Spalanie według komputera pokładowego

Data: 2013-07-18 10:57:07
Autor: anacron
Spalanie według komputera pokładowego
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-18 02:39:25
Autor: szymon.czarkowski
Spalanie według komputera pokładowego
W moim samochodzie odchyłka między średnim spalaniem pokazywanym przez komputer a wyliczonym z tankowania i przebiegu zwykle wynosi 0,1-0,2l/100km.
Tankuję zawsze do pełna (staram się robić to mniej więcej tak samo).
Ja wie widzę więc problemu z błędnym wskazaniem.

Data: 2013-07-18 08:59:36
Autor: AZ
On 2013-07-18, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

Bo pewnie trzeba by zrobic to na przeplywomierzu a nie wykorzystac tylko
dane o wtrysku i przeliczac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 11:05:22
Autor: anacron
W dniu 18.07.2013 10:59, AZ pisze:
On 2013-07-18, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

Ale to jakiś problem?

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-18 09:16:05
Autor: AZ
On 2013-07-18, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:

Bo pewnie trzeba by zrobic to na przeplywomierzu a nie wykorzystac tylko
dane o wtrysku i przeliczac.

Ale to jakiś problem?

Zapytaj ksiegowych :-) No i z drugiej strony po co Ci tak precyzyjne info?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 11:28:05
Autor: tᴏ
anacron wrote:

Bo pewnie trzeba by zrobic to na przeplywomierzu a nie wykorzystac
tylko dane o wtrysku i przeliczac.

Ale to jakiś problem?

Ale po chuj to robić? Kto normalny potrzebuje dokładnych wskazań średniego spalania i po co?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-18 13:36:34
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 13:28, tᴏ wrote:
Ale po chuj to robić? Kto normalny potrzebuje dokładnych wskazań
średniego spalania i po co?

Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost spalania bez wyraźnego powodu.

Data: 2013-07-18 17:09:19
Autor: tᴏ
Sebastian Biały wrote:

Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost
spalania bez wyraĹşnego powodu.

Ale automatyczna diagnostyka sobie radzi porównując odczyty przepływomierza, czas wtrysku i odczyty sond lambda (w silniku benzynowym). --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-18 19:18:53
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 19:09, tᴏ wrote:
[...]

Na podstawie tych odczytów w dieslu nie wiadomo ile lejesz paliwa w cylinder. Jak za mało, to mozna to odczytać jako zbyt małe przyspieszenia wału korbowego przy kolejnych detonacjach. Jak za dużo to pomysłu nie mam, bo chyba optyka na wydechu kontrolująca zadymienie nie ma sensu podczas normalnej ekslopatacji. Ale subtelne straty ciśnienia na listwie może by się dało rejestrować i szacować.

Data: 2013-07-18 21:40:20
Autor: tᴏ
Spalanie według komputera pokładowego
Sebastian Biały wrote:

Na podstawie tych odczytĂłw w dieslu nie wiadomo ile lejesz paliwa w
[...]

Przecież diesel zwykle (jak nie zawsze) mierzy ciśnienie paliwa. Te nowe w każdym razie. Jakby to miało w ogóle działać bez tego?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-18 23:50:11
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 23:40, tᴏ wrote:
[...]

Musiałby mierzyć po każdym wstrzyknięciu dawki paliwa i robić z tego użytek (pytanie jak szybko rozchodzi się dzwięk w paliwie - może być kłopot z pozycją czujnika względem wtrysków). To oznacza bardzo częste pomiary a te czujniki chyba szybkie nie są.

Mam CommanRail który ma masę czujników. A pytając w ASO jak sprawdzić który wtrysk leje koleś proponuje mi (za 400zł) probę przelewową za pomoca wężyków i kubków który w dodatku jest tylko trochę wiarygodny ... WTF? przecież ta wiedza jest bardzo oczywista jeśli mamy czujnik ciśnienia na listwie ... Z drugiej strony rozumiem, że sewis by nie zarobił tych 400zł za diagnostykę...

Data: 2013-07-19 00:47:38
Autor: J.F.
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:50:11 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
[...]

Ale jak oczywista ? cisnienie spadnie jak ten felerny wtrysk sie
otworzy ? Az tak leje ? A czujnik cisnienia taki szybki aby wykryc ? Za demontaz listwy, wtryskow ... no, w/g cen aso 400 ...

J.

Data: 2013-07-19 08:26:13
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-19 00:47, J.F. wrote:
[...]

Ciśnienie spada za każdym razem kiedy się wtrysk otwiera - nie ważne czy dobry czy lejący. Kwestia o ile to ciśnienie spadnie w stosunku do pozostalych wtrysków.

U mnie zostawiał czarna chmurkę za samochodem. Ta chumrka to własnie widoczne spadki cisnienia na listwie dla konkretnego wtrysku. Soro była duża to wtrysk lał sporo. Po wykręceniu zmierzyli na maszynie że około 2x więcej niż powinien. To ogromna anomalia.

A czujnik cisnienia taki szybki aby wykryc ?

Nie wiem czy tak szybki, ale ile o zakład że wystarczy posłuchac dzwięków rozchodzących się w paliwie aby oszacować spadki ciśnienia i wykryć anomalie. Zwykły piezoelektryk wystarczyłby i troszkę dsp ...

Za demontaz listwy, wtryskow ... no, w/g cen aso 400 ...

Próba przelewową to sobie możesz zrobić "po blokiem" bez odkręcania jednej śrubki. Co z resztą zrobiłem. Rzecz w tym że mając pierdyliard czujników silnika nijak nie mozna się dowiedzieć co mu konkretnie i gdzie dolega w tym wypadku. Check Engine, k..wa.

Data: 2013-07-21 14:56:17
Autor: ZIWK
[...]

Ale próba przelewowa nie jest tylko zarezerwowana dla Ursusa C-330 ;) -
W nowoczesnych silnikach też daje rezultaty.
Tylko coraz mniej mechaników umiejących interpretować klasyczne metody diagnostyki, takich którzy potrafią to powiązać wynikami odczytu parametrów z komputera diagnostycznego to na prawdę mało :(

Ale cena za usługę - wyrywa z butów:( - co to za silnik i ASO ?

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-21 14:58:02
Autor: ZIWK
On 2013-07-18 19:09, tᴏ wrote:
[...]

Zapewne jest zbyt mała bezwładność czujnika :( - lub zbyt rzadkie próbkowanie sygnału.

--
/\    Wojciech Smagowicz - KrakĂłw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-18 11:28:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spalanie według komputera pokładowego
Hello AZ,

Thursday, July 18, 2013, 10:59:36 AM, you wrote:

[...]

Dane o wtrysku wystarczą. Ale trzeba je skorygować dla każdego
egzemplarza samochodu. A to wymagałoby podłączenia bardzo dokładnego
przepływomierza podczas pierwszego uruchamiania każdego egzemplarza
samochodu. Chińscy księgowi na taką rozrzutność pozwolić sobie nie
mogą a prawnicy nigdy nie pozwolą na umożliwienie wprowadzenia korekty
przez użytkownika w obawie przed możliwymi procesami.

