Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Spalanie według komputera pokładowego

Spalanie według komputera pokładowego

Data: 2013-07-18 22:50:03
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, anacron napisał(a):

Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.

Rzeczywista wydajność wtryskiwaczy zmienia się wraz z różnymi parametrami
które trudno mierzyć.
Podobnie błędami obarczone są sposoby mierzenia ilości powietrza.

Silnikowi w sumie dokładne ilości paliwa nie są podobne - tam istotny jest
stosunek powietrza do paliwa i ten jest dość dokładnie dostrajany za pomocą
sondy lambda.

Ale w niektórych samochodach udaje się dokładnie mierzyć ilość zużytego
paliwa, ale wydaje mi się że to raczej przypadek.

Data: 2013-07-18 23:05:35
Autor: anacron
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:57:07 +0200, anacron napisał(a):

Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-19 00:34:01
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):

Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.

A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?

Data: 2013-07-19 01:26:03
Autor: J.F.
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?

No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.

J.

Data: 2013-07-19 07:08:28
Autor: huri_khan
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?

No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.

Nie wspominając o drganiach samochodu, przeciążeniach na zakrętach itp.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2013-07-19 19:33:23
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie według komputera pokładowego
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?

No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.

Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;)

Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem -
praktycznie 4 sztuki.
Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby
się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy
jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik.

Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod
warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-)

Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie
"grawitację".

No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności
latającego w zbiorniku paliwa ;)

Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów
do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik
niezależnie od temperatury.
No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś
przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może
pochować.

A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny
plan idzie na grzyby :)

Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :)

Data: 2013-07-19 13:09:21
Autor: Jan Koval
Spalanie według komputera pokładowego

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:ks9las$od$1news.task.gda.pl...
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?

Data: 2013-07-19 15:02:17
Autor: Robson
Spalanie według komputera pokładowego
W dniu 2013-07-19 13:09, Jan Koval pisze:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:ks9las$od$1news.task.gda.pl...
W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:

Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?


A paliwo jest w układzie nieinercjalnym względem zbiornika ;)

R

Spalanie według komputera pokładowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona