Spalanie Dustera

Data: 2011-01-16 20:45:46
Autor: Lucjan
Spalanie Dustera
Witam

Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster. Dane techniczne podają że 4x4 pali
dużo więcej:

http://dacia-duster.audik.eu/dane-techniczne/

Przykładowo 1.6 które mnie interesuje w trasie normalna wersja 6 a 4x4 7
litrów ale czy tego napędu nie da się jakoś wyłączyć czy coś? Bo jakoś nie
wierze żeby palił na wyłączonym tak samo jak 4x4 :(
Niby fajny bajer napęd 4x4 ale ile razy się to wykorzysta a spalanie dużo większe.

Data: 2011-01-16 21:51:34
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik "Lucjan" <lucjan_wroclaw@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:igvldp$167$1inews.gazeta.pl...

[...]

To kup wersję BEZ "napędu 4x4".

kml

Data: 2011-01-16 20:55:01
Autor:
Spalanie Dustera
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

> wierze żeby palił na wyłączonym tak samo jak 4x4 :(
> Niby fajny bajer napęd 4x4 ale ile razy się to wykorzysta a spalanie dużo > większe.

tylko po co jeep bez 4x4? :) W zimie się zakopie i traktor trza będzie wzywać.

Data: 2011-01-16 22:02:32
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik <lucjan_wroclaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvlv5

tylko po co jeep bez 4x4? :) W zimie się zakopie i traktor trza będzie wzywać.

I tak się zakopie :)

kml

Data: 2011-01-17 11:29:34
Autor: Maciek
Spalanie Dustera
Dnia Sun, 16 Jan 2011 20:55:01 +0000 (UTC), lucjan_wroclaw@WYTNIJ.gazeta.pl
napisał(a):

tylko po co jeep bez 4x4? :) W zimie się zakopie i traktor trza będzie wzywać.

To nie jest zaden jeep, zakopiesz sie tak czy inaczej.

--
Maciek

Data: 2011-01-16 21:58:32
Autor: megrims
Spalanie Dustera
W dniu 2011-01-16 21:45, Lucjan pisze:
[...]

Pozdrawiam

A ja po tytule już myślałem, że ktoś spalił dustera i filmik dał
na YT. :D

Data: 2011-01-16 21:18:40
Autor: to
Spalanie Dustera
begin megrims
A ja po tytule już myślałem, że ktoś spalił dustera i filmik dał na YT.
:D

http://www.youtube.com/watch?v=aNU-6HMO5uo

MoĹźe nie Duster i nie spalony, ale teĹź Dacia i teĹź dobre. ;-)

Data: 2011-01-16 21:58:48
Autor: =Marcos=
Spalanie Dustera
[...]

To jest stałe 4x4. Odłączane to droższe rozwiązanie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-01-16 21:06:48
Autor:
Spalanie Dustera
=Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):
> [...]
> Niby fajny bajer napęd 4x4 ale ile razy się to wykorzysta a spalanie dużo > większe.

To jest stałe 4x4. Odłączane to droższe rozwiązanie.

a jakie jest najtańsze nowe auto z odłączanym 4x4?

Data: 2011-01-16 22:08:02
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik <lucjan_wroclaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvml8$5g2

a jakie jest najtańsze nowe auto z odłączanym 4x4?

ARO? :)

kml

Data: 2011-01-16 22:27:07
Autor: AL
Spalanie Dustera
kml pisze:

Użytkownik <lucjan_wroclaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvml8$5g2

a jakie jest najtańsze nowe auto z odłączanym 4x4?

ARO? :)

pokretłami w piastach :)

"Niewygodne jest włączanie napędu 4x4, gdyż zastosowano znane z UAZA rozwiązanie ze rozłączanym sprzęgłami w kołach."
za:
http://www.militaryrok.pl/index.php/4x4/167-aro-pamitasz.html
i co nieco o policyjnych ARO:
http://www.joemonster.org/filmy/7158/Polska_policja_i_jej_terenowki

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-16 22:35:54
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:igvnr9$8p9$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miało być tanio to jest TANIO :) Była kiedyś taka wersja tego wynalazku gdzie można było zablokować na sztywno zawieszenie :D To podobno był czad dopiero.

kml

Data: 2011-01-17 10:57:28
Autor: marek
Spalanie Dustera
Miało być tanio to jest TANIO :) Była kiedyś taka wersja tego wynalazku gdzie można było zablokować na sztywno zawieszenie :D To podobno był czad dopiero.

eh to lamerstwo plaskaczowe.....
pierwsza rzecza ktora robi sie w celu usprawnienia wlasciwosci terenowki jest wywalenie automatycznych sprzegielek piast i wsadzenie manualnych. douczcie sie zamiast robic a siebie baranow.

Data: 2011-01-17 11:35:19
Autor: AL
Spalanie Dustera
marek pisze:
[...]

(tak czytalem - ograniczenie ilosci czesci wirujacych,...)
ale to pewnie w przypadku aut do rajdow typowo off-road, gdzie raz wlaczasz i zapominasz (ewentualnie wylaczasz to raz na dluzszy czas a nie dziennie).

A tu mowa o autach 4x4 'cywilnych' - pewnie nie usmiechaloby Ci sie wlaczac za kazdym razem naped 4x4 po wjezdzie na polna drozke - wychodzac na zewnatrz i grzebac zmarznietymi rekoma po usyfionych blotem/sniegirm/lodem/etc piastach.
Na zalaczonym filmiku - panowie policjanci nie byli tym pomyslem zachwyceni (tak wiem, nie znali sie).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-17 11:47:36
Autor: marek
Spalanie Dustera
[...]

aha czyli manuale do rajdow, a aro to cywil ? wez sie puknij w glowe. a panom policjantom nikt nie kazal ich rozlaczac.

Data: 2011-01-17 11:56:04
Autor: AL
Spalanie Dustera
marek pisze:
> [...]

aha czyli manuale do rajdow, a aro to cywil ?

nie robie z siebie guru off-road (bo nie mam takich aspiracji) i madrych cytatow tez wklejac z tamtej grupy nie mam zamiaru - choc moglbym tu walnac wyklad o sprzegielkach itp.

Ale, jesli tak Ci to trapuje, to - jako samozwanczy guru off-road - powinienes nam tu zrobic piekny wyklad na temat zalet/wad tego typu rozwiazan z przykladami miast wyzywac od 'glupkow' (to takie latwe).
Zrobisz?

Ja raz w zyciu tylko jechalem terenowka (LR Disco3) ale to taki skomputeryzowana terenowka (niemal z autopilotem ;) wlacznie i tam wszystko wlacza sie guzikami/pokretlami/dzwigienkami z kabiny.

panom policjantom nikt nie kazal ich rozlaczac.

w ich przypadku chodzilo pewnie o oszczednosci: na benzynie i samym napedzie ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-17 12:02:54
Autor: marek
Spalanie Dustera
[...]

nie trzeba zadnego wykladu. automaty sa awaryjne i przeskakuja, po czym sie rozpierdalaja.
zaleta manuali jest brak powyzszego oraz mozliwosc jazdy na reduktorzy przy braku CMR.
tylko po co ja to pisze lamerom z pmsu....

Data: 2011-01-17 12:05:13
Autor: marek
Spalanie Dustera
mozliwosc jazdy na reduktorze przy braku CMR.

po asfalcie przy odlaczonym przodzie. no teraz juz wiesz wszystko wiec mozesz pisac te swoje wyklady o sprzegielkach.

Data: 2011-01-17 12:32:31
Autor: AL
Spalanie Dustera
marek pisze:
mozliwosc jazdy na reduktorze przy braku CMR.

po asfalcie przy odlaczonym przodzie. no teraz juz wiesz wszystko wiec mozesz pisac te swoje wyklady o sprzegielkach.

dzieki 'o guru' - nic nowego sie nie dowiedzialem, ale coz...