Zwróć uwagę, że obecnie użytkowników traktuje się jak kompletnych
kretynów i pozwala się im na coraz mniej. Skoro nawet wymiana żarówek
odbywa się w warsztacie, to jak można sobie wyobrazić, żeby użytkownik
mógł korygować pomiar spożycia paliwa?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-18 09:34:54
Autor: AZ
On 2013-07-18, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

[...]
przez uĹźytkownika w obawie przed moĹźliwymi procesami.

No albo tak, ale to tez nigdy wiecznie nie bedzie - zuzycie wtryskow, zanieszczyszczenie itd. pewnie moze wplynac na koncowy wynik. Co po
wymianie wtryskow/pompy?

[...]

No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
w ASO i zaplacic za usluge?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 12:10:21
Autor: Jan Koval

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ks8cru$82g$7node1.news.atman.pl...

No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
w ASO i zaplacic za usluge?

A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

J.

Data: 2013-07-18 10:52:36
Autor: AZ
On 2013-07-18, Jan Koval <jan.koval@oniet.pl> wrote:
No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
w ASO i zaplacic za usluge?

A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym
da sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 15:06:07
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-18 12:52, Użytkownik AZ napisał:

[...]

Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?

Pozdrawiam

Data: 2013-07-18 13:06:29
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 15:06:07 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

normalnie to się wkłada rekę, otwiera klapkę i wymienia
nienormalnie to np. u mnie trzeba wyjąć reflektor po odkręceniu maskownicy chłodnicy, albo przez klapkę w nadkolu, albo po zdjeciu całego pasa przedniego czy zderzaka.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-18 18:25:07
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-18 15:06, Użytkownik masti napisał:

[...]

Nasuwa się pytanie po co sobie kupiłeś taki samochód ?
Kolejne pytanie to marka i model pojazdu coby inni nie
popełnili tego błędu.
Przy czym jeśli można przez tę klapkę w nadkolu bez demontażu
pasa przedniego czy maskowania chłodnicy to może jednak
przesadzasz z tą nienormalną wymianą ?

Pozdrawiam

Data: 2013-07-19 07:57:22
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 18:25:07 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

bo jest firmowy? a korporacje sobie umowę podpisały, że tylko takie.

[...]

lubisz się czołgać po nocy pod samochodem ze zdjętym kołem?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-18 13:12:16
Autor: AZ

http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-zarowki-w-nowym-aucie-czy-to-mozliwe/

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 18:27:12
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-18 15:12, Użytkownik AZ napisał:

[...]

Ktoś im kazał takie samochody wybierać ? pistolet im do głowy
przystawiał ? Czy aby na pewno nie wybiorą na kolejne auto
pojazdu tego samego producenta ?

Pozdrawiam

Data: 2013-07-19 07:19:17
Autor: AZ
On 2013-07-18, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Radoslafie o co ci chodzi? Zapytales o normalna i nienormalna wymiane
to ci odpowiedzialem to co mi tu wyjezdzasz z pytaniem kto im kazal
kupowac?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-19 07:56:27
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego

tak. u mnie firma kazała :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-19 10:35:20
Autor: Axel
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

[...]

ROTFL! Stopień skomplikowania wymiany żarówek jest raczej na końcu listy wymagań, które ma spełniać samochód. Raz na rok czy dwa lata można pojechać nawet do ASO, żeby zmienić żarówki.

--
Axel

Data: 2013-07-19 10:45:09
Autor: J.F
Spalanie według komputera pokładowego
Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomoœci
[...]

Na lawecie ? Taki bonus od producenta ?

Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym samochodem, to by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie to klient nawet sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..

J.

Data: 2013-07-19 09:22:11
Autor: masti
Dnia pięknego Fri, 19 Jul 2013 10:45:09 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

UĹźytkownik "Axel"  napisał w wiadomości "RadoslawF"
<radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-zarowki-w-nowym-
aucie-
czy-to-mozliwe/
Kto¶ im kazał takie samochody wybierać ? pistolet im do głowy
przystawiał ? Czy aby na pewno nie wybior± na kolejne auto pojazdu
tego samego producenta ?

[...]

nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało, ze się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-19 13:07:13
Autor: Jan Koval
Spalanie wedÂług komputera pokÂładowego

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ksb0g3$9od$3dont-email.me...
[...]

Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny być dostosowane do wymagań krajowych?

J.

Data: 2013-07-19 13:13:28
Autor: cef
Jan Koval wrote:

[...]

Jesteś pewny, że sposob wymiany żarówki jest wyszczególniony jakoś
w wymaganiach do homologacji typu?

Data: 2013-07-19 13:17:29
Autor: Jan Koval

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:51e91f5c$0$1465$65785112news.neostrada.pl...
Jan Koval wrote:

[...]

Nie jestem. Nawet jestem pewny, Ĺźe tam tego nie ma. :)
Ale od prowadzącego wymaga się sprawnego pojazdu (oświetlenie) pod groźbą zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Chyba założę stabilizator 12V dla świateł mijania

Data: 2013-07-20 11:56:22
Autor: John Kołalsky
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Można obowišzkowe wymiany profilaktyczne wprowadzić :-)

Data: 2013-07-20 21:05:16
Autor: tᴏ
J.F wrote:

Na lawecie ? Taki bonus od producenta ?

Po xenonach widać, ze padną. A kto teraz kupuje auto bez xenonów?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-19 13:05:34
Autor: Jan Koval

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:ks9513$bnj$2node1.news.atman.pl...
[...]

Coś z Tobą nie tak.
Jeżeli kryterium wyboru samochodu ma być to czy da się samemu wymienić koło, żarówkę czy zatankować to robi się to już niezdrowa sytuacja. W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby bezpieczniki ukryc w miejscu niedostępnym dla "kierowcy" czy tez wlew paliwa opatrzyć w listę haseł jednorazowych i pobierać nowe, za opłatą, od producenta.

J.

Data: 2013-07-18 15:12:22
Autor: anacron
W dniu 18.07.2013 15:06, RadoslawF pisze:
Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?

Są auta, gdzie trzeba wyjąć lampę i wtedy po wymianie regulacja
światełek obowiązkowo. W większości aut nie da się już po prostu
odkręcić kapselka reflektora i wymienić żarówki.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-18 12:17:49
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 12:10, Jan Koval wrote:
No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
w ASO i zaplacic za usluge?
A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

Ale są lawety ...

Ciekawe co by powiedziało PZU gdybym zadzownił po lawetę z tego powodu ...

Data: 2013-07-20 11:54:07
Autor: John Kołalsky
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl>

[...]

Jak się ubezpieczyłeś od takich zdarzeń to nic by nie powiedziało. Porysowała się koleżance szyba wycieraczką to jej szybę wymienili.

Data: 2013-07-20 13:18:31
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-20 11:54, John Kołalsky wrote:
[...]

