Sparta Granny a biegi

Data: 2010-02-10 12:09:38
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Sparta Granny a biegi
Czy do tego roweru:

http://www.rowerystylowe.pl/sparta-granny-delftsblauw-p-1945.html

da radê zamontowaæ 7-mio biegow± piaste np nexus? Sk±d  dowiedzieæ siê czy do mieszczuchów da siê montowac takie piasty. Wszystko ³adnie tam jest zas³oniête, nie jest nigdzie podany rozstaw tylnych wide³ek a dopatrzyæ siê czy to s± wide³ki poziome czy nie to cud ;/

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2010-02-10 14:30:41
Autor: Saurus
Sparta Granny a biegi
W dniu 2010-02-10 12:09, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
Czy do tego roweru:

http://www.rowerystylowe.pl/sparta-granny-delftsblauw-p-1945.html

da rad� zamontowa� 7-mio biegow� piaste np nexus? Sk�d  dowiedzie� si� czy
do mieszczuch�w da si� montowac takie piasty. Wszystko �adnie tam jest
zas�oni�te, nie jest nigdzie podany rozstaw tylnych wide�ek a dopatrzy� si�
czy to s� wide�ki poziome czy nie to cud ;/

Jeśli łańcuch ma prostą linię (jak w ostrym) to na pewno musi mieć haki poziome lub ukośne. Stalowe widełki da się rozgiąć lub ścisnąć. Nexus 7 jest trochę węższy niż górskie piasty, nie ma 135mm ani chyba nawet 130. To się dobrze składa bo mieszczuchy pod 3 biegowe piasty lub zwykłe torpedo będą mieć jakieś 120-125 mm.
Generalnie raczej do mieszczuchów się da niż do współczesnych ram z pionowymi hakami.

Data: 2010-02-10 15:33:09
Autor: Coaster
Sparta Granny a biegi
Saurus wrote:
[...]

To wiadomo. Ale co to ma do konkretnego modelu Sparty Granny z aluminiowa rama ktorego dotyuczy watek? ;-P

[...]

Ale wlasnie nie wiadomo, jakie haki ma SG. Calkiem mozliwe, ze pionowe.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2010-02-10 16:46:43
Autor: Saurus
Sparta Granny a biegi
W dniu 2010-02-10 15:33, Coaster pisze:
To wiadomo. Ale co to ma do konkretnego modelu Sparty Granny z
aluminiowa rama ktorego dotyuczy watek? ;-P

Hmm, w zasadzie niewiele :P Jednak jeśli ma piastę torpedo to znaczy że fabrycznie ma węższe widełki.

Ale wlasnie nie wiadomo, jakie haki ma SG. Calkiem mozliwe, ze pionowe.

Widać przecież jak idzie fabrycznie łańcuch, poza tym ma piastę z torpedo. Ma poziome/ukośne, to jedyne co będzie działać w tej konfiguracji.

Data: 2010-02-10 17:24:07
Autor: Coaster
Sparta Granny a biegi
Saurus wrote:
[...]

3-biegowe piasty S-A z hamulcem typu torpedo maja szerokosc 116 mm a pieciobiegowa S-A maja 127 mm - kazda z nich jest 'piasta torpedo'.

Ale wlasnie nie wiadomo, jakie haki ma SG. Calkiem mozliwe, ze pionowe.

Widać przecież jak idzie fabrycznie łańcuch, poza tym ma piastę z torpedo. Ma poziome/ukośne, to jedyne co będzie działać w tej konfiguracji.

Jedyne? Malo widziales. Nie slyszales o mimosrodowych wkladach suportu?
http://ydnar.typepad.com/photos/frankenbike/bb.jpg
http://www.pvdwiki.com/images/6/63/Bbshim3.jpg
http://www.sjscycles.co.uk/images/products/9053eccentric_l.jpg
http://www.singlespeed.net/articles/tension/7eBB.jpg
Albo o takichze osiach piast?
http://mtobikes.com/wp-content/eccentric-hub.jpg

Data: 2010-02-10 16:32:07
Autor: Jan Srzednicki
Sparta Granny a biegi
On 2010-02-10, Coaster wrote:
Saurus wrote:

[...]

Hm. Ale dlaczego? W sensie - dlaczego robić taki wynalazek w suporcie,
jeśli projektując ramę można zrobić po prostu haki poziome w jedną czy
drugÄ… stronÄ™?

Data: 2010-02-10 17:56:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
Sparta Granny a biegi
On Wed, 10 Feb 2010 16:32:07 +0000 (UTC)

On 2010-02-10, Coaster wrote:

> [...]

