Spawanie piwota hamulca

Data: 2010-04-15 00:40:19
Autor: varia
Spawanie piwota hamulca
Ooo poniszczyło się. Widelec aluminiowy. Jak oceniacie szansa na
przyspawanie tego elementu i jego efektywną ekspolatację. Czy mam się
zacząć rozglądać za nowym widelcem?

Może ktoś chcę się pozbyć sztywnego widelca do trekinga pod stery
zintegrowane?

http://img371.imageshack.us/i/88861001.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/us1.jpg/

--
Serdeczności,
Arek

Data: 2010-04-15 09:50:58
Autor: kosik
Spawanie piwota hamulca

Użytkownik "varia" <wariamch@gmail.com> napisał w wiadomości news:fd3d74bc-549b-4241-ba15-f581997bcc3a5g2000yqj.googlegroups.com...
Ooo poniszczyło się. Widelec aluminiowy. Jak oceniacie szansa na
przyspawanie tego elementu i jego efektywną ekspolatację. Czy mam się
zacząć rozglądać za nowym widelcem?

Z tego co widze to Ty złamałes piwot. Kwestia wykręcenia resztek starego i dokupienia za grosze nowego :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-04-15 09:52:10
Autor: kosik
Spawanie piwota hamulca

Użytkownik "kosik" <kosik77@interia.pl> napisał w wiadomości news:hq6gh2$dgj$1news.onet.pl...
Z tego co widze to Ty złamałes piwot.

W sensie że złamałeś piwot a nie jego mocowanie :)

Data: 2010-04-15 01:03:08
Autor: varia
Spawanie piwota hamulca

> Z tego co widze to Ty złamałes piwot.

W sensie że złamałeś piwot a nie jego mocowanie :)

Dzięki za odpowiedź. Sprawę znam tylko ze zdjęć, więc trudno mi
napisać w jaki sposób powstało uszkodzenie. To bardzo dobra wiadomośc,
bo obawiałem się że będę musiał cały widelec wymienić. Jesteś pewien
na podstawie tych zdjęć, że to tylko piwot?

Tu jeszcze jedna fotka.
http://img64.imageshack.us/i/us2x.jpg/

--
Pozdrawiam,
Arek

Data: 2010-04-15 10:48:42
Autor: kml
Spawanie piwota hamulca

Użytkownik "varia" <wariamch@gmail.com> napisał w wiadomości news:1a7ef428-b5d2-4a3d-a15d-9cc24ebbf492i37g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]

bo obawiałem się że będę musiał cały widelec wymienić. Jesteś pewien
na podstawie tych zdjęć, że to tylko piwot?
====

Kiepsko widać na tych zdjęciach. Weź to rozbierz i zobacz czy w widelcu jest kawałek ułamanego czegoś i czy to sie da wykręcić. Jak sie da to weź to do sklepu i kup drugie takie same.

kml
Last update 14/04/2010 AVID Elixir 5 i Bocialarka 2.0

Data: 2010-04-15 11:28:28
Autor: kosik
Spawanie piwota hamulca

[...]

Tak jestem pewien :) Musisz pokombinować z wykręceniem reszty a może być ciężko bo one są wkręcane na loctite.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-04-15 11:50:07
Autor: BoDro
Spawanie piwota hamulca
varia pisze:

[...]

jak pisze "kosik" mogą być problemy z wykręceniem, bo - oprócz ewentualnego klejenia - złamany jest u nasady i nie będzie za co złapać kluczem. U mnie dość ciężko szło, ale w sumie nie było problemu i gwint przy wykręcaniu się nie zniszczył:

http://img594.imageshack.us/img594/8123/piwot.jpg

Gdybyś miał problemy z dostępnością (warsztat czy sklep) odpowiednich piwotów to mogę podpowiedzieć, że ja kupowałem na Allegro u tego producenta:

http://www.nusiu.pl/sklep/

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-16 20:38:20
Autor: tms
Spawanie piwota hamulca
On 2010-04-15 11:50, BoDro wrote:
[...]

Ew. w takiej sytuacji możesz spróbować użyć wykrętaków. To takie ślimakowe, nagwintowane lewoskrętnie "śruby". Coś takiego jak tu:
http://www.narzedziowy.pl/powieksz_zdjecie.php?id=8142&i=1

Powodzenia

Data: 2010-04-18 07:25:24
Autor: varia
Spawanie piwota hamulca
Serdeczne podziękowanie za pomoc. Po oględzinach okazało się, że
uszkodzony jest tylko piwot.

http://img51.imageshack.us/i/1140392.jpg/

--
Pozdrawiam,
Arek

Data: 2010-05-01 04:57:02
Autor: varia
Spawanie piwota hamulca
Ciąg dalszy zabawy. W serwisie próbowali bawić się wykrętakami, ale
nie wyszło. Pewnie piwot został posmarowany jakimś wynalazkiem typu
loctite przed wkręceniem. Czy macie jeszcze jakieś propozycje? Jakieś
rozwiercanie itp.?

--
Pozdrawiam,
Arek

Data: 2010-05-13 00:45:03
Autor: varia
Spawanie piwota hamulca

[...]

Znalazłem serwis, w którym zdecydowali się to zrobić. Mimo wkręcenia
piwota na loctice istnieje spora szansa na wyciągnięcie złamanej
śruby, ale trzeba ją najpierw solidnie ogrzać. Inną opcją jest
rozwiercenie złamanej śruby.

Może komuś przydadzą się powyższe rozwiązania.

--
Pozdrawiam,
Arek

Spawanie piwota hamulca