Spadek a separacja

Data: 2012-03-24 09:22:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Spadek a separacja
  wKF:

On Fri, 23 Mar 2012, badzio wrote:

3. Jesli malzonka i dzieci zrzekna sie spadku, przechodzi on automatem na rodzenstwo zmarlego?

  Wymienił Ci to "witek", ale dla jasnosci: *ZRZEC* się spadku to mogliscie
za życia owego wujka. Teraz już jest za pózno.
  Teraz możecie co najwyżej odrzucać.

  Chyba jeszcze w watku nie padła jedna dosc ważna uwaga: o ile było
o niepełnoletnich, to nie widziałem uwagi iż niepełnoletni dziedziczy
z dobrodziejstwem inwentarza.
  Ma to skutek uboczny - chroni tych, którzy sami nie złożyli oswiadczenia
w ten sposób, że również oni dziedzicza "z dobrodziejstwem".
  Art.1016 KC.
  Nie mam pojęcia jak wtedy wyglada ew. opłata za sporzadzenie
inwentaryzacji (zdaje się komornik to robi, odpłatnie rzecz jasna).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-24 08:24:55
Autor: witek
Spadek a separacja
On 3/24/2012 3:22 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
Nie mam pojęcia jak wtedy wyglada ew. opłata za sporzadzenie
inwentaryzacji (zdaje się komornik to robi, odpłatnie rzecz jasna).

jest w KPC.Robi sie z urzedu, ale nie wiem na czyj koszt.

Data: 2012-03-24 18:02:37
Autor: t-1
Spadek a separacja

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jkkhv7$b1p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza gdy są długi może wyglądać nieźle. Ale co na to urząd skarbowy.
Podobno może zaliczyć niespłacone długi (bo dobrodziejstwo inwentarza) dalekiemu krewnemu jako dochód.

t-1

Data: 2012-03-24 18:21:31
Autor: spp
Spadek a separacja
W dniu 2012-03-24 18:02, t-1 pisze:

[...]

"... umorzenie długu spadkowego, jeśli nie był zabezpieczony hipoteką lub zastawem, nie stanowi przysporzenia majątkowego [...] i z tego względu stanowi zdarzenie obojętne pod względem prawnopodatkowym."

--
spp

Data: 2012-03-24 19:46:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Spadek a separacja
On Sat, 24 Mar 2012, t-1 wrote:

Dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza gdy są długi może wyglądać nieźle. Ale co na to urząd skarbowy.
Podobno może zaliczyć niespłacone długi (bo dobrodziejstwo inwentarza) dalekiemu krewnemu jako dochód.

  Logic error.
  Długi spadkowe to *również* spadek, więc nie podlegaja pod podatek
dochodowy. Nieprzyjęcie spadku nie powoduje powstania ani przychodu
ani długu, w ogóle.
  Możesz wskazać zródło tej wynalazczej tezy o której piszesz?
  Oczywiscie, tego że w któryms US urzędnik tak stwierdził wykluczyć
nie można, w końcu absurd polegajacy na tym, że "podatek od freeware"
nie tylko kontroler naliczył, ale również izba skarbowa (w postępowaniu
odwoławczym) podtrzymała jak najbardziej miał miejsce.

  Co innego, jesliby spadkobierca spadek *przyjał* a następnie
wierzyciel mu "odpuscił" już zaistniały dług.
  Wtedy rzeczywiscie, jest dochód, bo zródło długu się nie liczy
i argumentacja "ale przecież gdybym" nie działa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-24 20:41:22
Autor: t-1
Spadek a separacja

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1203241939230.1176quad...
On Sat, 24 Mar 2012, t-1 wrote:

[...]

Źródła na szybko nie podam, tak kiedyś słyszałem. Wiem od kogo więc zgłębię temat.
Natomiast nie chodziło raczej o osoby objęte ulgą nielimitowaną (oni wszyscy odrzucili spadek) a o dalszych krewnych np. dzieci rodzeństwa.

t-1

Data: 2012-03-24 18:18:29
Autor: spp
Spadek a separacja
W dniu 2012-03-24 14:24, witek pisze:

Nie mam pojęcia jak wtedy wyglada ew. opłata za sporzadzenie
inwentaryzacji (zdaje się komornik to robi, odpłatnie rzecz jasna).

jest w KPC.Robi sie z urzedu, ale nie wiem na czyj koszt.

Masy spadkowej. ;)

--
spp

Data: 2012-03-24 19:53:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Spadek a separacja
On Sat, 24 Mar 2012, spp wrote:

[...]

  No to jeszcze pytanie czy ktos zaliczki nie ma zapłacic ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-25 21:12:24
Autor: spp
Spadek a separacja

[...]

Wezwano do tego wszystkich uczestników postępowania 'pod rygorem zarządzenia ściągnięcia tej kwoty z majątyku spadkowego'. ;)

--
spp

Data: 2012-03-24 13:02:27
Autor: Ilona
Spadek a separacja
On 24 Mar, 09:22, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  Wymienił Ci to "witek", ale dla jasnosci: *ZRZEC* się spadku to mogliscie
za życia owego wujka. Teraz już jest za pózno.

Ok, odrzucac. Niemniej jednak - sens wywodow sie nie zmienia, dla
bezpieczenstwa (zeby uniknac sytuacji gdy zmarly mial dlugi i zstepni
zmarlego odrzucili spadek) rodzenstwo zmarlego oraz ich zstepni takze
powinni odrzucic spadek, zgadza sie?

Data: 2012-03-26 09:31:50
Autor: t-1
Spadek a separacja

Użytkownik "Ilona" <ilona.kijewska@gmail.com> napisał w wiadomości news:9615e8bb-13ae-4db3-adb6-725dd8ed8d9dl14g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

bezpieczenstwa (zeby uniknac sytuacji gdy zmarly mial dlugi i zstepni
zmarlego odrzucili spadek) rodzenstwo zmarlego oraz ich zstepni takze

Dla bezpieczeństwa "aby uniknąć sytuacji" to chyba nic nie zrobisz.
Dokąd wcześniejsi w dziedziczeniu w twojej linii nie odrzucili to nic nie dziedziczysz.
Dużego problemu nie masz nawet gdy oni odrzucili, gdyż musisz o tym wiedzieć aby zaczął biec termin. Gdy się dowiesz o tym fakcie to masz pół roku na odrzucenie.
Zazwyczaj sąd cię wezwie na sprawę o nabycie spadku, czasem wierzyciel poprosi o zwrot pożyczki. I to będzie bezsporny moment dowiedzenia się o powołaniu do spadku.

t-1

Spadek a separacja