Spalanie

Data: 2016-10-21 17:05:20
Autor: J.F.
Spalanie
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:edb19446-8df8-4852-a445-f4a500fcc748@googlegroups.com...
Mam seata cordobe I 1,4 8v od 8 lat.
Powiem szczerze że nie zwracałem na to uwagi do dzisiaj ale
na 45 litrach robie ok 500 km plus minus czyli wychodzi 9 na 100 km.
400 km po autostradzie z max 130 km/h
600 km po krakowie na miesiąc.

to w miare typowy miesieczny przebieg ?
Bo na autostradzie powinno byc mniej, po miescie moze byc wiecej...

I tak jest od zawsze jak jeżdzę w taki sposób, w zimie trochę wiecej

http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/cordoba/i/sedan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/
a tam  jest 7 słownie SIEDEM litrów.

acha i dla jasności ponieważ wożę dzieci to auto znaczy o silnik dbam.
jak trzeba to robię i koniec kropka.

To kiedy trzeba zmieniac swiece, kable, wtryskiwacze i katalizator  ?

O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!
Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

U siebie :-)
Tylko:
-notatki prowadzic ile tego paliwa sie wlalo i ile kilometrow przejechalo,
-sprawdzic ile licznik przeklamuje.

http://www.spritmonitor.de/de/suche.html

Jednemu spali 6.6, drugiemu 9 - normalka.

J.

Data: 2016-10-21 11:21:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Spalanie
-- http://www.spritmonitor.de/de/suche.html

Jednemu spali 6.6, drugiemu 9 - normalka.

ale dla tej Cordoby najwiecej uzytkownikow zglasza 6,4 - 7,1 co z grubsza odpowiada spalaniu z autocentrum ... taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

P.

Data: 2016-10-21 13:02:01
Autor: Bolko
Spalanie
W dniu piątek, 21 października 2016 20:21:53 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
> [...]

ale dla tej Cordoby najwiecej uzytkownikow zglasza 6,4 - 7,1 co z grubsza odpowiada spalaniu z autocentrum ... taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

Ale wiesz wydaje mi się że jeżdżę jak emeryt. Po pierwsze nie chce mi się bo skrzynią trzeba wahlować.
A po drugie nauczyłem się że szybka jazda w mieście nie polega na silniku tylko na umiejetności zmiany pasa w odpowiednim miejscu/czasie.
Wczoraj "ścigałem się" z ML350 na wrocławskich numerach..
Ale wystarczyła jedna decyzja i już sie nie spotkaliśmy. A autostrada to jak by nie TIR-y to byłbym najwolniejszym samochodem
Przy 100 km autostrady te "10 więcej" nie robi zbyt dużej róznicy.
A fakt że to inni muszą na mnie uważać a nie odwrotnie jest tego wart.
I żeby nie było kiedyś robiłem Kraków-Toruń w 4,5h jak nie było A1.
Ale teraz musze płacić za paliwo z własnej kieszeni

Data: 2016-10-21 13:41:06
Autor: sczygiel
Spalanie
W dniu piątek, 21 października 2016 22:02:03 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

I żeby nie było kiedyś robiłem Kraków-Toruń w 4,5h jak nie było A1.
Ale teraz musze płacić za paliwo z własnej kieszeni

Podstawa to tankowanie i notowanie kilometrów i litrów.
Po 2-4 tankowaniach będziesz wiedział jakie masz rzeczywiste zuzycie.
Tankowac wtedy pod korek. Do odbicia lub dwu.

Jedno na co masz wpływ to styl jazdy. Dobrze kombinujesz ze zmianami pasów więc zakładam żeś kumaty.
Staraj sie przyspieszać zdecydowanie, a potem utrzymywac prędkość tak aby delikatnie zwalniać.
Ale jesli nawet tak nie robisz to nie powinno dodac ci więcej niż 1L/100km.

Jesli takie spalanie masz w mieście na krótkich odcinkach to jest ok.
Jak masz takie podczas przejazdów godzinnych to wygląda kiepsko.

Spalanie na autostradzie moze takie byc jak masz.

Data: 2016-10-22 07:58:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Spalanie
W dniu .10.2016 o 22:41 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Podstawa to tankowanie i notowanie kilometrów i litrów.
Po 2-4 tankowaniach będziesz wiedział jakie masz rzeczywiste zuzycie.
Tankowac wtedy pod korek. Do odbicia lub dwu.

U mnie pomiędzy "drugim odbiciem" a "pod korek" (widzę paliwo we wlewie)  jest jeszcze przestrzeń na 6-7l ON.

TG

Data: 2016-10-22 01:54:56
Autor: sczygiel
Spalanie
W dniu sobota, 22 października 2016 07:58:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]

U mnie pomiędzy "drugim odbiciem" a "pod korek" (widzę paliwo we wlewie)  jest jeszcze przestrzeń na 6-7l ON.

U mnie nie aż tyle ale pod korek trudno zatankować.
Miałem na mysli ze lejesz tyle samo za kazdym razem.
W praktyce nawet jakby sie o te 7 litrów machnąć to błąd wyjdzie +1L/100km.
A o tyle to chyba sie Bolko nie machnie. zresztą po 4 tankowaniach ten błąd zejdzie do maks 0,25L/100km.

U mnie niby sie da nalać troche więcej ale trzeba sporo czekać aby sie paliwo przelało we wszelkiej maści doprowadzenia.
Pierwsze odbicie i trzeba poczekać aż sie piana straci. Po 20 sekundach wchodzi kolejne 0,5-0,7L i nastepuje kolejne odbicie.
I tak można pare razy ale mi sie zazwyczaj nie chce  i sensu nie widzę.

W innych autach pewnie można to łatwiej uskutecznić - tak jak u Ciebie.

Data: 2016-10-21 20:39:02
Autor: Shrek
Spalanie
W dniu 21.10.2016 o 20:21, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

taki silnik do jazdy dynamicznej sie nie nadaje te 60KM to jest dobre dla samotnego emeryta uprawiajacego PSJ i taki pewnie wykrecil te 4,3 sredniego czyli polowe tego co Bolko :-)

Za to do nawet nie dynamicznej jazdy ale w miarę normalnej trzeba go butować i stąd 8 litrów;)

Shrek

Spalanie