Spalanie benzyny dla silników 1.6 i 1.8

Data: 2011-07-25 10:54:17
Autor: Maciek
Spalanie benzyny dla silników 1.6 i 1.8

przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km

ile wiecej spali silnik 1.8

Miałem przyjemność z jednym i drugim z tej samej serii (zetec 16v Escort/Focus więc w samochodach o zbliżonej masie i gabarytach). Na trasach 1.6 przy normalnej jeździe, raczej bez przekraczania 130km/h palił w granicach 6 - 7,5  dla 1.8 trzeba dodać +1l. Z ciekawostek w "kapelusz mode" brachol 1.6 zszedł do 5l, no ale to było turlanie a nie jazda, mnie się nigdy taki wyczyn nie udał.
W mieście raczej podobnie +1l do 1.8. W lecie oba średnio zamykają się w ~9-11l (w zależności od korków) w zimie wzrasta do 14l.

Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

Silniki te raczej nie zdychają pod góry,  jednak 1.8 idzie odczuwalnie lepiej. Poza tym silniejszym samochodem jeździ się bezpieczniej. Krótsze w czasie manewry wyprzedzania, łatwiejsze dołączanie się z rozbiegówek itd. można multum sytuacji wymieniać. Czy warto dopłacić ~5zł do paliwa na setkę? Zależy jak leży-tylko od Ciebie, ja bym wolał dopłacać;-)

Spalanie benzyny dla silników 1.6 i 1.8