Hm. Ale dlaczego? W sensie - dlaczego robić taki wynalazek w suporcie,
jeśli projektując ramę można zrobić po prostu haki poziome w jedną czy

Głównie chodzi o tarcze. Jeśli masz poziome haki, musisz mieć
regulowane mocowanie zacisków tarcz, co w zasadzie nie jest wielkim
problemem, ale już np. kompatybilnych z poziomymi hakami mocowań dla
zacisku tarczy wewnątrz tylnego trójkąta (żeby np. uprościć problem
bagażnika) za ChRL nie da się zrobić. Podobno też niektórym
księżniczkom na ziarnku grochu przeszkadza, że przesunięcie osi tylnego
koła zmienia nieco geometrię roweru.
No a najważniejsze, że coolness factor mimośrodowego suportu jest
o 74.7% wyższy niż prymitywnych poziomych haków, choć ja osobiście,
gdybym już chciał mieć w rowerze coś bardziej lansiarskiego od poziomych
haków, to bym chrzanił bagażnik i poszedł w regulowane haki pionowe,
bo one sÄ… chyba jeszcze rzadsze, na pewno jeszcze bardziej
lansiarskie. ;)

A tak w ogóle, to mimośrodowe suporty stworzono dla tandemów, bo one
mają dwa łańcuchy i taki suport cośtam wtedy umożliwia (ja nie
tandemiarz, to nie znam szczegółów).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-10 18:45:46
Autor: Saurus
Sparta Granny a biegi
W dniu 2010-02-10 17:24, Coaster pisze:
3-biegowe piasty S-A z hamulcem typu torpedo maja szerokosc 116 mm a
pieciobiegowa S-A maja 127 mm - kazda z nich jest 'piasta torpedo'.

Dla mnie piasta torpedo to singiel z takim hamulcem, tak jak w specyfikacji z pierwszego linka. Pisząc o piaście z biegami należy o nich wspomnieć.

[...]

Wiem, słyszałem. I wiedziałem że wyciągniesz ten argument. Czy naprawdę sądzisz że tam coś takiego zamontowano? Zastanów się.

Data: 2010-02-10 15:44:53
Autor: Coaster
Sparta Granny a biegi
Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]

Tu masz SG z trzybiegowa piasta S-A:
http://www.mammoet.nl/store/catalog/product_info.php/products_id/9221/language/en
Ostroznie mozna zalozyc, ze nie sa rozrzutni i maja jeden system ramy,
co sugerowalo by, ze ten 'Twoj' model tez moglby 'przyjac' piaste
wielobiegowa. Tym bardziej to prawdopodobne, ze zaznaczaja, iz na fotce jest model SS...

Data: 2010-02-10 15:48:19
Autor: Coaster
Sparta Granny a biegi
[...]

Na tej stronie w nieprzeniknionym jezyku tez sugeruja, ze biegi to opcja: http://tinyurl.com/yhatc8c

"[...] Uitvoering -- Single speed / 3 vernellingen [...]"

Pytanie, czy jest roznica w szerokosci nowych S-A i Nexusa?

Data: 2010-02-10 15:50:31
Autor: Coaster
Sparta Granny a biegi
[...]

A tu w innym nieprzeniknionym jezyku chyba pisza, ze SG ma 5-biegoeego SRAM-a:
http://www.fahrrad-xxl.de/produkt/fahrraeder/cityraeder/tiefeinsteiger/sparta-granny
"[...] Nabenschaltung: -- SRAM 5-Gang Schaltung [...]"

Data: 2010-02-10 22:16:51
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Sparta Granny a biegi

[...]

Gdyby ta rama by³a stalowa to bym siê nie martwi³ bo pewnie by posz³o. Tu jest jednak alu i trochê strach braæ w ciemno. Mo¿e kto¶ przypomnieæ ile wynosi róznica miêdzy 3nexusa a 7?

Data: 2010-02-11 14:16:34
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Sparta Granny a biegi
Rowerystylowe odpowiedzieli:

"Owszem nie ma ¿adnych przeciwskazañ ¿eby wstawiæ do tego roweru w³a¶nie
piaste 7 biegow± Shimano NExus. Powiem wiecej kilku klientów ju¿ wstawia³o
do modelu Granny wiêcej biegów bo rzeczywi¶cie jest to przydatne..."

A ja jednak kupi³em ju¿ wczesniej rower z 8 biegami :)

http://allegro.pl/item913143398_rower_unibike_nexus_8c.html

Sparta Granny a biegi