W pojedynczym wypadki wiem że nic. Gdyby jednak pojawiło się kilka tysięcy zgłoszeń rocznie z lawetą do żarowki to pewno dostałbyś wyjątek w polisie przy następnym ubezpieczeniu. Sam mam lawetowanie bez gadania w PZU i sobie chwale...

Data: 2013-07-21 10:14:59
Autor: John Kołalsky
[...]

No nie, jeśli ubezpieczenie obejmuje to należy się i już.

Data: 2013-07-18 11:52:39
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 11:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z dokładnością do 0.1l. Watpie żeby miał taką faktycznie ale ... Skoro samochód wie co ile kilometrów wlaliśmy ile paliwa, ma długi (np. roczny) zbiór takich danych, to może się samoczynnie skalibrować. Bo czysto technicznie można policzyć ile km zrobilismy w ciągu roku i ile litrów paliwa na to poszło. Jesli znamy średni czas otwarcia wtryskiwaczy w tym okresie to mam jakieś dane do kalibracji. Zagadnienie jest trudne, ale nie niemozliwe do realizacji. W dodatku bezobsługowe. To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale obawiam się wtedy o precyzję.

Dużo tu roboty dla metrologów, rachunku błędu itp...

Data: 2013-07-18 02:56:30
Autor: szymon.czarkowski
Spalanie według komputera pokładowego
To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale obawiam się wtedy o precyzję.

Im mniejszy dystans tym większy błąd wynikający z tankowania do innego poziomu, niż poprzednio. Ja zwykle tankuję od prawie pustego do pełnego zbiornika, czyli ok.60 litrów, dystans ok.1000km i błąd jest na poziomie 0,1-0,2 l/100km. Jeśli przy tej ilości paliwa wleję mniej lub więcej nawet o 200-500ml bład z tego wynikający będzie niewielki. Jeśli jednak zatankujesz tylko 5 czy 10 litrów, wpływ będzie większy. Dystrybutory są różne, paliwo także czasami się bardziej pieni ;)

Data: 2013-07-20 11:58:44
Autor: John Kołalsky
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com>

[...]

Ale to Ci wskazuje jednak, że mniej nalano.

Data: 2013-07-21 22:53:42
Autor: szymon.czarkowski
W dniu sobota, 20 lipca 2013 11:58:44 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:

Ale to Ci wskazuje jednak, że mniej nalano.

Chodzi o różnice rzędu 0,2-0,5 litra na tankowaniu ok.60 litrów. Wskaźnik nie pokaże żadnej różnicy - wskazówka będzie pokazywała maksymalny poziom ;) Zakładam, że miałeś na myśli wskaźnik ilości paliwa w zbiorniku.
Tankuję zawsze "pod korek" (z powyższym zastrzeżeniem) i na podstawie ilości zatankowanego paliwa oraz przejechanego dystansu wyliczam średnie spalanie, po czym porównuję to, ze wskazaniem komputera. Robię tak ponad 4 lata i w tym czasie maksymalna różnica wyniosła 0,3l/100km, zwykle jest 0,1-0,2l/100km. Mam jeszcze paragony z tankowania z końca lat dziewięćdziesiątych, ale wtedy mój samochód nie miał komputera i nie miałem z czym porównać ;) Gdy spojrzę na ceny paliwa, jakie wtedy obowiązywały (litr Pb za ok.2,50zł), łza się w oku kręci ;)

Data: 2013-07-22 17:24:19
Autor: Cavallino

Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dfce361e-7220-41e2-9b08-a66e45724230@googlegroups.com...
W dniu sobota, 20 lipca 2013 11:58:44 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:

Ale to Ci wskazuje jednak, że mniej nalano.

Chodzi o różnice rzędu 0,2-0,5 litra na tankowaniu ok.60 litrów.

Skąd wiesz?
Tankujesz aż do momentu, kiedy paliwo wylewa się z wlewu?

Data: 2013-07-23 05:10:24
Autor: szymon.czarkowski
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 17:24:19 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Tankujesz aż do momentu, kiedy paliwo wylewa się z wlewu?

Nie. Pistolet odbija, ja powoli wlewam prawie pod korek. Czekam aż spłynie i znowu dolewam pod korek. Wyjmuję pistolet, paliwo spływa tak, że nie widać go w otworze wlewu. Wiem, że musi być jakieś wolne miejsce z uwagi na zwiększającą się pod wpływem wzrostu temperatury objętość paliwa ;) Zauważyłem jednak, że od pierwszego odbicia pistoletu, dolewam różne ilości. Według moich szacunków to jest właśnie ok.0,2-0,5 litra. Ale dowodów nie mam ;) Raz paliwo pieni się bardziej, raz mniej, a za granicą wcale ;) Poza tym dystrybutory działają różnie. Jedne pozwalają powoli wlać do pełna bez odcinania. Inne pod koniec co chwilę przerywają tankowanie, co jest mocno irytujące.

Data: 2013-07-23 16:21:57
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 14:10:24 UTC+2 użytkownik szymon.c...@gmail.com napisał:

Nie. Pistolet odbija, ja powoli wlewam prawie pod korek. Czekam aż spłynie i znowu dolewam pod korek. Wyjmuję pistolet, paliwo spływa tak, że nie widać go w otworze wlewu. Wiem, że musi być jakieś wolne miejsce z uwagi na zwiększającą się pod wpływem wzrostu temperatury objętość paliwa ;) Zauważyłem jednak, że od pierwszego odbicia pistoletu, dolewam różne ilości. Według moich szacunków to jest właśnie ok.0,2-0,5 litra. Ale dowodów nie mam ;) Raz paliwo pieni się bardziej, raz mniej, a za granicą wcale ;) Poza tym dystrybutory działają różnie. Jedne pozwalają powoli wlać do pełna bez odcinania. Inne pod koniec co chwilę przerywają tankowanie, co jest mocno irytujące.

A ja następny w kolejce czekam jak taki kutafon sobie do pełna naleje. Potem pójdzie i mu fakturę wypisują, bułeczkę ze ścierwem zwanym na stacjach parówką kupi. A ja czekam i czekam. Jak bym był królem to takich wysyłał bym do kopalni. I jak by nakopali węgla do oporu to usypiać bym kazał.

Data: 2013-07-23 23:48:10
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 24 lipca 2013 01:21:57 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

[...]

Podjedź do innego dystrybutora :P
Wolałbyś, żeby wszyscy tankowali za 50zł i płacili gotówką, co? ;)
Ja natomiast wolę zatankować pod korek, a nie jeździć na stację co 2-3 dni.

Pozdrawiam, Szymek

Data: 2013-07-24 08:05:04
Autor: AZ
On 2013-07-24, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
[...]

PodjedĹş do innego dystrybutora :P
Wolałbyś, żeby wszyscy tankowali za 50zł i płacili gotówką, co? ;)
Ja natomiast wolę zatankować pod korek, a nie jeździć na stację co 2-3 dni.

A jak zatankujesz te 0,2-0,5l (co sam napisales) pod korek 2 minuty pstrykajac
pistoletem to ile dni pojezdzisz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-24 01:24:49
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 24 lipca 2013 10:05:04 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
A jak zatankujesz te 0,2-0,5l (co sam napisales) pod korek 2 minuty pstrykajac

pistoletem to ile dni pojezdzisz?

-- Artur

ZZR 1200

0,2-0,5 l odnosiło się do różnicy w tankowaniach.
Tankowanie pustego zbiornika do pełna trwa mniej niż 2 minuty. To dolewanie zajmuje może 20-30 sekund więcej, niż tankowanie do pierwszego odbicia.
Przyznaję, trwa to dłużej niż tankowanie za 50zł płacone gotówką.
Jeśli jednak zatankuję za 50zł to najpóźniej za 2-3 dni będę musiał znowu pojawić się na stacji i znowu być może będę przed Tobą ;) Jeśli zatankuję do pełna, to następne tankowanie będzie za ok.10 dni.
No więc która opcja jest lepsza?
Myślisz, że tankowanie paliwa to dla mnie najważniejsza część dnia? ;)

Pozdrawiam, Szymek

Data: 2013-07-24 13:25:02
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 lipca 2013 10:24:49 UTC+2 użytkownik szymon.c...@gmail..com napisał:
> [...]

No więc która opcja jest lepsza?

Myślisz, że tankowanie paliwa to dla mnie najważniejsza część dnia? ;)

Z opisu wynika że strasznie Cie kręci dopstrykanie pół litra. Jeszcze jak by w tym jakiś praktyczny cel był. Ale nie ma. A co do płacenia gotówką. Zdajesz sobie sprawę ze przez płacących kartami wszystko jest 2-3% droższe? Znam w Łodzi dwa specjalistyczne sklepy. Jakie awantury robią karciarze że są dwie ceny. Jedna za gotówkę druga gotówka + opłata za obsługę karty.

Data: 2013-07-24 23:30:14
Autor: J.F.
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Wed, 24 Jul 2013 13:25:02 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
A co do
płacenia gotówką. Zdajesz sobie sprawę ze przez płacących kartami
wszystko jest 2-3% droższe?

Nie calkiem - obsluga gotowki tez kosztuje.
I banki pobieraja prowizje od wplaty, i utarg transportowac trzeba. Inaczej to wyglada w malym sklepie, ktory i tak sam placi gotowka,
inaczej w stacji benzynowej przy glownej drodze, gdzie ochrona musi
dwa razy dziennie utarg odbierac, a pieniadze ppotrzebne na koncie.
W sumie - roznica wychodzi mniejsza. A jak jeszcze dzieki tym kartom przychodzi wiecej klientow ...

W Niemczech sie zbuntowali i maja wlasne karty o mniejszej prowizji.
(Eurocheque/Maestro)

Znam w Łodzi dwa specjalistyczne
sklepy. Jakie awantury robią karciarze że są dwie ceny. Jedna za
gotówkę druga gotówka + opłata za obsługę karty.

A wolno im dwie ceny ? Znam jeden, gdzie cennik "zawiera 1% rabatu za platnosc gotowka".
Promocja taka. W USA wolno podniesc cene dopiero od niedawna, i chyba jeszcze sie
nikt nie zdecydowal.

J.

Data: 2013-07-24 14:48:28
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 lipca 2013 23:30:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Promocja taka.

W USA wolno podniesc cene dopiero od niedawna, i chyba jeszcze sie

W jednym sklepie a raczej składzie dwie ceny w drugim duży napis ze doliczają dwa procent jak kartą. Nie zastanawiam się czy wolno czy nie wolno. Koń ma wystarczająco dużą głowę żeby się nad wszystkim zastanawiać. Karta to gówno jakich mało. Daje prawie nieograniczone możliwości śledzenia posiadacza przez US. Jak będą chcieli to się dowiedzą jaki papier toaletowy kupuje. Słyszałeś żeby jakiegoś drobnego bimbrownika w przeciągu ostatnich dziesięciu lat złapali? Ja niedawno słyszałem od znajomego adwokata.  Kupował cukier i drożdże w markecie i płacił kartą.  Sprawdzili jeszcze zużycie wody i gazu. Trafili go na robocie bo wyczekali kiedy licznik od gazu będzie ostro stukał. Jak gotujesz to nie kupuj cukru i drożdży na kartę. Do tego woda w obiegu zamkniętym. Po samym prądzie albo gazie do dojdą.

Data: 2013-09-06 08:57:15
Autor: Jan Koval

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:6a44b96c-494f-41e9-b6e0-a93a0e746fa8googlegroups.com...
[...]

Paranoja jest w penym sensie chorobą.
Ale ja o czym innym.
Jeżeli masz karteczkę, że obsługa kart jest pzreniesiona na płacącego to możesz się zgodzić, nie zgodzić i zapłacić gotówką, nie godzić i iść gdzie indziej.

J.

Data: 2013-07-25 06:32:42
Autor: AZ
On 2013-07-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A co do
płacenia gotówką. Zdajesz sobie sprawę ze przez płacących kartami
wszystko jest 2-3% droĹźsze?

[...]

OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze
przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-24 23:35:49
Autor: szymon.czarkowski
On 2013-07-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze

przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

Jest nadal -15gr/l ale dotyczy chyba tylko paliw Verva. Tylko trzeba mieć kupon z "Szerokiej drogi".

Data: 2013-07-25 06:38:31
Autor: AZ
On 2013-07-25, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
On 2013-07-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

No to widocznie sie zmienilo, bo tamta byla na wszystkie paliwa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-25 00:16:17
Autor: szymon.czarkowski
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 08:38:31 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

No to widocznie sie zmienilo, bo tamta byla na wszystkie paliwa.
 Nie zmienił się za to warunek dotyczący formy płatności ;)

Data: 2013-09-06 08:59:46
Autor: Jan Koval

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ksqgq9$sie$2node1.news.atman.pl...
OIDP w zeszlym roku byla promocja na Orlenach - -10gr na litrze
przy platnosci gotowka wiec nie wiem czy faktycznie wola karty ;-)

Bo gotówkę to mają od ręki a z kart muszą czekać aż pośrednik raczy im przelać. Znaczy mój bank.

J.

Data: 2013-09-06 14:27:16
Autor: J.F
Spalanie według komputera pokładowego
UĹźytkownik "Jan Koval"  napisał
[...]

Od kart to przede wszystkim oni placa prowizje.
Nieduzo, 2-3% ... ale w takim biznesie jak paliwo, to moze byc spora czesc marzy.

Wiec co mnie dalej dziwi, ze niektore banki daja spore premie za platnosc kartami ... na stacjach, i w supermarketach, czyli wszedzie tam gdzie niby ta marza jest niska i kalkulacja napieta ...

J.

Data: 2013-09-06 11:46:36
Autor: kogutek444
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu piątek, 6 września 2013 14:27:16 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
Użytkownik "Jan Koval"  napisał

> [...]

Wiec co mnie dalej dziwi, ze niektore banki daja spore premie za platnosc kartami ... na stacjach, i w supermarketach, czyli wszedzie tam gdzie niby ta marza jest niska i kalkulacja napieta ...

jechałem i w radiu mówili o płatnościach kartami. Wyszło od tego że w biedronce nie da się zapłacić kartą. Stanowisko biedronki jest takie że da się jak opłata spadnie poniżej 0,2%. Proponowali im 0,5 i powiedzieli że nie. W Polsce dwie firmy mają monopol na obsługę transakcji dokonywanych kartami. Pobierają za to najwyższą w Europie opłatę. Banki które reklamują się ze premiują płatności kartą odbijają sobie straty na czymś innym.Na przykład na zaniżonych albo braku odsetek. Pieniądze jakie wpływają do banku bo komuś przelewają pensje są tak samo dobre jak ktoś przyniesie 10 milionów i zrobi lokatę na rok. Ten od dziesięciu baniek dostanie 12-14% w skali roku a ten od pensji nic i jeszcze za kartę mu policzą.

Data: 2013-09-06 20:28:38
Autor: Cavallino

Użytkownik "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0buh2$u98$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Nie, oni dostają gotówkę następnego dnia od centrum rozliczeniowego.
Nie ma to żadnego związku z Twoim bankiem.

Data: 2013-09-06 18:51:21
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego

od AMexa teĹź?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-07 14:43:50
Autor: jerzu
Spalanie według komputera pokładowego
On Fri, 6 Sep 2013 18:51:21 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

od AMexa też?

Ile tych kart jest w użyciu w Polsce? Podejrzewam że znikomy procent.
Albo i nawet ułamek procenta. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-09-07 12:59:28
Autor: masti
Dnia pięknego Sat, 07 Sep 2013 14:43:50 +0200 osobnik zwany jerzu napisał:

On Fri, 6 Sep 2013 18:51:21 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

od AMexa teĹź?

Ile tych kart jest w uĹźyciu w Polsce? Podejrzewam Ĺźe znikomy procent.
Albo i nawet ułamek procenta.

ale jest

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-09 08:35:50
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:522a1f23$0$1446$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ale ma, że gotówkę mają od ręki.

J.

Data: 2013-09-09 18:24:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0jq86$2ah$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Niekoniecznie.
Gotówka musi trafić na konto, nie jest to ani darmowe, ani mało kłopotliwe, zwłaszcza w większych ilościach.
Czasem rĂłwnieĹź nie jest szybsze.

Data: 2013-09-06 08:54:39
Autor: Jan Koval

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:e7zop02e8iee.3alyx1x0m8ry.dlg40tude.net...
[...]

Myśłisz, że dzięki kartom to oni te pieniądze dostają od razu z konta na konto?

J.

Data: 2013-07-24 17:07:33
Autor: Cavallino

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kso1rg$9su$4@node1.news.atman.pl...
On 2013-07-24, szymon.czarkowski@gmail.com <szymon.czarkowski@gmail.com> wrote:
[...]

Kłopoty z rozumieniem słowa pisanego masz.
Ja np. w ten sposób jestem w stanie dolać i ponad 12 l.
Nie zawsze mi się chce, ale to już inna sprawa.

Data: 2013-07-24 13:31:55
Autor: kogutek444
W dniu środa, 24 lipca 2013 17:07:33 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]

Kłopoty z rozumieniem słowa pisanego masz.

Ja np. w ten sposób jestem w stanie dolać i ponad 12 l.

Nie zawsze mi się chce, ale to już inna sprawa.

Jedź zreperować wraczydło a nie chwal się jak to do popsutego zbiornika dopstrykujesz 12 litrów.

Data: 2013-07-24 09:57:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spalanie według komputera pokładowego
Hello szymon,

Wednesday, July 24, 2013, 8:48:10 AM, you wrote:

[...]

Ależ tankuj ile chcesz. Ale jak już zatankujesz to zapłać i odjedź od
dystrybutora - po bułę możesz wrócić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-24 01:14:10
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 24 lipca 2013 09:57:34 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Ależ tankuj ile chcesz. Ale jak już zatankujesz to zapłać i odjedź od

dystrybutora - po bułę możesz wrócić.

Nie jadam hot-dogów ani nie pijam gorących napojów oferowanych na stacjach benzynowych.
Tankuję pod korek, płacę, biorę paragon i odjeżdżam.
Jeśli przed Wami był ktoś, kto czekał na fakturę, na hot-doga, kanapkę, kawę lub inne ścierwo, to na pewno nie byłem ja ;) Pozdrawiam, Szymek

ps.
odbiegacie od sedna sprawy ;)

Data: 2013-07-24 08:01:42
Autor: AZ
On 2013-07-24, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

Otoz to. Buraczane towarzystwo zawsze musi wsiasc do swojej furki, wygodnie
sie rozsiasc, wziac lyk kawy, gryza hot doga, sprawdzic fejsbuka na telefonie
i juz moga odjezdzac...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-22 23:27:32
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie całkiem już wiem o co chodziło, ale ... dystrybutor nie jest urządzeniem mierniczym. Może np powszechnie zawyżać i składać się z zawyżaniem kompa.

[...]
A ile teraz kosztuje ? :-)

No i jak udało Ci się przechować tak stare paragony ? Mam z 2004 prawie nieczytelne.

Pewnie interesujące dane dla serwisu z tankowaniami.

Data: 2013-07-23 05:04:17
Autor: szymon.czarkowski
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 23:27:32 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:

Wiem, że to nie laboratorium ;)
Zmierzam tylko do tego, że wskazania komputera i moje wyliczenia są prawie identyczne. Dane nie są z kilku tankowań, tylko z kilku lat. Tankowałem na różnych stacjach (choć u siebie tankuję tylko na jednej), także za granicą i zawsze w ten sam sposób . Zawsze się prawie zgadzało ;) Oceniam więc wskazania komputera jako wiarygodne. Jestem zdziwiony, że inni mają różnicę nawet 1 litr.

No i jak udało Ci się przechować tak stare paragony ? Mam z 2004 prawie nieczytelne.

Wtedy paragony były drukowane na drukarkach igłowych ;)
Przechowuję je w pudełku, w szufladzie biurka.

Data: 2013-07-24 19:37:18
Autor: John Kołalsky
[...]

Gadałem dzisiaj z kimś przypadkowym i mówił, że w jego samochodzie komp niedoszacowuje już nie kojarzę o ile, ale samo to, że niedoszacowuje a nie odwrotnie jest podejrzana.

Data: 2013-07-26 11:59:14
Autor: radekp@konto.pl
Spalanie według komputera pokładowego
Mon, 22 Jul 2013 23:27:32 +0200, w <ksk8o8$p39$1@mx1.internetia.pl>, John
Kołalsky <john@kowal.invalid> napisał(-a):

[...]

Mała dynamika wzrostu. Na początku lat 90-tych tankowałem po ok. 6400zł. :)

Data: 2013-07-18 11:33:29
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 11:52:39 +0200 osobnik zwany Sebastian
Biały napisał:

On 2013-07-18 11:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

czujnik czy wskaĹşnik? bo obstawiam to drugie ;)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-18 13:59:27
Autor: PeJot
W dniu 2013-07-18 13:33, masti pisze:

Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z
dokładnością do 0.1l.

czujnik czy wskaĹşnik? bo obstawiam to drugie ;)

Jest jeszcze trzecie: wychyłomierz :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 14:49:20
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 13:33, masti wrote:
Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z
dokładnością do 0.1l.
czujnik czy wskaĹşnik? bo obstawiam to drugie ;)

Nie jestem pewny czy to wskaźnik czy czujnik. Zależy od rzeczywistej dokładności :P

Data: 2013-07-18 12:39:11
Autor: PeJot
[...]

Po co, jak ASO może wpiąć się do interfejsu diagnostycznego, wprowadzić współczynnik korekcyjny i *zarobić na tym.*

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 12:43:16
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 12:39, PeJot wrote:
Po co, jak ASO może wpiąć się do interfejsu diagnostycznego, wprowadzić
współczynnik korekcyjny i *zarobić na tym.*

Ale kto ten współczynnik wyliczy/zmierzy... że nie wspomnę o tym że metoda z pomiarem dynamicznym slicznie nadąża za coraz gorszą kondycją wtrysków ;)

Data: 2013-07-18 14:02:03
Autor: PeJot
On 2013-07-18 12:39, PeJot wrote:
[...]

Tylko po co Ci znać aktualne zużycie paliwa z dokładnością 0.01% ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 14:52:45
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 14:02, PeJot wrote:
[...]

Aby stwierdzić że coś niedobrego dzieje się np. z wtryskami.

Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że mozna na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc pojedynczego cylindra na długo zanim się rozpadnie.

Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".

Data: 2013-07-18 13:00:15
Autor: AZ
On 2013-07-18, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Bo 99% uzytkownikow nie wie co to wal, wtrysk, tlok, cylinder...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 19:02:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
On 2013-07-18 14:02, PeJot wrote:
[...]

Samochody (i 99,9% całej reszty) robi się dla użytkowników, nie dla zboczeńców.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-07-18 19:21:41
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 19:02, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

To nie wyklucza prostej diagnostyki za pomocą choćby migającego swiatełka (a ile współczesnych samochodów ma wyświetlacze graficzne!). Problem nie w tym że samochoód ma być zbyt skomplikowany, tylko w cięciu *przydatnych* narzedzi diagnostycznych w myśl "wszyscy jestesmy debilami, masz tu dziurkę do iphone i zamknij się".

Data: 2013-07-18 22:10:13
Autor: PeJot
[...]

Dostępne zwykle przez interfejs komputera wtrysku.

Wkurwia tylko to że
marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".

Przecież to tylko samochód, a nie człowiek na OIOMie z pierdyliardem mierzonych parametrów :> Poza tym, co Ci realnie da wiedza że któryś z cylindrów zdycha ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 23:41:13
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-18 22:10, PeJot wrote:
Przecież to tylko samochód, a nie człowiek na OIOMie z pierdyliardem
mierzonych parametrów :> Poza tym, co Ci realnie da wiedza że któryś z
cylindrów zdycha ?

Mi na nic. Mechanikowi by się przydała. Do dzisiaj podstawowy algorytm naprawy jak wszystko zawiedzie nazywa się "wymieniaj po kolei i sprawdzaj".

Data: 2013-07-18 15:02:57
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 23:41:13 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2013-07-18 22:10, PeJot wrote:

> [...]

Mi na nic. Mechanikowi by się przydała. Do dzisiaj podstawowy algorytm naprawy jak wszystko zawiedzie nazywa się "wymieniaj po kolei i sprawdzaj".

I jak zdycha jeden to tylko ten jeden naprawi? Ty masz białe małe myszki w głowie. Jak pojedziesz do mechanika i powiesz że bierze olej, nie ma siły, więcej pali i ma 200 tysięcy. To mechanik bez żadnego sprawdzania czegokolwiek powie że silnik chce do krainy wiecznie sprawnych silników. Ale zły los można oszukać i remont zrobić.

Data: 2013-07-19 00:12:21
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-19 00:02, kogutek444@gmail.com wrote:
I jak zdycha jeden to tylko ten jeden naprawi?

Pewno. Wymieni wtrysk, swiece, może kabel czy co tam jeszcze. Zamiast szukac w ciemno *który* wtrysk wykręcić co tanie może nie być.

Ty masz białe małe myszki w głowie.

Albo "popsuty cylinder" oznacza coś zupełnie innego niż myslisz. Z punktu widzenia teoretycznego komputera dany cylinder nie przyspiesza wału tak jak pozostałe więc jest "popsuty". To tylko lokalizuje problem, przyczyny szuka człowiek.

Ale zły los można oszukać i remont zrobić.

Z powodu że Ci gar nie pali robisz od razu remonty silników? Wyluzuj. Rozmawiamy o możliwości diagnostyki poprzez analizę predkości (przyśpieszeń) wału podczas pracy. Ta diagnostyka możliwa jest dzisiaj, to tylko kwestia software. Do remontu daleko.

Data: 2013-07-18 17:01:40
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 19 lipca 2013 00:12:21 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2013-07-19 00:02, kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

Z powodu że Ci gar nie pali robisz od razu remonty silników? Wyluzuj. Rozmawiamy o możliwości diagnostyki poprzez analizę predkości (przyśpieszeń) wału podczas pracy. Ta diagnostyka możliwa jest dzisiaj, to tylko kwestia software. Do remontu daleko.

nawet bym nie przypuszczał ze teraz silniki mają ten sam mechanizm samonaprawy jak łyndołsy. Skończyły się pierścienie to wystarczy silnik wyłączyć, włączyć i już są dobre.

Data: 2013-07-19 08:16:36
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-19 02:01, kogutek444@gmail.com wrote:
mechanizm samonaprawy

.... jest czymś zupelnie innym niż diagnostyka.

Data: 2013-07-19 06:30:26
Autor: PeJot
On 2013-07-18 22:10, PeJot wrote:
Przecież to tylko samochód, a nie człowiek na OIOMie z pierdyliardem
mierzonych parametrów :> Poza tym, co Ci realnie da wiedza że któryś z
cylindrów zdycha ?

Mi na nic. Mechanikowi by się przydała.

No i on zwykle ma maszynkę, przez którą dogaduje się z komputerem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-19 08:19:44
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-19 06:30, PeJot wrote:
Mi na nic. Mechanikowi by się przydała.
No i on zwykle ma maszynkę, przez którą dogaduje się z komputerem.

I maszynka ta pokaże który cylinder ma mniejszą sprawność i dlaczego? W przeciętnym firmware niewiele wiadomo o tak dokładnie lokalizowanych przyczynach problemów *MIMO* że to tylko kwestia tegoż firmware. Bo dane są w zasięgu.

Data: 2013-07-20 12:06:28
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie wiem o co Ci chodzi. Masz dostęp do wszystkich danych pomiarowych. Mechanik to mechanik. Ja bym pytał diagnostyka, ale i on nie musi znać samochodu. Tak to tylko ...

..... w ASO :-)

Data: 2013-07-20 13:20:43
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-20 12:06, John Kołalsky wrote:
[...]

Nie masz wszystkich danych. Z informacji "cisnienie na listwie" nie wynika *który* wtrysk leje. Ta wiedza jest dostępna gdyby firmware komputera wtryskowego potarfiło ją analizować na podstawie danych w locie a nie usrednionego cisnienia.

Data: 2013-07-21 10:16:24
Autor: John Kołalsky
[...]

Wiesz co ... ten sterownik nie jest do robienia jakiejś cudownej diagnostyki tylko by niezawodnie działał. Można podłączyć dodatkowy osprzęt by badać więcej.

Data: 2013-07-21 14:35:20
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-21 10:16, John Kołalsky wrote:
[...]

Jedno drugiemu w niczym nie przeszkadza.

Można podłączyć dodatkowy
osprzęt by badać więcej.

Nie jest potrzebny o ile czunik cisnienia jest odpowiednio szybki aby policzyć ile przelewa kazdy wtrysk.

Data: 2013-07-21 17:38:59
Autor: John Kołalsky
[...]

No jak nie przeszkadza. Czujnik może sobie być szybki, ale komp go nie czyta tak często bo czyta pierdylion innych czujników i w końcu skończą się jego możliwości. Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik mimo ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.

Data: 2013-07-21 18:32:06
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-21 17:38, John Kołalsky wrote:
[...]

Obawiam się ze nie wiesz o czym mówisz. Mikrokontroler za kilka zł w detalu dla Kowlaskiego ma możliwości daleko wykraczające poza potrzeby tego smiesznie prostego przypadku. Mówimy o najtańszym g... Za kilanascie zł znajdziesz wypasy obrabiające kilka takich silników na raz. Procesory DSP sa *naprawdę* w takich zastosowaniach cholernie tanie.

Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik
mimo ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.

Tak jest z cała elektroniką w samochodzie - jest o kilka(naście) lat wstecz.

Data: 2013-07-21 19:05:34
Autor: John Kołalsky
[...]

Tak czy siak, nie czyta.

Ja rozumiem, że dla siebie zrobiłbyś taki sterownik
mimo ograniczeń, ale widać dla producenta nie ma to priorytetu.

Tak jest z cała elektroniką w samochodzie - jest o kilka(naście) lat wstecz.

Mój samochód jest kilkanaście wstecz :-)

Data: 2013-07-20 12:04:31
Autor: John Kołalsky
[...]

To byś musiał mieć jakiegoś cudownego mechanika, który lepiej zna się na samochodzie niż jego producent.

Data: 2013-07-20 12:00:46
Autor: John Kołalsky
[...]

To przecież samochody umożliwiają odczytanie konkretnego błędu tylko przeciętny ludzik nic z tym nie zrobi

Data: 2013-07-20 13:22:10
Autor: Sebastian Biały
On 2013-07-20 12:00, John Kołalsky wrote:
[...]

Jestes pewny że twój komputer wtryskowy potrafi określić kondycję pojedynczego cylindra i wskazać który ma jakiś problem?

Data: 2013-07-21 10:21:48
Autor: John Kołalsky
[...]

Bladego pojęcia nie mam. Niewykluczone, że nie. Pewnie temu, że zakłada się, że te wtryskiwacze działają dobrze przez pewien czas a potem się je osobno regeneruje czy po prostu wymienia. Można sobie wymyśleć tysiące różych błędów, ale ktoś je jeszcze musi zinterpretować. Załóżmy w OBD2 mamy kilka błędów EGR ale nie wiem i raczej nie sądzę by którykolwiek z nich odpowiadał za konkretną sytuację zapchanego kanału.

Data: 2013-07-18 11:04:25
Autor: PeJot
W dniu 2013-07-18 10:57, anacron pisze:
[...]

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka wymiarów kół o różnym obwodzie.

BTW: komputer pokładowy w Skodzie Felicji, dostępny jako opcja, miał możliwość wprowadzenia korekty przez użytkownika.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 09:16:54
Autor: AZ
On 2013-07-18, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:
[...]

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 09:16:23
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 09:16:54 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-07-18, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:
[...]

niedokładność pomiaru drogi

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-18 09:30:18
Autor: AZ
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

A no tak. Mea culpa :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-19 07:06:25
Autor: megrims
W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.

Data: 2013-07-19 07:58:36
Autor: masti
Spalanie według komputera pokładowego

On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

i raportowanie przekroczeń do policji? Dziękuję :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-19 13:11:31
Autor: Jan Koval

On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła metoda nie jest zależna od obcych.

J.

Data: 2013-07-19 19:42:19
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 19 Jul 2013 13:11:31 +0200, Jan Koval napisał(a):

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła metoda nie jest zależna od obcych.

Jeśli chodzi o mierzenie odległości, to GPS i tak jest ultra dokładny.
Mając niedokładność +-20m, to przejeżdżając 100km niedokładność wyniesie
coś około 40m.

Na długich prostych prędkościomierz mógłby się tym dość dokładnie
kalibrować.
Gorzej jak się ktoś kręci po parkingach albo po mieście :)

Natomiast ta dokładność prędkościomierza to też jest śmieszna sprawa.
W Oplu mam możliwość zaprogramowania obwodu koła - po podaniu prawidłowego
drogomierz mierzy prawidłowo odległość, a prędkościomierz pokazuje zawsze
5% więcej.
Nie jest to żaden problem prędkościomierza, bo jak każę prędkościomierzowi
wyświetlić 100km/h to pokazuje 100.
A jak jadę 100km/h to pokazuje 105.

Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.

Data: 2013-07-19 20:40:11
Autor: megrims
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu 2013-07-19 19:42, Tomasz Pyra pisze:
(ciach)
Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.

Wszystkie prędkościomierze kłamią.
A o ile, to zależy od marki.
Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205

Data: 2013-07-20 10:27:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spalanie według komputera pokładowego
Hello megrims,

Friday, July 19, 2013, 8:40:11 PM, you wrote:

[...]

I tam - prędkościomierz jest wskaźnikiem a nie miernikiem. +7.3% błędu
jest dopuszczalne. niedopuszczalny jest błąd na minus.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-22 08:19:24
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-07-19 20:40,  *megrims* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Wszystkie prędkościomierze kłamią.
A o ile, to zależy od marki.
Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205

Dużo, ale to by oznaczało, że to bardziej sprawa konkretnego egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywała dosyć dokładnie - przy maksymalnych prędkościach to było około +5 km/h, Astra G, która miałem wcześniej dodawała około 2-3 km/h, a Insignia teraz ma podobnie jak poprzednia Vectra.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-07-22 12:47:10
Autor: J.F
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
[...]

Przepisowo licznik nie moze zanizac, ale moze pokazac o ... hm, zapomnialem 8%+4km/h wiecej, albo 10%+4km/h wiecej.
Wiec nie ma sie co dziwic ze strojone sa na 5%+2.
Od tego do 7.5% niedaleko.

Od opon duzo zalezy, Megrims pewnie jakies niskoprofilowe zalozyl.

Ktos tu pisal ze w instrukcji do ... chyba wlasnie Vectry podawali dokladnosc predkosciomierza z *, * - od opon zalezy.
Ale w najdrozszym modelu * nie bylo.
Przeoczenie, czy jakis inny system ?

J.

Data: 2013-07-22 16:52:49
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 22 Jul 2013 12:47:10 +0200, J.F napisał(a):

[...]

Albo najnowszy model ma wszystkie dopuszczalne opony, o tym samym obwodzie.

W każdym razie Vectra C ma możliwość ustawienia dowolnego rozmiaru opon
komputerem diagnostycznym.
Z moich obliczeń wychodzi że prędkość pokazywana przez prędkościomierz to
105% rzeczywistej.

Data: 2013-07-20 11:47:59
Autor: John Kołalsky
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

To zwykłe przesunięcie błędu by zamiast +-ILEŚ mieć +ILEŚ -ZERO. Nie wierz w cudowną dokładność drogomierza bo zużycie opony da Ci już istotny błąd załóżmy 1%. Prędkościomierz wskazówkowy może dołożyć kolejny.

Data: 2013-07-18 11:29:37
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, July 18, 2013, 11:16:54 AM, you wrote:

[...]

Błędy pomiaru dystansu maja wpływ na błędy pomiaru średniego
spożycia. Nie mają wpływu na błędy pomiaru pozostałego w baku paliwa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-07-19 06:34:31
Autor: PeJot
Spalanie według komputera pokładowego

Błędy pomiaru dystansu maja wpływ na błędy pomiaru średniego
spożycia. Nie mają wpływu na błędy pomiaru pozostałego w baku paliwa.

Zgoda, tyle że błąd pomiaru dystansu nie zamyka listy błędów w tym algorytmie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 13:51:54
Autor: BUNIEK
[...]

Na 2 autach które posiadałem z komputerem (corolla, obecnie avensis) stwierdzam teoretycznie :)
Częsta zmiana charakterystyki pracy silnika drastycznie obniża dokładność pomiaru np. Jazda w mieście gdzie jest częsta zmiana położenia gazu, zakładam ze wynika to z częstotliwości pobierania danych do wyliczeń. W trasie gdzie ruch jest w miarę jednostajny odchyłki są na poziomie 0.1 - 0.3 l/100 w stosunku do wyliczeń na podstawie tankowania (które tez są obarczone bledem), które wszystkie wklepuje do serwisu WWW. W przypadku używania auta na mieście różnice potrafią dochodzić do 1 litra na 100km.

Takie mi się nasuwają wnioski z własnych obserwacji.  A czemu tak jest nie wiem  moĹźe dlatego ze  lepsze było by duĹźo droĹźsze a i tak nie uĹźywane przez większość uĹźytkownikĂłw.

Buniek

Data: 2013-07-18 04:59:51
Autor: szymon.czarkowski
Spalanie według komputera pokładowego
Błąd ok. 1 litr/100km? Strasznie dużo.
Moje 0,1-0,2l/100km jest niezależne od tego, czy jeżdżę po mieście, czy w trasie czy w cyklu mieszanym. Dodam jeszcze, że komputer zawsze zawyża zużycie paliwa. W rzeczywistości spalanie jest zawsze minimalnie mniejsze. Nigdy nie zdarzyła się sytuacja odwrotna.

Data: 2013-07-18 16:58:23
Autor: BUNIEK
Spalanie według komputera pokładowego
Błąd ok. 1 litr/100km? Strasznie dużo.
raz  miałem 0.9 różnicy ,ale często używam auta na odcinkach 2 x 3 km kilka skrzyżowań i świateł i tak np. prawie cały bak wyleci to mam  spore błędy może wtedy nałożył się tez błąd z tankowania i dlatego tak

[...]

Zgadzam się zawyża :) często miałem RANGE 0 km a nadal jechałem :). Dość głęboko osuszam bak zanim zatankuje i staram się zawsze do pełna.

Buniek

Data: 2013-07-18 17:01:49
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ks8al3$nt0$1@news.task.gda.pl...
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego.

Ciekawe, u mnie zgadza się z dokładności do 0,1 l.
MoĹźesz masz problem z pomiarami tego niby "realnego" zuĹźycia?

Data: 2013-07-18 17:07:23
Autor: J.F
UĹźytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
[...]

Po pierwsze - samochody mala pala, a male przeplywy mierzy sie trudno.
Po drugie - dokladne przeplywomierze sa drogie, a w samochodzie oszczedzaja jak moga.
Po trzecie - w ramach oszczednosci w ogole przeplywomierza nie ma.
Widac z wtryskow tak wychodzi, szczegolnie jak maja 200kkm przejechane

J.

Data: 2013-07-18 22:00:52
Autor: huri_khan
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, anacron napisał(a):

[...]

Jakiego rzędu są to różnice ?

U mnie dokładność to około 0,5l i w zupełności wystarcza. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2013-07-18 22:50:03
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.

Rzeczywista wydajność wtryskiwaczy zmienia się wraz z różnymi parametrami
które trudno mierzyć.
Podobnie błędami obarczone są sposoby mierzenia ilości powietrza.

Silnikowi w sumie dokładne ilości paliwa nie są podobne - tam istotny jest
stosunek powietrza do paliwa i ten jest dość dokładnie dostrajany za pomocą
sondy lambda.

Ale w niektórych samochodach udaje się dokładnie mierzyć ilość zużytego
paliwa, ale wydaje mi się że to raczej przypadek.

Data: 2013-07-18 23:05:35
Autor: anacron
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-19 00:34:01
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):

Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.

A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?

Data: 2013-07-19 01:26:03
Autor: J.F.
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.

J.

Data: 2013-07-19 07:08:28
Autor: huri_khan
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Nie wspominając o drganiach samochodu, przeciążeniach na zakrętach itp.

Data: 2013-07-19 19:33:23
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;)

Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem -
praktycznie 4 sztuki.
Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby
się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy
jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik.

Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod
warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-)

Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie
"grawitację".

No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności
latającego w zbiorniku paliwa ;)

Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów
do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik
niezależnie od temperatury.
No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś
przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może
pochować.

A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny
plan idzie na grzyby :)

Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :)

Data: 2013-07-19 13:09:21
Autor: Jan Koval

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:ks9las$od$1news.task.gda.pl...
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?

Data: 2013-07-19 15:02:17
Autor: Robson
W dniu 2013-07-19 13:09, Jan Koval pisze:

[...]

A paliwo jest w układzie nieinercjalnym względem zbiornika ;)

Data: 2013-07-26 11:50:52
Autor: radekp@konto.pl
Spalanie według komputera pokładowego
Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, w <ks8al3$nt0$1@news.task.gda.pl>, anacron
<anacron@anacron.pl> napisał(-a):

[...]

Spalenie liczy pewnie dosyć dokładnie.
Ale z kolei przejechany dystans zawyża z 10% (tak jest w ojca aucie - mierzyłem
po słupkach).

Spalanie według komputera pokładowego