Data: 2012-05-27 14:56:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
On Sun, 27 May 2012 01:03:20 +0200, anacron wrote:
Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI. A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej? Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa. No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy 100km/h? Spróbuj pojechać 80-90 i wtedy zobacz co się będzie działo ze zużyciem paliwa. Jakoś nigdy nie Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania właśnie 90-100km/h. O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym ruchu na trasie nie powinno być problemów. |
|
Data: 2012-05-27 15:01:06 | |
Autor: Bugatti | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej? A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega ważne. Ale nie że napiszesz od tak sobie tylko zacytuj odniesnie literaturowe ;-] Pozdr/. -- Bugatti |
|
Data: 2012-05-27 15:25:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne, więc i błąd może być praktycznie dowolny. Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus). |
|
Data: 2012-05-27 18:42:49 | |
Autor: anacron | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
W dniu 2012-05-27 15:25, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote: Rozbieżności u mnie nie przekraczają 5% między tym co pokazuje komputer, a tym co wychodzi z tankowania. |
|
Data: 2012-05-27 23:50:51 | |
Autor: Bugatti | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują. Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor "odbija" troszkę inaczej (rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego). Dlatego spytałem Cię o błąd pomiaru z tych dwóch metod w porównaniu do prawidłowego badania zużycia paliwa jakim jest pomiar homologacyjny (na hamowni silnikowej) polegający na zmierzeniu strumienia objętości (lub masy) paliwa przepływającego przez zbiorniczek o zadanej pojemności w określonym czasie np. 0,1 dm^3 w ciągu x sekund. Zaś w opisywanym przypadku pomiar drogowy polegałby na zmierzeniu na danym odcinku drogi (dm^3 /km lub na jednostkę czasu) za pomocą wyskalowanego zbiorniczka. Taki pomiar byłby najdokładniejszy a nie jakieś "bonie" z dystybutora. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2012-05-30 00:09:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
On Sun, 27 May 2012 23:50:51 +0200, Bugatti wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: A to to tak, ale przy tankowaniu do pełna nie powinno być dramatu (no chyba że ktoś przypadkowo sobie odpowietrzanie otwiera). No chyba że ktoś przejeżdża 100km, podjeżdża pod dystrybutor i sprawdza ile mu zeszło przez ostatnie 100km :) |
|
Data: 2012-05-27 18:45:32 | |
Autor: anacron | |
Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
W dniu 2012-05-27 14:56, Tomasz Pyra pisze:
A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej? Z tankowania. No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo 2000 obr./min na VI biegu. Jakoś nigdy nie miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na A tu są. |