Spadek po ojcu

Data: 2011-01-13 18:50:31
Autor: CabaJ
Spadek po ojcu
Witam,
po zmarłym w 1988r. ojcu pięć osób dziedziczy działkę rolną wraz z domem
mieszkalnym o łącznej pow. 1,2 ha.

Mam pytanie, czy sąd zarząda ode mnie okazania uprawnień rolniczych. Czy
będę musiał wykazać, że pracowałem w gospodarstwie rolnym. Jeśli tak, to jak
ten wymóg "przeskoczyć". Co będzie gdy nie udowodnię, że pracowałem w
gospodarstwie rolnym.

Która ustawa reguluje sprawy spadkowe na rok 1988.

Pozdrawiam,
Jurek

Data: 2011-01-13 20:03:51
Autor: kam
Spadek po ojcu
W dniu 2011-01-13 18:50, CabaJ pisze:
Która ustawa reguluje sprawy spadkowe na rok 1988.

kodeks cywilny w wersji obowiązującej w tym czasie
(a więc z odrębnościami przy dziedziczeniu gospodarstw rolnych)

KG

Data: 2011-01-13 20:08:15
Autor: Robert Tomasik
Spadek po ojcu
Użytkownik "kam" <k@k.pl> napisał w wiadomości news:igni7f$9c$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-13 18:50, CabaJ pisze:
Która ustawa reguluje sprawy spadkowe na rok 1988.

kodeks cywilny w wersji obowiązującej w tym czasie
(a więc z odrębnościami przy dziedziczeniu gospodarstw rolnych)

Nie chcę mieszać, ale mam jakieś głupie przeświadczenie, że w wypadku tych przepisów wypowiadam sie trybunał i uznał przepisy za niekonstytucyjne. Z tym, że nie podejmuję się teraz oceny, na ile ma to wpływ na sytuację z 1988 roku. No i 1,2 ha z domem, to niekoniecznie gospodarstwo rolne wg tamtejszych przepisów chyba.

Data: 2011-01-13 20:25:35
Autor: kam
Spadek po ojcu
W dniu 2011-01-13 20:08, Robert Tomasik pisze:
Nie chcę mieszać, ale mam jakieś głupie przeświadczenie, że w wypadku
tych przepisów wypowiadam sie trybunał i uznał przepisy za
niekonstytucyjne.

Wypowiedział się.
Tyle że odnośnie większości przepisów regulujących dziedziczenie gospodarstw rolnych spowodowało to ich uchylenie od wejścia w życie orzeczenia TK, a w prawie spadkowym podstawową zasadą jest stosowanie przepisów obowiązujących w chwili śmierci spadkodawcy

No i 1,2 ha z domem, to niekoniecznie
gospodarstwo rolne wg tamtejszych przepisów chyba.

a to inna sprawa...

KG

Spadek po ojcu