Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie

Data: 2012-09-12 15:16:01
Autor: KJ
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie
Zmarł ojciec z którym rodzina nie miała kontaktu od 12 lat, problem jest ze spadkiem bo nie wiadomo czy ma jakieś długi kredyty majątek.
Testamentu brak.

Jak postępować w takiej sytuacji? chodzić od banku do banku i pytać licząc że jako spadkobiercy udzieli mi ktoś informacji ?

pozdro

Data: 2012-09-12 08:49:36
Autor: witek
KJ wrote:
[...]

pierwsze to zastanowic sie czy spadku nie odrzucic.
jak nie masz dzieci i zwisa ci ze problem przerzucisz na braci, ciotki i wujkow, to do notariusza i po sprawie.

jak ci zal, ze ewentualnie tam cos na plus mogloby zostac, albo masz dzieci, na ktore przerzucilbys problem spadku sie zrzekajac, to do notariusza i przyjac spadek z dobrodziejstwme inwentarza.

to jest pierwsza rzecz, ktora nalezy zrobic.

bank nie udzieli ci zadnych informacji.
  druga rzecz, to wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i dopiero z tymi papierami dowiesz sie jak bardzo wtopiles.

Data: 2012-09-12 23:04:05
Autor: Smok Eustachy
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie
W dniu 12.09.2012 15:49, witek pisze:
/..../

bank nie udzieli ci zadnych informacji.
  druga rzecz, to wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i dopiero z tymi
papierami dowiesz sie jak bardzo wtopiles.

Jak z dobrodziejstwem  to za bardzo chyba nie wtopi

Data: 2012-09-12 16:44:40
Autor: witek
Smok Eustachy wrote:
[...]

no to na przyklad wyobraz sobie, ze odziedziczyles niesprzedawalnÄ… dziure w ziemi wartÄ… 80 mln. I teraz przychodzi wierzyciel po swoje i np. zwija ci twojÄ… chatÄ™ w ramach dlugu do wysokosci odziedziczonej dziury.

Data: 2012-09-13 09:34:58
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

no to na przyklad wyobraz sobie, ze odziedziczyles niesprzedawaln±
dziure w ziemi wart± 80 mln.

Rzecz niesprzedawalna ma rynkow± warto¶æ zero.

  MJ
PS. Tak, wiem, ¿e to tak prosto nie idzie. Ale jednak.

Data: 2012-09-13 10:51:59
Autor: Alek
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie
U¿ytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisa³

no to na przyklad wyobraz sobie, ze odziedziczyles niesprzedawaln±
dziure w ziemi wart± 80 mln.

Rzecz niesprzedawalna ma rynkow± warto¶æ zero.

My¶lisz, ¿e np. Urz±d Skarbowy podzieli ten pogl±d?

Data: 2012-09-13 16:23:48
Autor: KJ
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie

wyszukałem takie coś:
http://www.zbp.pl/photo/!Struktura/Porady/konto.pdf

strona druga akapit "wypłata środków z rachunku bankowego po śmierci
posiadacza rachunku"

jeżeli dobrze rozumiem to żona może iść do byle banku i żądać wypłaty połowy pieniędzy z ewentualnego indywidualnego rachunku swojego męża.?

jakie dokumenty sÄ… potrzebne ?

Data: 2012-09-15 22:01:33
Autor: Darek
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie

Jak postępować w takiej sytuacji? chodzić od banku do banku i pytać
licząc że jako spadkobiercy udzieli mi ktoś informacji ?

Zawsze można wysłać do BIK wniosek o raport ustawowy. Po miesiącu przyjdzie. Będzie informacja o co najmniej 95% kredytów.

Darek

Data: 2012-09-15 22:23:18
Autor: spp
W dniu 2012-09-15 22:01, Darek pisze:

[...]

Mówisz, że mogę wysłać do BIK-u pytanie o Twoje kredyty?

--
spp

Data: 2012-09-16 08:13:04
Autor: KJ
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie

Mówisz, że mogę wysłać do BIK-u pytanie o Twoje kredyty?

a jesteś jego żoną mężem?

żona zmarłego żyje, czy udzielą jej informacji czy dopiero z dokumentem poświadczenia dziedziczenia?

Data: 2012-09-16 09:59:18
Autor: spp
W dniu 2012-09-16 08:13, KJ pisze:

Mówisz, że mogę wysłać do BIK-u pytanie o Twoje kredyty?

a jesteś jego żoną mężem?

A co to ma za znaczenie?

żona zmarłego żyje, czy udzielą jej informacji czy dopiero z dokumentem
poświadczenia dziedziczenia?

Zdaje siÄ™ że z tym ostatnim jak najbardziej, ale  do tego niekoniecznie trzeba być żonÄ…. ;)

--
spp

Data: 2012-09-15 22:27:41
Autor: Andrzej Lawa
Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie
W dniu 15.09.2012 22:01, Darek pisze:

Jak postêpowaæ w takiej sytuacji? chodziæ od banku do banku i pytaæ
licz±c ¿e jako spadkobiercy udzieli mi kto¶ informacji ?

Zawsze mo¿na wys³aæ do BIK wniosek o raport ustawowy.

Proponujesz krótkotrwa³e wskrzeszenie badanego?

Spadek nie wiadomo co nie wiadomo gdzie