[LM] Sparta - Lech

Data: 2010-07-28 23:33:50
Autor: Andy
[LM] Sparta - Lech
"btn" <wole@bez.pl> wrote in message news:i2m2mt$8f8$1inews.gazeta.pl...
Podepne sie pod temat.

 Jako ze pozno, to skrobne tylko kilka spostrzezen i uwag po wyjezdzie do Pragi.
- Niestety, juz nie pierwszy raz w kraju naszego rywala zapanowala psychoza strachu przed nami. Poprzednio zawdzieczalismy to wizycie Legii w Wiedniu, tym razem wspanialym kibicom reprezentacji Polski w Czechach. Jak nastepny raz jacys kibice beda sie wybierac do Czech, beda mieli juz latwiej :). A my pierwsza blokade drogi przez policje trafilismy jakies 500 metrow po przekroczeniu granicy.
- Super sprawa z przemarszem cala grupa z centrum Pragi na stadion. Dla Japonczykow stalismy sie lepsza atrakcja od zabytkow Pragi ;).
- Sam mecz pod wzgledem dopingu jeden z lepszych, na jakim mialem okazje byc. Kibice Sparty nie mieli prawie nic do powiedzenia, choc sie starali. Bardziej dominowalismy chyba tylko na pustym stadionie w St. Gallen :).
- Stadion Sparty, ponoc 10 lat temu najlepszy w Europie srodkowej, wydal mi sie mocno sredni. Pewnie, ze daje rade, ale jak tylko u nas ukoncza te kilka stadionow, to prawie kazdy bedzie lepszy od obiektu Sparty.

Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie przykladam wielkiej wagi - pewnie, ze lepiej wygrywac niz przegrywac, ale jakiegos ogromnego cisnienia na wyniki nie mam, a na mysl o ewentualnym awansie do LM wcale serce mi jakos nie wali, choc oczywiscie byloby to sympatyczne. Fajnie, ze trafilismy na takiego rywala jak Sparta - logistycznie najlepszy, do tego dali nam o wiele wiecej biletow niz musieli, na dodatek jeszcze piekne miasto, z czego wielu kibicow skorzystalo i zostalo na dluzej.

Po pierwszym meczu daje Lechowi 40% szans na awans.

Data: 2010-07-28 23:55:07
Autor: UGI
[LM] Sparta - Lech

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości

- Stadion Sparty, ponoc 10 lat temu najlepszy w Europie srodkowej, wydal mi sie mocno sredni. Pewnie, ze daje rade,

Daje rade? Ja bylem w szoku ze reprezentacja Czech gra na takim badziewiu. Nie ma w nim nic ciekawego poza dobrą widocznością. Z drugiej strony trudno się dziwić skoro oni nie potrafią nawet tego stadionu wypełnić.

ale jak tylko u nas ukoncza te kilka stadionow, to prawie kazdy bedzie lepszy od obiektu Sparty.

O dwie klasy lepsze.

Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie przykladam wielkiej wagi

I dlatego pojechales az do Pragi? :-)

A tak serio to o co chodzi? Ma to związek z fuzją?

Data: 2010-07-29 20:51:15
Autor: Andy
[LM] Sparta - Lech
"UGI" <ugi3@gazeta.pl> wrote in message news:i2q8vt$pj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Daje rade o tyle, ze np. w sasiedniej Slowacji reprezentacyjny stadion jest moze i wiekszy, ale ogolnie znacznie slabszy. A skoro w Czechach zainteresowanie pilke jest niezbyt wielkie, to im taki 20-tysieczny stadion akurat powinien wystarczyc. No i pamietajmy, ze modernizowano go juz 16 lat temu, gdy w Polsce nie bylo jednej przyzwoitej trybuny.

Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie przykladam wielkiej wagi
 I dlatego pojechales az do Pragi? :-)
A tak serio to o co chodzi? Ma to związek z fuzją?

