Data: 2010-08-13 10:18:41 | |
Autor: to | |
Spalanie Mondeo. | |
begin Artur Frydel
Ile - średnio - spala dwulitrowy/benzyna/kombi Ford Mondeo Mk3? Mi 2,5 spalało z 12. Dało się mniej, ale to już nie była raczej normalna jazda. Mój rekord to przejechanie przez miasto około 23 ze średnim spalaniem... 7 litrów. Jeśli chodzi o 2,0 to musisz raczej liczyć się ze spalaniem trochę ponad 10 w mieście. No i z tym, że rakieta to to nie będzie. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-13 23:34:12 | |
Autor: jerzu | |
Spalanie Mondeo. | |
On 13 Aug 2010 10:18:41 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Mi 2,5 spalało z 12. Dało się mniej, ale to już nie była raczej normalna jazda. Da się też i więcej. Wtedy to jest dopiero jazda :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-08-15 07:22:19 | |
Autor: Artur Frydel | |
Spalanie Mondeo. | |
Day 13 Aug 2010 10:18:41 GMT, to wrote:
begin Artur Frydel Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Na rakiecie mi nie zalezy. To ma byc rodzinne auto do spokojnej jazdy. Troche mnie przeraza to spalanie :) Po cichu liczylem na ~10l w miescie. No ale life is brutal... Wacham sie pomiedzy beznyna a dieslem. Plusem diesla jest jego spalanie (jest ponoc oszczedniejszy), ale z drugiej strony tyle sie slyszy o problematycznych TDCi i tym ze TDDi jest jednak troche za slaby, no i glosny. Wszedzie gdzie czytam o Mondeo Mk3 panuja opinie zeby brac 2l benzyne bo one najmniej problematyczne sa. Jakie sa Wasze opinie na temat silnikow w Mondeo Mk3? Planuje zakup autka z okolic rocznika 2001. Kwota pomiedzy 15k a 20k. -- Artur 'bzyk' Frydel Jak by¶ się nie obracał d* zawsze z tyłu. |
|
Data: 2010-08-15 13:11:27 | |
Autor: to | |
Spalanie Mondeo. | |
begin Artur Frydel
Na rakiecie mi nie zalezy. To ma byc rodzinne auto do spokojnej jazdy. Jeżeli mowa o spokojnej jeździe to wątpię, żeby TDDi 115 wydawał się bardziej mułowaty niż benzyna 2.0. Najlepiej przejedź się i sprawdź jakie są Twoje odczucia. Oczywiście benzyna 2.0 wygra na torze bo ma więcej mocy, ale jeśli jeździsz np. z rodziną w okolicach 1500-3000 rpm to subiektywne wrażenie może być zgoła odmienne. Po za tym TDDi można wzmocnić poprzez chiptuning. Jeśli chodzi o TDCi to problemy były głównie w przedliftowych, generalnie jeśli chciałbyś coś takiego kupić to obowiązkowo sprawdź stan wtryskiwaczy (próba przelewowa) i koła dwumasowego. Co do 2.0 to prawda że jest to bardzo przyzwoity i trwały silnik, jedyny chyba popularny problem w tym silniku to nietrwały system klapek-przepustniczek w kolektorze dolotowym. Wielu użytkowników żałuje na nowy kolektor czy zestaw naprawczy i wywala je po prostu, warto sprawdzić, czy w kupowanym aucie ktoś takiego druciarstwa już nie dokonał. To co sobie na pewno odpuść to TDDI 90 (za słaby), 1.8 110 (za słaby), 1.8 SCi 130 (egzotyczny silnik z bezpośrednim wtryskiem) no i moim zdaniem także 1.8 125 który w mojej opinii jest za słaby, ale wiele osób jeździ i nie narzeka. Jeśli szukasz czegoś do spokojnej, w miarę taniej eksploatacji to rozważałbym chyba głównie benzynowe 2.0 lub TDDI 115, aczkolwiek moim zdaniem jedyny adekwatny silnik do tego auta to 3.0 V6, ew. 2.2 TDCI. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-08-16 07:05:45 | |
Autor: Artur Frydel | |
Spalanie Mondeo. | |
Day 15 Aug 2010 13:11:27 GMT, to wrote:
begin Artur Frydel Dziekuje za cenne i rzeczowe uwagi. Teraz sie z tym przespie, i przemysle raz jeszcze sprawe TDDi. Bo ja generalnie to jestem zwolennikiem diesli, ale te nowoczesne motory to juz nie to. Naprawy strasznie drogie, no i nie ma juz tak ze przejedzie sie 500kk bez powaznego remontu (co w starych mercedesach bylo norma). -- Artur 'bzyk' Frydel The best car safety device? A rear-view mirror with a cop in it. |
|
Data: 2010-08-16 12:05:57 | |
Autor: to | |
Spalanie Mondeo. | |
begin Artur Frydel
Dziekuje za cenne i rzeczowe uwagi. Teraz sie z tym przespie, i TDDi taki znów nowoczesny nie jest, nie ma common raila. Dlatego jest trwalszy ale też głośniejszy. -- ignorance is bliss |
|