Spadek jeszcze raz

Data: 2009-03-17 22:45:10
Autor: Jurek S.
Spadek jeszcze raz
Do 6 m-cy musisz już mieć załatwione sprawy z US (więc wniosek do sądu duuuużo wcześniej).
....nie wiem skąd to wiem, ale tak jest!

Data: 2009-03-17 23:17:26
Autor: kosik
Spadek jeszcze raz

Użytkownik "Jurek S." <jergele@konto.pl> napisał w wiadomości news:gpp5l6$ml2$1inews.gazeta.pl...
Do 6 m-cy musisz już mieć załatwione sprawy z US (więc wniosek do sądu > duuuużo wcześniej).

6 miesięcy ale od wystąpienia obowiązku podatkowego, a ten występuje z nabyciem spadku. Generalnie od otwarcia spadku (zgonu) masz rok na ewentualne odrzucenie spadku, przyjecie z dobrodziejstwem inwentarza lub zwykłe przyjęcie. Po tym terminie nabywasz spadek. A co innego sądowe nabycie spadku...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-03-17 17:40:17
Autor: witek
Spadek jeszcze raz
kosik wrote:

6 miesięcy ale od wystąpienia obowiązku podatkowego, a ten występuje z nabyciem spadku.

a ten występuje w dniu śmerci spadkodawcy.  :)

w ustawie jest:
6 miesiecy od uprawomocnienie sie orzeczenia sądu stwierdzającego
nabycie spadku,

  Generalnie od otwarcia spadku (zgonu) masz rok

rok?

kiedy sie zmieniło?

Data: 2009-03-21 00:34:42
Autor: kosik