Spadki - żona dziedziczy po rodzicach

Data: 2012-10-18 08:57:41
Autor: Budzik
Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
cześć
Jest sobie małżeństwo bez spisanych żadnych umów intercyzowych.
Zona po rodzicach dziedziczy nieruchomość.

Czy ta nieruchomość wchodzi od razu do majątku wspólnego, czy też jest własnością żony i dopiero po jej spieniężeniu wartość wchodzi do majątku wspólnego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2012-10-18 07:43:13
Autor: witek
Budzik wrote:
[...]

i chata i kasa z niej pozostają majątkiem oddzielnym.
Ale np kasa z wynajmu tej chaty bedzie juz wspolna.
hmm, czy odsetki z ewentualnej lokaty tez?

Data: 2012-10-19 00:26:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Oct 2012, witek wrote:

Ale np kasa z wynajmu tej chaty bedzie juz wspolna.
hmm, czy odsetki z ewentualnej lokaty tez?

  Dobre pytanie.
  Ale oczywiście po odliczeniu kosztów prowadzenia lokaty?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-19 05:59:29
Autor: Vza Vizenza
Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
Tak przy okazji mam pytanie odnosnie troche innej sprawy: czy jesli
ojciec jednego z malzonkow podaruje/przypisze mieszkanie swojemu
dziecku (uczyni swoje dziecko nowym wylacznym wlascicielem), to czy
wtedy automatycznie to mieszkanie staje sie majatkiem wspolnym dla
obojgu malzonkow?

Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 18 Oct 2012, witek wrote:

> Ale np kasa z wynajmu tej chaty bedzie juz wspolna.
> hmm, czy odsetki z ewentualnej lokaty tez?

  Dobre pytanie.
  Ale oczywiďż˝cie po odliczeniu kosztďż˝w prowadzenia lokaty?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-19 08:09:39
Autor: witek
Vza Vizenza wrote:
[...]

Nie.
Darowizny wchodzą do majątku odrębnego, chyba, że w akcie darowizny zapisano inaczej.

Data: 2012-10-19 06:25:22
Autor: Vza Vizenza

witek wrote:
Vza Vizenza wrote:
> [...]
> dziecku (uczyni swoje dziecko nowym wylacznym wlascicielem), to czy
> wtedy automatycznie to mieszkanie staje sie majatkiem wspolnym dla

Nie.
Darowizny wchodz� do maj�tku odr�bnego, chyba, �e w akcie darowizny
zapisano inaczej.

Hmm, dziekuje bardzo, a jakiego typu elementy "dorobku" malzenstwa
automatycznie kwalifkuja sie jako majatek wspolny?

Data: 2012-10-19 08:54:33
Autor: witek
Vza Vizenza wrote:

witek wrote:
Vza Vizenza wrote:
[...]

tylko dochody otrzymane w trakcie trwania małżeństwa. generalnie to pensje emerytury itp.

Data: 2012-10-19 17:22:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Oct 2012, Vza Vizenza wrote:

a jakiego typu elementy "dorobku" malzenstwa
automatycznie kwalifkuja sie jako majatek wspolny?

....o ile nie ma intercyzy, trzeba dodać, bo intercyza może
ustalać inne zasady.
  Przeczytaj przepis, art.31 .. 34, masz literalnie pozycję po pozycji:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,215,62295,20120711,ustawowy-ustroj-majatkowy.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-18 11:09:08
Autor: spp
W dniu 2012-10-18 10:57, Budzik pisze:

[...]

Zawsze pozostaje w odrębnym majątku żony (pieniądze ze sprzedaży także) chyba, że zdecydujecie się na jej włącznie do majątku wspólnego.

--
spp

Data: 2012-10-18 13:05:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Oct 2012, Budzik wrote:

[...]

  A skąd ten ostatni pomysł?
(że "spieniężenie" wchodzi do majątku wspólnego).
  Przecież intercyzę powinni w tym celu zawrzeć (żeby weszła).
  Piszesz, że nie mają (żadnych, czyli również rozszerzających).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-18 20:44:34
Autor: ceownik
Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
Czyżby mąż już kombinował i cieszył się że "siadło" mieszkanie/dom? Nie należy się nic :)

Data: 2012-10-18 20:57:33
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail ceownik@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czyżby mąż już kombinował i cieszył się że "siadło" mieszkanie/dom? Nie należy się nic :)
nic z tych rzeczy.
Wracają echem sprawy sprzed prawie 10 lat i zanim pójde do adwokata chciałbym jak najwiecej przygotować dokumentów i faktów :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2012-10-20 08:31:54
Autor: ceownik
Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
nic z tych rzeczy.
Wracają echem sprawy sprzed prawie 10 lat i zanim pójde do adwokata
chciałbym jak najwiecej przygotować dokumentów i faktów :)

Czyli pewno rozwód.

Spadki - żona dziedziczy po rodzicach