Data: 2018-12-18 22:09:53 | |
Autor: Poldek | |
Specjalnie modyfikowane, Ĺźeby byĹy gĹoL_s['Łł7°É× | |
Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne? Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu. |
|
Data: 2018-12-18 21:49:31 | |
Autor: MF | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote:
Taki sam, jak w przypadku innych aspektów wiejskiego tuningu. Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu. Mi też i prawdopodobnie wielu innym też, ale miłośnicy wiejskiego tuningu są zwykle spod znaku ,,po co mi muzg, jak mam dres" i ich sposobu myślenia normalny człowiek nie ogarnie. -- MF |
|
Data: 2018-12-19 10:08:25 | |
Autor: LEPEK | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze:
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote: Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi się = debil" świadczy o mocno ograniczonej wyobraźni. Zauważ, że czym innym jest przesadnie głośny wydech w zaniedbanym trupie, a czym innym ładnie brzmiący wydech w zadbanym samochodzie. Przynajmniej dla mnie nie wszystko to, co wypuściła fabryka jest na 100% prawilne, a wszystko pozostałe - "be". A skąd się wzięło to tuningowanie wydechów? W silnikach 4T ogólnie im "swobodniejszy" wydech, tym mocy więcej. Usunięcie tłumika / tłumików powoduje zatem jej przyrost, ale też wzrost hałasu. Oczywiście, chińskie, tanie, tandetne wyroby tuningowe koncentrują się na tym drugim parametrze, który tylko pozoruje wzrost mocy. A z racji stosunku efektu do ceny są dość popularne. I o ile hałas ten mieści się w granicach prawa i zdrowego rozsądku, to ja tam nie widzę w tym nic złego, najwyżej uśmiechnę się pod nosem na taką "pozerkę", tak samo jak na fabryczne atrapy wlotów powietrza, czy wylotów wydechów w nowych samochodach. Jak dla mnie nie zawsze cicha praca jest świadectwem dopracowania samochodu - zależy do czego on miał być dopracowany po prostu. Jakoś nie wyobrażam sobie tak "dopracowanego" muscle car z silnikiem 5,7l V8, no chyba że zamiast niego będzie tam silnik elektryczny ;) Ale to już zupełnie co innego. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Kymco Xciting 500i sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2018-12-19 19:00:33 | |
Autor: Poldek | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 10:08, LEPEK pisze:
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze: Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach, szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi. |
|
Data: 2018-12-19 22:25:15 | |
Autor: kk | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
On 2018-12-19 19:00, Poldek wrote:
....
Czytam tutaj http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a5m że drogi powinny być bardziej kręte :-) |
|
Data: 2018-12-24 03:07:51 | |
Autor: LEPEK | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 19.12.2018 o 19:00, Poldek pisze:
Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach, szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi. Na to są normy, przepisy, limity, policja, przeglądy itp. Ładnie / brzydko - kwestia gustu. Głośno - kwestia przepisu. Na całe szczęście ludzie do tych parków, szkół, szpitali i mieszkań docierają wyłącznie na piechotę, nie powodując krzty hałasu... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Kymco Xciting 500i sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2018-12-18 22:28:48 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:
Dokładnie jest tak samo z rowerem i plastikową klapką na szprychy :) -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy>>> POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ |
|
Data: 2018-12-19 00:30:35 | |
Autor: PiteR | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
na ** p.m.s ** Poldek pisze tak:
Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych Jaki jest sens i cel noszena zegarka? ;) -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2018-12-19 01:39:22 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 01:30, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Poldek pisze tak:Oczywiście, nie muszę sięgać po telefon :) -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy>>> POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ |
|
Data: 2018-12-19 01:25:46 | |
Autor: RadoslawF | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:
Nie ma sensu, tyle że w autach to rzadkość natomiast u motocyklistów to moda będąca już tradycją. I tam jest nawet cel, głośny wydech ma sprawiać wrażenie że masz silnik o większej pojemności niż kupiłeś. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-12-19 10:38:28 | |
Autor: T. | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:
To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-) T. |
|
Data: 2018-12-19 14:50:38 | |
Autor: Marcin N | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze: Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym. Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia. Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności. -- MN |
|
Data: 2018-12-19 18:55:28 | |
Autor: Poldek | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 14:50, Marcin N pisze:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze: ZTCW w wieku 18 lat każdy może zdać kat. A i wyć, ryczeć dudnić dowolnym motorem. |
|
Data: 2018-12-19 19:21:09 | |
Autor: Shrek | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 19.12.2018 o 18:55, Poldek pisze:
ZTCW w wieku 18 lat każdy może zdać kat. A i wyć, ryczeć dudnić dowolnym motorem. Z tego co pamiętam to nie. Trzeba mieć albo 24 lata do pełnej A, albo robic A2 na 18 i pod dwóch czy trzech latach pełne A czyli conajmniej 20 (albo 21) lat. Shrek |
|
Data: 2018-12-19 23:29:41 | |
Autor: kk | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze: A dla staruszków? |
|
Data: 2018-12-20 08:19:55 | |
Autor: Marcin N | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze:
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote: Co dla staruszków? Ograniczenia? Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując, że lata już nie te i nie warto ryzykować. Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna pojechać. -- MN |
|
Data: 2018-12-20 08:28:46 | |
Autor: kk | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
On 2018-12-20 08:19, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze: To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności jeszcze nie te :-) |
|
Data: 2018-12-20 18:51:16 | |
Autor: Marcin N | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-20 o 08:28, kk pisze:
On 2018-12-20 08:19, Marcin N wrote: Sam się śmiejesz. -- MN |
|
Data: 2018-12-20 21:41:04 | |
Autor: kk | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
On 2018-12-20 18:51, Marcin N wrote:
Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia. Czyli jednak trzeba ograniczeń dla staruszków :-) Rozważmy komu jeszcze :-) |
|
Data: 2018-12-19 19:13:58 | |
Autor: Lewis | |
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:
Są 2 odpowiedzi jedna już została udzielona a druga to kwestia modyfikacji, jak ktoś generuje ponad 200KM z litra pojemności w silniku z turbo, potrzebuje jak najmniej restrykcyjnego układu wydechowego. Zazwyczaj takie są głośniejsze niż seryjne. Oczywiście robi się to najbardziej ciche na ile się da ale, tak jak w serii niestety się nie da. Ale dotyczy to naprawdę poważnie nadłubanych samochodów a nie byle civica z muggenem czy e36 z wiadrem zamiast tłumika. -- Pozdrawiam Lewis |