Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Specjalnie modyfikowane, Ĺźeby były głoL_sŸ[ž'Łł7°Éל‡

Specjalnie modyfikowane, Ĺźeby były głoL_sŸ[ž'Łł7°Éל‡

Data: 2018-12-18 22:09:53
Autor: Poldek
Specjalnie modyfikowane, Ĺźeby były głoL_sŸ[ž'Łł7°Éל‡

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Data: 2018-12-18 21:49:31
Autor: MF
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?

Taki sam, jak w przypadku innych aspektów wiejskiego tuningu.

Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Mi też i prawdopodobnie wielu innym też, ale miłośnicy wiejskiego tuningu są zwykle spod znaku ,,po co mi muzg, jak mam dres" i ich sposobu myślenia normalny człowiek nie ogarnie.

--
MF

Data: 2018-12-19 10:08:25
Autor: LEPEK
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze:
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?

Taki sam, jak w przypadku innych aspektów wiejskiego tuningu.

Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Mi też i prawdopodobnie wielu innym też, ale miłośnicy wiejskiego tuningu są zwykle spod znaku ,,po co mi muzg, jak mam dres" i ich sposobu myślenia normalny człowiek nie ogarnie.

Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi się = debil" świadczy o mocno ograniczonej wyobraźni.
Zauważ, że czym innym jest przesadnie głośny wydech w zaniedbanym trupie, a czym innym ładnie brzmiący wydech w zadbanym samochodzie. Przynajmniej dla mnie nie wszystko to, co wypuściła fabryka jest na 100% prawilne, a wszystko pozostałe - "be".
A skąd się wzięło to tuningowanie wydechów? W silnikach 4T ogólnie im "swobodniejszy" wydech, tym mocy więcej. Usunięcie tłumika / tłumików powoduje zatem jej przyrost, ale też wzrost hałasu. Oczywiście, chińskie, tanie, tandetne wyroby tuningowe koncentrują się na tym drugim parametrze, który tylko pozoruje wzrost mocy. A z racji stosunku efektu do ceny są dość popularne. I o ile hałas ten mieści się w granicach prawa i zdrowego rozsądku, to ja tam nie widzę w tym nic złego, najwyżej uśmiechnę się pod nosem na taką "pozerkę", tak samo jak na fabryczne atrapy wlotów powietrza, czy wylotów wydechów w nowych samochodach. Jak dla mnie nie zawsze cicha praca jest świadectwem dopracowania samochodu - zależy do czego on miał być dopracowany po prostu. Jakoś nie wyobrażam sobie tak "dopracowanego" muscle car z silnikiem 5,7l V8, no chyba że zamiast niego będzie tam silnik elektryczny ;) Ale to już zupełnie co innego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Kymco  Xciting  500i  sqter'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2018-12-19 19:00:33
Autor: Poldek
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-19 o 10:08, LEPEK pisze:
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze:
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?

Taki sam, jak w przypadku innych aspektów wiejskiego tuningu.

Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Mi też i prawdopodobnie wielu innym też, ale miłośnicy wiejskiego tuningu są zwykle spod znaku ,,po co mi muzg, jak mam dres" i ich sposobu myślenia normalny człowiek nie ogarnie.

Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi się = debil" świadczy o mocno ograniczonej wyobraźni.
Zauważ, że czym innym jest przesadnie głośny wydech w zaniedbanym trupie, a czym innym ładnie brzmiący wydech w zadbanym samochodzie.

Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach, szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

Data: 2018-12-19 22:25:15
Autor: kk
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
On 2018-12-19 19:00, Poldek wrote:
....


Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi się = debil" świadczy o mocno ograniczonej wyobraźni.
Zauważ, że czym innym jest przesadnie głośny wydech w zaniedbanym trupie, a czym innym ładnie brzmiący wydech w zadbanym samochodzie.

Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach, szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

Czytam tutaj http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a5m że drogi powinny być bardziej kręte :-)

Data: 2018-12-24 03:07:51
Autor: LEPEK
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 19.12.2018 o 19:00, Poldek pisze:

Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach, szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

Na to są normy, przepisy, limity, policja, przeglądy itp.
Ładnie / brzydko - kwestia gustu. Głośno - kwestia przepisu.
Na całe szczęście ludzie do tych parków, szkół, szpitali i mieszkań docierają wyłącznie na piechotę, nie powodując krzty hałasu...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Kymco  Xciting  500i  sqter'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2018-12-18 22:28:48
Autor: LordBluzg(R)
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Dokładnie jest tak samo z rowerem i plastikową klapką na szprychy :)

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>
POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ

Data: 2018-12-19 00:30:35
Autor: PiteR
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
na  ** p.m.s **  Poldek pisze tak:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych
specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem
kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Jaki jest sens i cel noszena zegarka? ;) --
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-19 01:39:22
Autor: LordBluzg(R)
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-19 o 01:30, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Poldek pisze tak:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych
specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem
kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Jaki jest sens i cel noszena zegarka? ;)

Oczywiście, nie muszę sięgać po telefon :)

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>
POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ

Data: 2018-12-19 01:25:46
Autor: RadoslawF
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Nie ma sensu, tyle że w autach to rzadkość natomiast u motocyklistów to
moda będąca już tradycją. I tam jest nawet cel, głośny wydech ma
sprawiać wrażenie że masz silnik o większej pojemności niż kupiłeś.


Pozdrawiam

Data: 2018-12-19 10:38:28
Autor: T.
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)
T.

Data: 2018-12-19 14:50:38
Autor: Marcin N
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.


--
MN

Data: 2018-12-19 18:55:28
Autor: Poldek
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-19 o 14:50, Marcin N pisze:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.

ZTCW w wieku 18 lat każdy może zdać kat. A i wyć, ryczeć dudnić dowolnym motorem.

Data: 2018-12-19 19:21:09
Autor: Shrek
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 19.12.2018 o 18:55, Poldek pisze:

ZTCW w wieku 18 lat każdy może zdać kat. A i wyć, ryczeć dudnić dowolnym motorem.

Z tego co pamiętam to nie. Trzeba mieć albo 24 lata do pełnej A, albo robic A2 na 18 i pod dwóch czy trzech latach pełne A czyli conajmniej 20 (albo 21) lat.

Shrek

Data: 2018-12-19 23:29:41
Autor: kk
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.



A dla staruszków?

Data: 2018-12-20 08:19:55
Autor: Marcin N
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze:
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.



A dla staruszków?

Co dla staruszków?
Ograniczenia?
Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując, że lata już nie te i nie warto ryzykować.
Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna pojechać.

--
MN

Data: 2018-12-20 08:28:46
Autor: kk
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
On 2018-12-20 08:19, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze:
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.



A dla staruszków?

Co dla staruszków?
Ograniczenia?
Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując, że lata już nie te i nie warto ryzykować.
Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna pojechać.


To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności jeszcze nie te :-)

Data: 2018-12-20 18:51:16
Autor: Marcin N
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-20 o 08:28, kk pisze:
On 2018-12-20 08:19, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze:
On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:
W dniu 2018-12-19 o 10:38, T. pisze:
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

To tzw. wieś-tuning. Słynie z tego głównie marka na 3 litery... :-)

Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.



A dla staruszków?

Co dla staruszków?
Ograniczenia?
Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując, że lata już nie te i nie warto ryzykować.
Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna pojechać.


To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności jeszcze nie te :-)

Sam się śmiejesz.

--
MN

Data: 2018-12-20 21:41:04
Autor: kk
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
On 2018-12-20 18:51, Marcin N wrote:

Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś stopniowanie w zależności od doświadczenia.
Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając prawie zerowe umiejętności.

A dla staruszków?

Co dla staruszków?
Ograniczenia?
Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując, że lata już nie te i nie warto ryzykować.
Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna pojechać.


To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności jeszcze nie te :-)

Sam się śmiejesz.


Czyli jednak trzeba ograniczeń dla staruszków :-)

Rozważmy komu jeszcze :-)

Data: 2018-12-19 19:13:58
Autor: Lewis
Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

Jaki jest sens i cel montowania w samochodach rur wydechowych specjalnie modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu.

Są 2 odpowiedzi jedna już została udzielona a druga to kwestia modyfikacji, jak ktoś generuje ponad 200KM z litra pojemności w silniku z turbo, potrzebuje jak najmniej restrykcyjnego układu wydechowego. Zazwyczaj takie są głośniejsze niż seryjne. Oczywiście robi się to najbardziej ciche na ile się da ale, tak jak w serii niestety się nie da.

Ale dotyczy to naprawdę poważnie nadłubanych samochodów a nie byle civica z muggenem czy e36 z wiadrem zamiast tłumika.

--
Pozdrawiam
Lewis

Specjalnie modyfikowane, Ĺźeby były głoL_sŸ[ž'Łł7°Éל‡

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona