Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Spalanie wedÅ‚ug komputera pokÅ‚adowego

Spalanie według komputera pokładowego

Data: 2013-07-18 11:04:25
Autor: PeJot
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu 2013-07-18 10:57, anacron pisze:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka wymiarów kół o różnym obwodzie.

BTW: komputer pokładowy w Skodzie Felicji, dostępny jako opcja, miał możliwość wprowadzenia korekty przez użytkownika.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-07-18 09:16:54
Autor: AZ
Spalanie według komputera pokładowego
On 2013-07-18, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-18 09:16:23
Autor: masti
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 09:16:54 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-07-18, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

niedokładność pomiaru drogi



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-07-18 09:30:18
Autor: AZ
Spalanie według komputera pokładowego
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

niedokładność pomiaru drogi

A no tak. Mea culpa :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-19 07:06:25
Autor: megrims
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

niedokładność pomiaru drogi

A no tak. Mea culpa :-)

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.

Data: 2013-07-19 07:58:36
Autor: masti
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Dnia pięknego Fri, 19 Jul 2013 07:06:25 +0200 osobnik zwany megrims
napisał:

W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał
się z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

niedokładność pomiaru drogi

A no tak. Mea culpa :-)

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.


i raportowanie przekroczeń do policji? Dziękuję :)


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-07-19 13:11:31
Autor: Jan Koval
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:ksahgc$dpd$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
On 2013-07-18, masti <gone@to.hell> wrote:
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kół o różnym obwodzie.

A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

niedokładność pomiaru drogi

A no tak. Mea culpa :-)

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła metoda nie jest zależna od obcych.

J.

Data: 2013-07-19 19:42:19
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Dnia Fri, 19 Jul 2013 13:11:31 +0200, Jan Koval napisa³(a):

W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomóg³.
Trochê. One te¿ ma niedok³adno¶æ zale¿n± od obcych mocarstw. Znaczy ta zwyk³a metoda nie jest zale¿na od obcych.

Je¶li chodzi o mierzenie odleg³o¶ci, to GPS i tak jest ultra dok³adny.
Maj±c niedok³adno¶æ +-20m, to przeje¿d¿aj±c 100km niedok³adno¶æ wyniesie
co¶ oko³o 40m.

Na d³ugich prostych prêdko¶ciomierz móg³by siê tym do¶æ dok³adnie
kalibrowaæ.
Gorzej jak siê kto¶ krêci po parkingach albo po mie¶cie :)

Natomiast ta dok³adno¶æ prêdko¶ciomierza to te¿ jest ¶mieszna sprawa.
W Oplu mam mo¿liwo¶æ zaprogramowania obwodu ko³a - po podaniu prawid³owego
drogomierz mierzy prawid³owo odleg³o¶æ, a prêdko¶ciomierz pokazuje zawsze
5% wiêcej.
Nie jest to ¿aden problem prêdko¶ciomierza, bo jak ka¿ê prêdko¶ciomierzowi
wy¶wietliæ 100km/h to pokazuje 100.
A jak jadê 100km/h to pokazuje 105.

Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mno¿y
prêdko¶æ x1.05 nim j± przeka¿e do prêdko¶ciomierza.

Data: 2013-07-19 20:40:11
Autor: megrims
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
W dniu 2013-07-19 19:42, Tomasz Pyra pisze:
(ciach)
Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mno¿y
prêdko¶æ x1.05 nim j± przeka¿e do prêdko¶ciomierza.


Wszystkie prêdko¶ciomierze k³ami±.
A o ile, to zale¿y od marki.
Szczytem by³o, jak Opel Vectra pokazywa³ 220 a GPS 205

Data: 2013-07-20 10:27:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Hello megrims,

Friday, July 19, 2013, 8:40:11 PM, you wrote:

Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mno¿y
prêdko¶æ x1.05 nim j± przeka¿e do prêdko¶ciomierza.
Wszystkie prêdko¶ciomierze k³ami±.
A o ile, to zale¿y od marki.
Szczytem by³o, jak Opel Vectra pokazywa³ 220 a GPS 205

I tam - prêdko¶ciomierz jest wska¼nikiem a nie miernikiem. +7.3% b³êdu
jest dopuszczalne. niedopuszczalny jest b³±d na minus.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-07-22 08:19:24
Autor: Mirek Ptak
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Dnia 2013-07-19 20:40,  *megrims* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Wszystkie prêdko¶ciomierze k³ami±.
A o ile, to zale¿y od marki.
Szczytem by³o, jak Opel Vectra pokazywa³ 220 a GPS 205

Du¿o, ale to by oznacza³o, ¿e to bardziej sprawa konkretnego egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywa³a dosyæ dok³adnie - przy maksymalnych prêdko¶ciach to by³o oko³o +5 km/h, Astra G, która mia³em wcze¶niej dodawa³a oko³o 2-3 km/h, a Insignia teraz ma podobnie jak poprzednia Vectra.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2013-07-22 12:47:10
Autor: J.F
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Dnia 2013-07-19 20:40,  *megrims* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o,
Wszystkie prêdko¶ciomierze k³ami±.
A o ile, to zale¿y od marki.
Szczytem by³o, jak Opel Vectra pokazywa³ 220 a GPS 205

Du¿o, ale to by oznacza³o, ¿e to bardziej sprawa konkretnego egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywa³a dosyæ dok³adnie -

Przepisowo licznik nie moze zanizac, ale moze pokazac o ... hm, zapomnialem 8%+4km/h wiecej, albo 10%+4km/h wiecej.
Wiec nie ma sie co dziwic ze strojone sa na 5%+2.
Od tego do 7.5% niedaleko.

Od opon duzo zalezy, Megrims pewnie jakies niskoprofilowe zalozyl.

Ktos tu pisal ze w instrukcji do ... chyba wlasnie Vectry podawali dokladnosc predkosciomierza z *, * - od opon zalezy.
Ale w najdrozszym modelu * nie bylo.
Przeoczenie, czy jakis inny system ?

J.

Data: 2013-07-22 16:52:49
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Dnia Mon, 22 Jul 2013 12:47:10 +0200, J.F napisa³(a):

U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Dnia 2013-07-19 20:40,  *megrims* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o,
Wszystkie prêdko¶ciomierze k³ami±.
A o ile, to zale¿y od marki.
Szczytem by³o, jak Opel Vectra pokazywa³ 220 a GPS 205

Du¿o, ale to by oznacza³o, ¿e to bardziej sprawa konkretnego egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywa³a dosyæ dok³adnie -

Przepisowo licznik nie moze zanizac, ale moze pokazac o ... hm, zapomnialem 8%+4km/h wiecej, albo 10%+4km/h wiecej.
Wiec nie ma sie co dziwic ze strojone sa na 5%+2.
Od tego do 7.5% niedaleko.

Od opon duzo zalezy, Megrims pewnie jakies niskoprofilowe zalozyl.

Ktos tu pisal ze w instrukcji do ... chyba wlasnie Vectry podawali dokladnosc predkosciomierza z *, * - od opon zalezy.
Ale w najdrozszym modelu * nie bylo.
Przeoczenie, czy jakis inny system ?

Albo najnowszy model ma wszystkie dopuszczalne opony, o tym samym obwodzie.

W ka¿dym razie Vectra C ma mo¿liwo¶æ ustawienia dowolnego rozmiaru opon
komputerem diagnostycznym.
Z moich obliczeñ wychodzi ¿e prêdko¶æ pokazywana przez prêdko¶ciomierz to
105% rzeczywistej.

Data: 2013-07-20 11:47:59
Autor: John Ko³alsky
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>


Natomiast ta dok³adno¶æ prêdko¶ciomierza to te¿ jest ¶mieszna sprawa.
W Oplu mam mo¿liwo¶æ zaprogramowania obwodu ko³a - po podaniu prawid³owego
drogomierz mierzy prawid³owo odleg³o¶æ, a prêdko¶ciomierz pokazuje zawsze
5% wiêcej.
Nie jest to ¿aden problem prêdko¶ciomierza, bo jak ka¿ê prêdko¶ciomierzowi
wy¶wietliæ 100km/h to pokazuje 100.
A jak jadê 100km/h to pokazuje 105.

Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mno¿y
prêdko¶æ x1.05 nim j± przeka¿e do prêdko¶ciomierza.

To zwyk³e przesuniêcie b³êdu by zamiast +-ILE¦ mieæ +ILE¦ -ZERO. Nie wierz w cudown± dok³adno¶æ drogomierza bo zu¿ycie opony da Ci ju¿ istotny b³±d za³ó¿my 1%. Prêdko¶ciomierz wskazówkowy mo¿e do³o¿yæ kolejny.

Data: 2013-07-18 11:29:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
Hello AZ,

Thursday, July 18, 2013, 11:16:54 AM, you wrote:

Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku ¶redniego spalania to co
pokazuj± komputery pok³adowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobiæ ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywa³ siê z
fizycznymi wynikami lub wrêcz by³ fizycznym wynikiem?
A na przyk³ad w tym ¿e do danego samochodu jest homologowane kilka
wymiarów kó³ o ró¿nym obwodzie.
A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?

B³êdy pomiaru dystansu maja wp³yw na b³êdy pomiaru ¶redniego
spo¿ycia. Nie maj± wp³ywu na b³êdy pomiaru pozosta³ego w baku paliwa.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-07-19 06:34:31
Autor: PeJot
Spalanie wed³ug komputera pok³adowego
W dniu 2013-07-18 11:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

B³êdy pomiaru dystansu maja wp³yw na b³êdy pomiaru ¶redniego
spo¿ycia. Nie maj± wp³ywu na b³êdy pomiaru pozosta³ego w baku paliwa.

Zgoda, tyle ¿e b³±d pomiaru dystansu nie zamyka listy b³êdów w tym algorytmie.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Spalanie według komputera pokładowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona