Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?

Data: 2013-07-17 09:07:11
Autor: Iglo
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
Witam grupę. Odbudowuję sobie mopeda, mam już prawie wszystkie części, chcę
przed lakiernikiem dać do piaskowania, niestety w baku przy mocowaniu do
ramy jest pęknięcie, przez które sączy się mieszanka. Chcę to naprawić,
myślałem o spawaniu, zrobić to przed czy po piaskowaniu ramy i innych
elementów?
pozdrawiam, Maciej

Data: 2013-07-17 09:29:44
Autor: Kuczu
W dniu 2013-07-17 09:07, Iglo pisze:
[...]
elementĂłw?
pozdrawiam, Maciej

wyszlifowac i zlutowac lutem twardym, np. mosiadzem. I nia piaskowac zbiornika bo moze byc problem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-07-17 14:35:49
Autor: Tmek

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:ks5h5r$bml$1node2.news.atman.pl...

I nia piaskowac zbiornika bo moze byc problem.

W sensie pognie sie?

Inne pytanie okolozbiornikowe.
W sieci duzo jest zdjec na ktorych pokazane jest jak tna uzywane zbiorniki i pozniej je spawaja tigiem zmieniajc ich ksztalt itd.

Jak to robia od stony praktycznej? Zawsze mi mowili ze spawanie czy ciecie szlifiera blachy w ktorej byla benzyna  bezpieczne nie jest.
Podobno zalewaja to woda?

pozdro
Tmek

Data: 2013-07-17 16:35:16
Autor: Iglo
Dnia Wed, 17 Jul 2013 09:29:44 +0200, Kuczu napisał(a):

wyszlifowac i zlutowac lutem twardym, np. mosiadzem. I nia piaskowac zbiornika bo moze byc problem.

Chodzi o problem z tym lutem czy jeszcze jakaś pułapka?

Data: 2013-07-17 19:03:54
Autor: Hinek
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
Użytkownik "Iglo"  napisał

Chodzi o problem z tym lutem czy jeszcze jakaś pułapka?

Może Ci się zrobić durszlak ze zbiornika.

--
Hinek

Data: 2013-07-17 19:42:39
Autor: Iglo
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
Dnia Wed, 17 Jul 2013 19:03:54 +0200, Hinek napisał(a):

Użytkownik "Iglo"  napisał

Chodzi o problem z tym lutem czy jeszcze jakaś pułapka?

Może Ci się zrobić durszlak ze zbiornika.

Ok, dzięki, cenna informacja, postaram się ręcznie go wyczyścić zatem przed
lakierem.

Data: 2013-07-17 20:02:16
Autor: Kuczu
W dniu 2013-07-17 16:35, Iglo pisze:
Dnia Wed, 17 Jul 2013 09:29:44 +0200, Kuczu napisał(a):

wyszlifowac i zlutowac lutem twardym, np. mosiadzem. I nia piaskowac
zbiornika bo moze byc problem.

Chodzi o problem z tym lutem czy jeszcze jakaś pułapka?

Kolega juz Ci odpowiedzial. Zabytkowy zbiornik po piaskowaniu moze juz nie przypominac zbiornika ani ksztaltem ani szczelnoscia.

Data: 2013-07-18 23:03:19
Autor: Kacper_Motor

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

Kolega juz Ci odpowiedzial. Zabytkowy zbiornik po piaskowaniu moze juz nie przypominac zbiornika ani ksztaltem ani szczelnoscia.

Moim zdaniem lepiej wiedzieć przed malowaniem niż patrzeć później jak podnosi się lakier.
Parę zbiorników wypiaskowałem, kilka luowałem (jak pisali przedmówcy twardy lut)
Dobrze jest wyczyścić bak w środku (gwodździe papiaki i betoniarka)
Na koniec proponuję farbę do wnętrz zbiorników (tworzy bardzo tawrdą i szczelną powłokę)

Marcin Kasprzyk
Sklep/Serwis Kacper-Motor
Radzymińska 206
Warszawa

Data: 2013-07-19 00:01:10
Autor: Tmek
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?

Użytkownik "Kacper_Motor" <kacper_motor@op.pl> napisał w wiadomości news:ks9l6c$vt5$1news.task.gda.pl...
Witam.

Na koniec proponuję farbę do wnętrz zbiorników (tworzy bardzo tawrdą i szczelną powłokę)

Mozesz podac jakas sprawdzona?

Tmek

Data: 2013-07-19 09:27:04
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Tmek napisał(a):
Mozesz podac jakas sprawdzona?

w larssie maja, cena jednak niezacheca, taniej idzie kupic kilka zbiornikow :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-07-19 10:49:52
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2013-07-19 00:01, Tmek pisze:

Mozesz podac jakas sprawdzona?

http://lr.pl/sklep/tapox-415ml-125ml-p-23315368.html
TAPOX - 2K

pozdr
newrom

Data: 2013-07-19 20:03:33
Autor: __Maciek
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
Fri, 19 Jul 2013 10:49:52 +0200 Roman Niewiarowski
<newrom@poczta.onet.pl> napisał:

TAPOX - 2K

Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z
zewnątrz, taka z pochłaniaczami nie pomoże:

http://www.mig-welding.co.uk/paint-safety.htm

"2-pack paint is really nasty stuff - it gives you occupational asthma
when you breathe it in.
[...]
Some suppliers falsely claim a filter mask can protect against 2-pack
paint. It's you doing the spraying not them - read the links above and
take proper precautions when applying any 2-pack paints. Have a read
through the experience of a forum member who sprayed 2 pack without an
air fed supply (fortunately he is still alive, but will have the
asthma for the rest of his life)."

