Data: 2013-07-18 22:50:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie wedĹug komputera pokĹadowego | |
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, anacron napisał(a):
Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co Problem jest z pomiarem tak małych przepływów. Rzeczywista wydajność wtryskiwaczy zmienia się wraz z różnymi parametrami które trudno mierzyć. Podobnie błędami obarczone są sposoby mierzenia ilości powietrza. Silnikowi w sumie dokładne ilości paliwa nie są podobne - tam istotny jest stosunek powietrza do paliwa i ten jest dość dokładnie dostrajany za pomocą sondy lambda. Ale w niektórych samochodach udaje się dokładnie mierzyć ilość zużytego paliwa, ale wydaje mi się że to raczej przypadek. |
|
Data: 2013-07-18 23:05:35 | |
Autor: anacron | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, anacron napisał(a): Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-19 00:34:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
Problem jest z pomiarem tak małych przepływów. A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję? |
|
Data: 2013-07-19 01:26:03 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a): No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl. Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze. J. |
|
Data: 2013-07-19 07:08:28 | |
Autor: huri_khan | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Nie wspominając o drganiach samochodu, przeciążeniach na zakrętach itp. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2013-07-19 19:33:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;) Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem - praktycznie 4 sztuki. Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik. Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-) Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie "grawitację". No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności latającego w zbiorniku paliwa ;) Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik niezależnie od temperatury. No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może pochować. A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny plan idzie na grzyby :) Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :) |
|
Data: 2013-07-19 13:09:21 | |
Autor: Jan Koval | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:ks9las$od$1news.task.gda.pl... W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze: Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach? |
|
Data: 2013-07-19 15:02:17 | |
Autor: Robson | |
Spalanie według komputera pokładowego | |
W dniu 2013-07-19 13:09, Jan Koval pisze:
A paliwo jest w układzie nieinercjalnym względem zbiornika ;) R |
|