Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?

Data: 2010-04-10 12:25:24
Autor: MarekZ
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Użytkownik "Wojtek" <wojtek@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hppfmt$ftc$1@node1.news.atman.pl...
Witajcie,

jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce? Będzie to miało jakiś wpływ?

Jeśli chodzi o GPW to IMO pozostanie to bez większego wpływu. Naturalnie mogą próbować wygenerować silny impuls w dół, ale raczej stawiałbym na to, że taki impuls nie potrwa dłużej niż jedną sesję i jeżeli już to tylko na spółkach z WIG20, no i nie będzie bardzo silny. W piątek w USA było wyraźnie do góry i do tego maksima roczne.

Co do PLN wydaje mi się to bardziej skomplikowane i nie mam pojęcia. Ale może to być zalążkiem odwrócenia trendu, a przynajmniej efekty potencjalnie mogą być bardziej długoterminowe. Może bowiem nastąpić zmiana układu sił w RPP oraz większe zmiany w składzie zarządu NBP. Nie zgadzam się też do końca z tezą, że Skrzypek był figurantem.

Co do PLN, ogólnie rynek może chyba próbować dyskontować scenariusz "całej władzy w rękach PO". Raczej nie powinien przyjąć tego pozytywnie.

A jak będzie okaże się w poniedziałek, możemy sobie tu podywagować, ale znacznie większe znaczenie od zachowania lokalnych inwestorów będzie tu mieć reakcja zagranicznych banków inwestycyjnych.

Data: 2010-04-10 13:20:04
Autor: azot

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hppjda$28a$1srv.cyf-kr.edu.pl...

 Może bowiem nastąpić zmiana układu sił w
RPP oraz większe zmiany w składzie zarządu NBP. Nie zgadzam się też do końca z tezą, że Skrzypek był figurantem.

Komorowski będzie nie tylko p.o. Prezydentem.
Cytat eksperta: "Decyzje należące do kompetencji Prezesa NBP przejmuje marszałek sejmu B. Komorowski, który również będzie upoważniony do powołania nowego prezesa NBP."
Platforma kładzie łapę na wszystkim.

azot

Data: 2010-04-10 15:39:46
Autor: Animka
W dniu 2010-04-10 13:20, azot pisze:
[...]

A ten Komorowski, który zginął to jego brat?

Zginęli jeszcze Piskorscy, zginęła jakaś Miller, jakiś Borowski. Rodzinka pewnie.

--
animka

Data: 2010-04-10 15:56:51
Autor: Madrzejszy od radia.
Animka pisze:
[...]

Semicki Kfiat polsiej Entelygencji.

Data: 2010-04-10 18:33:47
Autor: kashmiri
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Madrzejszy od radia. <mtspam@magicbox.pl> dared to write:
Animka pisze:
[...]

Śmierć się o pochodzenie nie pyta. Przykro słuchać takich idiotycznych uwag, inteligencie.

k.

Data: 2010-04-10 19:17:49
Autor: Akarm
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
kashmiri napisał
Przykro słuchać takich idiotycznych
uwag, inteligencie. k.

Musisz wyciągać to ścierwo z kibla? Myślenie boli?

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-04-10 21:24:52
Autor: kashmiri
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Akarm <akarmUSUN_TO@wp.pl> dared to write:
kashmiri napisał
Przykro słuchać takich idiotycznych
uwag, inteligencie. k.

Musisz wyciągać to ścierwo z kibla? Myślenie boli?

Szybki jesteś z wrzucaniem do KF. Ja nawet nie przypomninam sobie wcześniejszych postów tego idioty. Sorki.

Data: 2010-04-10 20:50:07
Autor: Akarm
[...]

To taki wioskowy głupek udzielajacy się głównie na pl.regionalne.warszawa. Tolerowałem dosyć długo, splonkowałem dopiero, kiedy nie potrafiła powściągnąć swego wyjatkowego chamstwa, kilka miesięcy temu.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-04-10 20:13:45
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Semicki Kfiat polsiej Entelygencji.

zastanawiam się od KTÓREGO radia mądrzejszy jest rozmówca

Data: 2010-04-10 13:55:27
Autor: MacGregor
[...]

Raczej sytuacja nie będzie ciekawa - ze względu na niepewność co będzie dalej (a raczej kto będzie dalej) uważam, że rynki zareagują negatywnie.
Mam nadzieję że na krótko. Na poniedziałek zarówno GPW jak i PLN zaliczą dołka.

[...]

Figurant, czy nie - nie mi to osądzać, ale był szefem. Teraz nie wiadomo jeszcze kto zostanie następcą, a więc rynki nie wiedzą, jaka polityka będzie prowadzona.
Jak zwykle w czasach niepewności rośnie ryzyko, a to spowoduje spadek.
Jak wyżej juz napisałem, mam nadzieję, że krótki.
Bardzo wane jest teraz wybór (albo hociaż wskazanie kndydatów na) szefa NBP.
Na mój nos mamy co najmniej 1-2 tygodnie "zwiększonej niepewności na rynkach", czyli spadki

Banki inwestycyjne na pewno wykorzystają sytuację by zarobić.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-04-10 14:22:58
Autor: Madrzejszy od radia.
MacGregor pisze:
[...]

