Spalanie kalorii

Data: 2010-10-31 23:12:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Spalanie kalorii
Zbynek Ltd., Sun, 31 Oct 2010 18:23:37 +0100, pl.rec.gory:
Możemy pominąć przyrządy pomiarowe typu pulsometr z przeliczaniem
kalorii.

Z tym, ze pulsometr będzie chyba najbardziej dokładny. IMO kwestie
dodatkowe to temperatura i wysokość (a raczej: przewyższenie, choć sama
wysokość podejrzewam, że też). Najlepszym rozwiązaniem będzie (wg mnie)
kupienie GPSa z możliwością podpięcia pulsometru (tylko, na litość boską,
nie wszczynajcie wątku o fajności GPSów i ssaniu map. Błagam).
Inną możliwością będzie policzenie kalorii zeżartych w ciągu dnia w górach
i sprawdzenie masy ciała przed/po wycieczce. W końcu nic w przyrodzie nie
ginie. --
Pozdrowienia,

Data: 2010-11-01 06:14:03
Autor: Jan Werbinski
Spalanie kalorii
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości
kupienie GPSa z możliwością podpięcia pulsometru (tylko, na litość boską,
nie wszczynajcie wątku o fajności GPSów i ssaniu map. Błagam).

Przecież GPS używa się RAZEM z mapami.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-01 08:54:40
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Spalanie kalorii
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Jan Werbinski na pl.rec.gory do nas:

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> > kupienie GPSa z możliwością podpięcia pulsometru (tylko, na litość boską,
> nie wszczynajcie wątku o fajności GPSów i ssaniu map. Błagam).
Przecież GPS używa się RAZEM z mapami.

O ile akurat nie służy jako rowerowy prędkościomierz,
jak mój naręczny Canyon :o)

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-11-01 08:49:54
Autor: Kornel
Spalanie kalorii
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
[...]

Profesjonalne urządzenia bazują na akceleromerach i wysokościomierzach (GPS):
http://www.cosmed.com/index.php?option=com_content&view=article&id=249 Niestety pysk jest zasłonięty i do zdjęć trzeba zdejmować maskę. Wygodniejsze
czujniki będą w 2060 roku, warto poczekać.

Inną możliwością będzie policzenie kalorii zeżartych w ciągu dnia w górach
i sprawdzenie masy ciała przed/po wycieczce. W końcu nic w przyrodzie nie
ginie.

Nierealne.Jedna mikcja lub wypocenie litra wody i już nie wiesz, czy spaliłeś
kotlet (kilkaset kcal) czy tylko wydaliłeś wodę (trzeba tu uwzględnić ciepło
parowania). Błąd pomiarowy 20-60% www.firstbeat.fi/files/Energy_Expenditure_Estimation.pdf  Tu więcej porównań:
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/85/3/742 http://journals.lww.com/acsm-msse/Citation/2010/05001/Energy_Expenditure_Measure_By_Portable.1419.aspx

 Kornel

Data: 2010-11-01 11:45:18
Autor: Zbynek Ltd.
Spalanie kalorii
Cześć

Kornel napisał(a) :
Profesjonalne urządzenia bazują na akceleromerach i wysokościomierzach (GPS):
http://www.cosmed.com/index.php?option=com_content&view=article&id=249 Niestety pysk jest zasłonięty i do zdjęć trzeba zdejmować maskę.

I dlatego chwała tym z maseczką na twarzy. Niech pracują dla dobra
ludzkości i tworzą tabelki do przeliczania :-D

Błąd pomiarowy 20-60% www.firstbeat.fi/files/Energy_Expenditure_Estimation.pdf

Dzięki. Ten artykuł wydaje się mi, laikowi, wystarczająco jasno
tłumaczący rodzaje pomiarów i ich dokładności.
Dla zwykłego śmiertelnika metoda tabelkowa wydaje się jedyną
dostępną, z całą swoją wadą niskiej precyzji 20-60%.
Trochę dokładniejszy będzie pulsometr z możliwością ustawienia kilku
parametrów.

http://journals.lww.com/acsm-msse/Citation/2010/05001/Energy_Expenditure_Measure_By_Portable.1419.aspx

Nie chce mi pokazać dokumentu. Pewnie jakieś p... skrypty :"An
abstract is unavailable. This article is available as HTML full text
only".

Znalazłem taki link w którym jest skrypt do przeliczeń:
http://www.hikingdude.com/hiking-food.shtml#thescript
Tylko weźcie pod uwagę, że waga ma być w funtach, suma podejść w
stopach, odległość w milach. Że nie wspomnę już o błędnie podanych
jednostkach energii w kaloriach, zamiast kilokaloriach.
Brak mi w tym jeszcze wieku, wzrostu, stopnia kondycji.
No ale dobre i to. Chociaż jakieś szacunkowe wartości przybliżyły
wartości wysiłku. Niech to będzie chociażby i te 60% dokładności.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Spalanie kalorii