Nie, absolutnie nie. Po prostu to, czy zajdziemy jedna runde dalej czy nie, nie jest dla mnie jakos super wazne. Pewnie, ze fajnie grac w pucharach jak najdluzej, jezdzic na fajne wyjazdy, zwiedzac Europe, miec stycznosc z innymi kulturami kibicowskimi. A i klub moze cos tam zarobic. Ale nie ma sie co ludzic, ze nagle ot tak Lech stanie sie zespolem mogacym rozdzielac karty w pucharach europejskich i walczyc jak rowny z rownym z czolowymi klubami w Europie. A nawet jesli udaloby sie awansowac do LM (co uwazam za dosc trudne, choc nie niemozliwe), to jakbym sie mial przejmowac wynikami, to bym pewnie wpadl w depresje po 6 meczach w plecy i bilansie bramkowym jak Debrecen rok temu :). Dlatego z kazdego sukcesu w pucharach sie ciesze i traktuje go jako wartosc dodana, ale nie uzalezniam oceny sezonu od tego, czy przejda Sparte czy nie. Pilkarze maja wygrac lige i najlepiej dorzucic Puchar Polski - tego oczekuje. Puchary europejskie to taki bonus dla pilkarzy i kibicow :).

Data: 2010-07-29 22:47:48
Autor: Cavallino
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:

Pilkarze maja wygrac lige i najlepiej dorzucic Puchar Polski - tego oczekuje. Puchary europejskie to taki bonus dla pilkarzy i kibicow :).

I tu jesteśmy zgodni.

Data: 2010-07-29 23:10:23
Autor: maciej
[LM] Sparta - Lech
Cavallino napisał:

[...]

Po co celować w nowe Audi jak lepiej cieszyć się z Poloneza....

Data: 2010-07-29 11:22:14
Autor: ..Aldi..Romek..
[LM] Sparta - Lech
- Super sprawa z przemarszem cala grupa z centrum Pragi na stadion.

sporo o tym piszą dzisiaj... zdaje się, że zrobiło wrażenie!

- Sam mecz pod wzgledem dopingu jeden z lepszych, na jakim mialem okazje byc. Kibice Sparty nie mieli prawie nic do powiedzenia, choc sie starali.

rzeczywiście - było Was słychać w telewizji :)
szkoda, że piłkarze się jakoś głębiej nie wsłuchali, bo mogli tu spokojnie przywieźć remis

Bardziej dominowalismy chyba tylko na pustym stadionie w St. Gallen :).
LOL!!

Data: 2010-07-29 11:29:48
Autor: Cavallino
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "..Aldi..Romek.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i2rh8c$ev0$1usenet.news.interia.pl...
- Super sprawa z przemarszem cala grupa z centrum Pragi na stadion.

sporo o tym piszą dzisiaj... zdaje się, że zrobiło wrażenie!

A nie powinno.
Przecież tam szli sami bandyci i dealerzy, jak jeszcze niedawno zapewniała Wybiórcza i kilku tutjeszych grupowych mędrców.

Data: 2010-07-29 16:54:35
Autor: Fidelio
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:i2q7tk$vgs$1mx1.internetia.pl...
[...]

Powinniście jeździć jako były zabor pruski, mniej by się bali.

- Super sprawa z przemarszem cala grupa z centrum Pragi na stadion. Dla Japonczykow stalismy sie lepsza atrakcja od zabytkow Pragi ;).

Oni już tak mają, że fotografują wszystko więc bez przesady ;-)

- Sam mecz pod wzgledem dopingu jeden z lepszych, na jakim mialem okazje byc

Dlaczego skaczecie tyłem do boiska? A gdyby padła bramka?

> Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie
przykladam wielkiej wagi

Większą przykładasz do triumfów nad Ziutkami z Pierdziszewa? No tego nie pojmuję.

Po pierwszym meczu daje Lechowi 40% szans na awans.

Sporo :-)

Data: 2010-07-29 17:42:07
Autor: Cavallino
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

> Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie
przykladam wielkiej wagi

Większą przykładasz do triumfów nad Ziutkami z Pierdziszewa? No tego nie pojmuję.

