Spalanie Megane III

Data: 2013-04-02 19:11:02
Autor: Przemeq
Spalanie Megane III
Jeżdżę od niedawna megi III z silnikiem 1.5 dci 110 KM z FAP.
Ile wam pali ten samochĂłd ON.
Po lekturze sieci to jednym z 6/100 a drugim to nawet przybywa w baku
i pali z -1/100.
Interesują mnie realne nie życzeniowe spalanie.

Przemeq

Data: 2013-04-02 13:12:11
Autor: kogutek444
Spalanie Megane III
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 19:11:02 UTC+2 użytkownik Przemeq napisał:
Jeżdżę od niedawna megi III z silnikiem 1.5 dci 110 KM z FAP.

Ile wam pali ten samochód ON.

Po lekturze sieci to jednym z 6/100 a drugim to nawet przybywa w baku

i pali z -1/100.

Interesują mnie realne nie życzeniowe spalanie.

Przemeq

Realne to tyle ile Tobie spala. Kiedyś samochody mało paliły u cioci na imieninach. Zależność była prosta. Im więcej pustych butelek tym mniej auta paliły. Od czasu jak na imieninach podają piwo i słone paluszki to opowieści dziwnej treści przeniosły się do netu. Jak ktoś jeździ w trasy to mało pali. Jak jeździ do pracy i na zakupy i od zapalenia do zgaszenia robi 3 kilometry to przy takich pogodach jak teraz są dyszka może być mało.

Data: 2013-04-03 20:45:31
Autor: Przemeq
Spalanie Megane III

[...]

Pytałem grupy bo mnie spala według kompa od 6,3 do 6,5 średnie spalanie,
wydawało się dużo, ale z drugiej strony zapalam jadę z 10 km praca trochę jazdy po mieście znowu 10 km dom.
Dla porównania thalia tez 1.5 dci spala teraz 5,2 realnie z licznika stacji bo nie ma tam komputera.
Zatankowałem do pełna i teraz zobaczę, o ile ewentualnie przekłamuje komputer.
Stylu jazdy nie zmienię, pogody na razie też nie i nie będę z paniką w oczach gapił się na obrotomierz tylko normalnie jeździł, cóż fizyki nie przeskoczę.

Przemeq

Data: 2013-04-03 21:34:59
Autor: Cavallino
Spalanie Megane III

Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Pytałem grupy bo mnie spala według kompa od 6,3 do 6,5 średnie spalanie,
wydawało się dużo, ale z drugiej strony zapalam jadę z 10 km praca trochę jazdy po mieście znowu 10 km dom.

Jeśli jeździsz tylko po mieście w ten sposób, to nie jest to dużo, tylko dość mało.

Data: 2013-04-02 19:19:24
Autor: AL
Spalanie Megane III
W dniu 2013-04-02 19:11, Przemeq pisze:
[...]

służbowy: srednio z dwóch lat ok 6l/100km
w trasie, jak ktos ma lekka nogę potrafi spalić 4.9l/100km ale jeśli ktoś mu 'ciśnie' to i 7-8l/100km

OgĂłlnie silnik fajny, ale chyba troche zle firma trafila: przy 40kkm silnik wymieniany byl na nowy.

Data: 2013-04-02 20:30:16
Autor: scobowski
Spalanie Megane III
W dniu 2013-04-02 19:19, AL pisze:
[...]

Efekt "lekkiej nogi" :) - tj. polskiego eksploatowania dizli: "byle nie wyĹźej niĹź 2k obrotĂłw, bo przestanie produkowac paliwo!" :D

Data: 2013-04-02 21:03:51
Autor: Arbiter
Spalanie Megane III

Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości news:kjf3va$p7f$1mx1.internetia.pl...

Po lekturze sieci to jednym z 6/100 a drugim to nawet przybywa w baku
i pali z -1/100.

średnio 5,3
http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/372-Megane.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2008&power_s=110&power_e=110&minkm=10000&gearing=1&powerunit=2

Data: 2013-04-03 18:35:14
Autor: Cavallino
Spalanie Megane III

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:515b2b97$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie wierz w to, tyle to nie palił nawet 1.5 dci 105 KM w mniejszym Megane II htb 10 lat temu.
I to na w miarę lekkiej trasie (takiej przy której jadąc dość wolno musiałem przez większą czasu czekać na kierowcę tego auta, bo gdzieś z tyłu wiecznie zostawał).
Średnio poniżej 6 będzie ciężko przy normalnej jeździe.

Data: 2013-04-03 18:42:23
Autor: Arbiter
Spalanie Megane III

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:515c5a42$0$1230$65785112news.neostrada.pl...

Nie wierz w to, tyle to nie palił nawet 1.5 dci 105 KM w mniejszym Megane II htb 10 lat temu.

a co tu wierzyć lub nie wierzyć- to są konkrety - wpisywane przebiegi+ zatankowane litry. Co najwyżej próbka może być mniej miarodajna (ludzie którzy spisują spalanie prawdopodobnie starają sie jeździć oszczędniej)

I to na w miarę lekkiej trasie (takiej przy której jadąc dość wolno musiałem przez większą czasu czekać na kierowcę tego auta, bo gdzieś z tyłu wiecznie zostawał).

może powienieneś zrewidować swoją technikę jazdy?

Średnio poniżej 6 będzie ciężko przy normalnej jeździe.

ale skoro taka jest średnia to jak z tym dyskutować? Rozumiem, ze w przypadku Twojego użytkowania średnio byłoby ciężko ponizej takiej wartośći. I jest to możliwe - byc moze jezdzisz wiecej po miescie, ew masz sposób jazdy który powoduje większe spalanie

Data: 2013-04-03 18:50:06
Autor: Cavallino
Spalanie Megane III

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:515c5bf0$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

No właśnie.
Dlatego zupełnie nie ma co się tym sugerować, skoro praktycznie każda średnia wychodzi DUŻO niższa niż w praktyce.
Co najwyżej można obejrzeć maksymalne wyniki - te będą bliższe prawdy.

I to na w miarę lekkiej trasie (takiej przy której jadąc dość wolno musiałem przez większą czasu czekać na kierowcę tego auta, bo gdzieś z tyłu wiecznie zostawał).

może powienieneś zrewidować swoją technikę jazdy?

Nie.
Lubię jeździć samochodem i tak ma zostać.
Jazda ma sprawiać przyjemność, a nie coś dokładnie odwrotnego.

Średnio poniżej 6 będzie ciężko przy normalnej jeździe.

ale skoro taka jest średnia to jak z tym dyskutować?

Ja nie dyskutuję, tylko podsumowuję bzdurne wyniki, które sam zweryfikowałem w praktyce.
Tamten 1.5 dci też rzekomo ZAWSZE palił średnio 5,5.
Tyle że jakoś we wspomnianej trasie palił 6 i mniej nie chciał, a jechaliśmy niezbyt szybko.

Sprawa jest prosta - ludzie nie potrafią liczyć i używać pedału gazu.

Data: 2013-04-03 22:02:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Spalanie Megane III
W dniu 2013-04-03 18:50, Cavallino pisze:
Sprawa jest prosta - ludzie nie potrafią liczyć i używać pedału gazu.

To ostatnie można powiedzieć też o Tobie. Clio II z wersją 100KM przy jeździe w trasie ze średnią z prawie 1000km na poziomie 80km/h, może spalić nieco ponad 4L/100km.
Megane II przy maksymalnym oszczędzaniu, zrobiło wynik 2.9L/100km na trasie Wrc-CKMK-Wrc. Fakt, że była to męczarnia (A4, 90km/h za tirem non stop), ale był to wypad w ramach testu. Zresztą opisywałem to już na grupie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-04-04 16:56:43
Autor: Cavallino
Spalanie Megane III

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kji1tc$q5$1@news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-04-03 18:50, Cavallino pisze:
Sprawa jest prosta - ludzie nie potrafią liczyć i używać pedału gazu.

To ostatnie można powiedzieć też o Tobie.

Nie można, sprawdzam swoje obliczenia, są powtarzalne i mogę każdemu udowodnić na trasie ich wiarygodność.

Clio II z wersją 100KM przy jeździe w trasie ze średnią z prawie 1000km na poziomie 80km/h, może spalić nieco ponad 4L/100km.

Jasne że tak.
Ceed też palił 4,5 l przy takiej jeździe w trasie.
Ale właśnie podawanie takiego zużycia wrzucam do kategorii "nie potrafią liczyć i używać pedału gazu".

Normalnie pali między 6 a 7,5 - to pierwsze spokojna jazda w trasie (czyli do autostradowego 140 bez gwałtownego przyspieszania), to drugie w mieście na trasie 15 km.

Data: 2013-04-04 09:40:06
Autor: kogutek444
Spalanie Megane III
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 16:56:43 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]

Normalnie pali między 6 a 7,5 - to pierwsze spokojna jazda w trasie (czyli do autostradowego 140 bez gwałtownego przyspieszania), to drugie w mieście na trasie 15 km.

A mój dziadek spod Sosnowca strącił chujem odrzutowca.

Spalanie Megane III