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-17 12:42:49
Autor: marek
Spalanie Dustera
dzieki 'o guru' - nic nowego sie nie dowiedzialem, ale coz...

to dlaczego wysmiewasz rozwiazanie lepsze od gorszego? wyjasnisz?

Data: 2011-01-17 13:25:06
Autor: AL
Spalanie Dustera
marek pisze:
dzieki 'o guru' - nic nowego sie nie dowiedzialem, ale coz...

to dlaczego wysmiewasz rozwiazanie lepsze od gorszego? wyjasnisz?

nie wysmiewam - zauwaz, ze podszedlem do tematu od strony 'cywilnego' uzytkownika a nie amatora raidow off-road (ktory chce miec wygodnie).

Uwazam, ze nie dysponuje stosowna wiedza a tym bardziej doswiadczeniem w temacie by sie za to zabierac - nie wiem skad ta Twoja kasliwosc.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-17 16:27:12
Autor: emes
Spalanie Dustera

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ih1cf1$g4c$1@inews.gazeta.pl...
marek pisze:
[...]

nie widzisz ze to debil po chuj z nim dyskutowac.

Data: 2011-01-17 13:28:27
Autor: J_K_K
Spalanie Dustera

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:ih19cd$6dm$1inews.gazeta.pl...
marek pisze:

dzieki 'o guru' - nic nowego sie nie dowiedzialem, ale coz...

Z takim chamem w ogóle bym nie dyskutował.
Zobacz jaki "ładny" adres zwrotny ma ustawiony.

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-17 15:02:51
Autor: CeSaR
Spalanie Dustera
nie trzeba zadnego wykladu. automaty sa awaryjne i przeskakuja, po czym sie rozpierdalaja.
zaleta manuali jest brak powyzszego oraz mozliwosc jazdy na reduktorzy przy braku CMR.

Czego najlepszym przykładem jest Nissan Patrol z ręcznie przełączanymi sprzęgiełkami....

tylko po co ja to pisze lamerom z pmsu....

No właśnie, po co?

Data: 2011-01-17 15:41:11
Autor: marek
Spalanie Dustera
tylko po co ja to pisze lamerom z pmsu....

No właśnie, po co?

no wlasnie .... lamerstwo bedzie wysmiewac dobre rozwiazania dzieki swojemu ignoranctwu.

Data: 2011-01-17 13:49:26
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości news:ih13qe$jam$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dziękujemy za twoją opinię dotyczącą kwestii nie poruszanej w tym wątku. Cieszy na bardzo, że dałeś upust swojej frustracji i oświęciłeś ciemną masą wikuistą wiedzą z zakresu "tak się to powinno robić".

kml

Data: 2011-01-17 15:41:35
Autor: marek
Spalanie Dustera
Dziękujemy za twoją opinię dotyczącą kwestii nie poruszanej w tym wątku. Cieszy na bardzo, że dałeś upust swojej frustracji i oświęciłeś ciemną masą wikuistą wiedzą z zakresu "tak się to powinno robić".

masz cos z glowa?
ja poruszylem temat aro ?

Data: 2011-01-17 16:28:29
Autor: emes
Spalanie Dustera

Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ih1kf6$9is$1@inews.gazeta.pl...
[...]

pozwole sobie zacytowac z pl.regionalne.lublin 'wypierdalaj w podskokach'

Data: 2011-01-17 12:27:37
Autor: PepedB
Spalanie Dustera

a jakie jest najtańsze nowe auto z odłączanym 4x4?

ARO? :)

Uważaj, bo człowiek gotów kupić i będzie miał:
http://www.dailymotion.pl/video/x3msh7_policyjna-aferaaromagazyn-uwaga_fun ;)

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2011-01-16 22:33:36
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Spalanie Dustera
To jest stałe 4x4. Odłączane to droższe rozwiązanie.

Czekaj, Duster ma stałe 4x4?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-01-16 22:36:39
Autor: kml
Spalanie Dustera

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:igvo7b$e7t$1news.onet.pl...
To jest stałe 4x4. Odłączane to droższe rozwiązanie.

