Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?

Data: 2015-11-09 13:24:06
Autor: Krastiu
Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?
U brata przez płot jest go¶ć co cały rok pali w piecu (ogrzewanie wody latem, zim± ogrzewanie chałupy) czym popadnie (stare okna z farb±, płyty wiórowe, stare meble z oklein± itd.).
Krótka piłka aby ukrócić ten proceder zakłada zgłoszenie na policję/straż miejsk±. Go¶ć dostaje karę finansow±. Facet nie ma kasy > nie płaci > idzie do pierdla.
Plusy tego rozwi±zania - facet nie pali albo pali mniej syfem.
Minusy - to już nie będzie s±siad tylko wróg. A że facet jest po przej¶ciach w więzieniu to ... i nerwowy będzie. Ma szemran± rodzinę itd.

Czy jest jaki¶ sposób aby zmusić faceta do niepalenia rakotwórczym materiałem?
Oczywi¶cie problem go¶cia wynika z braku kasy ale ... teraz oszczędzi na drewnie ale potem wszyscy (!) będ± się męczyć z nowotworem.

Data: 2015-11-09 14:27:16
Autor: adam
Spalanie odpadów u sąsiada - jak postę pować?
W dniu 2015-11-09 o 13:24, Krastiu pisze:
[...]

Z tym to jest tak jak ze ¶mieciami w lesie. Nawet jak kto¶ się zajmie, to kary s± symboliczne.

Data: 2015-11-09 14:50:12
Autor: Krastiu
Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?

Z tym to jest tak jak ze ¶mieciami w lesie. Nawet jak kto¶ się zajmie,
to kary s± symboliczne.

Z tym, że dla tego go¶cia 300 pln to już problem.
Po drugie takie kary mog± być chyba nakładane cyklicznie i wtedy np. 3x300 pln = 1000 pln.
Po trzecia wizyta policji w jego mieszkaniu może też podziała prewencyjnie.

Data: 2015-11-10 10:31:27
Autor: m
W dniu 09.11.2015 o 14:50, Krastiu pisze:

[...]

W ci±gu ile czasu - 3 lat? Zastanawiałem się nad donosem na s±siadów
jaki¶ czas temu, których komin jak raz wiał w moje okno, a palili czasem
plastikiem. Tyle że to palenie trwa chwilę, smród się utrzymuje w
okolicy kilka godzin, ale kto im udowodni że to oni nasmrodzili? Zanim
policja/straż przyjedzie, to już dawno z ich komina nie będzie się
unosić czarny dym.

p. m.

Data: 2015-11-10 12:12:24
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.11.2015 o 10:31, m pisze:
W dniu 09.11.2015 o 14:50, Krastiu pisze:

Z tym to jest tak jak ze śmieciami w lesie. Nawet jak ktoś się zajmie,
to kary sÄ… symboliczne.

Z tym, że dla tego gościa 300 pln to już problem.
Po drugie takie kary mogą być chyba nakładane cyklicznie i wtedy np. 3x300
pln = 1000 pln.

W ciągu ile czasu - 3 lat? Zastanawiałem się nad donosem na sąsiadów
jakiś czas temu, których komin jak raz wiał w moje okno, a palili czasem
plastikiem. Tyle ĹĽe to palenie trwa chwilÄ™, smrĂłd siÄ™ utrzymuje w
okolicy kilka godzin, ale kto im udowodni ĹĽe to oni nasmrodzili? Zanim
policja/straż przyjedzie, to już dawno z ich komina nie będzie się
unosić czarny dym.

Mnie ktoś wytłumaczył, jak działa segregacja śmieci w Krakowie.
Segreguje się na te, które można spalić w dzień i na te, które można spalić nocą. :)

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-11-10 16:29:45
Autor: Krastiu
[...]

Ale przecież:
- można sfilmować jaki idzie dym w komina
- podobne uwagi maj± inni s±siedzi, którzy ew. mog± się podpisać pod "pismem" je¶li zajdzie potrzeba
- przecież straż/policja musi sprawdzić stan paleniska/pieca a nie co wychodzi. Chodzi o to aby ustalić co spalono. A nie jak kopci.

Data: 2015-11-11 19:04:30
Autor: Stokrotka
Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?
- można sfilmować jaki idzie dym w komina
Masz taki aparat fotograficzny co zapisuje zapahy?

- podobne uwagi maj± inni s±siedzi, którzy ew. mog± się podpisać pod "pismem" je¶li zajdzie potrzeba
To nie dowud.

- przecież straż/policja musi sprawdzić stan paleniska/pieca a nie co wychodzi. Chodzi o to aby ustalić co spalono. A nie jak kopci.
Do tego jest potszebny nakaz prokuratury, nie ma obowi±zku wpuszczenia do domu straży czy policji bez nakazu.

