Spalanie

Data: 2016-10-21 04:04:09
Autor: Bolko
Spalanie
Mam seata cordobe I 1,4 8v od 8 lat.
Rozglądam sie teraz za kolejnym autem i patrzę również na spalanie.

Powiem szczerze że nie zwracałem na to uwagi do dzisiaj ale
na 45 litrach robie ok 500 km plus minus czyli wychodzi 9 na 100 km.
400 km po autostradzie z max 130 km/h
600 km po krakowie
na miesiąc.

I tak jest od zawsze jak jeżdzę w taki sposób, w zimie trochę wiecej

I wchodzę teraz na autocentrum.pl

http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/cordoba/i/sedan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/

a tam  jest 7 słownie SIEDEM litrów.

acha i dla jasności ponieważ wożę dzieci to auto znaczy o silnik dbam.
jak trzeba to robię i koniec kropka.

O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

Data: 2016-10-21 06:23:35
Autor: Marcin Kiciński
Spalanie
W dniu piatek, 21 pazdziernika 2016 13:04:12 UTC+2 uzytkownik Bolko napisal:

O co tu chodzi 7 a 9 litrow to kosmos!!!!

Gdzie moge znalesc wiarygodne informacje na temat spalania?

Nie znajdziesz. Ostatnio zmienilem miejsce pracy. Nadal w Katowicach, ale w innej dzielnicy. Moja droga z domu do pracy skrocila sie o jakies 5km.
A srednie spalanie wzroslo o prawie 1 litr. I to przy zachowanym
stylu jazdy. Zauwaz wiec, ze kazde miasto jest inne, trasy pokonywane przez kierowcow rowniez, a ich styl jazdy jest w ogole
nieporownywalny. No i jeszcze pojawia sie jakas dziwna sklonnosc
kierowcow do zanizania spalania.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-10-21 13:10:04
Autor: radekp@konto.pl
Spalanie
Fri, 21 Oct 2016 04:04:09 -0700 (PDT), w
<edb19446-8df8-4852-a445-f4a500fcc748@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Przy 130km/h masz większe spalanie niż po mieście, więc nie wiem jakiego
spalania oczekiwałeś.

Jakbyś te 400km jechał z prędkością 70-90km/h to średnie pewnie miałbyś bliżej
7l/100km.

Chociaż te 9l to i tak sporo, ale być może po prostu jest prawdziwe :)

Data: 2016-10-21 13:14:15
Autor: sirapacz
Spalanie

O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

1. Tankuj na innej stacji jeśli tankujesz na jednej
2. Napewno dobrze mierzysz? Tankuj pod korek by mieć wiarygodne w miarę pomiary
3. Waga kopyta ma dużo w temacie spalania. Na obu pedałach. Jak nie stronisz od naciskania hamulca to nie dziw się, że chleje.
4. ponad połowa u ciebie to miasto a druga połowa szybka jazda po autostradzie. Oba warianty kierują raczej ku wyższemu a nie niższemu spalaniu.
5. Stary 20 letni samochód, zużyte pierścienie, jajowate cylindry, rozregulowane zawory i być może nieszczelne. To oznacza straty energii - to ten dodatkowy litr którego tak nie możesz się doszukać.

To, że wykonujesz wszystkie naprawy bieżące to nie znaczy, że jednostka nie jest już zużyta nieco. W ogóle bym nie zwracał uwagi na to tylko zagazował łajzę i ujeżdżał dalej:)
Czemu tego nie zrobiłeś te 8 lat temu?

Data: 2016-10-21 13:42:48
Autor: Shrek
Spalanie
W dniu 21.10.2016 o 13:04, Bolko pisze:

I tak jest od zawsze jak jeżdzę w taki sposób, w zimie trochę wiecej

I wchodzę teraz na autocentrum.pl

http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/cordoba/i/sedan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/

Ciesz się, że nie masz disla - tam to wógole prawie nic nie palą, a niektórzy to muszą odlewać po dłuższej trasie bo przez korek paliwo wycieka;)

Ogólnie jak nie masz kapeluszniczego stylu jazdy to 2 litry więcej niż "ludziom w internetach" pali to norma.

Na przykład mój Accord w mieście pali 14. Dużo. Kolega twierdzi, że bardzo dużo - na pewno zepsuty - jego Leon palił w mieście max 7. Tylko:

Mój ma 136 koni jego 105,
Mój jeździł zwykle w 2-5 osób, on sam,
Mój jeżdził w mieście w Warszawie, jego w Skierniewicach (a w zasadzie pod:)
Mój palił LPG jego PB itd.

Więc niby palił 2 razy więcej, ale jak się dokładnie przyjrzeć to prównanie o kant dupy;)

I właśnie te internetowe spalania są tyle warte.

Shrek

Data: 2016-10-21 14:33:42
Autor: Jacek Maciejewski
Spalanie
Dnia Fri, 21 Oct 2016 04:04:09 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

a tam  jest 7 słownie SIEDEM litrów.

Co się podniecasz? Moje stare Kangoo pali 4,6 l/100.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-21 15:39:38
Autor: PiteR
Spalanie
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

[...]

