na pewno oddzielne
grunty i oddzielne budynki?
pzdr, Gotfryd
100% osobne ze wsp贸ln膮 艣cian膮.W gruntach granica jest prostopad艂a do 艣ciany szereg贸wki

Data: 2011-06-14 08:06:07
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 13.06.2011 17:52, Rentier pisze:

[...]

Jak s艂usznie zauwa偶y艂 Gotfryd: granica mo偶e przebiega膰 nawet zygzakiem.
"Na ch艂opski rozum" granica powinna i艣膰 przez 艣rodek wsp贸lnej 艣ciany.

Data: 2011-06-14 13:27:46
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-06-14 08:06, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

ale ch艂opskiego rozumu pr贸zno szukac w takich sytuacjach, szczeg贸lnie jak budowa艂 deweloper....  W 艣lad za Gotfrydem: jedynie odpowiedz c = jak zapisano/pokazano w katastrze (KW).
Bra膰 geodet臋. Wznowienie granic(y) to w sumie niedu偶a kasa za mozliw膮 wieczn膮 u偶er臋....
Jesli deweloper zafundowa艂 klientom wsp贸艂w艂asno艣膰 w czesciach u艂amkowych, jak np. pod blokiem /by艂ym/ sp贸艂dzielczym to nie zazdroszcze....

Micha艂

Data: 2011-06-14 13:33:22
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 14.06.2011 13:27, Micha艂G pisze:

Jesli deweloper zafundowa艂 klientom wsp贸艂w艂asno艣膰 w czesciach
u艂amkowych, jak np. pod blokiem /by艂ym/ sp贸艂dzielczym to nie
zazdroszcze....

W miejscu, o kt贸rym ja pisa艂em, przynajmniej ogrodzenia by艂y "w zestawie".

Data: 2011-06-15 02:57:11
Autor: Kudlaty
Sp髍 o miedz inny wariant (cross post)
On 10 Cze, 15:58, Rentier <fekali...@gmail.com> wrote:
Witam wszystkich
S眘iad uzna sw骿 w砤sny przebieg granicy (skorygowa samowolnie o 6(!!) cm przy pomocy kumpla z
niwelatorem czy czym takim.
Po tym zaraz przyst眕i do wsadzania drewnianych paneli ogrodzeniowych - takie z Obi o wys ok. 1,80-
wpakowa na granicy dzia砮k, a by mo縠 nawet na mojej dzia砪e 2 takie panele.
Problem jest taki,縠 sa one od po硊dnia mojej dzia砶i- wi阠 rzucaj mi cie..
Teraz pytania:
1. Jak powinna przebiega procedura interwencji z mojej strony? wezwa do usuni阠ia-- > potem i舵 na
policj? czy pisa jakie kwity? do kogo?

2. Analogicznie, jak powinna wygl眃a moja reakcja, gdy zechce mi zniszczy kawa砮k murka oporowego
(pow骴- wg s眘iada stoi o 6cm za daleko w jego stron.
Granica istnia砤 w spokoju ze 40 lat, teraz si zacz瓿o.

Oczywi禼ie,縠 mog wezwa geodet, ale on raczej nie ma w砤dzy do zmuszenia s眘iada do usuni阠ia
owych p硂t體?

R.

Interwencja:
1. Rozmowa
2. Czy sasiad wytyczyl grunt przez geodete.
3. Wezwij geodete i przeprowadz wytyczenie terenu
4. Moze sie okazac ze sasiad ma racje
5. Wiecej cienia lepiej dla roslin - nie wysuszaja sie
6. 6 cm to nic i maly blad pomiarowy.
7. 6 cm czyli ogrodzil twoja posesje i ogrodzeni ejest twoja
wlasnoscia
8. Dja se spokoj i ciesz sie ze kots ogrodzil bo mogles byc bez
ogrodzenia nastepne 50 lat.

Data: 2011-06-16 22:13:12
Autor: Rentier
Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross po st)

Interwencja:
1. Rozmowa
Wyzw艂a mnie od debili
2. Czy sasiad wytyczyl grunt przez geodete.
Prawdopodobnie, tak mi cos wyszczeka艂, ale mnie nikt nie powiadamia艂 o wznawianiu granic
3. Wezwij geodete i przeprowadz wytyczenie terenu
Pewnie tak zrobi臋.
4. Moze sie okazac ze sasiad ma racje
100% nie.
5. Wiecej cienia lepiej dla roslin - nie wysuszaja sie
W trawie zamiast trawy rosnie mi mech
6. 6 cm to nic i maly blad pomiarowy.
pod warunkiem,ze nie stawia ci p艂otu na twoim tarasie
7. 6 cm czyli ogrodzil twoja posesje i ogrodzeni ejest twoja
wlasnoscia
leje na to
8. Dja se spokoj i ciesz sie ze kots ogrodzil bo mogles byc bez
ogrodzenia nastepne 50 lat.
ono mi nie jest potrzebne,

Data: 2011-06-17 06:39:13
Autor: robercik-us
[...]

Przesy艂am kondolencje...
Durny s膮siad, to gorzej ni偶 w g... wdepn膮膰 :-(

Rozejrzyj si臋 za jakim艣 nowym lokum, bo nie wiesz co mu jeszcze do 艂ba strzeli za rok, albo dwa.

pozdrawiam
Robert G.

Sp贸r o miedz臋 inny wariant (cross post)