Powinna być większa prewencja a nie zamordyzm.
Wielu nie zdaje sobie sprawy jak szkodzi.
Powinna być szersza akcja medialna.

A na tego co celowo smrodzi, by szkodzić s±siadowi?
Tacy też s±. Na tę czę¶ć społeczeństwa należało by nasłać inżyniera.
Nieh ten co¶ wymy¶li.
Np Ustawowa czujka rakotwurczyh wyziewuw w każdym kominie. :)

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Data: 2015-11-09 17:16:56
Autor: Sonn
[...]

Kupić mu opał?

--
Sonn

Data: 2015-11-10 08:54:45
Autor: Wielebny
On 11/09/2015 05:16 PM, Sonn wrote:
Czy jest jaki¶ sposób aby zmusić faceta do niepalenia rakotwórczym
materiałem?

Kupić mu opał?

Pomysł rozs±dny, ale nie wiadomo czy go¶ć będzie chciał palić kupionym
opałem.

Może lepiej podrzucić mu dobry opał, a ¶mieci z podwórka ukra¶ć?

Data: 2015-11-12 09:13:13
Autor: Maciek
W dniu 2015-11-10 o 08:54, Wielebny pisze:
Kupić mu opał?
Pomysł rozs±dny, ale nie wiadomo czy go¶ć będzie chciał palić kupionym
opałem.
Może lepiej podrzucić mu dobry opał, a ¶mieci z podwórka ukra¶ć?
A nie pro¶ciej spalić mu chałupę i zgwałcić psa?

Maciek

Data: 2015-11-12 23:01:15
Autor: Jacek
[...]
A sk±d teza, że taki opał jest rakotwórczy? Badania jakie¶ statystyczne robiłe¶? Poza tym płyta wiórowa to ¶wietny i czysty opał. Co z tego, że nazywa się płyta? Że nie ma atestu? U mnie po s±siedzku jest zakład produkuj±cy wła¶nie z płyt różne wyroby i co? Cały odpad przerabiaj± na opał. Tzn, czę¶ć spalaj± u siebie, a nadwyżki brykietuj±. Ochrona ¶rodowiska to przyklepała i nawet w lokalnej gazecie były głosy zachwytu. Tym magicznym sposobem rakotwórcza płyta wiórowa zmienia się w ekologiczny opał.
Nie wypowiem się natomiast na temat płyty z oklein± i starej farby.
Ja może jestem starej daty, ale jak nie masz odwagi pogadać z go¶ciem, to piszesz "uprzejmie donoszę"? Dla mnie donosiciel i ORMO-wiec, to ten sam gatunek ludzi.
Jacek

Data: 2015-11-13 09:20:26
Autor: Stokrotka
[...]

Płyta wiurowa to nie sklejka. Płyta wiurowa, jak sama nazwa wskazuje,
to wiury poł±czone klejem. A klej nie służy do palenia, i powstaj± substancje rakotwurcze, to do¶ć powszehna wiedza.
Ale np folie s± trudne do sklasyfikowania, często wygl±daj± jak papier.

U mnie po s±siedzku jest zakład produkuj±cy wła¶nie z płyt różne wyroby i co? Cały odpad przerabiaj± na opał.
Same wiury nie s± rakotwurcze, czyste wiury to drewno.

Data: 2015-11-15 18:57:42
Autor: Marsjanin
Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?
Dnia Thu, 12 Nov 2015 23:01:15 +0100, Jacek napisał(a):

Nie wypowiem się natomiast na temat płyty z okleiną i starej farby.

Ja powiem tak: kawał deski z cieniutką warstwą farby, czy też klej zawarty w płycie wiórowej to mały pikuś w zestawieniu z kopcącymi na czarno butelkami PET i podobnymi opakowaniami (blistry) przemysłowymi, którymi biedniejsza część społeczeństwa pali w piecach na okrągło. To to właśnie najczęściej tak kopci i śmierdzi, że nie idzie dychać.

Ja może jestem starej daty, ale jak nie masz odwagi pogadać z gościem,
to piszesz "uprzejmie donoszÄ™"? Dla mnie donosiciel i ORMO-wiec, to ten
sam gatunek ludzi.

Masz część racji.

Tyle tylko, że zwykłego frajera, co myśli, że jest cwany, można postraszyć i tyle. A gościa z przeszłością kryminalną i „szemraną rodziną” jak pisze autor, już chyba za bardzo nie warto. Tu lepiej zrobić donos. No chyba, że od razu morderstwo, bo jeśli dowie się kto ma „coś do niego” i przeżyje, to będzie się mścił.

W powyĹĽszym zestawieniu praworzÄ…dnemu obywatelowi pozostaje tylko anonimowy donos.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Spalanie odpadów u s±siada - jak postępować?