Też myślałem, że auto musi być takie słabe dopóki nie uszczelniłem kolektora dolotowego.

Też myślałem, że silnik vw musi brać olej dopóki nie zmierzyłem temperatury silnika 78 st :)

Też myślałem, że auto musi palić 8 litrów dopóki nie zmieniłem opon, tarcz i nie naprawiłem zaciętych prowadnic zacisku ;)

Największy uzysk był jednak po kupieniu nowych opon.

A powaznie, to silnik vw passat 1.6 AHL 8v pali mi od 7 do 7.5 litra Olsztyn Gdańsk z prędkościami różnymi o dziwo nie małymi. Zdarzało mi się jechać i 150 przez 20 minut na tym równiutkim odcinku od Elbląga do Małdyt a potem odrabiać straty 80 na odcinku Ostróda Olsztyn.

Paliwo kupuję tylko na eMila i na Shell po Neste

Stań na minimalnej górce puśc hamulec i sprawdź czy się będzie toczyć. Jeśli nie to hamulce trą. Felgi macasz po trasie czy są równomiernie gorące?

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-21 12:49:42
Autor: Bolko
Spalanie

Też myślałem, że silnik vw musi brać olej dopóki nie zmierzyłem temperatury silnika 78 st :)

Jakieś 4 lata temu musiałem zrobić silnik.
Łacznie z planowaniem głowic. Dwa razy bo tak wyszło mechanikowi :(
To byłem jakieś max 50 kkm temu

Też myślałem, że auto musi palić 8 litrów dopóki nie zmieniłem opon, tarcz i nie naprawiłem zaciętych prowadnic zacisku ;)
Hamulce zrobiłem od zera dwa lata temu.

Największy uzysk był jednak po kupieniu nowych opon.

Tu może być kwestia. Bo od trzech lat stwierdziłem że przy moich przebiegach to nie ma sensu zamiana opon. (Jak śnieg pada to kraków stoi).
I jeżdże na zimówkach.
Ale odkąd pamietam na baku robiłem 500 do max 600 km.
[...]

Odkąd pamietam to miałem jeden rekord 700 km z małym plusem zrobiłem.
W wakacje w światowe dni młodzieży jechałem wtedy z Katowic do Tarnowa i potem z powrotem + w okolicach Szlaku Orlich Gniazd.
Tylko ża A4 jechałem w graniacach 150 km/h bo upał był , dzieci w aucie a klimy nie ma niestety.

Paliwo kupuję tylko na eMila i na Shell po Neste

Ja na Shellu obok

Data: 2016-10-21 18:45:42
Autor: sirapacz
Spalanie

Felgi macasz po trasie czy są równomiernie
gorące?

Myślałem, że tylko ja tak wydziwiam:)

Data: 2016-10-21 21:03:56
Autor: PiteR
Spalanie
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

Felgi macasz po trasie czy są równomiernie gorące?

Myślałem, że tylko ja tak wydziwiam:)

Jak się człowiek raz sparzył... to ubiera rękawice ;)

Wiadomo zatrzymanie w polu to cztery felgi jednakowo chłodne.
Zatrzymanie w mieście, gdzie się często hamuje, przód ciepły tył letni.

Jeśli smar skwierczy to trzeba szukać przyczyny.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-21 17:05:20
Autor: J.F.
Spalanie
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:edb19446-8df8-4852-a445-f4a500fcc748@googlegroups.com...
[...]

to w miare typowy miesieczny przebieg ?
Bo na autostradzie powinno byc mniej, po miescie moze byc wiecej...

[...]

To kiedy trzeba zmieniac swiece, kable, wtryskiwacze i katalizator  ?

O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!
Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

U siebie :-)
Tylko:
-notatki prowadzic ile tego paliwa sie wlalo i ile kilometrow przejechalo,
-sprawdzic ile licznik przeklamuje.

http://www.spritmonitor.de/de/suche.html

Jednemu spali 6.6, drugiemu 9 - normalka.

J.

Data: 2016-10-21 11:21:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Spalanie
-- http://www.spritmonitor.de/de/suche.html

Jednemu spali 6.6, drugiemu 9 - normalka.

ale dla tej Cordoby najwiecej uzytkownikow zglasza 6,4 - 7,1 co z grubsza odpowiada spalaniu z autocentrum ... taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

P.

Data: 2016-10-21 13:02:01
Autor: Bolko
Spalanie
W dniu piątek, 21 października 2016 20:21:53 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
> [...]

ale dla tej Cordoby najwiecej uzytkownikow zglasza 6,4 - 7,1 co z grubsza odpowiada spalaniu z autocentrum ... taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

Ale wiesz wydaje mi się że jeżdżę jak emeryt. Po pierwsze nie chce mi się bo skrzynią trzeba wahlować.
A po drugie nauczyłem się że szybka jazda w mieście nie polega na silniku tylko na umiejetności zmiany pasa w odpowiednim miejscu/czasie.
Wczoraj "ścigałem się" z ML350 na wrocławskich numerach..
Ale wystarczyła jedna decyzja i już sie nie spotkaliśmy. A autostrada to jak by nie TIR-y to byłbym najwolniejszym samochodem
Przy 100 km autostrady te "10 więcej" nie robi zbyt dużej róznicy.
A fakt że to inni muszą na mnie uważać a nie odwrotnie jest tego wart.
I żeby nie było kiedyś robiłem Kraków-Toruń w 4,5h jak nie było A1.
Ale teraz musze płacić za paliwo z własnej kieszeni