Czekaj, Duster ma stałe 4x4?

IMO nie ma. Ma dołączny tył w chwili poślizgu przednich kół OIDP. Nie zagłebiałem się dokładnie, ale nie wydaje mi się żeby można to było nazwać stałym 4x4.

kml

Data: 2011-01-16 22:50:44
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:igvomk$b5d$1inews.gazeta.pl...
kml pisze:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=nCkFA3W8sZ4
ok. 1.00 minuty - przechylony przy zjezdzie - i ok 2 minuty - jazda po sniegu -> wyglada, ze to staly naped 4x4

Dołączany.
Oczywiście ma możliwość włączenia trybu 4*4, który sam się dezaktywuje przy jakiejś tam szybkości.

Data: 2011-01-16 22:52:32
Autor: AL
Spalanie Dustera
kml pisze:

[...]

tak doczytalem sobie 2WD, 4WD i Auto - dlatego tamten post wycofalem.

na grupie Dustera jakies watki o przegrzewaniu sprzegla wiskotycznego sie tworza.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-16 22:55:30
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

na grupie Dustera jakies watki o przegrzewaniu sprzegla wiskotycznego sie tworza.

Ale tak przy normalnej jeździe, czy przy 4*4 (o co ktoś pytał w poprzednim wątku)?
Chodzi mi po głowie to auto, ale czym dalej w las tym więcej drzew.

Data: 2011-01-16 22:57:15
Autor: AL
Spalanie Dustera
Cavallino pisze:
[...]

przy 4wd przelacza na 2wd z kontrolka o jakies tam awarii - nie wczytywalem sie dalej (braz wiekszego zainteresowania).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-16 22:58:28
Autor: AL
Spalanie Dustera
AL pisze:
Cavallino pisze:
[...]

jesli Cie interesuje, to byl to prawd. ten watek:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=72114&sid=d5f6014befa4768968a268ddac9becfc

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-16 22:59:19
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:igvpjp$d4f$3inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
[...]

No to pięknie.
Zresztą czego ja się głupi po Renault spodziewałem?
BTW: to podobno napęd z Qashqaia - tam też się takie cuda na kiju dzieją?

Data: 2011-01-17 11:25:59
Autor: J.F.
Spalanie Dustera
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał
Ale tak przy normalnej jeździe, czy przy 4*4 (o co ktoś pytał w poprzednim wątku)?
Chodzi mi po głowie to auto, ale czym dalej w las tym więcej drzew.

Renowke chcesz kupowac ?? Ty ???

J.

Data: 2011-01-17 11:27:36
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ih15es$4m7$1news.onet.pl...
[...]

Dawali prawie za darmo gwarancję na 5 lat.
W takim przypadku mógłbym zaryzykować.
Zwłaszcza jak już będzie miała ze 2 lata (cena nowej 4*4 jest bez sensu).

Data: 2011-01-18 00:12:46
Autor: AL
Spalanie Dustera
Cavallino pisze:
[...]

ta, ty bys chcial 4x4 za 30zl

kup se resoraka - gwarancje tez ci dadza 24m-ce
;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 09:52:21
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
[...]

Nie, ale ponad 70 klocków za Dacię, to gruba przesada.
Poczekam aż zluzują, albo będą dostępne z drugiej ręki, zresztą niekoniecznie musi to być Dacia, Sportage czy IX35 byłby jeszcze lepszy.

Data: 2011-01-18 10:26:09
Autor: AL
Spalanie Dustera
Cavallino pisze:
[...]

ale to i tak najtansze auto 4x4 tej wielkosci na rynku
ogolnie zbiera dobre opini, wiedz jesli nie jestes esteta to chyba najlepszy wybor.

chcesz taniej - to moze panda?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 10:33:04
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
[...]

Owszem, ale droższy o 10 tys Sportage bije ją na głowę pod prawie każdym względem.

ogolnie zbiera dobre opini, wiedz jesli nie jestes esteta

Problem w tym, że jestem.
Wygląd zewnętrzny Dustera jeszcze bym przeżył, ale ta tragedia którą Dacia odwala w środku każdego swojego auta, jakoś mnie powstrzymuje.

chcesz taniej - to moze panda?

