Data: 2019-03-19 10:26:27 | |
Autor: pueblo | |
Spasowanie silnika | |
Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.
Chodzi o klasyfikację ACEA: A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane" A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane" No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat produkcji? |
|
Data: 2019-03-19 15:16:55 | |
Autor: J.F. | |
Spasowanie silnika | |
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c90c3d3$0$488$65785112@news.neostrada.pl...
Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4 :-) J. |
|
Data: 2019-03-19 16:45:32 | |
Autor: pueblo | |
Spasowanie silnika | |
Witaj J.F., 19 mar 2019 w news:5c90fa2f$0$505$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c90c3d3$0$488$65785112@news.neostrada.pl... Chodzi o klasyfikację ACEA: Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4 :-)Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji. |
|
Data: 2019-03-23 22:52:31 | |
Autor: scobowski | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 19.03.2019 o 17:45, pueblo pisze:
Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był No to używaj tego do "luźno pasowanych" ;) |
|
Data: 2019-03-24 08:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Spasowanie silnika | |
Użytkownik scobowski scob@tlen.pl ...
A teraz ciekawostka - ja od zawsze uzywam olejów 5w30.Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik A wczoraj zmieniajac olej szukałem na stronie ile sie miesci i okazało sie ze powinienem 5w40... Jaka roznica? Gorsze smarowanie na niskich temperaturach, zanim silnik sie rozgrzeje? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna. A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff |
|
Data: 2019-03-30 11:01:06 | |
Autor: scobowski | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 24.03.2019 o 09:59, Budzik pisze:
Użytkownik scobowski scob@tlen.pl ...Spodziewałbym się, że _bardziej_lepki_ (nie gęstszy ;) ) olej będzie lepiej utrzymywał film np. przez noc. |
|
Data: 2019-03-19 17:27:12 | |
Autor: Cavallino | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 19-03-2019 o 11:26, pueblo pisze:
Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może Po co Ci to wiedzieć? Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj. |
|
Data: 2019-03-30 12:59:15 | |
Autor: Jacek | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosujRada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości. Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł. Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej pojemności 120 zł Jacek |
|
Data: 2019-03-30 13:13:39 | |
Autor: Shrek | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 30.03.2019 o 12:59, Jacek pisze:
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosujRada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości. Koniu miał na myśli typ oleju, nie producenta. Shrek |
|
Data: 2019-03-30 16:56:59 | |
Autor: Cavallino | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 30-03-2019 o 12:59, Jacek pisze:
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze: Ale rozróżniasz "typ" od marki? |
|
Data: 2019-03-30 18:55:11 | |
Autor: cef | |
Spasowanie silnika | |
W dniu 2019-03-30 o 12:59, Jacek pisze:
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze: I tak jak przy zamiennikach atramentowych jedni nie zauważają różnicy a dla innych zamiennik zawsze stwarzał jakiś problem, tak samo jest z olejami - jedni leją cokolwiek i działa a innym wystarczy, że przejadą po kałuży innego oleju i silnik się dewastuje. Drukuję atramentowo od 20 lat i zawsze mi zamienniki źle działały (różne drukarki, różne zamienniki) a z silnikami, to nawet nie próbowałem :-) |