Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów

Data: 2009-06-02 12:36:34
Autor: Jon Don Ton
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów

Widze, ze tu jest troche wątków:
http://groups.google.com/groups/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=spam+telefoniczny&btnG=Szukaj&sitesearch=groups.google.com

ale dzisiaj zapytalem jednego takiego telefonującego skąd ma numer firmy,
stwierdził, że z Ogólnopolskiej Puli Numerów, którą legalnie rozdaje UKE
www.uke.gov.pl
same numery rozdaje bez danych abonentów.
Niestety nikt z tej instytucji a łączyli mnie z kilkoma osobami nie
słyszał o czymś takim, więc podejrzewam, ze telemarketer po prostu dostał
taką wersję "kitu" do wciskania ciekawskim.

Swoją drogą to ciekawe pomysły na ukrucenie spamu telefonicznego w
archiwalnych wątkach.
Nie da się tego zlikwidowac. Po to jest telefon w firmie, aby się do firmy
dodzwonić i każdy może zadzwonić chociażby przez pomyłkę.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-02 03:49:04
Autor: SzalonyKapelusznik
On 2 Cze, 12:36, "Jon Don Ton" <jondon...@gmail.com> wrote:

[...]

Firmowy telefon wyciagaja z urzedow. Takie dane sa ogolnodostepne.

Baza prywatnych abonentow to cos innego.

Szkoda ze nie zapisales jaka to firma ma z UKE dane. Mozna by naslac
na nich Giodo i policje.

Data: 2009-06-02 12:50:24
Autor: Liwiusz
SzalonyKapelusznik pisze:
[...]

   Za co? Za zbieranie numerów telefonów? To nie jest karalne.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 08:02:24
Autor: SzalonyKapelusznik
On 2 Cze, 12:50, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]

> na nich Giodo i policje.

   Za co? Za zbieranie numerów telefonów? To nie jest karalne.

A celowe wprowadzenie w blad co do pochodzenia bazy?

Data: 2009-06-02 17:04:26
Autor: spp
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula n umerów
SzalonyKapelusznik pisze:

A celowe wprowadzenie w błąd co do pochodzenia bazy?

Możesz się poskarżyć przełożonemu telefonisty. Albo nawet przełożonemu przełożonego. :)
I nic więcej. :(

--
spp

Data: 2009-06-02 09:26:15
Autor: SzalonyKapelusznik
On 2 Cze, 17:04, spp <s...@op.pl> wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

> A celowe wprowadzenie w błąd co do pochodzenia bazy?

Możesz się poskarżyć przełożonemu telefonisty. Albo nawet przełożonemu
> [...]

Ciekawe w sumie jakby to wyszlo. Mam prawo przeciez edytowac i usuwac
takie dane (zakladam ze maja nr. telefonu i dodatkowe informacje) a
kiedy oni podaja nieisteniejac zrodlo uniemozliwiaja mi to.

Data: 2009-06-02 13:24:45
Autor:
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów
Szkoda ze nie zapisales jaka to firma ma z UKE dane.

Kiedyś tez to słyszałem od osób, które przedstawiały się jako xxx firma  Welmax lub xxx Lama Gold. Pierwsi na pół roku się uspokoili po awanturze, teraz znowu wraca do normy. Lama Gold ma w kompletnie du..ie przetwarzanie danych osobowych, tak odpowiedzieli.

Data: 2009-06-02 10:51:32
Autor: Rafal M
[...]

UKE nie rozdaje numerow, a rozdaje dane _puli numerow_.

Co oznacza np tyle, ze pula 091 4xxxxxx - nalezy do TPSA, 091 88xxxxx
nalezy do GTS Energis 091 829xxxx do UPC, czy z sieci komorkowych
607xxxxxx nalezy do PLUS GSM.

Tego typu dzwoniace firmy po prostu dzieki temu wiedza ze np pula
numerow 091 4xx xx xx jest w uzyciu i pod xx podstawiaja losowe
cyfry.
Wiec de facto nie dostaja od nikogo numerow telefonow.
Nie zmienia to faktu, ze pozniej juz te firmy w bazie w notatkach przy
konkretnym numerze dopisuja info typu: klient podatny na manipulacje,
klient "starata czasu" itd. Czasami jak sie od odbierajacej osoby uda
wyciagnac wiecej danych to jest to rowniez wpisywane do bazy.
 Im wiecej tego typu danych zbiora tym pozniej taka baza danych (ale
nie baza danych osobowych) jest wiecej warta przy odsprzedazy...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-06-02 12:52:30
Autor: Liwiusz

   http://www.uke.gov.pl/_gAllery/17/13/17133/TZN_PSTN_49SN_-_2009.xls

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 12:56:54
Autor: Animka
Jon Don Ton pisze:
[...]