Nie nadaje się na auto rodzinne, a jako drugie jest za drogie dla mnie.
To już wolę poczekać na używanego SUV, posiadajacego jeszcze gwarancję.

Data: 2011-01-18 10:57:50
Autor: AL
Spalanie Dustera
Cavallino pisze:
[...]

no nie wiem - patrzac na tyl nowego Sportage smiem twierdzic, ze projektowal je ktos z rozdwojona jaznia

ogolnie duzo chromu na zewnatrz - taki amerykanski blichtr

z zewnatrz ladniejszy duster (jesli patrzec kategoriami auta 4x4)
i dzielniejszy w terenie (kazdy z testow porownawczych to potwierdza)

Sportage to taki SUV na asfalty, co zreszta podkresla producent w swoich materialach. A 4x4 masz tylko z najmocniejszymi silnikami (2.0/benzyna/diesel) - cene - sam sobie sprawdz, ale pewnie nie bedzie duzo nizsza niz np. forester, bijacy ta sportage na glowe (badz inny suv - kazdy se tu wstawi co lubi).

ogolnie zbiera dobre opini, wiec jesli nie jestes esteta

[...]

cena najslabszego sportage (2wd, benzyna 1.6) jest wyzsza niz najdrozsza wersja dustera (4wd 1.5dci) - ja znalazlem za 66tys (wersja podstawowa z min. wyposazeniem).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 11:07:00
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

z zewnatrz ladniejszy duster

Mam dokładnie odmienne zdanie, ale to zostawmy, bo to kwestia gustu.

(jesli patrzec kategoriami auta 4x4)
i dzielniejszy w terenie (kazdy z testow porownawczych to potwierdza)

W teren się raczej nie wybieram, chodzi prędzej o dziurawe drogi, zaspy itd

Sportage to taki SUV na asfalty, co zreszta podkresla producent w swoich materialach. A 4x4 masz tylko z najmocniejszymi silnikami (2.0/benzyna/diesel)

Nieprawda.
Pomyliłeś z Hultajem, ale i w nim już z dieslem 1.7 można dokupić.
W Sportage tak można od zawsze.
I dokładnie o taki mi chodzi.

- cene - sam sobie sprawdz, ale pewnie nie bedzie duzo nizsza niz np. forester, bijacy ta sportage na glowe (badz inny suv - kazdy se tu wstawi co lubi).

Mówię cały czas o tym samym wariancie, Sportage 4*4 ze słabszym dieslem vs Duster z dieslem 105 KM.
85 vs 75 tys.

cena najslabszego sportage (2wd, benzyna 1.6) jest wyzsza niz najdrozsza wersja dustera (4wd 1.5dci) - ja znalazlem za 66tys (wersja podstawowa z min. wyposazeniem).

Najdroższa wersja Dustera to 75 tys.
I co gorsza taka musi być, żeby w ogóle dało się na to patrzeć i używać.
To ten który masz w jakimkolwiek folderze czy zdjęciu.
Jak się kiedyś wybrałem do salonu Dacii i zobaczyłem jak wygląda słabiej wyposażona wersja to doznałem załamania.
Też się czaiłem na takiego za niecałe 60, ale tak się nie da.

Data: 2011-01-18 11:37:54
Autor: AL
Spalanie Dustera
Cavallino pisze:

Sportage to taki SUV na asfalty, co zreszta podkresla producent w swoich materialach. A 4x4 masz tylko z najmocniejszymi silnikami (2.0/benzyna/diesel)

Nieprawda.

zacytuje Ciebie: "Nieprawda" - czytaj nizej

dodatkowo ta sama informacje znajdziesz w cenniku nizej cytowanym

Pomyliłeś z Hultajem, ale i w nim już z dieslem 1.7 można dokupić.
W Sportage tak można od zawsze.
I dokładnie o taki mi chodzi.

