Data: 2016-10-22 14:45:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Spalanie rozważania cd. | |
Kiedys okreslalo sie paliwozernosc silnika w gramach na konia mechanicznego na godzine. Teraz tez sie tak okresla ale trzeba by jednostki na obowiazujace podmienic. W samochodach myk jest z tym ze w czasie jazdy nikt nie wie jaka moc generuje silnik. Jak pracuje z moca 100 koni to powinien zuzywac od 22 do 28 litrow na godzine, dizel troche mniej.
|
|
Data: 2016-10-24 12:14:35 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie rozważania cd. | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
Kiedys okreslalo sie paliwozernosc silnika w gramach na konia mechanicznego na godzine. Podmienia sie i okresla. W samochodach myk jest z tym ze w czasie jazdy nikt nie wie jaka moc generuje silnik. Jest drugi myk - ta paliwozernosc nie jest jedna liczba, tylko calym trojwymiarowym wykresem. Zalezy od punktu pracy silnika innymi slowy - a Ty nie wiesz ile koni generujesz, ani w ktorym punkcie jestes. Jak pracuje z moca 100 koni to powinien zuzywac od 22 do 28 litrow na godzine, dizel troche mniej. 100KM starcza na ~190km/h, to powinno wyjsc ok 11-14 l/100. No coz, nubira ze swoimi 133KM potrafila dojsc do 40l/h i 20l/100km. A predkosc podobna. Ale to zly silnik byl :-) J. |
|