Spalanie a masa samochodu

Data: 2017-01-15 13:00:50
Autor: Budzik
Spalanie a masa samochodu
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

Kiedyś podwiozłem kierowcę ciężarówki.
Pogadaliśmy trochę o spalaniu.
Generalnie z 25 tonami na pokładzie stawka zaczyna się od 30l/100km

W weekend wracałem autobusem dalekodystansowym.
I z ciekawości zapytałem o spalanie .
też o 30+ litrach zaczął mówić.

To nawet jak jest 50 pasażerów po 200 kg (bo krzeseł i bagażu nie ma w TIR-ach)
to wychodzi 10 ton.

o co tu chodzi?

Ciezarówki jezdza 90, autobusy raczej 100-110.
A tu maja znaczenie dwa czynniki - masa i opór czołowy ktory rosnie przy duzych predkosciach wiec widocznie jest tak, ze co prawda masa mniejsza o ponad połowe ale ta wyzsza predkosc robi swoje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Spalanie a masa samochodu