rozdział: Już nie w teren

Najnowszy sportage całkowicie odchodzi od wizerunku "ugłaskanego terenowca". Producent nie kryje, że auto zaprojektowano głównie z myślą o asfaltowych drogach. Jedynie dwie najmocniejsze wersje silnikowe - benzynowe 2,0 DOHC (163 KM) oraz wysokoprężny 2,0 CRDi (136 KM) występują z napędem 4x4. Takie podejście nie wszystkim się spodoba, ale dzięki niemu, podstawowa wersja (z benzynowym 1,6 l GDI o mocy 135 KM) wyceniona została na 66 900 zł.

za:
http://motoryzacja.interia.pl/testy/wiadomosci/pierwsza_jazda/news/calkiem-nowa-kia-sportage,1530924

[...]

dustera 1.5dci 4x4 kupisz za 65tys - sprawdzalem 'w saluunie' ;)
(za 60 daloby sie tez go wyrwac - i chyba taka cena byla na poczatku - pewnie chodzi o roznice kursowe, promocje, etc) - wiec nie wiem skad ty te 75tys bierzesz.

cena najslabszego sportage (2wd, benzyna 1.6) jest wyzsza niz najdrozsza wersja dustera (4wd 1.5dci) - ja znalazlem za 66tys (wersja podstawowa z min. wyposazeniem).

Najdroższa wersja Dustera to 75 tys.

Duster 4x4 1.5dci = 65tys (w.Laureate)
a jak dodasz wszystkie mozliwe opcje masz cene 71tys.
- wiec sporo zawyzasz

z cennika sportage:
http://www.kia.pl/content/~/media/Files/Upload/PL/cenniki/cennikSportage2010_20110103.ashx
czyli:
najgorzej wyposazony sportage 4x4 diesel: 92300,-, nadrozszy: 105800,-
+doplata do automatu 5000,-
a jak doposazysz w to co max, to dodaj do powyzszych cen jeszcze 20tys
(rabat dostaniesz 2000,- info na stronie kia)

[...]

przed kupnem nowego Sportage - zobacz sobie poj. bgaznika = 320l to to jest jak w autach segmentu "B" - wiec z przydomkiem 'rodzinny' nie ma tu nic wspolnego.  Dodatowo wys. zaladunkowa - tragedia.
Kia postawila na wyglad, blichtr (moze jej sie udalo, bo przyciaga oko) ale jak popatrzec krytycznym okiem na niektore rozwiazania - to jak pisalem wczesniej - projektant mial rozdwojenie jazni (przyklad: tylne swiatla - ogromniaste a kierunkowskazy wsadzili w zderzak - po co?)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 12:16:16
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

http://motoryzacja.interia.pl/testy/wiadomosci/pierwsza_jazda/news/calkiem-nowa-kia-sportage,1530924

No to nie wiem, jak interesowałem się kilka tygodni po debiucie, to silnik 1.7 crdi był dostępny z wersją 4*4 za 85 000.
Ale może coś pokręciłem i trzeba będzie na niego czekać jeszcze dłużej.

[...]

Pisałem.
Trzeba go doposażyć, bo standardowo jest wyposażony jak auto klasy B.
Czyli praktycznie wrzucić do niego wszystko co się da.
Dopiero wtedy można go porównywać ze Sportage w standardzie.

BTW: Automatu nie chcę.

Data: 2011-01-18 12:39:38
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Duster 4x4 1.5dci = 65tys (w.Laureate)
a jak dodasz wszystkie mozliwe opcje masz cene 71tys.
- wiec sporo zawyzasz

Zapomniałeś o wyborze lakieru i tapicerki.
Możesz wyjść w konfiguratorze nawet ponad 75 tys.

Data: 2011-01-17 00:33:11
Autor: BartekK
Spalanie Dustera
[...]