Figurant to taka osoba ktora nie ma wplywu na nic, kto jest szefem tak naprawde ?

Data: 2010-04-10 16:32:44
Autor: kashmiri
MacGregor pisze:
[...]

Zwykle na kształt każdej decyzji ma wpływ bardzo wiele osób: doradców, kolegów, autorów raportów itd., a same decyzje wypracowywane są w seriach spotkań. Spiski, Bilderbergowie, tajemnicze "szare eminencje" - to w literaturze pięknej, nie w codziennej pracy instytucji i urzędów. Zresztą to jest OT, proponuję zamknąć "wątek figurancki".

k.

Data: 2010-04-10 14:43:21
Autor: Madrzejszy od radia.
[...]

Ty wyobrazasz sobie Rockefelera zeby pozwolil sobie na taka ignorancje i pozwolil rzadzic figurantom ?  Tylko idiota zdaje sie na opinie doradcow kolegow i raporty z nieba wziete.  Dobrze prosperujaca firma to wladza w rekach faceta z jajami.

Data: 2010-04-10 14:43:55
Autor: Wojtek
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
proponuję zamknąć "wątek figurancki".

No właśnie, jak waluty waszym zdaniem, euro już troszkę skoczyło, ale czy na długo? bo ostatnio trend był raczej w dół. Złotówka się umacniała.

Wojtek

Data: 2010-04-10 18:17:04
Autor: RobertS
[...]

skoczyło euro? tylko gdzie?
dzisiaj rynki finansowe nie dzialają...

jeżeli przewidujecie spadki PLN to chyba warto poprzelewac troche PLN na konta walutowe, obowiązuje kurs z piątku...

RobertS

Data: 2010-04-10 14:50:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Może bowiem nastąpić zmiana układu sił w RPP oraz większe zmiany w składzie zarządu NBP.

media wskazują Piotra Wiesiołka dotychczasowego zastępcę Skrzypka

kto to jest? info kto go powołał itp. mam, ale interesują
mnie wasze opinie na temat: jaką politykę będzie prowadzić?

Data: 2010-04-10 15:22:10
Autor: Madrzejszy od radia.
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl pisze:
[...]

Bank nie prowadzi polityki bank pozycza pieniadze albo wali po rogach frajerow na "istrumentach finansowych".

Data: 2010-04-10 18:34:48
Autor: kashmiri
[...]

Chodzi o NBP, inteligencie.

Data: 2010-04-10 07:41:28
Autor: pawel
Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
Po jakiego cz... polecial tam prezes NBP?

Data: 2010-04-10 19:03:47
Autor: kashmiri
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?
pawel <pasztab@gmail.com> dared to write:
Po jakiego cz... polecial tam prezes NBP?

Tez sie nad tym zastanawialem. Tak samo jak i paru innych.

Przewozac wszystkich dygnitarzy jednym srodkiem transportu zlamano wszelkie procedury bezpieczenstwa. Co gorsza, szef Biura Bezpieczenstwa Narodowego sam z nimi lecial.

k.

Data: 2010-04-10 17:24:00
Autor: Mithos
W dniu 2010-04-10 17:03, kashmiri pisze:
Przewozac wszystkich dygnitarzy jednym srodkiem transportu zlamano wszelkie procedury bezpieczenstwa. Co gorsza, szef Biura Bezpieczenstwa Narodowego sam z nimi lecial.

Tzn. jakie procedury ? Jakich dygnitarzy ?

Z formalnego punktu widzenia to jedynie Prezydent RP ma z tych osób ważną funkcje. Może jeszcze właśnie prezes NBP. Reszta to po prostu urzędnicy lub parlamentarzyści. Procedury lub regulaminy wewnętrzne/organizacyjne danych urzędów/ministerstw/innych instytucji dokładnie przewidują kto kogo i kiedy zastępuje tak więc dla ciągłości Państwa nic się nie zmienia.

Ogromnym błędem byłoby wpakowanie do jednego samolotu całego rządu, Prezydenta, marszałka sejmu i marszałka senatu, bo w takim przypadku to nikt nie przewidział, że nagle znika cała władza.

Nie zmienia to faktu, Ĺźe tragedia ogromna.

--
Mithos

Data: 2010-04-10 18:18:09
Autor: RobertS
[...]

Dlatego też dzisiaj Tusk z Gdańska już z komunikacji lotniczej nie korzystał...

RobertS

Data: 2010-04-11 01:03:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?

"RobertS" hpq8c5$ed0$2@opal.icpnet.pl

Dlatego też dzisiaj Tusk z Gdańska już z komunikacji lotniczej nie korzystał...

Ten już kiedyś zrezygnował z rządowego lotnictwa -- poleciał pasażerskim samolotem rejsowym/liniowym. ;)

Data: 2010-04-10 23:07:36
Autor: witrak()
On 2010-04-10 17:24, Mithos wrote:
[...]

Przynajmniej dowódcy poszczególnych rodzajów wojsk nie powinni lecieć razem.

witrak()

Data: 2010-04-11 02:26:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?

