Spaliłem płyte spalonym procesorem?

Data: 2016-09-29 03:36:29
Autor: TurboPascal
Spaliłem płyte spalonym procesorem?
W dniu 28 września 2016 użytkownik m7marek napisał:

Kupiłem w okazyjnej cenie na allegro używany procek AMD FX-4100, wcześniej sprawdzając że moja płyta Asrock 960GM/U3S3FX go uciągnie.
Niestety po wymianie komputer już się nie uruchomił, nawet nie zapiszczy. Co gorsza zakładając dotychczasowy procesor Athlon II X2 250 też nie działa.

Może to choć trochę poprawi zły nastrój. Z identycznym problemem zetknął się kilka lat temu dyskutant linuxpro, który posiadając identyczną płytę zamienił dobrego fenoma 720 na kupionego okazyjnie ef-iksa 4100. Nie pomogła nawet wymiana płyty w serwisie na identyczną. Również na kilku forach rosyjsko-języczn. sygnalizowano podobne kłopoty, aczkolwiek nie były tak jasno zdefiniowane, jak ten powyższy. Patrząc na datę wydania najstarszego BIOS'a, to produkcję płyty rozpoczęto, gdy nie było jeszcze na świecie procesorów serii FX. Chyba nie wszystkie egzemplarze płyty sobie z nimi radzą. Podejrzewam, że coś stało się z płytą, a obydwa procesory i cała reszta jest bez zarzutu.

http://www.hardwareluxx.de/community/f12/probleme-mit-asrock-mainboard-965700.html
http://www.cyberforum.ru/hardware/thread1224146.html

Data: 2016-09-29 19:50:53
Autor: m7marek
Użytkownik "TurboPascal" <turbopascal60@gmail.com> napisał w wiadomości news:7efdec24-0027-42a7-87e1-453d2a44bd88googlegroups.com...

[...]

Tylko czemu producent oficjalnie na stronie podaje, że procesor jest obsługiwany, bios miałem najnowszy i nawet na pudełku jest znaczek "unlocked FX procesor".
Wiem już że pamieci i grafika nie ucierpiały i są sprawne, więc zostaje tylko płyta i procesory, niestety nikt ze znajomych nie ma już amd i teraz nie wiem czy ryzykować i kupić płytę i liczyć, że przynajmniej jeden procesor jest sprawny i nie zabiją nowo kupionej (ale używanej) płyty?

Data: 2016-09-29 11:00:03
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 29 września 2016 19:50:53 UTC+2 użytkownik m7marek napisał:
> [...]

Wiem już że pamieci i grafika nie ucierpiały i są sprawne, więc zostaje tylko płyta i procesory, niestety nikt ze znajomych nie ma już amd i teraz nie wiem czy ryzykować i kupić płytę i liczyć, że przynajmniej jeden procesor jest sprawny i nie zabiją nowo kupionej (ale używanej) płyty?

Nie ryzykuj.
Jak sie bardzo uprzesz to idz do pobliskiego sklepu z czesciami pc i zapytaj czy moga posprawdzać.
Ale przyznaj najpierw co sie stało i jaki jest rezultat.

Ja bym po prostu kupil nowa plyte i procka. Na allegro jest tego na pęczki.
Jak dobrze zerkniesz to kupisz całkiem sensowny zestaw za podobna cene co bys dal za plyte...

Zbadaj rynek i oceń ile możesz oszczędzić na kupieniu plyty i kombinowaniu.

Spaliłem płyte spalonym procesorem?