1L to praktycznie nic.
Większe spalanie nie jest związane tylko z napędem, bo nawet odłączony napęd (w skrzyni) daje opory - drugi most, układ różnicowy, wał itd. Całe stadko gratów w gęstym oleju i łożysk do kręcenia, to są opory i waga do wożenia. W "starodawnych" (aro, uaz) terenówkach odłączało się napęd (akurat przedni) wprost w piastach kół, by nie kręcić wałem i zmniejszyć opory. A tutaj się tak nie da, odłącza się tylko napędzanie przez silnik tych gratów, ale silnik napędza auto przednimi kołami, auto się toczy, tylne koła się kręcą i napędzają graty od napędu "od drugiej strony"...

Data: 2011-01-17 19:09:20
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Spalanie Dustera
Dnia 17.01.2011 BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał/a:
W dniu 2011-01-16 21:45, Lucjan pisze:
Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster. Dane techniczne podaj? ?e 4x4 pali
du?o wi?cej:

http://dacia-duster.audik.eu/dane-techniczne/

Przyk?adowo 1.6 które mnie interesuje w trasie normalna wersja 6 a 4x4 7
litrów ale czy tego nap?du nie da si? jako? wy??czy? czy co?? Bo jako? nie
wierze ?eby pali? na wy??czonym tak samo jak 4x4 :(
1L to praktycznie nic.
Wi?ksze spalanie nie jest zwi?zane tylko z nap?dem, bo nawet od??czony nap?d (w skrzyni) daje opory - drugi most, uk?ad ró?nicowy, wa? itd.

Drugi most ;) ? To Duster FWD już jakis posiada ? ;) --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-17 20:17:34
Autor: BartekK
Spalanie Dustera
W dniu 2011-01-17 19:09, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
[...]

Przyk?adowo 1.6 ktĂłre mnie interesuje w trasie normalna wersja 6 a 4x4 7
litrĂłw ale czy tego nap?du nie da si? jako? wy??czy? czy co?? Bo jako? nie
wierze ?eby pali? na wy??czonym tak samo jak 4x4 :(
1L to praktycznie nic.
Wi?ksze spalanie nie jest zwi?zane tylko z nap?dem, bo nawet od??czony
nap?d (w skrzyni) daje opory - drugi most, uk?ad rĂł?nicowy, wa? itd.

Drugi most ;) ? To Duster FWD juĹź jakis posiada ? ;)
No most może nie, ale cały układ od piasty do układu różnicowego...
Jak zwał tak zwał. Jeśli półosie idą w pochwie do układu różnicowego - to jest zwane "mostem", i to jest klasyczna konstrukcja od 100. Jak most jest "łamany" (skrętny w połowie, jak w tatrach), to nadal jest mostem? A jak układ różnicowy to osobna skrzynka, od niej idą "w powietrzu" półosie po obu stronach zakańczane przegubami - to jak to nazwać?

Data: 2011-01-17 20:34:55
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Spalanie Dustera
[...]

Drugi most ;) ? To Duster FWD ju? jakis posiada ? ;)
No most mo?e nie, ale ca?y uk?ad od piasty do uk?adu ró?nicowego...
Jak zwa? tak zwa?. Je?li pó?osie id? w pochwie do uk?adu ró?nicowego - to jest zwane "mostem", i to jest klasyczna konstrukcja od 100. Jak most jest "?amany" (skr?tny w po?owie, jak w tatrach), to nadal jest mostem? A jak uk?ad ró?nicowy to osobna skrzynka, od niej id? "w powietrzu" pó?osie po obu stronach zaka?czane przegubami - to jak to nazwa??

Cały układ od piasty do układu różnicowego to półoś, są nawet dwie. I w
żadnej pochwie w takim Dusterze nie idą, wygląda to jak klasyczna
przednionapędówka z dyfrem znajdującym się w skrzyni biegów. --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-17 10:28:01
Autor: CeSaR
Spalanie Dustera
Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster.

Jest tu na grupie taki jeden szpec od spalania - zobaczy zdjęcie i powie, ile ten samochód będzie palił. Dane techniczne w zasadzie możesz od razu wywalić do kosza.

Data: 2011-01-17 11:28:40
Autor: J.F.
Spalanie Dustera
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w
Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster.
Jest tu na grupie taki jeden szpec od spalania - zobaczy zdjęcie i powie, ile ten samochód będzie palił. Dane techniczne w zasadzie możesz od razu wywalić do kosza.

No ba, dajcie to auto do testow, to zobaczycie ze pali 10 w trasie i 13 po miescie.
Ktore nie pali .. no maluch nie pali :-)

J.

Data: 2011-01-17 11:35:10
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ih15jt$521$1news.onet.pl...
[...]

Zależy z jakim silnikiem i napędem.
Z benzynowym 4*4 wiele mniej nie można spodziewać, skoro z tym samym silnikiem dużo mniej toporne Megane paliło 7-9 na trasie i 10-10,5 w mieście.

Data: 2011-01-17 14:12:18
Autor: Pan Piskorz
Spalanie Dustera
W dniu 2011-01-16 21:45, Lucjan pisze:
podają że 4x4 pali
dużo więcej:

1. Że toto gdzieś tam pali 6 lub 7 litrów to zapomnij.
2. Różnica nie jest wielka, nie warto się tym przejmować.
P.

Data: 2011-01-17 14:26:23
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:ih1f7i$l9r$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-16 21:45, Lucjan pisze:
podają że 4x4 pali
dużo więcej:

1. Że toto gdzieś tam pali 6 lub 7 litrów to zapomnij.

A tam gadasz, producent tak napisał, raz komuś nie używającemu gazu udało się to powtórzyć, więc tyle średnio pali.
Jeśli twierdzisz inaczej to się nie znasz, a auto tylko na zdjęciach widziałeś.

Data: 2011-01-17 14:44:41
Autor: CeSaR
Spalanie Dustera
A tam gadasz, producent tak napisał, raz komuś nie używającemu gazu udało się to powtórzyć, więc tyle średnio pali.
Jeśli twierdzisz inaczej to się nie znasz, a auto tylko na zdjęciach widziałeś.

Powiedział ten, który jeździł wszystkimi samochodami a spalanie ocenia na podstawie wielkości silnika.
Stosowny cytat:

"Proszę bardzo:
1.8 - 10 litrów średnio
1.6 - 9,5 litra średnio
1.4 boxer - 10,5 litra średnio"

Cytat ma końskie pochodzenie.

Data: 2011-01-17 19:08:11
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Spalanie Dustera
Dnia 17.01.2011 CeSaR <adres@mail.com> napisał/a:
[...]

Kurde to moje 2.0 się nie łapie ostatnio. Z ostatnich 2500 km 9,4 / 100
km ;) Chociaz poprzednie 10 000 km zrobiło ze średnią 10,5 co by się
jakoś wpisywało w ten obrazek ;)

Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-17 19:49:29
Autor: Cavallino
Spalanie Dustera
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnij91cb.rma.karmmniechloru.net...
[...]

Hłe, hłe, widzę że cysorz nie wyłapał ironii i zagotowało mu się pod kopułką. ;-)
Ale po co go wyciągasz z szamba to już nie pojmuję.

Data: 2011-01-17 22:16:06
Autor: CeSaR
Spalanie Dustera
Hłe, hłe, widzę że cysorz nie wyłapał ironii i zagotowało mu się pod kopułką. ;-)
Ale po co go wyciągasz z szamba to już nie pojmuję.

Twoja kuńska ironia jest tyle samo warta co i reszta bzdetnych wypowiedzi.

Data: 2011-01-17 20:17:38
Autor: Lucjan
Spalanie Dustera
dzięki za odpowiedzi wiem że to trochę inna klasa ale czy Duster lepiej
radziłby sobie w terenie niż Tata Safari czy gorzej?

Sprawdzałem właściwości terenowe:

http://dacia-duster.audik.eu/wymiary/

i wychodzi np. prześwit 21 cm to nawet dość dużo. Nowy Jeep Cherokee ma 18,9
cm. To ja nie wiem czy to jest jakoś inaczej mierzone czy może ten Duster
naprawdę jest taki dobry?

--

Spalanie Dustera