Nie tylko tego nie pojmujesz.
Ja podobnie jak Andy - do występów w pucharach, a zwłaszcza w LM przykładam wagę odpowiednią (czyli niezbyt dużo sobie obiecuję - w końcu wiem kto rządzi klubem, więc mogę się spodziewać braku transferowego hurraoptymizmu), więc nie dziwota, że nie możemy się dogadać co do najprostszych wniosków.

Data: 2010-07-29 18:03:07
Autor: Fidelio
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i2s7ge$n52$1news.onet.pl...
> [...]

Ja podobnie jak Andy - do występów w pucharach, a zwłaszcza w LM przykładam wagę odpowiednią (czyli niezbyt dużo sobie obiecuję - w końcu wiem kto rządzi klubem, więc mogę się spodziewać braku transferowego hurraoptymizmu), więc nie dziwota, że nie możemy się dogadać co do najprostszych wniosków.

Przecież to zupełnie co innego, lekceważyć puchary by default jako takie a co innego nie mieć złudzeń co do szans w pucharach.
Z tego co napisał Andy wynika raczej to pierwsze, z tego co Ty napisałeś raczej to drugie i jest to pewnie dość powszechne odczucie, ja też je podzielam.

Nie rozumiem lekceważenia pucharów jako takich... Ruch właśnie strzelił pierwszą bramkę :-)

Data: 2010-07-29 19:29:06
Autor: Cavallino
[LM] Sparta - Lech
[...]

Niekoniecznie, może być też po prostu realna ocena i odpowiednie ustawienie priorytetów.
Lech na razie jest na etapie w którym powinien zapewnić sobie hegemonię na froncie lokalnym.
Na atak na LM przyjdzie czas wtedy, gdy budżety polskich klubów wzrosną na tyle, że pozwolą na taką rywalizację.
Na razie to jest liczenie na fuksa (ala Artmedia czy Bate), jak to już ktoś niedawno pisał i ja się z nim zgadzam.
Jak fuks będzie to będzie fajnie, ale nastawianie się, że musi być, albo potępiamy Lecha w czambuł jest niepoważne.

Data: 2010-07-29 19:56:23
Autor: Fidelio
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i2sdp1$6to$1news.onet.pl...
[...]

Ale nawet w tym kontekście nie wygląda to za wesoło.

Czy trenerem był Smuda czy Zieliński realnym problemem Lecha była wąska ławka.

Smuda tym się różnił od Zielińskiego, że się o to wściekał a Zieliński tego nie robi natomiast problem jak był tak jest.

Siłą Lecha był ofensywny styl, już teraz widać, że po odejściu Lewego będzie z tym ciężko, jego odejście wymusi prawdopodobnie zmianę koncepcji gry - ciekawe jak sobie Zieliński z tym poradzi.

Rywale ligowi nie śpią i się solidnie wzmacniają, jakoś nie widać zdecydowanych ruchów i chęci budowania pozycji hegemona.

[...]

Niepoważne było przespanie czasu na zrobienie kilku sensownych transferów w odpowiednim czasie.

Sparta jak widzieliśmy jest do przejścia, potem jeszcze słabszy rywal i wtedy możesz faktycznie myśleć o hegemonii w lidze inkasując premie z LM.

Lech następną okazję do gry o LM może mieć za 10 lat, albo i później.

Data: 2010-07-29 22:46:56
Autor: Cavallino
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Lech na razie jest na etapie w którym powinien zapewnić sobie hegemonię na froncie lokalnym.

Ale nawet w tym kontekście nie wygląda to za wesoło.

Liga się jeszcze nie zaczęła, a Ty już wiesz?
Bo ja nie wiem, nie mam punktu odniesienia.
Te które są na pewno do Twoich wniosków nie pozwalają dojść.

Czy trenerem był Smuda czy Zieliński realnym problemem Lecha była wąska ławka.

