Data: 2010-08-06 21:22:42 | |
Autor: Bugatti | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Użytkownik "darek s." napisał w wiadomości:
Witam Najpierw diagnoza a potem naprawa. Trzeba diagnozować za pomocą VCDSa 0 softu diagn. do VAGów. Nalezy zrobić nie tylko odczyt błędów z modułów lecz także logi dynamiczne po to aby sprawdzic czy owy notlauf jest spowodowany np. czujnik ciśnienia turba i pracą łopatek w turbinie N75, czy może zapieczone są kierownice VNT. Darek Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-08-07 09:01:59 | |
Autor: Karolek | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Bugatti pisze:
Najpierw diagnoza a potem naprawa. LOL :> To jakis belkot jest to co tu wypisujesz. Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach. "praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P -- Karolek |
|
Data: 2010-08-07 11:29:43 | |
Autor: Bugatti | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
Bugatti pisze: Bełkocie....N75 to czujnik a nie nazwa turbiny pacanie. -- Bugatti |
|
Data: 2010-08-07 18:37:37 | |
Autor: Karolek | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Bugatti pisze:
LOL :> Buahahaa :P Teraz to pojechales na maksa :> Wez sie moze jednak doucz bo nawet teoretyk z ciebie kiepski. P.S. Jezeli mnie nazwasz pacanem to jak powinni ciebie nazywac? -- Karolek |
|
Data: 2010-08-07 20:24:15 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Karolek pisze:
LOL :> N75 to zawor, a tak ogolnie to rzeczywiscie nalezy zrobic logi, bo z fusow nie ma co wrozyc, mogly rzeczywiscie zapiec sie kierownice. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-08-07 22:20:35 | |
Autor: Bugatti | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości:
Karolek pisze: i czujnik też , bo przekazuje sygnały elektryczne do ECU pokazujące w jakim stopniu ograniczna doładowanie ;-) Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-08-08 12:59:29 | |
Autor: Karolek | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Bugatti pisze:
Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości: Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :> Dobra nie bede sie znecal. N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce, a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce. Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75 mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka). Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia cisnienia doladowania, mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke. Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje. -- Karolek |
|
Data: 2010-08-08 14:44:45 | |
Autor: Bugatti | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :> Nad samym sobą ? ;-> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce, Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim. Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania. a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce. Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __) Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł. Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA. mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke. Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak jak na tych logach - http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś.... N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek który idzie z ECU - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983af1c9da.html Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75... Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU. Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje. ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p -- Bugatti |
|
Data: 2010-08-08 15:23:35 | |
Autor: Karolek | |
Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM] | |
Bugatti pisze:
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości: Nad toba matolku. N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce, Bla bla bla... jak to sie ma do twojej teorii o czujniku? :P a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce. A po co komu najnowsza wersja? :> Wymyslasz kosmiczne technologie na prosta, oklepana usterke. Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy.... Ach tak? Wymien te wiele rzeczy, ktorych nie wymienil Andrzej Kaźmierczak. nie tylko zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Nie, ja nic nie wmawiam, ja potwierdzilem to co napisal Andrzej Kaźmierczak. No i co najwyzej smialem sie z twojej pseudo fachowosci. mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke. Bla bla bla, wystarczy ze odczyta blad o przekroczeniu cisnienia doladowania... chociaz dalej wracam do tego, ze przyczyna opisywanych objawow jest przekroczenie cisnienia doladowania, a procedura naprawy juz byla opisana. Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś.... Buhaha :> To fachowiec z ciebie :P LOL Jakbys mial inne podejsce do tematu to moze bym ci cos jeszcze podpowiedzial, tak z praktyki na temat tego N75... ale troche mnie irytuje twoj slepy upor i brak jakiejkolwiek samokrytyki. Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje. Chcem... jak to mowia liczy sie gest. -- Karolek |
|