"Mithos" hpq56m$b7p$1@news.onet.pl

Ogromnym błędem byłoby wpakowanie do jednego samolotu całego rządu,

Zwłaszcza po przedterminowych wyborach parlamentarnych. :)

Prezydenta, marszałka sejmu i marszałka senatu,
bo w takim przypadku to nikt nie przewidział,
że nagle znika cała władza.

Nie zmienia to faktu, że tragedia ogromna.

No fakt. Najpierw PiS traci władzę za sprawą autodymisji ;) parlamentu ;)
a teraz jeszcze ich :) prezydent odchodzi w niebyt -- przedwcześnie!!!!

A miało być tak pięknie!!! Lech prezydentem, Jarosław premierem...
Tylko ten cham/rolnik Lepper im przeszkadzał... No i lekarze,
pielęgniarki, artyści, projektanci i reszta inteligencjii...

Najpierw usunęli smutnego premiera, którego zastąpili przywódcą PiS,
broniącego się przed pielęgniarkami przy pomocy dzisiejszych ZOMOwców...
Później zbudowali spiskowe teorie o skorumpowaniu wszystkich dookoła...
Następnie uznali, że zbrodniarzem jest nie ten, kto popełnia czy popełnił
zbrodnię, lecz ten, kogo oni wskażą... Aż wreszcie dosięgnęła ich
nierychliwa :) sprawiedliwość Boska.

-=-

Nie. Najpierw... Najpierw szli ręka w rękę, ramię w ramię, noga w nogę ;)
z Platformą Obywatelską do urn po zwycięstwo i pogromienie lewicowych.
Dopiero po wygraniu wyborów parlamentarnych (w pamiętnym dla mnie roku
2006, kiedy to ogromnym wysiłkiem zintensyfikowałem desperacko swoje
działania wojenne, efektem czego było moje częściowe oswobodzenie
z sideł szatańskich) pokazali swoje uzębienie. :)

Postscriptum: BOŻE!!! JAKA ŁADNA MUZYKA W POLSKIM RADIU/RADIO!!!!
              Nie żebym źle życzył komukolwiek, ale przynajmniej
wdać, że także z ,,głośników radiowych'' może sączyć się śliczną
muzyka!!! Szkoda, że trzeba aż śmierci, aby radio służyło ludziom. :)

Zasłyszane po drodze... ;)

 -- Szkoda, że Polacy zjednoczyli się [tylko] na chwilę.
 -- Nie ma czego żałować. Już pokłócili się ponownie. :)

Data: 2010-04-11 09:05:11
Autor: kashmiri
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> dared to
write:

/ciach/
Aż wreszcie dosięgnęła ich
nierychliwa :) sprawiedliwość Boska.

Uważasz jakąkolwiek śmierć za "sprawiedliwość"?
Idź się leczyć.
PLONK

Data: 2010-04-11 10:17:57
Autor: Liwiusz
kashmiri pisze:
[...]

  Oj, tak, bo takiemu Hitlerowi, czy Pol Potowi faktycznie przysługuje dożywocie, aby mogli w spokoju pisać swoje lewicowe pamiętniki.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-11 13:15:05
Autor: kashmiri
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> dared to write:
kashmiri pisze:
[...]

Źle zrozumiałeś. Wyrażam obiekcję tylko, aby p. Ciszewski uzurpował sobie rolę sędziego w spfrawach życia i śmierci, na dodatek podpierając swoje twierdzenia hasłami "Bóg" i "sprawiedliwość".

k.

Data: 2010-04-11 13:39:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?

"kashmiri" hps3uq$lli$1@news.onet.pl

[...]

Teraz to naprawdę uznałeś siebie za idiotę. :)
Ja sądziłem? Ja jakoś przyczyniłem się do tej śmierci? :)

I jeszcze jedno -- śmierć nie jest przeciwstawieniem życia. Jest jego
elementem. Pogadaj z lekarzami. :) Dowiesz się, że śmierć jest elementem
życia. Nawet zabijanie złośliwej komórki nie odbywa się z zewnętrz, ale
komórka taka dostaje jedynie ,,rozkaz'' uruchomienia akcji samobójczej. :)

Usiądź wygodniej... :) Ty także umrzesz. :) I ja umrę. :)
(chyba, że wcześniej przyjdzie Chrystus i nas pozabiera stąd żywcem)

Data: 2010-04-11 13:34:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Spadl samolot. Co sie zmieni po tej tragedii?

"kashmiri" hprla8$nm1$1@news.onet.pl

Aż wreszcie dosięgnęła ich
nierychliwa :) sprawiedliwość Boska.

: Uważasz jakąkolwiek śmierć za "sprawiedliwość"?
: Idź się leczyć.
: PLONK

Powiedz to arcykapłanom!!
Płacisz podatki na nich właśnie i na tę właśnie naukę. :)
Powiedz Glempowi -- ,,idź się leczyć''. :)

Jemu nie powiesz, bo się go boisz. :)
Ale mówiąc mnie, mówisz i jemu!
(albo sam potrzebujesz psychiatry)

Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?