To był problem głównie dla Smudy i dziennikarzy.
Jakoś Zieliński sobie radzi, po to ma młodzież żeby z niej korzystać.
I nie można powiedzieć że robi tym krzywdę zespołowi, jeszcze żaden z młodych nie zawiódł drastycznie gdy grał.

Siłą Lecha był ofensywny styl, już teraz widać, że po odejściu Lewego będzie z tym ciężko, jego odejście wymusi prawdopodobnie zmianę koncepcji gry - ciekawe jak sobie Zieliński z tym poradzi.

Styl Lecha zmienił się już dawno, teraz co najwyżej może być powrót do ofensywnego, z dwoma napastnikami - w lidze przy posiadanym potencjale aż się o to prosi.
Aczkolwiek boję się, że Zieliński się nie odważy.

Rywale ligowi nie śpią i się solidnie wzmacniają,

To się jeszcze okaże.
Jak się wzmocniła Wisła było widać dzisiaj.

Niepoważne było przespanie czasu na zrobienie kilku sensownych transferów w odpowiednim czasie.

Zależy.
Jeśli celem jest powtórka z majstra, to te zrobione transfery były sensowne, zakładając że jeszcze jakaś droższa niespodzianka przed nami.

Sparta jak widzieliśmy jest do przejścia, potem jeszcze słabszy rywal i wtedy możesz faktycznie myśleć o hegemonii w lidze inkasując premie z LM.

Sparta jest do przejścia nawet w obecnym składzie.
Wrzucenie kilku dodatkowych mln Eur niekoniecznie by coś zmieniło.

Lech następną okazję do gry o LM może mieć za 10 lat, albo i później.

I właśnie o to musi się postarać, aby miewać je częściej.
Wtedy można myśleć o fazie grupowej, wraz z dorównaniem budżetowo rywalom.

Data: 2010-07-29 21:50:20
Autor: Jan Strybyszewski
[LM] Sparta - Lech
Cavallino pisze:
[...]

Swietnie ... tlumaczyc sie rezygnujemy z 50mln PLN ....bo czekamy az nam skapnie.  Zalosne

Na atak na LM przyjdzie czas wtedy, gdy budżety polskich klubów wzrosną na tyle, że pozwolą na taką rywalizację.

A zeby wzrosly trzeba brac forse za ogrywanie ogorkow....

Jak fuks będzie to będzie fajnie, ale nastawianie się, że musi być, albo potępiamy Lecha w czambuł jest niepoważne.

No potezny Lech daje sie ogrywac amatorom z Azji... a potem WIsla idzie w ich slady. A potem placz ze Azerowie maja budzet i LM ... bo smia brac   z UEFA kase

Data: 2010-07-29 20:56:41
Autor: Andy
[LM] Sparta - Lech
"Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> wrote in message news:i2s4nq$gcj$1news.onet.pl...
Dlaczego skaczecie tyłem do boiska? A gdyby padła bramka?

To ci, ktorzy skacza, by jej nie zobaczyli. Proste :).

> Tak jak juz kiedys wspominalem, do wynikow w pucharach europejskich nie
przykladam wielkiej wagi

Większą przykładasz do triumfów nad Ziutkami z Pierdziszewa? No tego nie pojmuję.

Niz nad znanym na calym swiecie Interem Baku? :)
Moze gdybysmy lali na kazdym kroku Barcelony i Reale, to bym przykladal wieksza wage do wynikow pucharowych :), ale jako ze jestesmy obecnie 3. liga europejska, to nie traktuje super powaznie tego, ze dostaniemy becki od 2. ligi europejskiej, albo ze po karnych ogramy 4. lige europejska.

Data: 2010-07-29 21:21:38
Autor: Fidelio
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:i2sj32$q4g$1mx1.internetia.pl...
"Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> wrote in message news:i2s4nq$gcj$1news.onet.pl...
Dlaczego skaczecie tyłem do boiska? A gdyby padła bramka?

To ci, ktorzy skacza, by jej nie zobaczyli. Proste :).

Znaczy mecz jako taki nie interesuje was?

