Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton

Data: 2014-03-08 12:44:03
Autor: Karolina
Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów + piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

Poza tym mam takie pytanie
Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no wszystko

Karolcia

Data: 2014-03-09 16:40:40
Autor: BQB
W dniu 2014-03-08 12:44, Karolina pisze:
Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

Bardzo dobre i racjonalne pytanie, tak samo jak: Mam samochód 240 koni, ile spali paliwa na cały rok? Zakładam klima chodząca cały czas.
Kobieto, zależy od materiałów użytych do budowy, jaka izolacja, ile pięter, czy ma piwnicę itp

Poza tym mam takie pytanie
Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no
wszystko

Taka sama odpowiedź jak wyżej, zależy czy srasz w domu, czy w pracy, czy masz masę sprzętu ciągle włączonego, czy też nie, jak często bywasz w domu, czy dużo znajomych Cię odwiedza, itp.?

Data: 2014-03-09 18:26:33
Autor: Ikselka
Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
Dnia Sun, 09 Mar 2014 16:40:40 +0100, BQB napisał(a):

(...)
Kobieto, zależy od materiałów użytych do budowy, jaka izolacja, ile pięter, czy ma piwnicę itp

....jak mroźna i jak długa jest zima, jaką się ma taktykę obsługi pieca (tzn
czy umie się go ustawić/obsługiwać oszczednie i ekonomicznie), jaką się
preferuje temperaturę w domu, czy ogrzewa się równo wszystkie
pomieszczenia, czy grzanie idzie równo całą dobę, czy w określonych porach
jest mniejsze/większe...

Dokładnie.
--
XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

Data: 2014-03-10 09:28:07
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1if19iazabkzc$.1qnlaro7k3b9j.dlg40tude.net...
[...]

Nie zapominajmy o stratach na ogrzaniu ścian czyli jakie jest ocieplenie.

J.

Data: 2014-03-10 17:02:24
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 10 Mar 2014 09:28:07 +0100, Jan Koval napisał(a):

[...]

Przed ociepleniem  ważne jest, z czego są ściany i jaką mają konstrukcję
:-)))
--
XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

Data: 2014-03-15 11:11:21
Autor: Zakonspirowany
W dniu 09-03-2014 16:40, BQB pisze:
[...]

Ale palisz groszkiem, czy tak tylko pierdolisz, jak wielu "speców" z elektrody?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-03-17 08:50:44
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Zakonspirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:5324274b$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale jakie ma to znaczenie, skoro nie da się porównać warunków strat ciepła czy zwyczajów domowników (jedni lubią jak jest 18 stopni a inni muszą mieć 23 lub więcej.
Ja palę miałem i raz wychodzi 5 ton na zimę a czasem 8. Tak na prawdę nie ważne jest czym palisz tylko co pozostaje po spaleniu.
Bo coś z tymi resztkami trzeba zrobić.

J.

Data: 2014-03-17 11:37:41
Autor: Zakonspirowany
W dniu 17-03-2014 08:50, Jan Koval pisze:
Ale jakie ma to znaczenie, skoro nie da się porównać warunków strat ciepła czy zwyczajów domowników (jedni lubią jak jest 18 stopni a inni muszą mieć 23 lub więcej.

Być może orientacyjne. Być może istnieje ktoś, kto przez 5 lat palił węglem, 5 lat grzał gazem, 5 kolejnych groszkiem, ma jakieś porównanie i może _cokolwiek_ w temacie powiedzieć. Podobno nie ma głupich pytań, w przeciwieństwie do odpowiedzi. Ja bym powiedział, że nie ma głupich pytań, za to są bezwartościowe odpowiedzi.

Ja palę miałem i raz wychodzi 5 ton na zimę a czasem 8. Tak na prawdę nie ważne jest czym palisz tylko co pozostaje po spaleniu.
Bo coś z tymi resztkami trzeba zrobić.

Ja wiem. Czynników jest zbyt dużo, by wyznaczyć najlepszy system ogrzewania. U nas pali się drewnem, a popiół rozsypuje pod winoroślami.
Lubię mieć w ciągu dnia 25 °C, ale to głównie dlatego, że mogę, a po domu jednak najwygodniej łazi się w japonkach, szortach i koszulce. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-03-17 15:32:40
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 17 Mar 2014 08:50:44 +0100, Jan Koval napisał(a):

 nie ważne jest czym palisz tylko co pozostaje po spaleniu.
Bo coś z tymi resztkami trzeba zrobić.

Wg mnie to, co pozostaje, ma znaczenie tylko i wyłącznie w wymiarze jakości
paliwa - jeśli dużo resztek, tzn węgiel był z kamieniem. Czyli dużo
kamienia i strat ciepła z węgla na jego ogrzanie, i op tyle mniej węgla i
ciepła.
Odpady po spalaniu opału stałego przesiewa się i resztki wegla odkłada do
spalenia, a żuzel i popiół zrzuca na drogę gospodarczą.
--
XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

Data: 2014-03-10 12:22:17
Autor: Maseł
Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
W dniu 2014-03-08 12:44, Karolina pisze:
Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

To zalezy o ktory rok pytasz ten, czy tamten (u mnie roznica widoczna
golym okiem - zostalo mi okolo 2 ton wegla...)

Poza tym mam takie pytanie
Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no
wszystko

Kosztuje tyle ile chcesz - przyklad: 2 podobne domy kolo siebie, rodziny
tez wydawaloby sie podobne - roznica w rachunkach za prad - 100PLN za 2
miesiace.

Pozdro

Maseł

Data: 2014-03-15 10:19:23
Autor: Qrczak
Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton
Dnia 2014-03-08 12:44, obywatel Karolina uprzejmie donosi:

Dużo.
Nie stać Cię.

Spalanie ekogroszku na cały rok ile ton