I wpis gościa wspomnianego wyżej:
http://www.mig-welding.co.uk/forum/showthread.php?t=14051

Także:
http://www.sp2.org/newsletters/sp2vol1iss8/sp2vol1iss8topic.php
Tu jest m.in. o wypadku śmiertelnym

Data: 2013-07-19 22:06:34
Autor: __Maciek
Fri, 19 Jul 2013 20:49:45 +0200 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał:

Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z
zewnątrz, taka z pochłaniaczami nie pomoże:

no i ?

No i piszę to tak dla ostrzeżenia osób robiących coś metodami
"garażowymi", bo może nie każdy jest świadom ryzyka. Nie mam
osobistych doświadczeń z farbami 2K, ale to co jest w zapodanych
przeze mnie linkach nie wygląda na hamerykańską histerię i przesadę.
Na ww. strony trafiłem przypadkiem dawno temu i dziś czytając na
grupie o farbie 2K przywołałem je tu żeby ktoś nie podzielił losu tego
gościa co się w szpitalu obudził z rozjebanymi płucami (dobrze że ktoś
zauważył że stracił przytomność). To tyle.

Data: 2013-07-19 23:56:01
Autor: Kuczu
W dniu 2013-07-19 22:06, __Maciek pisze:

[...]

wow. Prawie wszyscy lakiernicy powinni juz nie zyc. Jestem ciekaw czy sa statystyki dlugosci zycia dla lakiernikow samochodowych lakierujacych lakierami 2K. Bo tym co maluja farbami wodnymi to co najwyzej sie naskorek zluszczy.

PS: nie czytaj internetu bo Ci szkodzi.

Data: 2013-07-22 17:55:00
Autor: __Maciek
Fri, 19 Jul 2013 23:56:01 +0200 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał:

[...]

Jestem daleki od "behapizmu" i histerii, jednak to co opisano na
stronach do których linki podałem brzmi bardzo poważnie, uznałem więc
za celowe dać znać na grupie skoro pojawił się temat farb 2K. A jak to
jest w praktyce to nie wiem, bo własnych kontaktów z tymi farbami nie
miałem. Ale skoro nie takie to straszne to i dobrze...

PS: nie czytaj internetu bo Ci szkodzi.

Dobze, jus nie bendem...

Data: 2013-07-21 22:39:07
Autor: Kacper_Motor

Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości

[...]

Kontakt z taką farbą masz minimalny - ogarniesz na wdechu :)
W przypadku Tapoxa, bierzesz dużą puszkę, machasz, otwierasz ją, wlewasz zawartość małej puszki, zamykasz, machasz i wlewasz zawartosć do baku (wcześniej z przygotowanymi zaślepkami kranika, odpowietrzeniem i wlewem). Machasz bakiem, jak coś zostanie wylewasz i zostwiasz do bak wyschnięcia.

Marcin Kasprzyk
Sklep/Serwis Kacper-Motor
Radzymińska 206
Warszawa

Data: 2013-07-22 13:46:36
Autor: Roman Niewiarowski
Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
W dniu 2013-07-19 20:03, __Maciek pisze:

Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z

Bo z chemią jest jak z żarciem, to dobre powoduje raka, tycie, albo piecze dwa razy ;)

pozdr
newrom

Data: 2013-07-19 10:12:26
Autor: Kuczu
W dniu 2013-07-18 23:03, Kacper_Motor pisze:
> Witam.
>
> U�ytkownik "Kuczu" napisa� w wiadomo�ci

> Moim zdaniem lepiej wiedzie� przed malowaniem ni� patrze� p�niej jak
> podnosi siďż˝ lakier.

widzialem zbiorniki po piaskowaniu przez "fachowca". Pokrzywione i przestrzelone na wylot. Nie mowie ze sie nie da tylko trzeba miec drobne scierniwo i umiejetnosci.

Data: 2013-07-19 10:59:16
Autor: Kacper_Motor
[...]

Jak kto kamieniami piaskuje ;)
Grunt to wiedzieć komu to oddać :) ale to jak ze wszystkim

PS. Co to za moped?

Marcin Kasprzyk
Sklep/Serwis Kacper-Motor
Radzymińska 206
Warszawa

Data: 2013-07-23 10:04:20
Autor: Piotr Rezmer
Kuczu pisze:

wyszlifowac i zlutowac lutem twardym, np. mosiadzem. I nia piaskowac
zbiornika bo moze byc problem.

A może ktoś wie u kogo w okolicach Warszawy warto zlutować bak?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?