> [...]

Moze gdybysmy lali na kazdym kroku Barcelony i Reale, to bym przykladal wieksza wage do wynikow pucharowych :), ale jako ze jestesmy obecnie 3. liga europejska, to nie traktuje super powaznie tego, ze dostaniemy becki od 2. ligi europejskiej, albo ze po karnych ogramy 4. lige europejska.

Aha, a mecze ekstraklasy są godne super poważnego podejścia bo to jest poziom wyższy niż 3 i 4 liga europejska :-)))))?

Data: 2010-07-29 21:26:47
Autor: Andy
[LM] Sparta - Lech
"Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> wrote in message news:i2skc5$qch$1news.onet.pl...
Dlaczego skaczecie tyłem do boiska? A gdyby padła bramka?

To ci, ktorzy skacza, by jej nie zobaczyli. Proste :).

Znaczy mecz jako taki nie interesuje was?

Nie. Cos jeszcze chcesz wiedziec?

[...]

Alez kazdy moze miec swoj wlasny poglad na kwestie priorytetow. Jedni wola mecze z Szachtiorem Soligorsk czy La Valetta, inni moga wolec mecze z Legia, Widzewem czy nawet Cracovia.

Data: 2010-07-29 21:44:28
Autor: Fidelio
[LM] Sparta - Lech
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:i2skrg$843$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie, to mi wystarczy.

[...]

Pewnie, że może ja tylko usiłuję dostrzec w tych priorytetach jakiejś logiki.

Data: 2010-07-29 21:48:09
Autor: Jan Strybyszewski
[LM] Sparta - Lech
Andy pisze:

Alez kazdy moze miec swoj wlasny poglad na kwestie priorytetow. Jedni wola mecze z Szachtiorem Soligorsk czy La Valetta, inni moga wolec mecze z Legia, Widzewem czy nawet Cracovia.

Oczywiscie .... bo  z Valleta, Interem Baku czy Karaganda wygrac nie potrafia.

Data: 2010-07-30 13:20:41
Autor: yamma
[LM] Sparta - Lech
Andy wrote:
[...]

Ja bym chciał wiedzieć dlaczego w takim razie uważacie się za kibiców? I to podobno tych "prawdziwych".
yamma

Data: 2010-07-29 21:46:54
Autor: Jan Strybyszewski
[LM] Sparta - Lech
Andy pisze:

[...]

Ach druga druzyna z tej niby 4ligi wlasnie ogrywa Wisle ..

Data: 2010-07-31 13:35:41
Autor: Andy
[LM] Sparta - Lech
"Andy" <adaw@teko.pl> wrote in message news:i2q7tk$vgs$1mx1.internetia.pl...
Jako ze pozno, to skrobne tylko kilka spostrzezen i uwag po wyjezdzie do Pragi.

Tytulem uzupelnienia dwa linki podsumowujace nasza wizyte w Pradze:
http://kibole.wiaralecha.pl/mecze-kolejorza/259-sparta-praga-lech-pozna-first-to-fight.html
http://kibole.wiaralecha.pl/pozostae-aktualnoci/39-wyjazdy/260-spirala-strachu-czyli-prasowka-z-czech.html
Ten drugi link prawidlowo otwiera sie w IE.

Ciekawostka z tego drugiego tekstu (fragment tekstu z czeskiej prasy), dobrze obrazujaca klimat w Pradze:
Do Pragi przybyły tłumy Polaków. Podczas słonecznego przedpołudnia czeska metropolia zamiast zadym przeżyła przyjacielską atmosferę jak na jakimś muzycznym festiwalu. Żadnych krzywych spojrzeń, żadnych zaczepek. Polacy cicho spoglądali na piękne dziewczyny, nie zdenerwował ich nawet kibic w koszulce Sparty. Gdy policja kazała mu zdjąć koszulkę, żeby nie prowokować, Polacy się dziwili. Zupełnie nie wiedzieli, że ruda koszulka to koszulka Sparty.

[LM] Sparta - Lech