Data: 2016-10-21 13:41:06
Autor: sczygiel
Spalanie
W dniu piątek, 21 października 2016 22:02:03 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

I żeby nie było kiedyś robiłem Kraków-Toruń w 4,5h jak nie było A1.
Ale teraz musze płacić za paliwo z własnej kieszeni

Podstawa to tankowanie i notowanie kilometrów i litrów.
Po 2-4 tankowaniach będziesz wiedział jakie masz rzeczywiste zuzycie.
Tankowac wtedy pod korek. Do odbicia lub dwu.

Jedno na co masz wpływ to styl jazdy. Dobrze kombinujesz ze zmianami pasów więc zakładam żeś kumaty.
Staraj sie przyspieszać zdecydowanie, a potem utrzymywac prędkość tak aby delikatnie zwalniać.
Ale jesli nawet tak nie robisz to nie powinno dodac ci więcej niż 1L/100km.

Jesli takie spalanie masz w mieście na krótkich odcinkach to jest ok.
Jak masz takie podczas przejazdów godzinnych to wygląda kiepsko.

Spalanie na autostradzie moze takie byc jak masz.

Data: 2016-10-22 07:58:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Spalanie
W dniu .10.2016 o 22:41 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Podstawa to tankowanie i notowanie kilometrów i litrów.
Po 2-4 tankowaniach będziesz wiedział jakie masz rzeczywiste zuzycie.
Tankowac wtedy pod korek. Do odbicia lub dwu.

U mnie pomiędzy "drugim odbiciem" a "pod korek" (widzę paliwo we wlewie)  jest jeszcze przestrzeń na 6-7l ON.

TG

Data: 2016-10-22 01:54:56
Autor: sczygiel
Spalanie
W dniu sobota, 22 października 2016 07:58:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]

U mnie pomiędzy "drugim odbiciem" a "pod korek" (widzę paliwo we wlewie)  jest jeszcze przestrzeń na 6-7l ON.

U mnie nie aż tyle ale pod korek trudno zatankować.
Miałem na mysli ze lejesz tyle samo za kazdym razem.
W praktyce nawet jakby sie o te 7 litrów machnąć to błąd wyjdzie +1L/100km.
A o tyle to chyba sie Bolko nie machnie. zresztą po 4 tankowaniach ten błąd zejdzie do maks 0,25L/100km.

U mnie niby sie da nalać troche więcej ale trzeba sporo czekać aby sie paliwo przelało we wszelkiej maści doprowadzenia.
Pierwsze odbicie i trzeba poczekać aż sie piana straci. Po 20 sekundach wchodzi kolejne 0,5-0,7L i nastepuje kolejne odbicie.
I tak można pare razy ale mi sie zazwyczaj nie chce  i sensu nie widzę.

W innych autach pewnie można to łatwiej uskutecznić - tak jak u Ciebie.

Data: 2016-10-21 20:39:02
Autor: Shrek
Spalanie
W dniu 21.10.2016 o 20:21, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

Za to do nawet nie dynamicznej jazdy ale w miarę normalnej trzeba go butować i stąd 8 litrów;)

Shrek

Data: 2016-10-21 17:21:47
Autor: Cavallino
Spalanie
[...]

To różnica między kłamstwem i prawdą, względnie między jazdą a wleczeniem się max. 70.

Do tego dochodzą drogi po których wiele szybciej się jeździć nie da, nie każdy jeździ po autostradzie i dużym mieście.

Data: 2016-10-22 09:32:17
Autor: Marek Panek
Spalanie
W dniu 2016-10-21 o 13:04, Bolko pisze:
[...]

Jestem przeciętnym drajwerem, powożę Reno Megan Dynamique 1,6l. W mieście (Wrocek - chyba korki :-)) nie mogę zejść niżej 12/100. Na trasie (Wrocław - Płońsk i z powrotem; 720km przez Łódż, zgodnie z ograniczeniami, za wyjątkiem wyprzedzania TIR-ów) 6,5/100
pzdrw
Marek

Data: 2016-10-23 11:43:03
Autor: cef
Spalanie
W dniu 2016-10-21 o 13:04, Bolko pisze:

Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

Na temat tego konkretnego samochodu znajdziesz rzeczową
informację u innego użytkownika, któremu przekażesz to auto do eksploatacji
na okres kilku miesięcy wystarczający do sensownych testów.

Data: 2016-10-31 15:51:43
Autor: robot
Spalanie
W dniu 2016-10-21 o 13:04, Bolko pisze:

O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

Zauwazylem ze samochody na stronach internetowych zawsze pala mniej niz nasze prawdziwe.

Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

Tez bym sie chetnie dowiedzial.

pzodro

Data: 2016-10-31 16:00:51
Autor: Budzik
Spalanie
Osobnik posiadający mail robot@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Spalanie