Do mnie też jacyś ludzie dzwonili i mówili, że bazę danych maja z Orange.
--
animka

Data: 2009-06-02 13:13:48
Autor: Liwiusz
Animka pisze:

Do mnie też jacyś ludzie dzwonili i mówili, że bazę danych maja z Orange.

   E tam, trollowali!

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 13:44:55
Autor: Animka
Liwiusz pisze:
Animka pisze:

Do mnie też jacyś ludzie dzwonili i mówili, że bazę danych maja z Orange.

   E tam, trollowali!

Proponowali mi ubezpieczenie (za 59 gr.dziennie) Wypłata w razie pobytu w szpitalu.

--
animka

Data: 2009-06-02 13:48:05
Autor: Liwiusz
Animka pisze:
Liwiusz pisze:
Animka pisze:

Do mnie też jacyś ludzie dzwonili i mówili, że bazę danych maja z Orange.

   E tam, trollowali!

Proponowali mi ubezpieczenie (za 59 gr.dziennie) Wypłata w razie pobytu w szpitalu.

   I co? Niekorzystna oferta?

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 13:57:25
Autor: Dziadek Mroz
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów
Proponowali mi ubezpieczenie (za 59 gr.dziennie) Wypłata w razie pobytu w szpitalu.

Oj jak by twoje posty przeczytali to twoja składka urosłaby do 590pln dziennie

DM

Data: 2009-06-02 17:26:57
Autor: Animka
Liwiusz pisze:
Animka pisze:
Liwiusz pisze:
Animka pisze:

[...]

Najpierw poinformowano mnie, że rozmowa jest nagrywana. Tak się zastanawiam po co.
Powiedzialam im, że nie wybieram się do szpitala.

--
animka

Data: 2009-06-02 20:24:08
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:48:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

Proponowali mi ubezpieczenie (za 59 gr.dziennie) Wypłata w razie pobytu
w szpitalu.

   I co? Niekorzystna oferta?

Pewnie nie powiedzieli Animce który to miałby być szpital.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-06-02 14:20:33
Autor: piotr [trzykoty]
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów

Użytkownik "Jon Don Ton" <jondonton@gmail.com> napisał
[...]

Korzystanie z "gołej" bazy numerów zwł. firmowych czy innych stacjonarnych itp, bez danych osobowych itp. nie jest w żaden prawny sposób ograniczone.
Tak czy siak: Zawsze telelarketerzy mogą sobie losowo generować te numery, a potem zazanaczać czy numer był aktualny, chętny itp. I tak się mogą wytłumaczyc. Taką sprawdzoną bazą można legalnie handlować i nikt nie ma nic do tego.
Póki co, zostaje tylko jedno wyjście: nie szukać ograniczeń prawnych ile sprawić, aby im się nie chciało (nie opłacało) dzwonić. Tzn. zrobić tak, żeby sobie raz na zawsze zaznaczyli w bazie "tu nie dzwonić" i z taką adnotacją sprzedawali ten numer dalej ;)

Data: 2009-06-02 21:18:09
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Tue, 2 Jun 2009 14:20:33 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

[...]

raz na ileśtam numerów tel. ktoś zechce coś kupić, zamówić i przy tym
numerze dopisują imię, nazwisko, adres wysyłkowy...
Czy tak stworzoną bazę można potem sprzedać dalej ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Prywatna kolekcja antyków http://foto.3mam.net/antyki/

Data: 2009-06-03 08:09:52
Autor: piotr [trzykoty]
Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał
raz na ileśtam numerów tel. ktoś zechce coś kupić, zamówić i przy tym
numerze dopisują imię, nazwisko, adres wysyłkowy...
Czy tak stworzoną bazę można potem sprzedać dalej ?

Zwykle wtedy telemarketer infomuje o przetwarzaniu danych itd. i pyta o zgodę klienta, zresztą często tak, że praktycznie bez tej zgody nie zrealizują usługi... Ale jak jest zgoda to już sobie można sprzedawać.
Z tym, że z tego co mi wiadomo, w telemarketingu wcale aż tak bardzo nie zalezy nikomu na danych osobowych, liczą się dobre numery. Baza numerów nie musi być uzupełniana o te dane, do transakcji może być osobna baza tworzona wewnętrznie na ten cel i już. O ile handel gołymi nuermami poszerzonymi o ciekawe infomacje o zachowaniach nabywczych nie nastręcza trudności i jest atrakcyjnym produktem dla telemarketerów, to wymiana danych osobowych przede wszyskim wymagałaby zgód, zabezieczenia ich, przestrzegania procedur ochronnych itp. A to jest nikomu niepotrzebne, bo telemarketer chce mieć tylko dobrze wyselekcjonowane numery, jak klient coś kupi to sam się przedstawi. Co innego w sprzedaży wysyłkowej tradycyjnej, tam dane osobowe to klucz do sukcesu...

Spam telefoniczny - ogólnopolska pula numerów