Spalanie wg. producenta i realne w i30.

Data: 2012-05-27 14:56:17
Autor: Tomasz Pyra
Spalanie wg. producenta i realne w i30.
On Sun, 27 May 2012 01:03:20 +0200, anacron wrote:

Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.

Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9

W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.

A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.

No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
100km/h?
Spróbuj pojechać 80-90 i wtedy zobacz co się będzie działo ze zużyciem
paliwa.

Jakoś nigdy nie
miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
przez producenta.

Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
właśnie 90-100km/h.
O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
ruchu na trasie nie powinno być problemów.

Data: 2012-05-27 15:01:06
Autor: Bugatti
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.

A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega ważne. Ale nie że napiszesz od tak sobie tylko zacytuj odniesnie literaturowe ;-]

Pozdr/.

--
Bugatti

Data: 2012-05-27 15:25:27
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:

[...]

W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
więc i błąd może być praktycznie dowolny.
Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).

Data: 2012-05-27 18:42:49
Autor: anacron
W dniu 2012-05-27 15:25, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Rozbieżności u mnie nie przekraczają 5% między tym co pokazuje komputer,
a tym co wychodzi z tankowania.

Data: 2012-05-27 23:50:51
Autor: Bugatti
[...]

Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują.
Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor "odbija" troszkę inaczej (rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego). Dlatego spytałem Cię o błąd pomiaru z tych dwóch metod w porównaniu do prawidłowego badania zużycia paliwa jakim jest pomiar homologacyjny (na hamowni silnikowej) polegający na zmierzeniu strumienia objętości (lub masy) paliwa przepływającego przez zbiorniczek o zadanej pojemności w określonym czasie np. 0,1 dm^3 w ciągu x sekund.
Zaś w opisywanym przypadku pomiar drogowy polegałby na zmierzeniu na danym odcinku drogi (dm^3 /km lub na jednostkę czasu) za pomocą wyskalowanego zbiorniczka. Taki pomiar byłby najdokładniejszy a nie jakieś "bonie" z dystybutora.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2012-05-30 00:09:31
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 27 May 2012 23:50:51 +0200, Bugatti wrote:

[...]

A to to tak, ale przy tankowaniu do pełna nie powinno być dramatu (no chyba
że ktoś przypadkowo sobie odpowietrzanie otwiera).

No chyba że ktoś przejeżdża 100km, podjeżdża pod dystrybutor i sprawdza ile
mu zeszło przez ostatnie 100km :)

Data: 2012-05-27 18:45:32
Autor: anacron
W dniu 2012-05-27 14:56, Tomasz Pyra pisze:
A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?

Z tankowania.

No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
100km/h?

2000 obr./min na VI biegu.

[...]

A tu są.

Spalanie wg. producenta i realne w i30.