Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.

Data: 2013-04-12 01:30:02
Autor: korniu
Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.
Witam,
niech ktoś spróbuje mi odpowiedzieć na pytanie: DLACZEGO TO CHOLERNE AUTO SPALA OD 13 - 17 LITRÓW BENZYNY NA MIEŚCIE!!!
Kupiłem je w październiku 2012 z przebiegiem 68000 km ( rocznik 1996 ). Autko generalnie super, oprócz spalania... Na trasie pali ~ 7.5 litra. Ale w mieście dramat...
Tu można obejrzeć statystyki zużycia: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/51590
Mechanik mówi, że komputery pokazują, iż wszystko działa prawidłowo. Na wszelki wypadek wymieniłem ostatnio sondę lambda. Nie pomogło. Wcześniej świece i filtr powietrza.
Czy tak duże spalanie to norma w tym automacie? Czy można jeszcze coś z tym zrobić?
--
Pozdrawiam,
Kornio

Data: 2013-04-12 18:56:05
Autor: BartekK
W dniu 2013-04-12 10:30, korniu@gmail.com pisze:
[...]
Niestety, taki to urok jazdy po mieście, małego silniczka i automatu. V6 3.0 spaliłby ci tyle samo, albo mniej :)

Data: 2013-04-12 22:55:52
Autor: Arbiter

Użytkownik <korniu@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ca4cfcb-b084-4495-bb12-cbd63f090baagooglegroups.com...

niech ktoś spróbuje mi odpowiedzieć na pytanie: DLACZEGO TO CHOLERNE AUTO SPALA OD 13 - 17 LITRÓW BENZYNY NA

może styl jazdy + krótkie odcinki?

To jest gaźnik? Wstaw może gaz za 1200PLN, przynajmniej wyeliminujesz kwestie zasilania.

Data: 2013-04-13 00:49:53
Autor: orlowska.katarzyna
W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 22:55:52 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]

> niech ktoś spróbuje mi odpowiedzieć na pytanie: DLACZEGO TO CHOLERNE AUTO > SPALA OD 13 - 17 LITRÓW BENZYNY NA

Nie wiem jak ze stylem jazdy, staram się obchodzić z gazem delikatnie, natomiast co do krótkich odcinków to masz rację, 3 km z domu do pracy i tyle samo z powrotem. Może na tych mrozach to też ma niebagatelny wpływ na spalanie, bo praktycznie non stop na zimno jeździ... Zobaczymy jak zniesie poprawę pogody.

To jest gaźnik? Wstaw może gaz za 1200PLN, przynajmniej wyeliminujesz kwestie zasilania.

Na pewno nie gaźnik, już raczej monowtrysk. A co do gazu to niechętnie, miałem dwa poprzednie autka zagazowane i jakoś dobrze tego gazu nie wspominam.

Data: 2013-04-17 08:31:46
Autor: Cezary Daniluk
W dniu 2013-04-13 09:49, orlowska.katarzyna@gmail.com pisze:
[...]

Powiem tak - przy odpaleniu zimnego, przejechaniu 3km, zgaszeniu i tak w koło macieju - to jest to normalny wynik i tyle.

Pozdrawiam !!

PS:
Nie słuchaj że 3,0 V6 spaliłby tyle samo, jak 3,0 zamknełoby się w 25 przy takiej eksploatacji to byłoby dobrze :)

Data: 2013-04-13 08:32:41
Autor: Krzysztof Matyasik
W dniu 12.04.2013 10:30, korniu@gmail.com pisze:
[...]

Stanowczo za dużo. 10, 12 litrów jeszcze może bym zrozumiał, ale 1.4 z automatem, nawet w najbardziej zakorkowanym mieście, nie spali 17 litrów...

Chociaż, mój pierwszy Polonez, charakteryzował się spalaniem 13 - 14 litrów, przy zimowej eksploatacji miejskiej typu 3 kilometry w korkach rano i takie same trzy kilometry o godz. 16:00... ale to był paliwożerny Polonez.

Data: 2013-04-13 09:50:16
Autor: nom
[...]

Na początek analiza spalin, wklej wynik na forum ( po rozgrzaniu silnika oczywiście, na jałowym i przy 3000 obr./min.)

Data: 2013-04-13 01:28:06
Autor: orlowska.katarzyna
W dniu sobota, 13 kwietnia 2013 09:50:16 UTC+2 użytkownik nom napisał:
U�ytkownik <korniu@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:4ca4cfcb-b084-4495-bb12-cbd63f090baagooglegroups.com...

>Czy tak du�e spalanie to norma w tym automacie? Czy mo�na jeszcze co� z tym >zrobi�?

Na pocz�tek analiza spalin, wklej wynik na forum ( po rozgrzaniu silnika oczywi�cie, na ja�owym i przy 3000 obr./min.)

Oj, do tych danych nie mam dostępu, pod komputer podłączał mechanik.. Byłem też na analizie spalin na stacji diagnostycznej po wymianie sondy i tam też wszystko w porządku. Niestety nie posiadam żadnego wydruku...

Data: 2013-04-13 12:00:24
Autor: lublex
Użytkownik <orlowska.katarzyna@gmail.com> napisał:
Byłem też na analizie spalin na stacji diagnostycznej po wymianie sondy i
tam też wszystko w porządku. Niestety nie posiadam żadnego wydruku...

No to może opory toczenia? Coś z hamulcami...

pozdr
lublex

Data: 2013-04-13 11:40:00
Autor: J.F.
Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.
Dnia Fri, 12 Apr 2013 01:30:02 -0700 (PDT), korniu@gmail.com
[...]

W renowkach sie cewki wymienia a nie sondy :-P

Czy tak duże spalanie to norma w tym automacie? Czy można jeszcze coś z tym zrobić?

Przejechac sie w trasie i zobaczyc ile tam pali ? miasto, korki, zima, automat - to nie sa czynniki sprzyjajace niskiemu
spalaniu.

J.

Data: 2013-04-13 23:01:48
Autor: Przyjazny
On 2013-04-13 09:40, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Przecież napisał "~ 7.5 litra". Druga linia cytatu.

miasto, korki, zima, automat - to nie sa czynniki sprzyjajace niskiemu
spalaniu.

Trudno się nie zgodzić.

Data: 2013-04-16 00:27:50
Autor: PJ
Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.
spritmonitor.de podaje 11-14l w jezdzie miejskiej czyli jednak troche
za duzo ... sprawdz jakie masz obroty w jezdzie miejskiej, jakie jest
chwilowe zuzycie paliwa i na ktorym biegu popychasz .... raz spotkalem
sie z przypadkiem ze ASB zbyt mocno redukowalo biegi i koles zasuwal
na 2-ce po miescie, za miastem bylo wszystko OK, objawialo sie to
wlasnie zwiekszonym zuzyciem paliwa

P.

Data: 2013-04-13 11:46:03
Autor: identyfikator: 20040501
Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.
czyli można powiedzieć, że komputer nie wie czemu podaje za dużą dawkę paliwa... a to pomysłowość konstruktorów Renaulta... słyszałem, że elektrycznie to jedno wielki g...

na pocieszenie powiem Ci, że mój seicento 900 pali 20l/100km...

Data: 2013-04-13 16:58:04
Autor: gobo
Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.
Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza i pojeździj trochę bez niego.
Gdy spalanie spadnie - masz winnego. Miałem tak w Scorpio - nikt nie potrafił ogarnąć tego auta i jego spalania. Wymiana MAFu pomogła:)
Pozdrawiam
Piotr

Spalanie w Renault Clio I 1.4 automat.