Spalanie wg. producenta i realne w i30.

Data: 2012-05-27 03:18:15
Autor: tobi
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
W dniu niedziela, 27 maja 2012 01:03:20 UTC+2 u¿ytkownik anacron napisa³:
Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.

Spalanie wed³ug producenta: 3.5/4.1/5.3
Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9

Jak ju¿ Ci to "naprawi±" to radzê siê udaæ na hamowniê i sprawdziæ osi±gi. Kolega z takim samym problemem (tyle ¿e z ix35) straci³ dobre 15 koników :(... a odkrêciæ sprawê wcale nie by³o ³atwo (i tanio).

Data: 2012-05-27 13:33:20
Autor: PavveL
Spalanie wg. producenta i realne w i30.

Jak ju¿ Ci to "naprawi±" to radzê siê udaæ na hamowniê i sprawdziæ osi±gi...

Jak± niepewno¶æ pomiarow± maj± popularne hamownie podwoziowe? Na ile mo¿na wierzyæ uzyskanym wynikom?
Producenci samochodów podaj± osi±gi silnika mierzone na hamowni silnikowej, wed³ug konkretnej normy i z dok³adno¶ci± +- 5%. Hamownia podwoziowa mierzy si³ê napêdow± na ko³ach i przelicza j± na moc i moment obr. silnika. Z nie wiadomo jak± dok³adno¶ci± i wed³ug jakiej normy. (A norma okre¶la temp. i wilgotno¶æ powietrza, temp. i gêsto¶æ paliwa, obci±¿enie lub nie silnika dodatkowym osprzêtem itd. itp.)

Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni s± ma³o wiarygodne, szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obs³uguj±cy te hamownie z regu³y nie wiedz± co to jest metrologia, niepewno¶æ pomiarowa, rachunek b³êdów. Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dok³adne i ju¿".

Pawe³

Data: 2012-05-27 13:36:28
Autor: Cavallino
Spalanie wg. producenta i realne w i30.

U¿ytkownik "PavveL" <lespaf@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

To zmierz po i przed "napraw±: na tej samej hamowni i ten problem masz z g³owy.
Przyci±æ diesla ¿eby mniej pali³ nie jest problemem, pytanie czy to przyniesie wiêcej szkody czy po¿ytku.

Data: 2012-05-29 14:48:51
Autor: masti
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Dnia pięknego Sun, 27 May 2012 13:33:20 +0200 osobnik zwany PavveL
wystukał:

Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
osiÄ…gi...

Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
można wierzyć uzyskanym wynikom?
Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
silnikowej, według konkretnej normy

to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy a nie na oko na drodze

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-05-29 18:07:41
Autor: John Kołalsky
Spalanie wg. producenta i realne w i30.

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to niekoniecznie potem możesz się tą normą tłumaczyć.

Data: 2012-05-29 19:20:08
Autor: masti
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 18:07:41 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:

[...]

oczywiście, że możesz. Zawsze jest o normie napisane

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-05-29 22:16:41
Autor: John Kołalsky
[...]

Ale gdzie jest napisane ? W reklamie ? To chyba o to klientom chodziło. W końcu nie muszą wiedzieć, że reklama odwołuje się do norm z d..y a nikt producentowi nie kazał się tak reklamować.

Data: 2012-05-29 20:50:33
Autor: masti
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 22:16:41 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:

[...]

a możesz przetłumaczyć na zrozumiały język? bo z tego bełkotu nie wiem o co ci chodzi

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-01 16:51:14
Autor: John Kołalsky
[...]

Zadzwoń do swojej mamy

Data: 2012-06-04 15:37:52
Autor: masti
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Dnia pięknego Fri, 01 Jun 2012 16:51:14 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:

[...]

3 dni Ci zajęło wymyślenie tego? Ucz się lepiej dziecko.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-05 20:54:24
Autor: John Kołalsky
[...]

Jasne, dziecko