|
Data: 2010-08-06 13:01:55 |
Autor: Tomasz Gorbaczuk |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] |
Użytkownik "darek s." <skwierczacy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3gp9u$4jf$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas, tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?
Darek
Silnik przechodzi na "tryb awaryjny".
- kiepskie paliwo
- zasyfiony wylot spalin
Pzdr
TG
|
|
|
Data: 2010-08-06 13:39:39 |
Autor: Andrzej Kaźmierczak |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] |
raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin /sterowanie turbiną - czyli wężyki , zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek
Andrzej
Użytkownik "darek s." <skwierczacy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3gp9u$4jf$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas, tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?
Darek
Silnik przechodzi na "tryb awaryjny".
- kiepskie paliwo
- zasyfiony wylot spalin
Pzdr
TG
|
|
|
Data: 2010-08-06 15:22:27 |
Autor: Karolek |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] |
Andrzej Kaźmierczak pisze:
raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin /sterowanie turbiną - czyli wężyki , zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek
Dokladnie tak.
Sprawdzic podcisnienia, sam elektrozawor, a na koniec czyszczenie turbosprezarki (chociaz na 90% to bedzie wina turbosprezarki).
--
Karolek
|
|
|
Data: 2010-08-06 16:27:44 |
Autor: Robson |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] |
W dniu 2010-08-06 13:39, Andrzej Kaźmierczak pisze:
raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest
dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin
/sterowanie turbiną - czyli wężyki , zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek
U mnie w golfie IV byl identyczny objaw. Wyjecie i oczyszczenie sprezarki usunelo ten objaw.
R
|